Miltä sinusta tuntui, kun ymmärsit että vanhempasi syy olla auttamatta sinua on se, ettei hän halua auttaa?
Eivätkä syyt olleetkaan ne, mitä vanhempi sinulle avunpyyynnöistäsi kieltäytyessään kertoi? Siinä oli hieno kokoelma erilaisia tekosyitä vuosien ajalta.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Kivikissan perjantaipsykoosi.
Siinä syyttelee muita ihminen joka ei ole koskaan tehnyt ainuttakaan juttua pyytettömästi toisten vuoksi.
Kerropa sinä joku pyyteetön tekosi, ja huomauttelusi kertoo, miten sinä olet ihmisenä vain pahantahtoinen, et yllä sen enempään.
Vierailija kirjoitti:
Kivikissan perjantaipsykoosi.
Siinä syyttelee muita ihminen joka ei ole koskaan tehnyt ainuttakaan juttua pyytettömästi toisten vuoksi.
Aika psykoottista uskoa totena, että aloitus on kivikissan, vaikkei se ole.
Vierailija kirjoitti:
Puolin ja toisin kirjoitti:
Vanhempani ovat aina olleet sitä mieltä, että minun pitää kotoa muutettuani tulla itse taloudellisesti toimeen. Eipä siinä mitään, mutta en minäkään riennä heitä auttamaan, jos eivät itse pärjää. Ostakoot hoivapalveluita säästämillään rahoilla.
Ei voi odottaa lämmintä suhtautumista omilta lapsilta vanhana, jos ensin itse on vuosien ajan käyttäytynyt tylysti heitä kohtaan. Sen pitäisi olla aivan itsestäänselvää.
Isä ymmärtääkin, mutta äiti ei sitten millän. Olen monta kertaa sanonut, että soittaa sisareni lapsille. Teineillä on rahan tarvetta ja aikaa juosta hoitamassa hänen asioitaan. Viesti ei vain tunnu menevän perille. Perinnöttömäksi jättämiselläkin on peloteltu, mutta puree aika huonosti, kun olen jo saavuttanut hänen elintasonsa ja varallisuutensa.
Kumma kun oppi on mennyt perille, eikä silti olla tyytyväisiä.
Puolin ja toisin. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolin ja toisin kirjoitti:
Vanhempani ovat aina olleet sitä mieltä, että minun pitää kotoa muutettuani tulla itse taloudellisesti toimeen. Eipä siinä mitään, mutta en minäkään riennä heitä auttamaan, jos eivät itse pärjää. Ostakoot hoivapalveluita säästämillään rahoilla.
Ei voi odottaa lämmintä suhtautumista omilta lapsilta vanhana, jos ensin itse on vuosien ajan käyttäytynyt tylysti heitä kohtaan. Sen pitäisi olla aivan itsestäänselvää.
Isä ymmärtääkin, mutta äiti ei sitten millän. Olen monta kertaa sanonut, että soittaa sisareni lapsille. Teineillä on rahan tarvetta ja aikaa juosta hoitamassa hänen asioitaan. Viesti ei vain tunnu menevän perille. Perinnöttömäksi jättämiselläkin on peloteltu, mutta puree aika huonosti, kun olen jo saavuttanut hänen elintasonsa ja varallisuutensa.
Kumma kun oppi on mennyt perille, eikä silti olla tyytyväisiä.
Aivan oikein vanhemmille! Olisivat miettineet käytöstään ajoissa.
Lapsi saa olla tarvitseva, lasta pitää auttaa ja tukea. Se on selvä.
Mutta tässä puhutaan nyt aikuisista ihmisistä, jotka kokevat, että heitä pitää edelleen auttaa ja tukea.
Kyse on varmasti juurikin jostain lapsuudessa koetusta vaillejäämisestä, kuten joku jo kirjoittikin. Eli kun ei aikanaan ole saatu sitä mitä olisi vanhemmilta tarvittu, koetaan, että he ovat edelleen itselle jotain velkaa.
🇺🇦🇮🇱
Minkä tunkin? Kaiken sen helpomman elämänsäkö? Onpa vaikeaa heille.