Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset, jotka komentaa toisten lapsia

Vierailija
03.08.2018 |

Mitä liikkuu päässä näillä ihmisillä? Ensinnäkin lapsi kokee uhkaavaksi kun ulkopiolinen aikuinen (eli ei vanhempi/sovittu lapsenvahti) komentaa ja saneele sääntöjä. Toisekseen ei ole muoden kuin vanhempien tehtävä päättää lapsen kasvatuksesta, kuinka miten missä ja millojn.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapselleni jos tulet päätäsi aukomaan niin saat selkääsi!

Kuten täällä on jo useaan otteeseen kehotettu niin muista pysyä jatkuvasti itse sen lapsesi lähellä vahtimassa niin ei muiden tarvitse puuttua jos perseilee. Sillä se hoituu.

Vierailija
42/66 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, ilkeä ihminen, komennan myös kaupassa kiljuvat kakarat hiljaisiksi. Usein tehoaa paremmin kun joku ihan vieras sanoo että "nyt hiljaa".  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla huono mummi kun opastin toisen lasta.

Noin metrin korkeudessa, kiipeilytelineissä seisova poika potki siskoaan päähän ravintolan leikkipaikassa, jossa lähellä/vieressä oli mm. taaperoita. Vähän aikaa katsottuani sanoin että ketään ei saa potkia päähän. Luulen että vanhemmat olivat lähellä ja kuulivat sanani.

Tilenteesta muille kerrottuani, minua on vain varoiteltu että muiden lapsia ei saa komentaa. Onko maailma mennyt näin hulluksi, siinä tilanteessa ei ollut vaarassa vain potkittu lapsi vaan myös taaperot. Ja periaatteessa vaarassa oli myös potkija kun seisoi liukkaalla muovilla, reunalla sukkasillaan, entä jos potkittava olisikin saanut jalasta kiinni tai sitä hän yritti. Toivottavasti tämä ei ollut näiden lasten tavallinen leikki.

Vierailija
44/66 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata ne kunnollisiksi niin ei tarvitse muiden puuttua. Aika iso on kynnys mennä sanomaan vieraalle lapselle mitään, mutta kun minua ammutaan vesipyssyllä parvekkeelta ohi kulkiessani, voit olla varma että kielenkannat höltyvät.

Vierailija
45/66 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ja aivan varmasti komennan jos herranterttusi lyö muita lapsia päähän. Saatan jopa karjuakin. Revi siitä.

Vierailija
46/66 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen heitä sillä itse en enää jaksa välittää.

Vierailija
47/66 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komennan kun meluaa ja möykkää porraskäytävässä, eli jäävät sinne oleilemaan ja heittelemään tavaroita. Niuitten vanhemmat ei kiellä eikä tiedä sääntöjä, ovat muualta tulleita.

Vierailija
48/66 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen "komentanut" lapseni ystävän korjaamaan pihallemme levittämänsä karkkipaperit. Siis pihalla oli pitkin nurmea koko karkkipussin karkkipaperot + tyhjä pussi.

Ollaan ihan lämpimissä väleissä yhä. Lapselle ei saa puhua vihaisesti. Riittää kun asiasta huomauttaa.

Vierailija
49/66 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös puuttunut kiusaamiseen koulumatkalla. Näin kun toinen poika niivitti itseään pienempää poikaa ja heitti hänen repunsa ojaan yms. Tietysti komensin lopettamaan moisen hölmöilyn.

Vierailija
50/66 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pakkohan se on välillä, kun eivät vanhemmat ymmärrä. Viimeksi tänään piti komentaa tenava pois lippuautomaatin edestä, jotta pääsin itse asioimaan. Eilen en ennättänyt komentaa edelläni riehuneita lapsia vaan piti tyytyä irvistämään vasta sen jälkeen, kun olivat jo hypänneet jalkani päälle. Molemmilla kerroilla oli vanhempi siinä vieressä, mutta kun ei tajua niin ei tajua.

Vierailija
51/66 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen niin ehdottomasti, jos on tarvetta. Usein on. 

Mikä typerä avaus!

Vierailija
52/66 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kasvata omia lapsiasi, sen tekee maailma, viime kädessä poliisi ja muut viranomaiset. Vanha totuus, sattuuko se?

Jos hankit lapsia, sä kasvatat ne peruskunnioittamaan muita ihmisiä, eläimiä, luontoa, muiden omaisuutta. Et anna niiden kasvaa kiusaajiksi, häiriköiksi, varastelijoiksi, yhteisen ympäristön rikkojiksi ja sotkijoiksi tai muunlaisiksi haitallisiksi ihmispaiseiksi.

No, onhan sitten onneksi  lasut, niille riittää tarvetta kun huono vanhemmuus vaikuttaa olevan lisääntymään päin. Itsehän en ollenkaan arkaile tehdä lasua mittani täytyttyä. Tai ottaa yhteyttä poliisiin.

Vierailija
53/66 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vieraat lapset käyttäytyvät tavalla, josta on häiriötä ja haittaa muille ihmisille, tietenkin siihen pitää puuttua 

Vierailija
54/66 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komensin lapsia, jotka härnäsi kaupan ulkopuolella jätettyä doobermannia. Näin jo koiran eleistä , että kohta puree.

Vierailija
55/66 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää sitten komensin tuntematonta lasta, kun hän muovimiekallaan katkoi puistossa kukkapenkin istutuksia.

Hyvän matkaa oli kaveri ehtinyt kukkia katkoa, kun puutuin tilanteeseen. Poika lopetti touhunsa sanomiseeni.

Vanhempia en lähistöllä nähnyt.

Kyseessä oli ehkä ennemminkin lapsen ajattelemattomuutta kuin kurittomuutta.

Vierailija
56/66 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa olen sanonut, että mene pois siitä tai älä koske, kun vieraat lapset on istua nököttäneet siellä laarin päädyssä ja lääppineet minun ostoksia. Äitinsä vaan lappasi omia ostoksiaan puuttumatta asiaan mitenkään. Lapset totteli minua ja meni ihan vakaviksi, mutta eipä se äiti siihenkään reagoinut yhtään mitenkään.

Vierailija
57/66 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs lapsi heitti kiviä sorsia päin, vanhemmat olivat ihan vieressä mutta eivät välittäneet. Tottakai sitten käskin lasta lopettamaan.

Vierailija
58/66 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikku mami alkaa heti ulisemaan kun ei ole viitsinyt opettaa mitään.

59/66 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä komennan meillä kylässä olevia lapsia, jos vanhemmat eivät sitä tee. Ruoka käsissä ei juosta ympäri asuntoa, tavaroita ei rikota jne.

Jos ei käy niin sitten varmaan voi koko herrasväki poistua.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
60/66 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, ilkeä ihminen, komennan myös kaupassa kiljuvat kakarat hiljaisiksi. Usein tehoaa paremmin kun joku ihan vieras sanoo että "nyt hiljaa".  

Tämä! Nähty moneen kertaan. Tehokkain hiljaisuus saatiin yläasteella, kun luokassa oli aivan järjetön meteli. Sitä opea ei kunnioittanut kukaan, mutta opettajan piti opettaa ja sitten se puhui usein yksin taululle ja me tehtiin mitä huvitti. Selkeesti ainakin huudettiin. Monesti naapurin luokkien opettajat tuli komentamaan meitä olemaan hiljaa.

Sitten kerran kuului järjetön karjaisu " NYT V*TTU HILJAA!!!!" - luokka hiljeni välittömästi. Jopa se opettaja. Kaikki ihan hämillään, että mitä, kuka... Siinä se seiso nuppi edelleenkin täristen punasta ja kiukusta luokkamme hiljaisin ja ujoin tyttö, keskellä luokka huonetta ja se tarkoitti sitä. Hän sai jatkossakin kunniaa, että alettiin olemaan hiljenpaa.