ihminen joka ei halua lähettää adressia eikä osallistua siihen!
Järkyttävää. Kyseessä lähisukulainen joka kieltäytyi osallistumasta adressiin.
Vuosikymmeniä naapurina ollut henkilö on kuollut.
Ihana ihminen joka aikoinaan kävi tätä meidän lähisukulaista katsomassa sairaalassakin.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole kovin järkyttävää. Kuollut ei siitä enää kärsi.
Itseäni kyrsinyt joskus omassa suvussa päinvastainen tilanne, eli jonkun kuoltua yhtäkkiä ollaan niin tästä olevinaan välitetty, näyttävästi surraan, vaikka ihmisen eläessä on halveksittu ja vältelty.
No ei kuollut kärsi mutta tässähän otetaan huomioon omaiset ja heidän suru.
Me muut lähetetään adressi mutta tämä yksi ei.
Saa hävetä.Höpö höpö. Olet nolo. Pidä huoli omista asioistasi.
Minä en ole nolo mutta se on.
Kuuluu perheeseen joten on outoa että yhden nimi puuttuu.Eli sinä olet nolo.
No minä en ole nolo koska muistan vainajaa.
No on tämä täällä asiasta avautuminen aika noloa.
Ei kaikki halua surra juuri sinun määräämälläsi tavalla. Mä esim. olisin siellä haudassa hyvin mielissäni jos kaikennäköisiin adresseihin tuhlatut rahat vaikka sen sijaan lahjoitettaisiin hyväntekeväisyyteen.
Siis onko nyt kyseessä oma lapsesi, joka ei halua että laitat hänen nimensä adressiin. Kun teidän pitkäaikainen naapuri on kuollut. Lapsi ei asu enää kotona? Mutta koska ette ole vainajalle sukua, laittaisin joka tapauksessa adressiin vain Virtaset naapurista. Varsinkin jos adressi lähetetään sukulaiselle joka ei asu teidän naapurissa. Heillä ei välttämättä ole mitään hajua kuka Matti ja Maija Virtanen on, mutta jos lukuu naapurin Virtanen he tietävät edes mistä tunnette vainajan.
Tässäpä mielipiteeni sinusta ja tästä keskustelusta: 🤧
Adresseilla ei ole mitään virkaa vaan ovat kertakäyttöisiä turhakkeita! Itse asiassa taidankin äänestää adressia vuoden turhakkeeksi.
En haluaisi itse adresseja nurkkiini missään tapauksessa, jos omaiseni kuolisivat ennen minua.
En ikinä 60-vuoden ikäni aikana ole kuullut yhteisadressista. Onko joku köyhien versio?
Mihin adresseja tarvitaaan yleensäkään, ne luetaan ehkä ja sen jälkeen roskiin.
Henkilö (kuten me jokainen) muistaa kuollutta omalla tavallaan, käy vaikkapa haudalla ja tekee sen itsekseen. Tosin itse en ikinä ole ymmärtänyt, miksi kuolleelle ostetaan ne kukkamäärät, jotka sitten maatuvat, kuten en myöskään ymmärrä hautojen palvontaa. Jotkut käyvät viikottain, jopa päivittäin esim. puolison haudalla, vaikka haudan hoitaa srk. Kuollut, mikä kuollut.
Vierailija kirjoitti:
A) Ei halua osallistua yhteiseen, vaan hankkii oman
B) Ei ole ollut hänelle ihana
Ja vielä vaihtoehto
C) Menee hautajaisiin henkilökohtaisesti paikalle kutsuttuna
Eikä kerro sitä teille.
Aargh, oletko minun äitini? Henkilö, joka stressaa ja ahdistuu ihan jonninjoutavista asioista ja luulee itsestään siinä liikoja, että kuvittelee "muiden" olevan kovinkin kiinnostuneita siitä mitä hän tekee ja on tekemättä. "Pitäähän se kun on tapana" ja "Mitähän ne muutkin ajattelee jos et tee sitäjatätä/jätät tekemättä sitäjatätä"
Newsflash: Ihmisiä tuskin kiinnostaa asia, korkeintaan kärpäsenpaskan verran.
Anna sen ihmisen nyt jo olla ja laittamatta nimeään siihen kalliiseen pahviläpyskään.
Miksi noloilet toisen puolesta? Anna olla.
Meillä oli vuosia sitten vähän samanlainen tilanne. Maksettiin siskon kanssa kahdestaan se adressi. Laitettiin vaan meidän veljen nimi siihen, vaikka ei mitään maksanutkaan.
Miksi tehdä asiasta numero? Tai kiertämää asia, kirjoitatte vaaan että "Virtaset" naapurista