Minkä ikäisenä sinulle alkoi tulla ensimmäiset vanhenemisen merkit?
Olen nyt 44 ja nyt huomaan ihan tosissaan vnhenemisen alkaneen. Aamulla tyynyn kuva ei niin lähdekään heti kasvoilta ja silmien ympärillä uurteita jotka kyllä tasoittuvat päivän mittaan. Posket selvästi alkaa valahtaa alaspäin. Kuumat aallot. Tasapaino heikkenee. Näkö ja kuulo heikentyneet. Vaikka olen aina ollut ihan nätti niin nyt ei kyllä miehet katsele! Tai joo yli kuusikymppiset kyllä.
Kommentit (52)
Luepa tätä ketjua: Kuka näitä käyttää? Kasvoseerumi, silmänympärysgeeli.... niin löydät monta vinkkiä aineista, jotka todella vaikuttavat uskon mukaan joko kasvoihin tai pelkästään kukkaroon.
Luepa blogeja, niin saat tietää, että kauneus lähtee sisältä ja jokainen on kaunis omana itsenään ja hymy kaunistaa kaikki, vaikka kaunis blogin kirjoittaja itse käyttääkin tuntikausia omiin kuviinsa mukaan luettuna parhaan kuvausasennon löytäminen, paras jalkojen asento, hiusten asettelu parhaimmalla tavalla, valon määrä ja tulokulma, paras ympäristö ja kuvanmuokkaus.
Kolmivuotiaana katselin peilistä että nyt se paras aika eli vauvaikä on ohi ja elämä yhtä alamäkeä.
Kolmekymppisenä tulivat ensimmäiset harmaat hiukset. Hiukseni ovat tummanruskeat, joten nyt saa värjätä koko ajan.
Ihoni oli nuorena rasvainen, muuttui pintakuivaksi (etenkin talvella) vähän alle neljäkymppisenä. Finnejä ilmestyy silti ajoittain edelleen, varmaan hamaan hautaan asti.
Otsaan tullut juonteita, ja dekolteesta ja kaulasta kyllä huomaa jo iän. Luomiakin on ilmestynyt kuin sieniä sateella. Parikymppisenä otin aivan liikaa aurinkoa, kuten kaikki silloin 80- luvulla.
Rasvamuhkuroita on kertynyt, ja suonikohju pohkeeseen. Vatsaan kertyy rasvaa nyt todella helposti, jos ei ole tarkkana. Ihon kimmoisuus on selkeästi kärsinyt koko kehossa, ja arvet paranevat hitaammin.
Olen silti ihan ok, enkä mieti näitä asioita jatkuvasti. Parasta ennen- päiväys on kuitenkin selvästi jo ohi. Ei haittaa, vaikka miehet eivät enää niin katsele perään. Se on aika vapauttavaakin, olla osa huomaamatonta massaa, olen muutenkin ollut aina tietyllä tapaa ujo. Ikää nyt 48 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
20-vuotiaana otin tavaksi valehdella olevani 16-vuotias, jos ikääni kysyi joku ventovieras ihminen jota en todennäköisesti enää koskaan tapaisi. 36-vuotiaana kuulin ensimmäisen kerran lauseen: "Mä en usko että sä oot kuustoista." Se oli järkyttävää, tuntui kuin olisin vanhentunut hetkessä 20 vuotta. Sen jälkeen en ole valehdellut ikääni, vaan kerron totuuden, vaikka kaikki eivät sitä usko.
Tää on ihan helmi :)
42v jälkeen on alkanu vanheneminen😟siihen asti näytin huomattavasti ikäistäni nuoremmalta ja kuulin jatkuvasti ihmettelijä, että et voi olla niin vanha 😮,nyt 47 ja näytän kyllä ikäiseltäni, painoa on tullu, ryppyjä ei kyllä juurikaan, mut tyynynkyva poskessa säilyy puoleen päivään, hiukset on ohentunut ja muuttunu karhean näköisiksi(ei kylläkään harmaata!)
Ja tänä väsymys on jotain uskomatonta😠
Vaihdevuosioireita E vielä ole.
Muisti on alkanu pätkiä...
Juu, vanha!!
JoaLin kirjoitti:
32 ja ekat rypyt naamassa. Erilaisia vanhuuden kolotuksia ja treenistä palautuminen hidastunut ja aineenvaihdunta myös. Mutta nämä eivät ole selkeitä ulospäin näkyviä juttuja. Moni ihmettelee voinko olla jo yli kolmekymppinen 😂
31 ja moni luulee noin 22 vuotiaaksi. En sitten tiedä onko heillä silmiä päässä ollenkaan. Mutta mitä olen ikäisiini verrannut niin iho on paljon tasaisempi. Monilla kolmekymppisillä on silmien ympärillä juonteet ja otsassa syvätkin juonteet.
Hiukset alko harveneen siinä 27 vuoden tienoilla. Ikää nyt 36 ja on tuota vielä sen verran päälaella, ettei läpi paista 🤣.
21-vuotiaana alkoi tukka harmaantua ja silmien alla oli ryppyjä jo silloin
50+ alkoi hiusten juurikasvu harmaantua. Hyvä kampaaja on häivyttänyt sen erilaisilla värjäyksillä ja vaalennuksilla, niin että näytän edelleen 45 vuotiaalla!
No mikä on vanhenemista?? Esim jonku mielestä vaikka ylipaino on vanhan naisen vartalon merkki jne. :D
Ekan kerran mul oli otsarypyt, ilmeistä tulevat, jo joskus 18 vuotiaana ja olin sillon iha paniikissa ja leikkasin otsatukan ahahahahahah sit moni kommentoi niitä. nykyää en ees muista niitä ja ne on ilmerypyt, eli ei oo ns vanhuudesta mut kylhän niist on tullu uurteet ku ne kuitenki on isot ollu siit 18 vuotiaasta saakka. :'D
ja selluu yms mul on ollu joskus 15 vuotiaanaki, riippuen ihan painosta eli totakaa ei voi sanoa oikeestaa mikskää vanhuus jutuks.
Mut siis joo.... en tiedä eikä paljoa kiinnosta
35-vuotiaana tapahtui jotain kun sain toisen lapseni. En osaa selittää mitä kävi, mitään ryppyjä ei tullut, eikä kasvot valahtaneet. Tietty tyttömäisyys hävisi. Näytän väsyneeltä ja jotenkin nuhjuiselta.
20-vuotiaana otin tavaksi valehdella olevani 16-vuotias, jos ikääni kysyi joku ventovieras ihminen jota en todennäköisesti enää koskaan tapaisi. 36-vuotiaana kuulin ensimmäisen kerran lauseen: "Mä en usko että sä oot kuustoista." Se oli järkyttävää, tuntui kuin olisin vanhentunut hetkessä 20 vuotta. Sen jälkeen en ole valehdellut ikääni, vaan kerron totuuden, vaikka kaikki eivät sitä usko.