Kokemuksia metsäsynnytyksestä?
Laskettu aika on syyskuun alussa ja aion mennä synnyttämään metsään. Olisi kiva kuulla kokemuksia muilta metsäsynnyttäjiltä. Miten synnytys sujui, millaisen paikan valitsitte jne. Ilmat ovat olleet tosi upeat, joten toivoa sopii että pysyisi tällaisena tuonne syyskuulle asti :)
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Ollessani marjametsällä, näin kerran kun hirvi vasoi. Se oli kaunista.
Varmaan tähän on vastattu jo, mutta mahtoi marjasaalis jäädä köykäiseksi. (Hirvi vasoo keväällä/alkukesästä ja ensimmäisetkin metsämarjat kypsyy aikaisintaan heinäkuussa).
Vierailija kirjoitti:
Sellaset psykoosit sieltä
Ei tässä muuta outoa, mutta tämä on valittu poiminnaksi syystä että?
Synnytin metsäsynnytyksenä näköalapaikalla, taustana Kolin kansallismaisema. Japanilaiset turistit ottivat ponnistusvaiheen aikana ryhmäkuvia ja huusivat kannustushuutoja. Lapsen hellittelynimeksi tuli "Hajosiko Piparisi" :)
Synnytin torin nakkikioskin takana. Siellä oli iso roskis jonne vauvan saattoi laittaa. Raskaus ei ollut toivottu.
No, itse asiassa tuo ei tapahtunut minulle, mutta on muuten totta 😟
Vierailija kirjoitti:
Laskettu aika on syyskuun alussa ja aion mennä synnyttämään metsään. Olisi kiva kuulla kokemuksia muilta metsäsynnyttäjiltä. Miten synnytys sujui, millaisen paikan valitsitte jne. Ilmat ovat olleet tosi upeat, joten toivoa sopii että pysyisi tällaisena tuonne syyskuulle asti :)
Tuo on niitä älyttömiä höpinöitä mitä olen ennekin kuullut.Sanon vaan kun supistukset alkaa kyllä tuokin kiljuu taksia tai muuta kyytiä sairaalaan.
Minä olen synnyttänyt lapset järvessä. Se on ollut oikein kätevää, kun on Mäntysuopapullo mukana, niin voi pestä siinä samalla sekä itsensä että lapsen puhtaaksi ja joka kerralla on ollut sama hauki puremassa lasten napanuorat poikki. Napanuorat ja istukat olen jättänyt sille aina ruoaksi vaivanpalkaksi. Tosin viimeisin synnytys tämän vuoden helmikuussa oli melko viileä kokemus, mutta muuten ovat olleet hienoja kokemuksia, mutta olisiko se kylmään veteen syntyminen karaissut tuota kuopusta niin, että hän ei ole vielä kertaakaan sairastanut.
Räkkä oli hyvä paikka synnyttää, ei tullut sotkua.
Hyi apua mikä painajainen syyskuussa ponnistaa yöllä pimeässä metsässä, johon lanssi ei niin vaan pääse. Kesän viimeiset hirvikärpäset päässä ja itikat korvissa. Sit ku alkais sataa kaatamalla vettä.
Metsäsynnytys oli upea kokemus. Suosittelen kaikille.
Varmaan mahtava kokemus :) toivottavasti osuu viellä kaamokselle ja loskasateelle efektin makimoimiseksi
Sininen Laguuni, ihanan romanttinen.
Kiusaajat taas kokoontunut tähänkin ryhmään.
Oikein huomaa miten osa yrittää vastata vieläkin muka hauskemmin ja ironisesti kun edellinen kirjoittaja. Ihan yläkoulumeininkiä.
Onko se niin vaikeaa vastata asiallisesti ja toista kunnioittaen.huh huh.
Lapsonen saa heti ainakin oikeat bakteerit, eikä varmasti tule kärsimään allergioista koko elämänsä aikana. Suolisto (=aivot) tulee voimaan hyvin koko loppuiän jne..
Jäikö ap karhunpesään asumaan, kun ei ole kuulunut mitään?
Vierailija kirjoitti:
Synnytin Lapin metsässä puron äärellä. Ammensin alkukantaista voimaa kiviköstä kuikuilevalta menninkäiseltä. Shilirimpsis vaan ja lapsi saapui maailmaan!
Synnytyksen jälkeinen aika kiinnostaa, lähditkö ihmisten ilmoille vai jäitkö puron varteen menninkäisen kanssa?
Minun metsässä et kyllä synnytä!
Jokamiehen, naisen, muunsukupuolen transsin ym.oikeudet ei koske minun metsiä tuossa perverssiossa.
Tv. Metsänomistaja.
Vierailija kirjoitti:
Vain vähän kokemusta. Mun viimeisillään raskaana oleva koira alkoi kaivamaan kuoppaa meidän pihaan pensaan juurelle. Oli vielä marraskuu ja kylmä. Ressukka luuli, että täytyy ulkona synnyttää. Sisällä synnytti, tein kopan valmiiksi heti ton puskajutun jälkeen. Ja siis ihan sisällä asuva koira kysymyksessä. Luonto vaan yllätti silläkin hetkellä.
Huh huuuh! Tulin just metsästä karhun pesästä synnyttämästä. Karhu nuoli vauvan puhtaaksi ja puri napanuoran poikki. Annoin istukan sille palkaksi. Nyt kiireen vilkkaa ihmisten ilmoille ja kotiin lämpimään. Huuuh huuuh!
En kesänä jos ja kun taas tulee kauheat helteet eikä sada vettä moneen viikkoon niin metsäsynnytys Ruotsin metsissä voisi olla myös jännittävää?
😁