Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia metsäsynnytyksestä?

Vierailija
01.08.2018 |

Laskettu aika on syyskuun alussa ja aion mennä synnyttämään metsään. Olisi kiva kuulla kokemuksia muilta metsäsynnyttäjiltä. Miten synnytys sujui, millaisen paikan valitsitte jne. Ilmat ovat olleet tosi upeat, joten toivoa sopii että pysyisi tällaisena tuonne syyskuulle asti :)

Kommentit (128)

Vierailija
101/128 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuore äipytin kirjoitti:

Huh huuuh! Tulin just metsästä karhun pesästä synnyttämästä. Karhu nuoli vauvan puhtaaksi ja puri napanuoran poikki. Annoin istukan sille palkaksi. Nyt kiireen vilkkaa ihmisten ilmoille ja kotiin lämpimään. Huuuh huuuh!

Sanomattakin on selvää että sinä et ole metsää nähnytkään. Mees nyt oottamaan raitsikkaa ja matkusta Espalle, siellä se sun ”metsäsi” on.

Vierailija
102/128 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin synnyttämässä Nuuksiossa ja olihan se voimaannuttava kokemus. Vaikka paras on tietysti synnyttää luonnon tilassa paljaan taivaan alla, niin silti kannattaa varata teltta mukaan sateen varalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/128 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mielenterveyspotilas tämän aloituksen teki? :D

Jäänyt selvästi käsittelemättömiä traumoja omasta synnytyksestä, joka ei mennyt ilmeisesti toiveiden mukaan...

Vierailija
104/128 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu nyt metsässä synnyttää! Ei ainakaan kukaan moderni, älykäs ja korkeakoulutettu nainen!

Meillä on pokkaa vaatia tähän päivään sopiva synnytystapa, ja toivottavasti tulevaisuudessa lapsi voisi myös kasvaa keinokohdussa, jolloin äidille ei jää merkkiäkään raskaudesta tai synnytyksestä. Ainut järkevä ja normaali tapa synnyttää nykypäivänä on sektio! Minä vaadin itselleni myös syvän anestesian, ei tarvinut nähdä eikä kuulla mitään, kun vauva otettiin irti minusta. Näin vältin sen, ettei mitään traumoja minulle jää. Eikä vauvaan mitään likaa minun alapäästäni. Sairaalassa onneksi hoitajat myös ruokkivat vauvani ja minä sain rankan rupeaman jälkeen lepäillä rauhassa. Ja mitään imetystä en edes harkitse, se on köyhien ja ääliöiden puuhaa. Ja mitä kaikkia myrkkyjä siinä rintamaidossakin on. On parempi, että on aina desinfioidut pullot ja kiehautettu, 100 % puhdas lehmän maito. Onneksi olin palkannut heti synnytyksen jälkeen hoitajan, niin pääsin melkein heti palaamaan tärkeään työhöni nettimarkkinoinnin parissa, olen esimies ja nettotulot 4000 euroa kuussa! Näin se kuuluu hoitaa, ja tunnen muuten olevani tosi voimaantunut bosslady. Naureskelen tuollaisille, jotka valitsevat jonkun ikiaikaisen tavan synnyttää. Vähän käy sääliksi.

Vierailija
105/128 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on, synnyttääkö metsässä vai kotona?

Kotisynnytys kuitenkin useimpien mielestä ok.

Ihmettelen vaan näitä reaktioita täällä.

Kotisynnytys ei ole useimpien mielestä ok. Vain pienen hihhulipiirin mielestä.

Synnytys on ollut ennen modernia lääketiedettä naisten ja lasten yleisin kuolinsyy. Itsekin olisin kuollut ja lapseni myös, ellen olisi synnyttänyt sairaalassa v 2007.

Mitä ihmettä? Esim. Hollannissa tyyliin kolmasosa synnytyksistä on 2000-luvulla ollut kotisynnytyksiä. Ja nykyajan tutkimuksissahan kotisynnytys todetaan usein turvallisimmaksi vaihtoehdoksi, mikäli synnyttäjä ei ole riskiryhmään kuuluva. Vaikka sinä olisitkin kuollut, niin muut eivät. Kuulut siis siihen pieneen joukkoon joka ei olisi pärjännyt ilman lääketieteen apua.

Taidat olla itse melkoinen normaalia elämää pelkäävä ää.ritapaus, siis hih.huli. Ns. tiedeuskovaisuuskin voi mennä yli.

Vierailija
106/128 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin jos haluaa ottaa riskin, että itse kuolee tai lapsi kuolee.

Vierailija
107/128 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotisynnytys ei ole useimpien mielestä ok. Vain pienen hihhulipiirin mielestä.

Synnytys on ollut ennen modernia lääketiedettä naisten ja lasten yleisin kuolinsyy. Itsekin olisin kuollut ja lapseni myös, ellen olisi synnyttänyt sairaalassa v 2007.

Mitä ihmettä? Esim. Hollannissa tyyliin kolmasosa synnytyksistä on 2000-luvulla ollut kotisynnytyksiä. Ja nykyajan tutkimuksissahan kotisynnytys todetaan usein turvallisimmaksi vaihtoehdoksi, mikäli synnyttäjä ei ole riskiryhmään kuuluva. Vaikka sinä olisitkin kuollut, niin muut eivät. Kuulut siis siihen pieneen joukkoon joka ei olisi pärjännyt ilman lääketieteen apua.

Taidat olla itse melkoinen normaalia elämää pelkäävä ää.ritapaus, siis hih.huli. Ns. tiedeuskovaisuuskin voi mennä yli.

Hollannissa onkin aika korkea kuolleisuus sekä vauvoilla että äideillä, noin länsimaiseksi sivistysvaltioksi. Mutta tärkeintä onkin se ihqu luonnonmukainen kokemus, vai, ja ettei kukaan stressaannu. Vaikka aika stressaavaa se kuoleminen varmaan on.

Vierailija
108/128 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollessani marjametsällä, näin kerran kun hirvi vasoi. Se oli kaunista.

Kauhian aikaisin teilläpäin marjat kypsyy. Toukokuulla.

Porvoossa on kaikki mahdollista! Marjatkin juonessa mukana.

Vierailija
109/128 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsäsektio se vasta olikin voimaannuttava ja naiseuteni täydentävä kokemus!

Vierailija
110/128 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä synnyin alkukesästä lapseni metsässä. Siellä makasin sammalista tekemälläni sängyllä ja synnyin lapsen siellä rauhassa erossa kaikesta hälinästä ja ihmisvilinästä. Nuotio lämmitti mukavasti ja lopuksi kävin metsälammessa peseytymässä yhdessä vauvan kanssa. Istukan jätin siellä olevan ison puun juurelle palkinnoksi metsälle, kun sain synnyttää siellä rauhassa suojassa erossa ihmisistä.

Vierailija
111/128 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo.

Vierailija
112/128 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse synnytin tuuhean kuusikon, miehen mielestä pitäisi avohakata mutta minä pidän kovasti.

Vierailija
113/128 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tähän pitäisi jo viranomaisten puuttua. Tässä mennään jo lastensuojelun puolelle. Mitä helkkarin hihhuleita tämä tuleva äityli kyselee

Vierailija
114/128 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n lapsi on suunnilleen 4v ikäinen reipas menninkäinen, lieneekö Tapio vai Tellervo.

Vierailija
115/128 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä synnytin metsässä koronatalvena v.-20 tammikuussa koska pelkäsin synnytyslaitokselle menoa. Mies auttoi ja kaikki sujui lopulta hyvin, pientä vilustumista (omaani ja vauvan) lukuun ottamatta. Seuraavan lapsen ajattelen kuitenkin synnyttäväni lämpimän tuvan sängyssä.

En erityisemmin suosittele metsäsynnytystä.

Vierailija
116/128 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuussa tuli paleltumia bimbbaan mutta muuten ihana muisto.

Vierailija
117/128 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä mitä se lapsi vastaa kun kysytään että missä olet syntynyt, jos sanoo että metsässä, niin se on varma että kiusataan jonain metsäläisenä tms. metsästä tulleena peikkona.

Vierailija
118/128 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa siellä mättäällä tuntua hyvältä kun alapää repiää perseeeseen asti.

Vierailija
119/128 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

varo ettei karhu pane perseseen

Vierailija
120/128 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä liian syvälle metsään ettei karhu tai susi odota pimpin edessä suu auki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi