Ammattikysely: mitä isovanhempasi teke/ivät työkseen? Entä omat vanhempasi?
Mikä oli heidän koulutuksensa?
¨
En ole tekemässä juttua mihinkään.
Kyselen uteliaisuuttani.
Kommentit (386)
Isän äiti oli johtaja isossa hoitolaitoksessa. Isän isä vankilassa, ammattia en tiedä.
Äidin äiti oli kauppias. Äidin isä oli poliisi.
Isäni oli seppä. Äitini on tehnyt kaikenlaista ja vaihtanut alaa useasti, on nyt it-tukihenkilö.
Minä olen taiteilija.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä tänne on valehdeltu 😀
Miksi niin päättelet?
Isovanhemmissa maanviljelijä ja emäntä, toiselta puolelta hitsari ja kahvilamyyjä.
Vanhemmat molemmat lääkäreitä.
. Toinen isoisä lääkäri, toinen yritysjohtaja. Mummot minun elinaikana kotirouvia mutta olivat olleet nuorena töissä ja ainakin toinen aktiivinen Lotta.
Mun vnhmt poispilattuja molemmat joten mikään toimistotyö tai akateeminen tutkinto ei kiinnostanut/onnistunut. Isällä amk tutkinto ja kylläkin töissä, ihme kyllä ei juurikaan työttömänä vaikk normityö ei kiinnostanu. Olisikohan sitten uhkaillu töissä hyvillä suhteillaan.... Eivät olleet 60-luvulla yhteiskunnallisesti aktiivisia vaan lähinnä eleilivät vanhempiensa rahoilla.
Ja näin sammuu suku missä akateemisesti koulutettuja yhdessä haarassa 1600-luvulta asti katkeamatta.
Isä: teknikko
Äiti: sairaanhoitaja
Isänisä: asemamies
Isänäiti: myyjä
Äidinisä: puuseppä
Äidinäiti: laitosapulainen
Äiti: Sairaanhoitaja
Isä: IT-alalla
Äidinäiti: Sairaanhoitaja
Äidinisä: Opettaja
Isänäiti: Sairaanhoitaja
Isänisä: Radiosähköttäjä
Äidinäidinäiti: ei tietoa
Äidinäidinisä: Linja-auton kuljettaja
Äidinisänäiti: ei tietoa
Äidinisänisä: Pastori
Isänäidinäiti: ei tietoa
Isänäidinisä: Kauppias
Isänisänäiti: Kotirouva (?), ollut joskus töissä pankissa
Isänisänisä: Rehtori
Pappa diplomi-insinööri ja mamma sairaanhoitaja. Äiti kävi kauppaopiston ja on töissä sihteerinä. Vaari ja mummi eivät kouluja käyneet ja työskentelivät metallialalla ja siivoojana. Isä meni peruskoulusta suoraan töihin, mutta opiskeli nelikymppisenä samaa alaa, jolla työskentelee. Minulla ja sisaruksillani on korkeakoulututkinnot ja koulutusta vastaava työ.
Kuinka vanhat tänne kirjoittaa?
Ihmettelin vaan, kun isovanhemmat sodassakin olleet!
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä siinä on? Ei kai siihen vanha tarvi olla. Mä olen 27v ja vaarini oli sodassa. Tosin vain pienen hetken, oli vasta 18 v täyttänyt ja sota päättyikin siitä jo pian.
Isäni teki pätkätöitä, kaivostyöläinen oli koulutukseltaan. Myöhemmin viinan takia syrjäytyi työelämästä jo noin 40-vuotiaana. Äitini oli koulutukseltaan suurtalouskokki, ja töissä ravintola-alalla. Äidin vanhemmat olivat maanviljelijöitä ja tekivät monenlaista siinä sivussa. Isän vanhemmat eivät ehtineet ennen sota-aikaa hankkia kunnon ammatteja, olivat rintamalla ja lottana, kodit jäi rajan taakse ja aloittivat sodan jälkeen kiertolaiselämän, asuivat 9 eri paikkakunnalla, möivät vähän sitä sun tätä, pitivät myöhemmin kauppaa, kahvilaa ja kioskia. Mummo otti lapsia hoitoon sitten kun ukki oli jo poissa työelämästä sydäninfarktin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
No itse olen 43 v.
Äidin vanhemmat maanviljeliöitä, isän isä armeijassa, isän äiti myyjä ja isä tehtaassa ja äiti myyjä
Vierailija kirjoitti:
No, minä ainakin olen lähes 50-vuotias, eli ihan karmean vanha!
Isoisäni syntyivät vuosina 1898 ja 1911, isoäitini 1911 ja 1921.
Äitini on syntynyt 1946, isä 1945.
Kyllä siinä on sotia nähty, varsinkin se toinen maailmansota.
-
Ihmettelen muuten tuossa jossain olevaa kommenttia, jossa epäillään valehtelua...
-ap
Isoisät: liikunnan opettaja ja valtion virkamies
Isoäidit: kotiäiti ja sihteeri
Äiti: pankkivirkailija
Isä: myyjä
Äiti kirjoittaa blogia ja julkaisee miljoona herutuskuvaa ittestään. Isä on joku myyjä. Isoäiti on sairaanhoitaja ja isoisä työtön.
Isäni, jo eläkkeellä, teki atk-hommia. Viimeisin titteli taisi olla järjestelmäasiantuntija. Isän isä oli metsänhoitaja ja isän äiti sairaanhoitaja.
Äiti, myös eläkkeellä, on koulutukseltaan filosofian maisteri, opetus- ja koulutushommia teki pääasiassa. Äidin vanhemmat olivat kouluttamattomia, tehtaissa yms. tekivät työuransa.
Isän isä oli rekkakuski, äidin isä insinööri, äidin äiti kotiäiti ja tehdastyöläinen. Äiti on valtion virkamies, koulutukseltaan opistoinsinööri ja Isä on rekkakuski :D.