Ammattikysely: mitä isovanhempasi teke/ivät työkseen? Entä omat vanhempasi?
Mikä oli heidän koulutuksensa?
¨
En ole tekemässä juttua mihinkään.
Kyselen uteliaisuuttani.
Kommentit (386)
Vierailija kirjoitti:
Olivat kaikki maanviljelijöitä.
Niin joo, ja minä olen arkkitehti. Kaikki sisaruksenikin kävivät koulunsa ja asuvat nykyään kaupungeissa.
Äiti ja isä on jo eläkkeellä, olivat keittäjä/laitoshuoltaja ja sahatyöntekijä/rekka-auton kuljettaja/trukinkuljettaja/metallimies/työnjohtaja ympäristökeskukselle /metsäkoneenkuljettaja jne. En edes kaikkia muista. Isällä ei ollut muuta koulutusta kuin kansakoulu ja rekkakortti. Kaikkiin hommiin vaan meni ja opetteli.
Isovanhemmat on syntyneet 1800-luvun lopussa 1900-luvun ekoina vuosina. Mummot oli emäntiä, papat maanviljelijä ja suutari. Koulutus... mitä lie kiertokulun käyneitä.
Isän vanhemmat: metsuri ja kotiäiti
Isä: hitsaaja
Äidin vanhenmat: upseeri ja kotiäiti
Äiti: opettaja
Isän vanhemmat olivat maanviljelijöitä, isä on rehtori.
Äidin isä oli panostaja ja mummuni kotirouva, äiti on koulun keittäjä.
Minä olen yläasteen opettaja.
15 sukupolvea taaksepäin kaikki maanviljelijöitä. Itse olen myös. Toivottavasti myös tuleva sukupolvi jatkaa.
Äidin äiti opettaja
Äidin isä lääkäri
Äiti lääkäri
Isän äiti lastenhoitaja
Isän isä poliisi
Isä palomies
Ja minusta tuli lastenhoitaja kuten mummasta.
äitini isä: veturikuski
äitini äiti: koulun keittäjä
äitini: eräässä ammattiliitossa johtotehtävissä
isäni isä: jonkinlainen insinööri
isäni äiti: sihteeri/ kotirouva
isäni: diplomi-insinööri
Toinen ukki myymälätarkastaja, toinen omisti huoltoaseman, molemmat mummot työttömiä (kotiäitejä). Molemmat vanhemmat hoitajia.
Äidinäiti: kääntäjä/tulkki (ranska, englanti, saksa)
Äidinisä: ekonomi, oli pankissa töissä
Isänäiti: opettaja
Isänisä: opettaja (rehtori)
Äiti: juristi
Isä: juristi (lehtori kauppaopistossa, opettaa lakioppia)
Isänäiti: Opettaja
Isänäiti: Opettaja
Äidinäiti: Opettaja
Äidinisä: Opettaja
Isäni: Opettaja
Äitini: Opettaja
Minä: EN AINAKAAN OPETTAJA!
Isänisä oli alkoholisti kirvesmies ja isänäiti kotiäiti (11 lasta)
Äidinisä oli alkoholisti sekatyömies ja äidinäiti oli tehtaalla töissä
Isäni oli kirvesmies ja äitini kirjanpitäjä pankissa
Minä olen sihteeri.
Isoisä maanviljelijä ja isoäiti oli käynyt kauppakoulun ja hoiti kirjanpidon ja sijoitukset emäntänä.Omaa rahaa sai sitten kanoista.
Isän vanhemmat olivat maatilan isäntä ja emäntä, isä oli autokuski. Äidin isä on ilmeisesti kenkätehtaalla töissä, jossa äidin äitikin oli ajoittain töissä, muuten hän oli kotiäiti. Äiti oli kirjanpitäjä. Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä oleva mielenterveyspotilas, mutta on minulla kuitenkin keittiöapulaisen ammattikoulutus. Jos olisin työkykyinen, niin tuskin kuitenkaan olisin kyseisessä töissä, koska se ei vain sovi minulle, koska hermoni eivät taatusti kestäisi jotain tiskaamista, lattioiden pesemistä ja kuiva-ainekaappien puhtaanapitoa usean tunnin ajan joka työpäivä. Luultavasti olisin hankkinut toisen tutkinnon ja olisin nyt esim. kirjanpitäjä kuten äitikin tai sitten olisin jossain töissä, jossa voisin tehdä töitä mahdollisimman itsenäisesti mieluiten tietokoneella (jossa pitäisi olla esto, että en pääsisi työasioilla esim. Facebook tai Youtube palveluihin että en kuluttaisi niissä aikaa työnteon sijaan).
Vierailija kirjoitti:
Isä: Eliittiduunari, äiti Shoitaja.
II: Pääluottamusmies+eliittiduunari, IÄ: Kahvila/konditorian pyörittäjä.
ÄI: Mallipuuseppä. ÄÄ: Kotiäiti/emäntäkoulu
Mikä hemmetin "Eliittiduunari":D Ei tuollaista ammattia ole olemassakaan. Ihan tavallisia duunareita mitä lie, mutta ovat uskotelleet lapselle ja lapsenlapselle että olemme eliittiduunareita ja ne kaikki muut olivat vain duunareita..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä: Eliittiduunari, äiti Shoitaja.
II: Pääluottamusmies+eliittiduunari, IÄ: Kahvila/konditorian pyörittäjä.
ÄI: Mallipuuseppä. ÄÄ: Kotiäiti/emäntäkoulu
Mikä hemmetin "Eliittiduunari":D Ei tuollaista ammattia ole olemassakaan. Ihan tavallisia duunareita mitä lie, mutta ovat uskotelleet lapselle ja lapsenlapselle että olemme eliittiduunareita ja ne kaikki muut olivat vain duunareita..
En minäkään termiä ole ennen lukenut enkä kuullut, mutta kai se tarkoittaa sitä, että on hyvin menestynyt... yrittäjä...
...tai hyvin menestyneen yrityksen kovapalkainen työntekijä.
Isä insinööri, äiti sihteeri. Äidin vanhemmat olivat maanviljelijöitä, isänisä oli tehtaalla jonkinlainen työmies ja isänäiti kotirouva.
Äidin vanhemmat: Isä satamassa töissä ja äiti vain kotona. Isän vanhemmilla äidin osalta sama( tosin lapsia oli paljon ja taisi hän kuitenkin ajoittain olla jossain töissä) ja isä teki välillä milloin mitäkin. Taisi tehtaassa olla enimmäkseen. Omat vanhemmat kiinteistönhoitaja ja lähihoitaja/merkonomi. Itse yritän kurkottaa korkeammalla, mutta ainakin vielä on vaikeaa.
Isänisän:Sähkötekniikan opettaja isääiti:sairaalan välinehuoltaja
Äidinisä:viihdeisäntä ja tv äänittäkä
Äidinäiti:alkoholisoitunut kotiäiti
Isä:varastomies
Äiti:lähihoitaja
Kaikki isovanhempani olivat maanviljelijöitä. Isäni on putkimies, äitini sihteeri.
Olivat kaikki maanviljelijöitä.