Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammattikysely: mitä isovanhempasi teke/ivät työkseen? Entä omat vanhempasi?

Vierailija
01.08.2018 |

Mikä oli heidän koulutuksensa?

¨
En ole tekemässä juttua mihinkään.
Kyselen uteliaisuuttani.

Kommentit (386)

Vierailija
121/386 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummit: opettaja ja farmaseutti

Isoisä: musiikin ja luokanopettaja

Äiti: kotirouva

Isä:lääkäri

Vierailija
122/386 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummit: opettaja ja farmaseutti

Isoisä: musiikin ja luokanopettaja

Äiti: kotirouva

Isä:lääkäri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/386 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän vanhemmat olivat karjakko ja isä asensi ensimmäisiä puhelinlinjoja. Äidin puolella äiti on lähihoitaja ja isä kapiainen. Omista vanhemmista isä on lähihoitaja ja äiti suutari.

Vierailija
124/386 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin puolelta mummo oli psykiatrinen avustaja. Eli mielisairaalassa avusti hoitotoimenpiteissä jos tarvi vaikka pitää kiinni ja piti huolen esim. lakanoiden vaihdosta jne. Pappa oli samassa talossa talkkarina, nykyään varmaan kutsuttaisi laitoshuoltajaksi.

Isän puolelta en tiedä mitä tekivät.

Äitini on LVI-suunnittelija ja isä teknikko.

125/386 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maan viljelijöitä kaikki.

Vierailija
126/386 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän vanhemmilla oli kyläkauppa ja kauppa-auto. Kun isä oli about 12 vuotias muuttivat Ruotsiin kauppiaiksi. Suomeen palattuaan isän vanhemmat olivat eräässä ammattikoulussa talkkariparina.

Äidin isä oli rekkakuski ja äiti kotiäiti joka teki myös vaatteita kotonaan. Isoäiti jäi nuorehkona leskeksi ja meni sen jälkeen töihin ruotsinlaivoille.

Mun äiti on perhepäivähoitaja ja isä puistotyöntekijä. Itse olen entinen ruokakaupan myyjä, nyt opiskelen puutarhuriksi.

Vierailija
127/386 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä liikemies, äiti järjestötoimihenkilö. Isovanhemmat poliisi ja emäntä sekä sähköasentaja ja tehdastyöntekijä.

Vierailija
128/386 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti: Myyjänä, perintätoimistossa, asiakaspalvelijana, vaksina yms.

Äidin isä ja äiti: Meijerillä töissä.

Isäpuoli: Luottamusmies kopiokeskuksessa.

Isäpuolen isä: Huoltoasematyöntekijä.

Isäpuolen äiti: Kaupassa lihatiskillä.

Vierailija
129/386 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin vanhemmat olivat viljelijöitä, äidinäiti jatkoi viljelyä yksin jäätyään leskeksi 29 vuotiaana jatkosodan aikana. Kansakoulu.

Äidilläni ja sisaruksillaan akateemiset tutkinnot, oli mummille kunnia-asia, että tuki rahallisesti niin pitkälle, kuin halusivat kouluttautua.

Isänäiti karjakko, isänisä kirvesmies. Isäni aluksi asentaja, myöhemmin opistoinsinööri, sisaruksillaan vastaavantyyppiset opistotutkinnot.

Isäni puolella koulutusta ei arvostettu, opiskelivat ensin duunari ammatin, myöhemmin työn ohessa lisää.

Vierailija
130/386 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole heidän ammateistaan mitään tietoa, koska vanhemmat hylkäsivät minut kadulle ollessani noin 2-3 vuotias ja asuin siellä kunnes pääsin asumaan muutama vuosi sitten omaan kotiin noin 20-vuotiaana ja minulle aloitettiin opettamaan että miten tässä yhteiskunnassa kuuluu elää, kotitöitä, peruskoulun oppimäärää ja ammattiin tarvittavia taitoja. Nyt olen noin 26v ja olen onnellinen kotiäiti, vaimo ja 5 lapsen äiti. Omia lapsiani en kadulle laita asumaan, paitsi ehkä tuon 6v esikoispojan jos se ei lopeta pikkusisarustensa pahoinpitelyjä, viiltelyä, varastelua, kadulla kuljeskelua, liiman haistelua ja tulipolttojen sytyttämistä.

Vierailija
131/386 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

II: yrittäjä (en muista minkä alan)

IÄ: leipuri/kotiäiti

ÄI: paperitehtaalla jotakin

ÄÄ: karjakko

Vierailija
132/386 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

II: yrittäjä (en muista minkä alan)

IÄ: leipuri/kotiäiti

ÄI: paperitehtaalla jotakin

ÄÄ: karjakko

Niin ja isäni on puuseppä ja äitini laatuinsinööri vai olikohan se tuotekehityksessä nykyään jotakin... itse olen media-alan hommissa.

Vierailija
133/386 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin äiti ja isän äiti olivat kotiäitejä. Isän isä oli pormestari ja äidin isä oli raksalla. En tiedä heidän koulutustaan, enkä voi kysyäkkään paitsi jos löydän meedion jostain. Isä on raksalla ja äiti lähihoitajana, molemmilla amistausta.

Vierailija
134/386 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinäiti - ja isä maanviljelijöitä

Äiti myyntineuvottelija

Isänisä kirvesmies, isänäiti kylvettäjä sairaalassa

Isä hitsaaja

Minä toimistotyöntekijä.

Vierailija
135/386 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

isovanhemmat lasinpuhaltaja ja kotiäiti, viljelijä ja karjakko. Vanhemmat viljelijä ja kotiäiti.

Vierailija
136/386 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinäiti oli ompelija ja hääpukineiden valmistaja. Pappa oli sodassa ja kirjurina siellä mutta muuta ammattia en hänelle muista. Kaikki lähisukulaiset kuolleet joten en voi tarkistaa asiaa.

Äitini oli terveydenhoitaja ja isäni koneteknikko.

Vierailija
137/386 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän äiti siivooja, isän isä muurari. Isä rakentaja.

Äidin isä jonkunlainen koneiden suunnittelija, äidin äiti artesaani. Äiti perhepäivähoitaja.

Vierailija
138/386 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän vanhemmat maanviljelijöitä, mummo tosin taisi tehdä jossain välissä kylällä myös sihteerikön hommia, äidin äiti oli siivooja ja isä tehdastyöntekijä. Isä yrittäjä teollisella alalla ja äiti kirjanpitäjä.

Vierailija
139/386 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tänne on valehdeltu 😀

Vierailija
140/386 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset isovanhemmat olivat meijerillä. Toisista en tiedä. Äiti lastentarhanopettaja, isä työkkärissä töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä