Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei koiria uimarannoille, kiitos!

Vierailija
01.08.2018 |

Menin uimaan ja uinnin päälle jäin kuivattelemaan penkille. Yhtäkkiä alkoi aivastuttaa aivan kauheasti ja silmät turvota. Ihmettelin, mistä johtuu ja aloin katsella ympärille. Eiköhän ollut joku harjannut/trimmannut koiransa siinä vieressä ja jättänyt ne karvatupot lojumaan! Rannalle, jossa on vielä kylttikin, joka kieltää tuomasta koiria! (eli yhtäkään koirankarvaakaan ei pitäisi olla siellä) Ei tässä nyt mitään kamalaa tapahtunut. Lähdin kotiin ja otin allergialääkettä naamariin.

Mutta, kiltit koiranomistajat, vaikka ne turrit ihania onkin, niin voisiko niitä sääntöjä silti noudattaa? Tuosta uimarannasta parisataa metriä kauemmas on ihan virallinen koiraranta.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me.käydään koiran kanssa uimassa vaikka missä. Kuten joku totesikin, niin koiraa saa uittaa kaikkialla muualla paitsi virallisilla rannoilla. Minä ainakaan en halua niille virallisille rannoille edes ilman koiraakaan.. kamalia paikkoja ja hirveä melu. Kaikkialla muualla saa koiraa uittaa, ei tarvi olla mikään koirien uimaranta.

Vierailija
42/77 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh! Me käydään aina uimarannalla koiran kanssa illalla tai yöllä! Siinähän itkette! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvät palikat, allergioitakin on erilaisia. Mieheni saa oireita jo tilasta, jossa koira on oleskellut viikkoa aiemmin. Koiranomistajat ovat nykyään todella egoistisia ja välinpitämättömiä. Koirat tuodaan jopa ravintolaan penkeille istumaan. Kiva siinä sitten saada astmakohtaus seuraavana asiakkaana.

Noin vahvasti allergiset yleensä syövät allergiaansa lääkkeitä tai käyvät läpi siedätyshoidon. Eihän nyt koko ympäristöä voida vaatia koira-allergeenivapaaksi näiden harvinaisten tapausten takia. Kun ihan sekin että koiranomistaja on tilassa aiheuttaa yleensä ihan yhtä lailla oireet kuin että koira on ollut  tilassa. 

Tunsin erään näin herkän kerran, ja hänellä esim. alkoi silmät vuotaa ilman lääkkeitä mun seurassa, silti vaikka olin vaihtanut vaatteet koiran käsittelyn jälkeen. Mutta hän tosiaan yleensä aina söikin lääkkeitä allergiaansa, ja kun niitä söi, oli hänelle iihan sama vaikka silittelisi koiraa.

Yleensä koiria ei viedä ravintoloihin, hotelleihin, kouluihin, toimistoihin, apteekkiin jne. oleskelemaan, joten allerginen pärjää ihan hyvin ilman lääkkeitä. On ikävää, että koiria vaan on nykyään alettua tuomaan paikkoihin, joissa niitä ei aiemmin ole ollut. Esimerkiksi kahvilat. Koira terassilla on ok, mutta miksi se pitää viedä sisään asti? Onko tosiaan koiralla oltava ihmistä suurempi oikeus asioida kahvilassa?

Monet kahvilat on koiraystävällisiä ja se on ihanaa. Huhu liikkuu ja kyseinen kahvila saa erittäin hyvää mainetta :)

Vierailija
44/77 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes haluaa yleiselle uimarannalla? En minä ainakaan. Käydään koirien kanssa aina jossain syrjässä uimassa :)

Vierailija
45/77 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvät palikat, allergioitakin on erilaisia. Mieheni saa oireita jo tilasta, jossa koira on oleskellut viikkoa aiemmin. Koiranomistajat ovat nykyään todella egoistisia ja välinpitämättömiä. Koirat tuodaan jopa ravintolaan penkeille istumaan. Kiva siinä sitten saada astmakohtaus seuraavana asiakkaana.

Noin vahvasti allergiset yleensä syövät allergiaansa lääkkeitä tai käyvät läpi siedätyshoidon. Eihän nyt koko ympäristöä voida vaatia koira-allergeenivapaaksi näiden harvinaisten tapausten takia. Kun ihan sekin että koiranomistaja on tilassa aiheuttaa yleensä ihan yhtä lailla oireet kuin että koira on ollut  tilassa. 

Tunsin erään näin herkän kerran, ja hänellä esim. alkoi silmät vuotaa ilman lääkkeitä mun seurassa, silti vaikka olin vaihtanut vaatteet koiran käsittelyn jälkeen. Mutta hän tosiaan yleensä aina söikin lääkkeitä allergiaansa, ja kun niitä söi, oli hänelle iihan sama vaikka silittelisi koiraa.

Yleensä koiria ei viedä ravintoloihin, hotelleihin, kouluihin, toimistoihin, apteekkiin jne. oleskelemaan, joten allerginen pärjää ihan hyvin ilman lääkkeitä. On ikävää, että koiria vaan on nykyään alettua tuomaan paikkoihin, joissa niitä ei aiemmin ole ollut. Esimerkiksi kahvilat. Koira terassilla on ok, mutta miksi se pitää viedä sisään asti? Onko tosiaan koiralla oltava ihmistä suurempi oikeus asioida kahvilassa?

Ei ole, mutta ei tuota asiaa voida rajoittaa jonkun äärimmäisen pienen prosentin takia, jotka on pahasti allergisia. Varsinkin kun tosiaan nämä ihmiset yleensä saa oireita myös koiranomistajasta ilman koiraa mukana, joten samalla pitäisi kieltää koiranomistajien käynti ravintolassa allergian takia.

Suurimmassa osassa muuta maailmaahan koirat on saaneet olla mukana noissa paikoissa aina. Suomi varmasti kyllä tosiaan kehittyy siihen suuntaan että on enemmän paikkoja joihin koiran saa ottaa mukaan, halusivatpa  harvat vahvasti eläinallergiset sitä tai ei. Samoin ei myöskään luultavasti tulla kieltämään hajuvesien käyttöä, vaikka hajusteallergiset reagoi tms.

Vierailija
46/77 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muita jotka ovat alkaneet ymmärtämään niitä jotka pudottelevat myrkytettyjä makkaranpaloja ympäriinsä?

Ilmoitin kommenttisi eteenpäin.

Vierailija
47/77 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muita jotka ovat alkaneet ymmärtämään niitä jotka pudottelevat myrkytettyjä makkaranpaloja ympäriinsä?

Minä myös.

Vierailija
48/77 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne koirat voi myös paskoa rannalle ja levittää ties mitä loisia. Eli pysyköön siksikin poissa,

Vierailija
49/77 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menikö koirahullulla tunteisiin? 😘

Vierailija
50/77 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei ihmiset tajua että tämä ei ole mikään mielipide asia. Koirat viedään ainoastaan niille sallituille uimarannoille.

Vierailija
51/77 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai meni. Ei netissäkään ihan mitä tahansa voi kirjoitella ja leikkiä anonyymiä. :)

Vierailija
52/77 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

säännöt on sääntöjä kirjoitti:

Miksi ei ihmiset tajua että tämä ei ole mikään mielipide asia. Koirat viedään ainoastaan niille sallituille uimarannoille.

Mielipideasia siis yhteen. Anteeksi!

Vierailija
53/77 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai meni. Ei netissäkään ihan mitä tahansa voi kirjoitella ja leikkiä anonyymiä. :)

Mikä se rikos tarkalleen ottaen tässä on? Koiraihmisten peppukipeys EI ole rikos.

Vierailija
54/77 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet kahvilat on koiraystävällisiä ja se on ihanaa. Huhu liikkuu ja kyseinen kahvila saa erittäin hyvää mainetta :)

Minä taas toivoisin, että tämä ilmoitettaisiin reilusti ovessa. Kyllä vain menee fiilikset, kun on saanut juuri kannettua kakut pöytään ja tilaan saapuu koiraporukka. Senhän tietää, että koiranomistaja ei väisty, vaikka olisi tullut sisään viimeisenä.

Vierailija
55/77 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne koirat voi myös paskoa rannalle ja levittää ties mitä loisia. Eli pysyköön siksikin poissa,

normaalilla asianmukaisesti hoidetulla koiralla ei ole loisia, ihan vaan ohiksena tiedoksi.

Vierailija
56/77 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä rannalla käy kuule vaikka ja mitä elukoita. :)

Vierailija
57/77 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka edes haluaa yleiselle uimarannalla? En minä ainakaan. Käydään koirien kanssa aina jossain syrjässä uimassa :)

Hmm, itse satun asumaan sellaisen yleisen uimarannan vieressä (Vuosaaren Aurinkolahdessa). Olisihan se kätevää helteisen lenkin aluksi antaa koiran käväistä kastamassa itsensä vedessä ja sitten jatkaa matkaa. Mutta säännöt, säännöt...

Täällä on melkoinen koiraraivo ihmisillä muutekin päällä joten ei kyllä tulisi mieleenkään kokeilla mitä tapahtuisi jos veisin koiran siitä hiekkarannasta uimaan. Voisi tulla mulle turpaan. Kerran olen joutunutkin väkivallan kohteeksi koirasyystä, vaikken ollut edes syyllinen. Eräs mies alkoi raivota että mun pitää kerätä koirieni paskat. Totesin siihen, että aina kerään ja näytin että pusseja on flexi-taluttimen säiliössä, mutta että nyt juuri tällä lenkillä koira ei ole kakannut. Mies väitti että 10 kg koirani oli vääntänyt kadun reunassa näkyneen ihmiskokoisen jöötin ja vaati keräämään. En halunnut, jolloin mies keräsi kakan johonkin puunlehteen ja tunki kauluksestani sisään.

Vierailija
58/77 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä myös.

Vähämieliset, rikollisen ymmärtäminen ei ole rikos! Älkää sekopäät tuhlatko resursseja turhiin ilmoituksiin!

Vierailija
59/77 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran koiran kanssa rannalla (en yleisellä) ja sielläkin koiraa tultiin ihastelemaan niin hirveästi, että itseäni alkoi jo turhauttaa ja lähdettiin pois. :D

Vierailija
60/77 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, juuri meillä kylässä olleet ulkomaalaiset (perhe) ihmettelivät, että eikö täällä oikeati saa mennä uimarannalle koiran kanssa. Eivät kerta kaikkiaan ymmärtäneet miksi ei. 

Itse olen hyväksynyt sen että kun ranta on helteellä täynnä ihmisiä niin ei koirat sinne välttämättä sekaan kovin hyvin sovi. Mutta olen joskus kiertänyt kieltoa niin että jos sataa eikä rannalla ole ketään, tai ilta-aikaan, koiran kanssa kävelen rannassa ja koira saa käydä uimassa. Silti IHAN TAATUSTI joku huutaa jotain koirakiellosta pää raivosta punaisena kun näkee vaikka parvekkeeltaan kamalan rikokseni. Ihan kuin se mun koira saastuttaisi sen veden ja rannan pysyvästi sillä että on käväissyt siellä kun rannalla ei ole ihmisiä. Se on minusta jo liiallista nipotusta.

Täällä päin on muutenkin paljon ns. koirahulluja. Sen lisäksi että rantaa lähellekään ei saa koirat mennä, niin kävelyteiden reunoissa oleviin puskiin ei saisi merkata. Kauhea huuto siitä kun uros nostaa koipea pusikkoon. Istutukset menee pilalle blaa blaa. 

Täällä yksi koirahullu. Minusta tuli sellainen, kun suuri osa koiranomistajista ei noudata sääntöjä. Kiva käydä lenkillä, kun melkein kolmannes koirista vapaana. Jos kävisi niin, että koira purisi minua, omista sanoisi sen minun syyksi. Että kehtaankin juosta lenkkipolulla.

Joo olen meilläkin päin nähnyt kyllä myös tuohon suuntaan raivokohtauksia, eli "nipottajiin" kyrsiintynyt koiranomistaja huutaa esim. lenkkeilijälle tai valittajalle. Yksittäisi tapauksia olen nähnyt aika törkeitäkin, esim. iso, musta koira vapaana, juoksee juoksevan lapsen perään, äiti tai isä vaatii koiraa kiinni. Mihin koiranomistaja huikkasi "opeta se lapsi että KOIRIEN LÄHELLÄ EI SAA JUOSTA". Lapsi oli niin pieni että luultavasti pelkäsi ja siksi juoksi eikä voinut edes sille mitään. Eikä muuutenkaan nyt koirat saa ihmisiä jahdata missään. 

Jep. Minä pyysin kaupungissa vapaana isoa hurttaansa pitävää koiranomistaja ottamaan koiran kiinni ohituksen ajaksi kun liikuin pienten lasten kanssa ja koira poukkoili miten sattuu (mm. välillä autotielle, välillä jalkakäytävälle, metsän puolelle). Ihan asiallisesti, voitko pitää koiran kiinni ohituksen ajan. "Älä sinä akka ala mulle mäkättää, tuollainen h*ora." Ja en jäänyt kuuntelemaan mitä kaikkea muuta huusi perään. Jäi aika paha mieli 🙄