Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenelläkään muulla työtä, jossa ei ole töitä?

Vierailija
01.08.2018 |

Aloitin kaksi vuotta sitten isossa yrityksessä työt. Haastattelussa luvattiin kuuta taivaalta ja vaahdotiin kuinka "vaativaa ja kiireistä" on joka päivä. Olen siis näissä surullisen kuuluissa asiantuntijatyössä.

No, töitä oli ehkä koko viikkona se 7,5h yhteensä. Päivät meni esittäen, että tein edes jotain, vaikka oikeasti luin sadatta kertaa iltalehteä. Pikkuhiljaa aloin uskaltaa tehdä kursseja töissä olessani ja lukea nettikirjoja. Esimies oli tyytyväinen panokseeni, eikä kukaan ollut sitä mieltä että minulla oli liian vähän töitä.

Vaihdoin firman sisällä paikkaa, koska oikeasti meinasin tulla hulluksi siihen istumiseen! Ei kukaan tervejärkinen jaksa istua päivässä 8h koneella tekemättä MITÄÄN ja esittäen että on muka jotenkin tarpeellinen firmalle.

Nyt sama homma. Istun jo toista viikkoa ilman töitä. Ette arvaa kuinka paljon ihmistä voi väsyttää tälläinen. En jaksa pysyä hereillä, olen apaattinen, en jaksa hymyillä tai ottaa kontaktia kehenkään..

Kohtalontovereita? :( Palkka on liian hyvä ja lomat vielä paremmat. Se on ainoa syy miksi olen tässä vielä. Miten jaksaa päivät?

Kommentit (240)

Vierailija
41/240 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työ ei tuosta parane, niin kokeile Pinterestiä. Täällä kuluu tuntikausia eri ideoita selaten ja kansioita tehden. Reseptit, sisustusideat, remppaideat, käsityöohjeet jne jne. Loputon ideoiden lähde. Tee kaikelle mielenkiintoiselle oma taulu ja saat varmasti aikaa kulumaan.

työkiireitä odotellessa, tsemppiä!

Vierailija
42/240 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sosiaalialalla ja teen suht paljon öitä.

Työ on lähinnä paikka, jossa käyn latailemassa akkuja vapaa-aikaani. <siis esim. nukkumassa.

Mutta kun tästä vielä maksetaankin, niin oolrait.

Sopii aivan helvetin hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/240 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma.. minä opiskelin toisen ammatin (jota teen nyt toiminimen kautta) työajalla - työnantajan lupa oli lähijaksoille, mutta sitäpä eivät tienneet (?), että tein myös kaikki opintoihin kuuluvat tehtäväni työajalla. Toki tein myös työni, mutta koska ylimääräistä aikaa oli.

Nyt toista viikkoa loman jälkeen on taas vähän tylsää, ja selailenkin tässä avoimen yliopiston tarjontaa 😊

Vierailija
44/240 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaverini oli muutaman vuoden tuollaisessa työssä, jossa ei oikeasti ollut mitään tekemistä. Se työ oli vieläpä julkisella sektorilla, joten kaveri kärsi vielä huonoa omatuntoa verorahojen hassaamisesta. Lopulta ei enää jaksanut (katsottuaan kaikki TED talkit ja luettuaan kaikki kirjat, jotka oli koskaan halunnut lukea), ja otti loparit.

Vierailija
45/240 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut pitkään työssä asiantuntijan tehtävissä, jossa työhaastattelussa vaahdottiin miten töitä on ihan ylitöihin saakka niin paljon kuin jaksaa paahtaa. Todellisuus on, että niitä töitä on muutamalle valitulle mutta loput tappelee pöydältä tippuvista muruista periaatteella KUKA EHTII EKA. Joskus töitä on oikeasti vain 5h/kk. Ja niin hirvee kiire, niin hirvee kiire! Eipä vaan näy täällä. Minulle maksetaan vielä tehdyistä tunneista.

Asiasta on puhuttu ja neuvoteltu ja pohdittu tuloksetta. Moni on lähtenyt lätkimään huomatessaan totuuden. Itse roikun vielä mukana, saanpahan olla turvassa aktiivimallin idiotismilta ja kerryttää CVseen työvuosia.

Vatuttaa kun tietää olevansa hyvä ja tehokas tekijä mutta hommaa ei vaan riitä tai ne jaetaan vaan muutamalle pomon suosikille.

Ei ole eka paikka jossa törmään tähän että hommaa ei ole. Monessa paikassa on saanut pyöritellä sormiaan. Tästä on ollut uutisia ainakin Ylellä eli ei ole mitenkään poikkeavaa ainakaan Suomessa.

Vierailija
46/240 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko englantia. Itse tykkään tehdä näitä:

http://www.bbc.co.uk/programmes/articles/2Z79DzzJY8w2R58bpftq14k/quiz

Vierailija
47/240 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löydän tällaisen vakituisen tyhjäntoimittajan työn? Olen ollut vastaavissa hommissa mutta lähinnä juuri muutaman kuukauden "tuuraamassa", ja aina ajattelen kuinka joku tekee tätä vuodesta toiseen, kelpaisi mullekin.

Vierailija
48/240 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä kyllä on mutta teen vain pakollisen ja siihen mulla menee pari tuntia. Loppuajan istun netissä. Tein vuosikausia paljon enemmän töitä kunnes mulle kerrottiin paljon itseasiassa tulosta pitää tulla. Tein ennen päivässä viikon työt samalla palkalla kuin muutkin. Pyysin palkankorotusta enkä sellaista saanut joten nykyään teen sen mitä muutkin ja löysäilen loppuajan.

Vierailija
49/240 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa töissä on paljon luppoaikaa, jota yritetään peitellä näyttelemällä työntekoa. Jos jokainen työpaikka ja tehtävä käytäisiin läpi, löytyisi paljon saneerattavaa. Jostain syystä näin ei tehdä varsinkin julkisen puolen virkamiestöissä.

Vierailija
50/240 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, täällä ollaan. Turhauttaa ja harkitsen paikan vaihtamista, mutta en ole varma löytyykö uutta työtä niin helposti. Tämän paikan sijainti on hyvä, palkka on ok, työaika sopiva johtoineen jne.

Jep, mulla on täydet lomat, etätyömahdollisuus, hyvällä paikalla, ilmainen parkki, ei töitä pyhinä tms lomina, mahdollisuus pitää palkatonta / saldovapaita paljon... Kaikki muu todella hyvin, paitsi itse _työ_. En vain tiedä kauanko jaksan tätä istumista. Samalla pelkään kokoajan että saan potkut, kun "en tee mitään". Jatkuva syyllisyydentunto, ammattitaidon katoaminen, häpeä.. Vaikea hakea edes mitään uutta, kun taito ja tieto alkaa kadota päästä! Tuntuu ettei ole mitään annettavaa enää kenellekään.

Ap

Tuossahan se ratkaisu tuli sinulta itseltäsi: teet etätöitä, kukaan ei valvo, istutko työpöytäsi ääressä koko päivää.

Vierailija
51/240 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten yritys voi olla kannattava, jos työntekijöille ei riitä mitään tekemistä? Jos kaikki vain pyörittelevät peukaloita päivät, niin mistä se raha oikein tulee? Outoa ettei pomoa tuon vertaa kiinnosta yrityksen tila.

Vierailija
52/240 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yrittäjä ja pystyn elättämään itseni..mutta

Asiakkaita käy harvoin..surffaan keskustelupalstoilla

Nytkin lähtisin ulos..mutta tarviin vielä pari kauppaa et myyntitavoite täyttyy

Kuolen tylsyyteen

Vierailija
53/240 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miten yritys voi olla kannattava, jos työntekijöille ei riitä mitään tekemistä? Jos kaikki vain pyörittelevät peukaloita päivät, niin mistä se raha oikein tulee? Outoa ettei pomoa tuon vertaa kiinnosta yrityksen tila.

En minäkään täysin ymmärrä, mutta työntekijöiden tehokkuudessa on kyllä isoja eroja. Olin vuosia sitten määräaikaisena eräässä ministeriössä, enkä voinut uskoa sotä tehottomuutta ja avutto.uutta, millä jotkut hoitivat työnsä, jos hoitivat.

Jos ap on tehopakkaus?

Vierailija
54/240 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, täällä ollaan. Turhauttaa ja harkitsen paikan vaihtamista, mutta en ole varma löytyykö uutta työtä niin helposti. Tämän paikan sijainti on hyvä, palkka on ok, työaika sopiva johtoineen jne.

Jep, mulla on täydet lomat, etätyömahdollisuus, hyvällä paikalla, ilmainen parkki, ei töitä pyhinä tms lomina, mahdollisuus pitää palkatonta / saldovapaita paljon... Kaikki muu todella hyvin, paitsi itse _työ_. En vain tiedä kauanko jaksan tätä istumista. Samalla pelkään kokoajan että saan potkut, kun "en tee mitään". Jatkuva syyllisyydentunto, ammattitaidon katoaminen, häpeä.. Vaikea hakea edes mitään uutta, kun taito ja tieto alkaa kadota päästä! Tuntuu ettei ole mitään annettavaa enää kenellekään.

Ap

Tuossahan se ratkaisu tuli sinulta itseltäsi: teet etätöitä, kukaan ei valvo, istutko työpöytäsi ääressä koko päivää.

Näin yritän tehdä kun pää meinaa räjähtää :) Ap

Vierailija
55/240 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä yrityksessä on 1000 ihmistä töistä. Iso, tunnettu globaali yritys. Esimies pyörittää vain meitä kahtakymmentä asiantuntijaa :) Rahaa tulee kyllä yritykseen paljon, eikä tappiota tee yhtään. Ap

Vierailija
56/240 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut pitkään työssä asiantuntijan tehtävissä, jossa työhaastattelussa vaahdottiin miten töitä on ihan ylitöihin saakka niin paljon kuin jaksaa paahtaa. Todellisuus on, että niitä töitä on muutamalle valitulle mutta loput tappelee pöydältä tippuvista muruista periaatteella KUKA EHTII EKA. Joskus töitä on oikeasti vain 5h/kk. Ja niin hirvee kiire, niin hirvee kiire! Eipä vaan näy täällä. Minulle maksetaan vielä tehdyistä tunneista.

Asiasta on puhuttu ja neuvoteltu ja pohdittu tuloksetta. Moni on lähtenyt lätkimään huomatessaan totuuden. Itse roikun vielä mukana, saanpahan olla turvassa aktiivimallin idiotismilta ja kerryttää CVseen työvuosia.

Vatuttaa kun tietää olevansa hyvä ja tehokas tekijä mutta hommaa ei vaan riitä tai ne jaetaan vaan muutamalle pomon suosikille.

Ei ole eka paikka jossa törmään tähän että hommaa ei ole. Monessa paikassa on saanut pyöritellä sormiaan. Tästä on ollut uutisia ainakin Ylellä eli ei ole mitenkään poikkeavaa ainakaan Suomessa.

Kuulostaa samalta, kuin oma työni. Haastattelussa puhuttiin paljon kuinka "hukutaan töihin" ja "apu on enemmän kuin tarpeen" ja "tulet olemaan niin työllistetty". Joo työllistetty ehkä koriste-esineenä.. Ap

Vierailija
57/240 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiseen työpaikkaan ei todellakaan kannata jäädä. Jos käy niin, että saat potkut jostain syystä (yt:t tai mitä vaan), niin mitä selität seuraavalle työnantajalle? Mitä osaat? Maailma muuttuu koko ajan ja yleensä työ siinä mukana. Sinulla ei välttämättä ole päivitettyä osaamista yhtään mihinkään. Eikä tuollanen nyt mielenterveydenkään kannalta ole järkevää.

Vierailija
58/240 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten työtavoissa on hirveästi eroja. On sellaisia ihmisiä, jotka tekevät kaiken aina alusta ja mahdollisimman vaikeasti. Sitten on ihmisiä, jotka tallentavat kaikki pohjat ja kirjoittavat itselleen vielä makrot joka toimenpiteeseen, jolloin tekevät hitaan ihmisen viikon työt työt puolessa tunnissa.

Mutta jostain syystä Suomessa on tapana aina olettaa, että se hituri on normaali ja hänen tahdissaan pitää kaikkien muidenkin mennä.

Vierailija
59/240 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiseen työpaikkaan ei todellakaan kannata jäädä. Jos käy niin, että saat potkut jostain syystä (yt:t tai mitä vaan), niin mitä selität seuraavalle työnantajalle? Mitä osaat? Maailma muuttuu koko ajan ja yleensä työ siinä mukana. Sinulla ei välttämättä ole päivitettyä osaamista yhtään mihinkään. Eikä tuollanen nyt mielenterveydenkään kannalta ole järkevää.

En pelkää YT:itä. Täsäs yrityksessä ei ole niitä koskaan ollut, eikä lähitulevaisuudessakaan ole tulossa. Kasvaa vuosi vuodelta. Tarjoamme palveluita esim, jotka ovat pakollisia yrityksillä laillisesti, joten työt eivät vain lopu. Kyllä minulla paperilla on paljon töitä - kaikki laskutettavaa asiakasyrityksiltä, ja laskutankin suuria summia - mutta ei riittävästi, että täyttäisin sillä jokaisen päiväni jokaisena työviikkona. Työkiirekin alkaa vasta myöhään syksyllä ja loppuu jo toukokuussa, joten vuoteen jää kuukausia, kun tulee luppoaikaa. Muilla osastoilla taas kiire painottuu eri aikaan jne. En sinänsä pelkää, etten löydä töitä, koska työnantaja, sekä työnkuva on erittäin hyviä. En vain itse ole ylpeä työstäni, vaikka ulkopuoliset ovatkin ja näyttää superhyvältä CV:ssä. Ap

Vierailija
60/240 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten työtavoissa on hirveästi eroja. On sellaisia ihmisiä, jotka tekevät kaiken aina alusta ja mahdollisimman vaikeasti. Sitten on ihmisiä, jotka tallentavat kaikki pohjat ja kirjoittavat itselleen vielä makrot joka toimenpiteeseen, jolloin tekevät hitaan ihmisen viikon työt työt puolessa tunnissa.

Mutta jostain syystä Suomessa on tapana aina olettaa, että se hituri on normaali ja hänen tahdissaan pitää kaikkien muidenkin mennä.

Totta, itse olen juurikin tuollainen, että on pohjat kaikkeen valmiina ja teenkin yleensä 3h työn alle tuntiin. Olen nopea näkemään kokonaisuuksia, enkä kauheasti tarvitse mietintä aikaa, kun uusi toimeksianto tulee pöydälle. Ehkä pitäisi oppia hitaampi lähestymistapa.. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi