Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toipuminen pettämisestä (Toinen nainen osa 2)

Vierailija
01.08.2018 |

Haluaisin viedä aiemman aloitukseni toisille urille ja siirtyä draaman spekuloinnista selviytymiseen.

Olen saanut nyt jo hyviä ohjeita,joissa kehoitetaan hellimään itseä ja elämään hetki kerrallaan. Pohtimaan asioita itsestä käsin ja tekemään uudenlaisesta elämästä pienillä asioilla siedettävää.

Tuntuisi kuitenkin lohduttavalta kuulla lisää tapoja ja keinoja selviytyä uuden arjen edessä.

Olen itse tällä hetkellä tilanteessa,jossa jatkan elämääni suhteen ollessa "tauolla" , pettämisen selviämisestä on vielä niin vähän aikaa. Ainoa päätös tulevaisuuden suhteen on, että minä jatkan asumista kotona jota olemme 15v asuttaneet yhdessä ja mies siirtyy tänään toiseen osoitteeseen.

Mitään lopullista eroa emme ole tehneet, minun tahdostani elämme kuitenkin erillämme toistaiseksi, ehkä lopullisesti. Sen näyttää aika.

Mies haluaisi jatkaa suhdettamme, hän on alun (ensimmäisen päivän) jatkuvan pommittamisen jälkeen onneksi hieman rauhoittunut.

Ajattelen tänä aamuna, että naiseuteni ei sinänsä ole kokenut suurta kolausta,uskon olevani edelleen viehättävä. Tunnen vain kipeää tekevää riittämättömyyttä lapsettomuuden vuoksi, mies kun oli hetken suhteessa äiti-ihmisen kanssa.

En tiedä olenko jotenkin sekaisin ajatellessani, että itse suhdetta ja seksiä pahempaa on se, että nainen on äiti.
Jotenkin kirpeältä tuntuvaa on juuri se fakta, että tämä toinen on osaksi sitä mitä itse en voi olla.

Olen itse pitänyt elämäämme hyvänä. Tulemme taloudellisesti hyvin toimeen, harrastamme paljon yhdessä. Meillä on yhteisiä projekteja. Pidämme samanlaisista asioista. Olemme olleet toistemme parhaimmat ystävät ja tehneet paljon asioita yhdessä,matkustaneet ja nähneet maailmaa. Onnistuneet työelämässä molemmat omalta osaltamme ja varmasti kyllä myös hukuttaneet lapsen menetystä ja lapsettomuutta siihen osa-alueeseen elämässä.

Tuntuu hyvin oudolta nukkua yöt erillään ja olla toisesta kaukana, se on 15v aikana ollut hyvin harvinaista. Joitain satunnaisia matkoja tai sukulaisissa piipahtamisia lukuunottamatta.

Miten tästä eteenpäin, päivä kerrallaan kai.

Tiedän pärjääväni, mutta ymmärrän jo nyt ettei tästä tule helppoa.

Kommentit (445)

Vierailija
401/445 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro AP kuulumiset. On täällä paljon meitäkin ketkä haluaa tietää ja on kyllästyneet näihin porvoojuttuihin..

Mitä? Ootteko TE perustaneet jonkun livepopcornstudion sinne? Luulin et täällä nysvätään kotona puhelimen kanssa.

Mikä teidän motiivi on? Kesänovellin kaipuu, kiintymys aloittajan, vertaistuki vai loputon uteliaisuus ja juoruiluntarve?

Vierailija
402/445 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän toisenlaista näkökulmaa... en ole pettäjä enkä petetty, mutta elän mieheni kanssa avoimessa suhteessa. Haluaisin sanoa, että älkää hyvät petetyt erehtykö hetkeksikään pohtimaan, onko teissä jotakin vikaa tai onko puolison petoskumppani jotenkin teitä parempi. Vaikka minulla (samoin kuin miehelläni) on lupa harrastaa seksiä useamman ihmisen kanssa, ei tulisi mieleenikään ajatella, että mieheni tai kukaan muukaan kumppaneistani on jotenkin "riittämätön". En edes oikein ymmärrä mitä se voisi tarkoittaa. Olen aika vakuuttunut että pettäjätkään eivät juuri koskaan tee mielessään mitään vertailuja, elleivät nyt ole aivan tunnekylmiä ja laskelmoivia hyväksikäyttäjiä. Päinvastoin, noissa tilanteissa todennäköisesti on psykologisesti paljon helpompaa yrittää pitää oma puoliso ja syrjähyppy mielessä niin erillään kuin ikinä vain mahdollista.

Jos nykyinen mieheni haluaisi monosuhdetta, pitäisin häntä kyllä sen arvoisena, suostuisin enkä silloin missään tapauksessa pettäisi. Ei ole näin moniavioisenakaan vaikea käsittää, miten hirveää toisen luottamuksen rikkominen on. Joten en lähtisi myöskään kuuntelemaan mitään lässytystä siitä miten normaalia on haluta muita ja että "ei se järvi soutamalla kulu". No ehkä ei, mutta eri asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/445 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota en oikein käsitä, että jos moniavioisena on lupa olla seksisuhteessa muiden kanssa, niin miksi?

Eikö siinä juuri haluta olla muiden kanssa?

Ja se järvi ei silloin soutamalla kulu?

On *normaalia* olla muiden kanssa seksisuhteessa.

Kun on lupa olla?

Miten se sitten muuttuukin niin, että ei ole normaalia haluta muita ja se sama järvi kuuluukin soutamalla?

Eihän se parisuhteen muoto sitä tekoa muuksi muuta?

Eli enää ei olekaan *normaalia* olla muiden kanssa seksisuhteessa.

Kun ei ole sitä lupaa olla?

Ei minun pääni ainakaan toimi niin (tai olisi vaikeaa sisäistää), että toisella kertaa/toisessa tilanteessa teko on sallittu ja toisella kertaa ei ole sallittu.

Muoto on muoto ja teko on teko.

Vierailija
404/445 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro AP kuulumiset. On täällä paljon meitäkin ketkä haluaa tietää ja on kyllästyneet näihin porvoojuttuihin..

Mitä? Ootteko TE perustaneet jonkun livepopcornstudion sinne? Luulin et täällä nysvätään kotona puhelimen kanssa.

Mikä teidän motiivi on? Kesänovellin kaipuu, kiintymys aloittajan, vertaistuki vai loputon uteliaisuus ja juoruiluntarve?

Varmaan aika lailla samat syyt kuin sinullakin lukea AV:tä.? ;)

Vierailija
405/445 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistuttaisin kaikille av-palstalaisille ettei usko niin helposti mitä täällä kirjoitellaan. Itsekin kommentoin välillä oikeasti ja välillä heitän läskiksi ja huvittelen, aloituksia en ole tehnyt niin ei tarvitse epäillä, että olisin ap. Minua ei häiritse keksityt aloitukset jos ketjussa on asiaa ja hyvää pohdintaa mutta ilkeämielinen hä hä hä kusetin on pikkumaisen ihmisen merkki.

En osaa sanoa onko aloitus Ap toimittaja vai nostiko toimittaja ketjun lehtiin, ei sillä ole minulle merkitystä. En koskaan avaa asioitani niin, että minä tai kukaan muu olisi tunnistettavissa enkä kiinny ketjun hahmoihin. Vähän häiritsee ihmisten leimaantuninen sielunsiskoiksi kommentin perusteella mutta ehkä koti on siellä missä ymmärretään.

En yhtään tiedä milloin sukulaissielu muuttuikin feminiiniksi sielunsiskoksi.  Poistun palstalta siis pikkumaisesti kotiini missä ehkä ymmärretään sekä minua että luettua. 

Vierailija
406/445 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaissielu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistuttaisin kaikille av-palstalaisille ettei usko niin helposti mitä täällä kirjoitellaan. Itsekin kommentoin välillä oikeasti ja välillä heitän läskiksi ja huvittelen, aloituksia en ole tehnyt niin ei tarvitse epäillä, että olisin ap. Minua ei häiritse keksityt aloitukset jos ketjussa on asiaa ja hyvää pohdintaa mutta ilkeämielinen hä hä hä kusetin on pikkumaisen ihmisen merkki.

En osaa sanoa onko aloitus Ap toimittaja vai nostiko toimittaja ketjun lehtiin, ei sillä ole minulle merkitystä. En koskaan avaa asioitani niin, että minä tai kukaan muu olisi tunnistettavissa enkä kiinny ketjun hahmoihin. Vähän häiritsee ihmisten leimaantuninen sielunsiskoiksi kommentin perusteella mutta ehkä koti on siellä missä ymmärretään.

En yhtään tiedä milloin sukulaissielu muuttuikin feminiiniksi sielunsiskoksi.  Poistun palstalta siis pikkumaisesti kotiini missä ehkä ymmärretään sekä minua että luettua. 

Eka ketjun puoliväli, etkö sinäkään jaksa lukea ketjua?

Vierailija
407/445 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lainaa tekstiä, mutta tuolle moniavioiselle vastaan..olet nyt vähän väärään paikkaan kirjoittamassa, koska eihän tuo nyt mitään pettämistä ole. Teillä on tuollaiset säännöt, että voitte hyppiä vieraiden pedeissä.

Vierailija
408/445 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa tuo lööppi! Ilman sitä oltaisiin varmaan saatu lukea, miten on asiat edennyt. Nyt voi olla, että ap vaikenee. [/quote

Kun kerran on ihan sama suurimmalle osalle onko aloitus ollut fantasiaa ja manipulointia oman fantasia / todellisen tarinan jakamiseen - niin tähänhän voi kuka tahansa fantasioija kirjoittaa lopun. Siihen ei varmaan tarvita toimittaja ap:ta.

Vierailija
409/445 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnelma täällä ketjussa on muuttunut: onko tämä sittenkin toimittajan keksimä stoori?  Olenkin sitä mieltä, että jos ap ei kahden vuorokauden sisällä kirjoita mitään, tämä todellakin on toimittajan hyvin kirjoitettu tarina, joka sai ihmiset koukkuunsa. Ennen näitä toimittajavihjailuja ap kirjoitti harva se hetki, myös pahimman kriisin keskellä. 

Jos ap osoittautuu toimittajanplantuksi, minäkin pidän toimittajan toimintaa arveluttavana, vaikka ihmiset eivät omia kokemuksiaan esim. nimillä tai kasvoilla ole kirjoittaneetkaan. On suhteellisen julmaa uskotella jonkun tarinan olevan tosi ja saada ihmiset sitä kautta avautumaan. Tällöin tässä olisi mielestäni yhtäläisyyttä erääseen blogiin, joka sittemmin osoittautuikin keksityksi. Halveksin aina valehtelua. Ihmiset kyllä kirjoittaisivat pettämiskokemuksiaan muillakin keinoin, mutta jos ei muulla tavoin saa hommiaan hoidettua, täytyy sitten ottaa vippaskonstit kehiin. Jos itse toimisin ammatissani vastaavalla etiikalla, hyvin pian olisin työtön.

Vierailija
410/445 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen järkyttynyt viestiketjun päätymisestä toiseen julkaisuun, jossa on lainattu kirjoitusta.

On päivän selvää, ettei kukaan halua päätyä toimittajan raflaavaan otsikkoon, josta asianosaiset tunnistavat itsensä helposti.

Olkoon tämä opetukseksi kaikille. Mieti ja harkitse, mitä avaat ja mistä elämääsi kuuluvat voivat sinut tunnistaa. Ja millaisia huolia tämä taas voi tuoda, muiden jo valmiiden huolien lisäksi ihmiselle/ihmisille jotka tapaukseen liittyvät tai tapausta ovat omien henk.koht asioiden kautta kommentoineet.

Olen kirjoittanut tämän kommentin eilen aamulla.

Jatkan vielä lainauksella,

TEKSTI LAINATTU YHDELTÄ KOMMENTOIJISTA:

Mikäli ap oli oikea nainen, jolle oikeasti tuo tapahtui, niin aika veemäisesti tehty toimittajalta. Uutinenhan oli Ilta-Sanomien luetuin uutinen hetken aikaa. Ap:n kertomuksessa oli niin paljon yksityiskohtia, että asianomaiset itsensä siitä kyllä tunnistaa.

Ja uskon, että ihmiset ylipäänsä lukevat uutisia. Ja jos itse on jäänyt huoltoasemalla kiinni salasuhteesta ja tämä oli koko lööpin otsikko, niin äijähän on jo lukenut tämän uutisen ja sen myötä nämä ketjut, lukenut mitä vaimonsa tänne on vuodattanut ja mitä hänelle on vastattu. Kiitos toimittaja, olipa hyvin tehty.

Ap jatkaa....

Lisään tähän vain, että: "Bingo!"

Jokainen ymmärtää varmasti miksi tämä kanava ei ole enää väylä avata tuntemuksia.

Lopuksi sanottakoon, että mitään tehtyä ei saa täysin paikattua. Oli kyse sitten pettämisestä tai yhteisen elämän avaamisesta palstalle, jonka ajattelit pysyvän sopivan piilossa.

Yhtä tuskaa kaikki.

Ap 💛

Vierailija
411/445 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tullut mieleen, ettei ap ehkä enää pysty kirjoittamaan tänne, kun koko tarina on läväytetty julkiseksi? Tämän piti olla ap:n keino purkaa paineita ja sitten yllättäen tarina on läväytetty lehtiin.

Oli ap sitten toimittaja tai ei, niin erittäin arveluttavaa käytöstä kyseiseltä lehdeltä ja sen toimittajalta ylipäätään laittaa otsikoihin selkeät tunnuspiirteet ketjusta. Siinä voi tatuoitu nainen kuin myös mies tunnistaa itsensä ja mahdollisesti jopa tatuoidun naisen mieskin. Ja se ei ollut ap:n/ketjuun vastanneiden tarkoitus. Ymmärrän, että keskusteluista saadaan hyvää materiaalia lehtiin, mutta toimittajalla pitää olla sen verran hyvää pelisilmää, että välttää suoria lainauksia, joissa tunnistetaan ihmisiä. Tatuoitu nainen lapsen kanssa vuokramökillä on erittäin suora kuvaus jostakusta, kun se läväytetään iltapäivälehden otsikkoon. Sen sijaan keskustelupalstalla pettämisketjussa sitä ei todennäköisesti lue kovinkaan moni mies eikä tunnistamistakaan näin käy.

Miksi lainaus ei voinut olla ap:n tunteista tai jonkun muun kirjoittajan nasevasta ilmaisusta? Miksi tuo tuntomerkkien latelu?

Vierailija
412/445 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ups, ap ehti ensin.

Olen pahoillani puolestasi. Paljon tsemppiä jatkoon. Olet riittävän vahva selviytymään, vaikka siltä ei tunnu nyt.

Vierailija
413/445 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nimi on Ilta-Sanomien jutun alla - kuka siis oli tämä aloittajan ahdingosta päivän työnsä ja palkkansa rahat kerännyt toimittaja? Entä sen pomo?

Vierailija
414/445 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän aikaisemminkin on vauvapalstan ketjuja otettu julkisuuteen.

Samoin aina täytyy ajatella kun tänne kirjoittaa, että kuka tahansa voi näitä lukea.

Silloin ei kannata kirjoittaa tarkkoja yksityiskohtia, oli aihe mikä tahansa.

Ihmettelin alunalkaenkin kuinka yksityiskohtaisesti kerronta oli rakennettu, tottahan siitä jo oli täälläkin tuntea (asianomaisten ja tuttavapiirin) ketkä olivat kyseessä, asia oli siis jo julkisuudessa.

Siksi edelleen ihmettelen, että miksi aloittaja ei tätä tajunnut, miksi kertoi niin tunnettavasti?

Siis tajusi kyllä, mutta kertoi silti, miksi?

Vierailija
415/445 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduksi Ap:lle ettei totuus pala tulessakaan, kerroit mitä tapahtui ja sinua tarinasta on hankala tunnistaa koska tuskin kovin monelle olet kesäkeittiöyllätyksestä kertonut. Oma perheesi tietää koska olet itse kertonut ensin ja anoppi. Ja tietenkin miehesi ja tatuoitu mies.

Mies tietää ja on raivoissaan kun pettäminen on leväytetty esille mutta se on hänelle oikein, hän voi tutustua tarkemmin tunteidesi ja ajatustesi päiväkirjaan miltä tuntuu tulla petetyksi ja varsinkin mitä muut ihmiset ajattelevat - se häntä kuitenkin huolettaa eniten. Työhön sillä ei ole merkitystä, siellä on muitakin tarinoita.

Tatuoitu nainen ja hänen miehensä voivat selvittää asian keskenään jos iltapäivälehdet tai lukijat tuovat tiedon heille, lehden juttu vajoaa hyvää vauhtia unohduksiin mutta heillä se saattaa vielä olla etusivun uutinen. Tuntomerkkinä ikä, tatuointi, lapsi, vuokramökki, toinen lapsi kotona - mutta tuo ei ole vielä ratkaisevaa ellei käytös ole ollut muutenkin salailevaa.

Toisaalta mielenkiintoinen tilanne miten miehesi sulattaa julkisuude, hän oli varautunut yhteen kriisiin ja tavallaan tilanne oli hänellä hallinnassa kun hän tiesi missä liikutaan mutta tämä tilanne on uusi ja hänelle hallitsematon, pelottavakin.

Vierailija
416/445 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohduksi Ap:lle ettei totuus pala tulessakaan, kerroit mitä tapahtui ja sinua tarinasta on hankala tunnistaa koska tuskin kovin monelle olet kesäkeittiöyllätyksestä kertonut. Oma perheesi tietää koska olet itse kertonut ensin ja anoppi. Ja tietenkin miehesi ja tatuoitu mies.

Mies tietää ja on raivoissaan kun pettäminen on leväytetty esille mutta se on hänelle oikein, hän voi tutustua tarkemmin tunteidesi ja ajatustesi päiväkirjaan miltä tuntuu tulla petetyksi ja varsinkin mitä muut ihmiset ajattelevat - se häntä kuitenkin huolettaa eniten. Työhön sillä ei ole merkitystä, siellä on muitakin tarinoita.

Tatuoitu nainen ja hänen miehensä voivat selvittää asian keskenään jos iltapäivälehdet tai lukijat tuovat tiedon heille, lehden juttu vajoaa hyvää vauhtia unohduksiin mutta heillä se saattaa vielä olla etusivun uutinen. Tuntomerkkinä ikä, tatuointi, lapsi, vuokramökki, toinen lapsi kotona - mutta tuo ei ole vielä ratkaisevaa ellei käytös ole ollut muutenkin salailevaa.

Toisaalta mielenkiintoinen tilanne miten miehesi sulattaa julkisuude, hän oli varautunut yhteen kriisiin ja tavallaan tilanne oli hänellä hallinnassa kun hän tiesi missä liikutaan mutta tämä tilanne on uusi ja hänelle hallitsematon, pelottavakin.

Ap tässä yrittää haudata omaa hahmoaan. Hallitsematon, pelottavakin - on jotain mitä vain ap käyttäisi. Alan olla tosi kiinnostunut lähettämään Sanomien jutun ja viittauksen tähän keskusteluun Julkisen sanan neuvostoon. Kun kerran on taho, joka voi tutkaista saako toimittaja hyödyntää fantasiaan perustuvia keskusteluita / aloittaa keskusteluita tehdäkseen saman konsernin toiseen mediaan juttuja. Lähdekritiikki ja kritiikki muutoinkin omaan työhön ja rooliin toimittajana?

Vierailija
417/445 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä yrittää haudata omaa hahmoaan. Hallitsematon, pelottavakin - on jotain mitä vain ap käyttäisi. Alan olla tosi kiinnostunut lähettämään Sanomien jutun ja viittauksen tähän keskusteluun Julkisen sanan neuvostoon. Kun kerran on taho, joka voi tutkaista saako toimittaja hyödyntää fantasiaan perustuvia keskusteluita / aloittaa keskusteluita tehdäkseen saman konsernin toiseen mediaan juttuja. Lähdekritiikki ja kritiikki muutoinkin omaan työhön ja rooliin toimittajana?

No aika köpösästi sun kävisi rakas neiti Marple koska minun tekstini on minun ja ap:n on ap:n tekstiä, minunkin sanavarastoon kuuluvat hallitsematon ja pelottavakin - minun mietteet ap:n tilanteesta. Ei muuta kuin kerää helmasi känsäisiin käsiisi ja oitis barrikadeille - palstoilla on ihmisiä, joilla on laaja sanavarasto.

Vierailija
418/445 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aika köpösästi sun kävisi rakas neiti Marple koska minun tekstini on minun ja ap:n on ap:n tekstiä, minunkin sanavarastoon kuuluvat hallitsematon ja pelottavakin - minun mietteet ap:n tilanteesta. Ei muuta kuin kerää helmasi känsäisiin käsiisi ja oitis barrikadeille - palstoilla on ihmisiä, joilla on laaja sanavarasto.

Jep, jep - Ap olisi todennut sanavarastooni kuuluvat eikä kuten sinä ” minunkin sanavarastoon kuuluvat”. Älä viitsi.

Vierailija
419/445 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, jep - Ap olisi todennut sanavarastooni kuuluvat eikä kuten sinä ” minunkin sanavarastoon kuuluvat”. Älä viitsi.

Nyt tuli tuplakerroin vainoharhaa ja ylilyönti, eli olet samaa mieltä kanssani? :)

Vierailija
420/445 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen edelleen sitä mieltä, että - laajasta sanavarastostasi huolimatta (oma väitteesi) et kykene kirjoittamaan viestiä, jota väität omaksesi. Mutta jos haluat uskotella näin itsellesi - niin totta kai.

Nyt tuli tuplakerroin vainoharhaa ja ylilyönti, eli olet samaa mieltä kanssani? :)