Käytkö joka päivä suihkussa?
Jos et, niin kuinka usein sitten? Kuinka usein peset hiukset?
Kommentit (47)
Kyllä, joka aamu ja usein iltaisinkin. Hiukset pesen joka toinen aamu.
Mielestäni ihmisestä lähtee tunkkainen haju, jos suihkun jättää aamulla väliin.
Käyn suihkussa joka toinen päivä ja välipäivinä vaan nopeasti kainalot pesulapulla. En juurikaan hikoile.
Näin kesällä tulee käytyä lähes päivittäin, jopa useamman kerran päivässä, jos tulee hikoiltua enemmän. Esim. kauppareissun jälkeen saattaa olla jo niin hikinen olo, että pitää mennä uudestaan suihkuun (lyhyesti), vaikka olisi käynyt siellä juuri ennen kauppaan lähtöä.
Hiukset pesen ehkä 2 - 3 kertaa viikossa. Rasvoittuvat aika nopeasti, mutta jos en oikein käy missään, en silti viitsi joka päivä pestä.
Muina vuodenaikoina saattaa joskus olla pari kolmekin päivää, etten käy suihkussa. (Näen jo järkyttyneet ilmeenne.) Silloin se likaisuus tulee hitaasti eikä ole selvää, missä kohti on se hetki, jolloin suihkuun pitäisi mennä, ja se helposti venyy, kun on vain yksin kotona. Mutta jos hikeä tulee nopeasti, niin silloin tekee mieli mennä heti suihkuun.
Joka päivä suihkussa kesät talvet. Joskus useamminkin. Saippualla vaan kainalot. Pesen shamppoolla hiukset 5-7 kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä suihkussa kesät talvet. Joskus useamminkin. Saippualla vaan kainalot. Pesen shamppoolla hiukset 5-7 kertaa viikossa.
Et pese muuta kehoa suihkussa saippualla? Vain kainalot? Mistä ladosta suomalaiset ovat juosseet? Ei edes persettä osata pestä vedellä niin kuin muaalla euroopassa pessään.
Kyllä, paitsi jos olen vain yksin kotona vapaalla, ei menoja ja mies samaan aikaan jossain muualla yötä. Hiukset pesen 2-5 kertaa viikossa, riippuu liikunnan määrästä. Ne ei rasvoitu melkein millään. Jos viitsisin niin saisin olla 4-5 päivää pesemättä ja sitten vasta alkais näyttämään vähän rasvaiselta.
Käyn joka päivä ja pesen myös hiuksen joka kerta.
Uskomattoman paljon ihmisiä ainakin täällä, jotka eivät käy joka päivä.
Mutta kai ne pesee alapäänsä bideellä ja kainalot lavuaarissa jne.
Helpompihan se on suihkussa käydä. Suihku voi olla tosi lyhyt, ei mitään lotrausta. En pysty kuvittelemaan olotilaa, ettei olisi peseytynyt ja lähtisi ihmisten ilmoille. Mutta olen käsittänyt, että kaikki täällä eivät käykään.
Itse käyn yleensä kaksi kertaa päivässä. Aamuisin aina ja sitten liikunnan mukaan sen jälkeen tai ihan illalla. Hiukset pesen joka toinen päivä.
Nyt olen suihkutellut enemmänkin. Raikastaa pariksi tunniksi olon.
Nyt tämän hellekesän myötä rutiiniksi muodostunut; 1. kerta aamulla, yleensä pienen treenin jälkeen... 2. kerta puoliltapäivin, ennen lounasravintolaan menoa (vanhan hirsitalon remppaa teen; on ollut hikistä ja varsin pölyistä hommaa)... 3. kerta töiden päätteeksi... ja vielä 4. kerta illalla, jos vielä olen jaksanut lenkillä käydä...
Vähintään siis 2x päivässä, mutta melko usein 4x per päivä...
Niin ja sitten on saattanut vielä ennen nukkuumaanmenoa vähän vielä panettaakin, minkä jälkeen on yleensä pitänyt taas käydä ainakin hiet huuhtomassa... ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et pese muuta kehoa suihkussa saippualla? Vain kainalot? Mistä ladosta suomalaiset ovat juosseet? Ei edes persettä osata pestä vedellä niin kuin muaalla euroopassa pessään.
Pesettekö te muut saippualla koko kehon joka kerta? Reidet? Sääret? Selän? Käsivarret? Miksi?
Tämä kesä on ollut poikkeus ja suihkussa on tullut käytyä 1-2 krt päivässä.
Normaalisti pesen hiukset joka toinen päivä. Vartalosuihkussa käyn lähes päivittäin.
Riippuu treenipäivien määrästä viikossa, mutta tällä hetkellä lähes joka päivä vartalopesu. Näillä helteillä saattaa tulla kyllä jopa x2 päivässä (toinen saippualla, toinen pelkällä vedellä). Hiuksiani pesen n. 2 kertaa viikossa. Kiharat hiukset eivät onneksi rasvoitu niin helposti, joten pystyn pitämään pesuväliä pidempänä. Niinä päivinä jolloin en pese hiuksia, pidän ne suihkussa nutturalla jotta eivät kastu. Aamuisin (jollen laita hiuksia kiinni) kastan ne kevyesti jotta lähtevät kihartumaan taas nätisti, koska lyttääntyvät yön aikana.
Kerran päivässä, iltaisin. Harvassa on ne päivät vuoden aikana, että täytyisi käydä useamman kerran.
Enkä ymmärrä aamusuihkun harrastajia. En voi kuvitellakaan meneväni ilman edes pikaista suihkua nukkumaan, johan siinä saastuu sänky kaikesta siitä, missä päivän aikana on rämpinyt. Varsinkin näin kesällä, kun on vähemmän vaatetta.
Hiukset pesen shampoolla 1-2krt viikossa, mutta yleensä päivittäin kastelen vedellä ainakin näin kesäkuumalla.
Normaalisti käyn suihkussa päivittäin, joskus useamman kerran jos olen hikinen, kuten nyt näin hellepäivinä. Kärsin ihottumista ja pienikin hiki iholla pahentaa tilannetta merkittävästi - olen kai jotenkin allerginen omalle hielleni, joten ei auta kuin tuhlailla vettä, ei ne rasvamäärät ja lääkeaineet tule yhtään sen halvemmiksi saati ole ympäristöllekään parempia.
Hiukset pesen sen mukaan, miten likaisilta ne näyttävät, usein joka päivä, tai sitten muutaman päivän välein, jos olen käynyt suihkussa saman päivän aikana useita kertoja. Ja joudun käyttämään mahdollisimman hajusteettomia ja myrkyttömiä tököttejä, saippuaakaan en juuri käytä.
Jos en käy suihkussa esim. kahteen tai useampaan päivään, raavin itseni verille koska ihoa kutittaa niin paljon. Aikaisemmin yritin useamman vuoden käydä suihkussa vain joka toinen päivä, mutta oli pakko luopua siitä, kun kutina ja ihottumat menivät niin hurjiksi. Joku ihotautilääkäri taisi joskus sanoa, että käy suihkussa sen verran kuin tarvitset, ja olen sitä sitten noudattanut.
Vierailija kirjoitti:
Kerran päivässä, iltaisin. Harvassa on ne päivät vuoden aikana, että täytyisi käydä useamman kerran.
Enkä ymmärrä aamusuihkun harrastajia. En voi kuvitellakaan meneväni ilman edes pikaista suihkua nukkumaan, johan siinä saastuu sänky kaikesta siitä, missä päivän aikana on rämpinyt. Varsinkin näin kesällä, kun on vähemmän vaatetta.
Hiukset pesen shampoolla 1-2krt viikossa, mutta yleensä päivittäin kastelen vedellä ainakin näin kesäkuumalla.
Kastelu ilman pesua on kamalaa
Käyn joka ilta, kesät talvet ja pesen myös hiukset.
Käyn suihkussa ja saunassa joka ilta. Hiukset pesen 2 krt/vko shampoolla, muutoin hoitoaineella. Aamuisin pesen kasvot ja alapään pelkällä vedellä. Muutoinkin suihkussa käytän pesuainetta vain kasvoille (oma aine), kainaloille ja tissien alle, nivusiin (siis reisien sisä"poimuihin, vaikea selittää...) ja persvakoon. Limakalvoja en pesuaineilla pese. Pesun jälkeen rasvaan ihoni.
Kyllä ihmisistä sen huomaa ketkä käyvät kerran viikossa suihkussa ja ketkå joka päivä..
Käyn joka päivä, hiukset pesen tarpeen mukaan yleensä n. Joka toinen päivä. Näillä helteillä ja raskaana hikoilee ihan älyttömästi olen käynyt jopa 3krt päivässä suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kastelu ilman pesua on kamalaa
Miksi? Irtopöly sun muu lähtee, vähän kun pyöräyttää sormilla päänahkaa niin tekee hyvää ja kuivauksenkin jälkeen hieman kosteaksi jäävät hiukset viilentää mukavasti.
Tällä helteellä olen käynyt suihkussa päivittäin. Normaalisti käyn joka toinen päivä. Pesen hiukseni kolme-neljä kertaa viikossa