Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painopeitto

Vierailija
31.07.2018 |

Onko joku kokeillut esimerkiksi nukahtamisen helpottamiseksi? Niitähän on pitkään käytetty erityisihmisten kanssa mutta nykyään ilmeisesti monet muutkin kuin nepsyt ostavat.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiva paino on täysin makuasia. 6kg voi sopia hyvin 50 kg painavalle mutta olla liian painava 100kg painavalle ihmiselle. Jos ahdistuu helposti vaikka kiinnipitämisestä niin kannattaa varmaan ostaa kevyt peitto jne. Jos taas kokee painon turvallisena niin voi olla että sopii painavakin peitto.

Lapsilla kannattaa huomioida minkä verran peittoa on lapsen päällä, eli jos vaikka lapsen päällä on neljäsosa 5kg peitosta niin muu osa peiton painosta on sängyn päällä eli ei lapsen päällä ole silloin 5kg painoa. Tärkeää on että aina pitää itse päästä helposti halutessaan peiton alta pois.

Painoa valittaessa kannattaa huomioida että mitä painavampi peitto sen hankalampi se on pestä. Samoin pussilakanan vaihto painavaan hankalampaa ja samoin sängyn pelaaminen.

Jotkut käyttävät painopeittoa olohuoneessa sohvalla kun lukevat/katsovat telkkua jne. Osa taas käyttää peittoa hetken ennen nukahtamista. Ja osa sitten nukkuu koko yön painopeiton alla. Mikä kellekin on sopivaa.

Vierailija
42/45 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikoinaan semmoinen runkkupeitto. Sen alla tehtiin blowjibbia. Voe niitä aekoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsuri Pekka kirjoitti:

Meillä oli aikoinaan semmoinen runkkupeitto. Sen alla tehtiin blowjibbia. Voe niitä aekoja. 

Painopeitto on siihen liian raskas jos meinaat pitää telttaa pystyssä.

Vierailija
44/45 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt että mahtaisiko painopeitosta olla apua miehelleni, jolla on on usein levottomat jalat ja motorista levottomuutta kun väsymys menee niin sanotusti yli. Ne oireet haittaavat nukahtamista. Onko kellään kokemusta?

Vierailija
45/45 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi tämä. Pikkasen pelästyin kun otin peiton pois niin alkoi jalkasärky ja vihlonta jaloissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi