Sinä joka olet epäempaattinen, itsekäs ja kylmäkiskoinen. Mitä teet työksesi?
Oli kiinnostavaa lukea ketjua, jossa erityisen hyväntahtoiset ihmiset, jotka pyrkivät aina olemaan mukavia kaikille kertoivat ammateistaan. Kiinnostaisi kuulla myös toisinpäin ammatteja, ja näin päin ammatit ei ehkä olekaan yhtä ilmeisiä, sillä empaattisuushan liittyy vahvasti kiinnostukseen hoito- ja sosiaalialoja kohtaan, mutta epäempaattisuus ehkä lähinnä finanssialaan, jossa kuitenkin on paljon vähemmän työpaikkoja.
Muiden ihmisten kärsimys ei hetkauta minua, mietin ihmisiä lähinnä resursseina, jotka voivat olla esimerkiksi älyllisiä haasteita tai käytännöllistä apua antavia, lapset, kehitysvammaiset, vanhukset ja vastaavat ovat lähinnä rasittavia ja katson raakaa väkivaltaa aina netistä. Työskentelen toimittajana. M29
Kommentit (11)
Tutkijana yhteiskuntatieteellisellä alalla. Ja hyvä että on olemassa myös empaattisia ihmisiä. En kykenisi päivääkään työskentelemään työssä, jossa pitää auttaa ihmisiä.
Opettaja (ei peruskoulu), M. Syön lihaa mielelläni, eikä valitus ilmastonmuutoksesta, hiilijalanjäljistä jne kiinnosta minua tippaakaan. Näistä asioista stressaavat ihmiset, jotka miettivät matkailu- ym. kulutustottumuksiaan, lähinnä naurattavat. Muista maista tulevat kärsivät ihmiset voisivat puolestani vaikka kuolla kaduille. Amnestyn ja muiden järjestöjen feissarit ovat häiritseviä kärpäsiä. Työni on henkisesti kuluttavaa, koska joudun esittämään tunteita, joita en tunne, ja toisaalta kätkemään todelliset tunteeni.
Vierailija kirjoitti:
Opettaja (ei peruskoulu), M. Syön lihaa mielelläni, eikä valitus ilmastonmuutoksesta, hiilijalanjäljistä jne kiinnosta minua tippaakaan. Näistä asioista stressaavat ihmiset, jotka miettivät matkailu- ym. kulutustottumuksiaan, lähinnä naurattavat. Muista maista tulevat kärsivät ihmiset voisivat puolestani vaikka kuolla kaduille. Amnestyn ja muiden järjestöjen feissarit ovat häiritseviä kärpäsiä. Työni on henkisesti kuluttavaa, koska joudun esittämään tunteita, joita en tunne, ja toisaalta kätkemään todelliset tunteeni.
Kuulostaa tutulta, lähinnä se erotuksena, että en joudu juurikaan kätkemään tunne-elämäni todellista laitaa töissä. Ap
Lääkäri. Inhoan ihmisten jatkuvaa kitinää ja valitusta, se on resepti käteen ja näkemiin. Kiinnostaa tasan tarkkaan se joka kuukausi tilille napsahtava tili, joka kyllä tähän työn paskamaisuuteen nähden saisi olla ainakin tuplat. En jaksa edes näytellä kovin empaattista, mutta neutraalina yritän pysyä, tiedän, että aina en onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri. Inhoan ihmisten jatkuvaa kitinää ja valitusta, se on resepti käteen ja näkemiin. Kiinnostaa tasan tarkkaan se joka kuukausi tilille napsahtava tili, joka kyllä tähän työn paskamaisuuteen nähden saisi olla ainakin tuplat. En jaksa edes näytellä kovin empaattista, mutta neutraalina yritän pysyä, tiedän, että aina en onnistu.
No tää kuulostaa vähän ongelmallisemmalta ammatilta. :D Tiedän kyllä toisenkin epäempaattisen henkilön, joka työskentelee lääkärinä, ja kanssa pelkän palkan takia. Hieman hämmentyi, kun joku kysyi, työskenteleekö lääkärinä, koska haluaa auttaa ihmisiä. Ap
Olen koulutukseltani insinööri. Aiemmin myyntitöissä, nykyisin konsulttitouhuja. Ei paljon ihmiset nappaa paitsi busineksessä tietysti mielistelen. Minua pidetään narsistisena.
Teollisuudessa eräänlainen kokoonpanija. Minulla on iso oma työpaja, olen ilmoittanut etten ota harjottelijoita yms. Hyvä liksa, ei tarvitse olla ihmisten kanssa missään tekemisissä.
Kuuntelen mättöheviä joka päivä 8h.
Olen jokseenkin täysin tunteeton, välillä pelkään itsekin itseäni. Mieheni lähti koska pelkäsi kuulemma minua.
N30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tää kuulostaa vähän ongelmallisemmalta ammatilta. :D Tiedän kyllä toisenkin epäempaattisen henkilön, joka työskentelee lääkärinä, ja kanssa pelkän palkan takia. Hieman hämmentyi, kun joku kysyi, työskenteleekö lääkärinä, koska haluaa auttaa ihmisiä. Ap
Tämä on kyllä itseasiassa aika yleistä tällä alalla. Harvempi lääkäriksi opiskelee auttamisenhalun takia, toki niitäkin on. Kyllä se on se palkka, joka siis saisi olla paljon parempikin. Toisia viehättää taas etenemismahdollisuudet, erikoistuminen jne. Ja sitäpaitsi, jos tässä olisi kovin empaattinen, olisi vaikea suhtautua potilaisiin vain tapauksina ja sitten ne työt seurasisi kotiin asti ja häiritsisi omaa elämää. Työ täytyy täysin ulkoistaa muusta elämästä eikä saa tunteilla. En tunne montakaan empaattista lääkäriä ja ne jotka tunnen, ovatkin aika stressaantuneita.
Hieroja. Mukavaa kun voi käytönnössä valikoida työvuoroja ja kohdata yhden ihmisen kerrallaan. Hoidan hommani ja kuuntelen kaikenlaista avautumista siinä ohessa, mutta en oikeasti ole sen kummemmin kiinnostunut. Jos työkaveri sattuu olemaan samaan aikaan vuorossa, niin pakolliset kuulumiset pitää vaihtaa. Muuten saan olla aika rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Teollisuudessa eräänlainen kokoonpanija. Minulla on iso oma työpaja, olen ilmoittanut etten ota harjottelijoita yms. Hyvä liksa, ei tarvitse olla ihmisten kanssa missään tekemisissä.
Kuuntelen mättöheviä joka päivä 8h.Olen jokseenkin täysin tunteeton, välillä pelkään itsekin itseäni. Mieheni lähti koska pelkäsi kuulemma minua.
N30
Saatko positiivisia kokemuksia mistään, vai viittaako tuo tunteettomuus vain empatiakykyyn?
Alakoulun opettaja