Sisarvaimot - uusimmat tiedot perhe tilanteesta
Onko kenelläkään tietoa onko viides vaimo jo tullut, onko Robyn lähtenyt ja miten heillä menee. Netistä en löydä mitään jaksoja joita katsoa jälkikäteen.
Katso lähetysajat : Sisarvaimot - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (4740)
Mitä se Kody selitti siitä mustasukkaisuudesta? Sisarvaimot, juorupalstat ja...kaikki ovat sen mustasukkaisuuden valtaamia, mitä tulee Robyniin. Siis ketkä kaikki?
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa nähdä Christine noin onnellisena uudesta suhteestaan. Hyvä, että hän lähti Kodyn luota ja saa vielä nauttia oikeasta rakkaudesta. Hyvä, että itse asiassa kaikki kolme lähtivät.
Näinpä, komea ja miehekäs mies Christinellä, ihan toista maata kuin Kody. Kylläpä näytti ottavan sielun päälle Kodylla kun Christine on löytänyt tuon komistuksen ja on ilmi selvästi oikeasti rakastunut. Narsisti Codyn piti oitis mollata Christineä.
Tässä jaksossa mielestäni aika hyvin tuli esille niitä asioita joita tässä ketjussakin on mietitty, se että miksi Meri on roikkunut mukana, vaikka siitä on vähän eri käsitys Kodylla, mun mielestä Kody on kyllä moneen kertaan sanonut Merille aika suoraankin ettei sitä kiinnosta enää avioliitto/parisuhde. Ehkä Meri on kuitenkin ymmärtänyt sen hiukan väärin kun on ollut valmis vielä yrittämään ja sitten Robyn vielä yllyttänyt odottamaan. Mun mielestä Kody oli kohtuu hyvin nyt sillai kuitenkin korrekti, että sanoi että rakastaa Meriä ja haluaa tälle hyvää, ja myönsi miten paska on viime vuodet ollut kaikille. En tiedä sitten oliko miten tosissaan, mutta ehkä pilkahdus sitä entistä Kodyä näkyi, vaikka näköjään sitten tämä hulluus tuli taas esiin kun puhui Cristinen uudesta miehestä, olisi siinäkin ollut vaan herrasmies ja sanonut että kaikkea hyvää heille. Ovat löytäneet sielunkumppanit toisistaan kuten hän ja Robyn. Ottaisi vaan saman asenteen kaikkia exiä kohtaan, että ei puhu paskaa, vaan antaa olla, ja heidän löytää oma onnensa muualta. Saisi pikkuhiljaa keskittyä korjaamaan välejään lapsiinsa. Kuitenkin lapset on olleet hänelle aina tärkeämpiä kuin vaimot ja nyt on lapsenlapsiakin kuitenkin jo useita.
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin Robyn meni naimisiin Kodyn kanssa, edellisen avioliiton aikana Robynille oli kertynyt melkoinen velka.
Robyn puhuu siitä, kuinka hän ja Kody näkevät rahan eri tavalla.
Kody ja minä olemme erilaisia siinä suhteessa, miten ajattelemme rahasta. Hän puhuu paljon rahan säästämisestä ja sellaisista asioista. Säästäminen on hyvä asia, mutta mielestäni myös elämänlaatu on tärkeää.Vuonna 2019 Kody ja Robyn muuttivat 4 400 neliöjalkaiseen kotiinsa Flagstaffissa, jonka he ostivat 900 000 dollarilla. Janellen mukaan he ottivat 222 500 dollaria perheen yhteiseltä tililtä käsirahaksi Robynin kodista. Ylellisessä kodissa, jonka arvo on yli 1,5 miljoonaa dollaria vuonna 2023, on kaksi pääsviittiä, kolme muuta makuuhuonetta, neljä kylpyhuonetta ja neljän auton autotalli.
Eli reilu 400m2. Mitähän Jenkeissä lasketaan talon ilmoitettuihin neliöihin? Kun heillä on se 4 autotallia tuossa talossa. Itsellä okt, jonka kokonaispinta-ala on 300m2, mutta siinä on 2x 25m2 autotalia mukana eli Suomessa ilmoitettu pa tälle talolle on 250m2. Ja meitä on tässä asunut 5, heitähän taitaa olla 7?
Eikös robynilla ole lisäksi lämmitetty piha ja ajotie. Ei tarvi lumitöitä vaivautua tekemään
Edelleen itseäni ihmetyttää miksi Meri ei jo vuosia sitten kysynyt Kodylta suoraan haluaako tämä jatkaa avioliittoa.
Odotti vain Kodyn kertovan itse. Pelkäsikö suoran kysymyksen vastausta.
Siksi mielestäni Meri ei ole pelkkä uhri, vaan myös osallinen roikuttamiseensa Kodyssa.
Jos syynä olisi ollut tämä kumma uskomus ikuisesta liitosta, ei olisi vieläkään lähtenyt vaan odottaisi ikuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen itseäni ihmetyttää miksi Meri ei jo vuosia sitten kysynyt Kodylta suoraan haluaako tämä jatkaa avioliittoa.
Siksi mielestäni Meri ei ole pelkkä uhri, vaan myös osallinen roikuttamiseensa Kodyssa.
Jos syynä olisi ollut tämä kumma uskomus ikuisesta liitosta, ei olisi vieläkään lähtenyt vaan odottaisi ikuisesti.
Eikö tämmöinen keskustelu käyty jo vuosia sitten sen terapeutin vastaanotolla? Kody sanoi, että ei halua mitään intiimiä suhdetta Merin kanssa? Että Meri saa hänen puolestaan lähteä liitosta ihan vapaasti? Miten paljon suorempaan se olisi pitänyt sanoa?
Ja Meri vain roikkui mukana, miksiköhän. Vaikka hyvin tiesi ettei Kody välitä
Ja kummalliasta on sekin kun meri soitti ja toivotti hyvää vuosipäivää, ja Että voisivat käydä vaikka syömässä tai jotain. Kody sanoi sitten, että hänen täytyi saada Robynilta. Meri, joka arvostaa heidän olevan pluraaliavioliitossa, piti kauhistuttavana, että Kody joutui saamaan luvan toiselta vaimoltaan viettääkseen aikaa hänen kanssaan eikä vain päättänyt lähteä ulos
Merin tapauksessa on varmasti monta syytä mukana sinnittelyyn eikä vain yhtä ainoaa. Hän on itse sanonut, että inhoaa muutosta yli kaiken. On siis luonteeltaan sitä tyyppiä (jota tunnistan paljon itsessänikin) että mieluummin huono, tuttu tilanne kuin hyppy tuntemattomaan, josta ei voi olla satavarma että se on parempi.
Sarja on varmasti myös iso syy. Erityisesti alkuaikoina ennen kuin vaatebisnekset ja muut tulivat kuvioon, tuloilla oli varmasti iso merkitys, kun viimeinkin pääsivät elämään paremmin kuin kädestä suuhun. Sarja saattoi myös antaa Merille toivoa siitä että sen takia Kodyn on pakko osoittaa hänelle huomiota ja ystävällisyyttä, kun hehän olivat päättäneet teeskennellä Kodyn suurena polygamialähettiläänä rakastavan kaikkia vaimoja. Nythän tiedämme, että Robynin tullessa perheeseen Kody sulatti Merin sormuksen ja sanoi tehneensä sen, jotta Merillä ei enää olisi mitään otetta häneen, eli käytännössä ilmoitti avioliiton olevan ohi. Koska myös sarjan kuvaukset alkoivat samoihin aikoihin, Meri ehkä ajatteli että kuvaukset pakottavat Kodyn olemaan hänen kanssaan tekemisissä ja siten hän saa mahdollisuuden yrittää parantaa välejä. Meri ilmeisesti itse oli vielä tuolloin kuitenkin rakastunut Kodyyn.
Merin uskollisuus vaikuttaa varmasti myös, hänet on kasvatettu moniavioisessa uskonnossa jossa eroaminen oli kyllä mahdollista mutta ei toivottavaa, koska vain naimisissa olevat pääsevät taivaan valtakuntaan. Lisäksi hän muutoinkin vaikuttaa luonteeltaan olevan erittäin tunnollinen, joten hän varmasti ajatteli aviovalojen sitovuutta ihan eri lailla kuin Kody. Jos muistatte kun Meri erosi virallisesti Kodysta jotta Robynista voi tulla laillinen vaimo, niin muut vaimot olivat nimenomaan huolissaan siitä, mitä tapahtuu esimerkiksi jos Kody menehtyy ja Robyn on lain edessä ainoa jolla on oikeus omaisuuteen. Meristä he eivät olleet vastaavalla tavalla huolissaan. Vaikka heillä ei ollut kovin hyvät välit, he tiesivät että Meri ei petkuttaisi heitä. He eivät sanoneet suoraan että Robyn petkuttaisi vaan ilmaisivat sen niin että "eivät vielä tunne Robynia kovin hyvin", mutta huolissaan siis olivat. Merin rehellisyydestä ja uskollisuudesta he olivat varmoja.
Meri kyllä itse on varmasti myös ymmärtänyt miten oudolta hänen roikkumisensa Kodyssa vaikuttaa. Siksi hän raivostui niin kovasti kun Christine kertoi sormuksen sulattamisesta. Toisin kuin muut ex-vaimot, Meri ei ole kertonut (tähän asti) julkisuuteen mitä kaikkea Kody on hänelle ja perheelle tehnyt. Hän on varmasti kokenut nöyryyttäväksi Kodyn hylkäämisen eikä ole halunnut kenenkään tietävän, että hän silti vain pitää Kodysta kiinni, tai joutua selittelemään sitä.
Vierailija kirjoitti:
Merin tapauksessa on varmasti monta syytä mukana sinnittelyyn eikä vain yhtä ainoaa. Hän on itse sanonut, että inhoaa muutosta yli kaiken. On siis luonteeltaan sitä tyyppiä (jota tunnistan paljon itsessänikin) että mieluummin huono, tuttu tilanne kuin hyppy tuntemattomaan, josta ei voi olla satavarma että se on parempi.
Sarja on varmasti myös iso syy. Erityisesti alkuaikoina ennen kuin vaatebisnekset ja muut tulivat kuvioon, tuloilla oli varmasti iso merkitys, kun viimeinkin pääsivät elämään paremmin kuin kädestä suuhun. Sarja saattoi myös antaa Merille toivoa siitä että sen takia Kodyn on pakko osoittaa hänelle huomiota ja ystävällisyyttä, kun hehän olivat päättäneet teeskennellä Kodyn suurena polygamialähettiläänä rakastavan kaikkia vaimoja. Nythän tiedämme, että Robynin tullessa perheeseen Kody sulatti Merin sormuksen ja sanoi tehneensä sen, jotta Merillä ei enää olisi mitään otetta häneen, eli käytännössä ilmoitti avioli
Näiden syiden lisäksi luulen, ettei meille vaan näytetä ihan kaikkea. Katsojia helposti ohjataan tiettyyn suuntaan ja ilman kameroita voivat puheet johtaa eri "totuuteen".
Sitäkään ei tiedetä, mikä on ollut tuotannon toive Merin mukana oloon. Kuinka suuri painoarvo sillä on ollut.
Olishan se ollut hassua, jos yks vaimo olis heti alkuun pudotettu pois, kun tarkoitus oli kertoa tuon elämäntavan ihanuudesta.
Joo tietenkin sarjaa myös editoidaan sekä käsikirjoitetaan jossain määrin eikä kaikkea missään nimessä kerrota. Yritin vain miettiä Merin omia motiiveja. Mutta voihan olla että hän olisi jopa itse ollut lähdössä Kodyn loukkausten vuoksi ja joko Kody tai tuotanto on ylipuhunut hänet pysymään perheessä, jotta sarja ylipäätään voidaan tehdä. Ehkä siksi Meri niin tiukasti katsoo että Kody on luvannut hänelle avioliiton ja suhteen, jos tuollainen keskustelu on käyty.
Joskus on vaan niin, että joku on niin rakastunut ja epätoivoinen, että roikkuu liitossa ja puolisossa jota ei ole kiinnostanut enää pitkään aikaan. Meri ehkä kuvitteli, että asiat vielä muuttuu ja he palaavatkin romattisesti yhteen. Ihan liian pitkään toivoi muutosta, mutta onneksi on viimein tajunnut totuuden. Toivottavasti Meri ja Janelle löytävät vielä oman onnen. Jos Janelle edes haluaa enää miestä, on niin itsenäinen.
Christine on todella onnellinen nyt ja oikein hehkuu.
Katon just jaksoa kun Kody ja Robyn etsivät asuntoa.
robyn on ihan raivona kun Kody puhui tyttöjen koulunvaihdosta. Robyn kilahti Älä säikyttele tyttöjä Siis mitä hittoa, lähes aikuiset naiset melkein itkeä pillitti ja nyt heitä täytyy rauhoitella kun Kody säikyttelee. Mitä hittoa???
Vierailija kirjoitti:
Katon just jaksoa kun Kody ja Robyn etsivät asuntoa.
robyn on ihan raivona kun Kody puhui tyttöjen koulunvaihdosta. Robyn kilahti Älä säikyttele tyttöjä Siis mitä hittoa, lähes aikuiset naiset melkein itkeä pillitti ja nyt heitä täytyy rauhoitella kun Kody säikyttelee. Mitä hittoa???
Noi jaksot oli niin outoja. Esim. se kun istuivat sohvilla perhekokouksessa ja Kody ja Robyn ilmoittivat että pitää muuttaa. Normaalit vanhemmat olisivat tehneet sen jotenkin reippaasti ja kannustavasti niin, että tilanne on nyt tämä mutta häntä pystyyn ja kiva koti löytyy vielä. Kody ja Robyn esittivät asian kuin olisi ollut tuomiopäivä nurkan takana. Breanna ja Dayton yrittivät ottaakin asian vähän normaalimmin mutta sitten Kody vielä lisää kierroksia muka hah hah hauskasti kiusoittelemalla että tytöt saavat jakaa huoneen Daytonin kanssa jne. Aurora oli jotenkin aivan kummallisen aaveen nähneen näköinen koko ajan, onko hän sitten niin säikyksi peloteltu vai oliko Robyn käskenyt näyttää onnettomalta (kuten selvästi näihin uuden kauden haastattelujaksoihin oli, joissa Breanna ja Aurora kävivät itkemässä haastattelussa).
Ilmiselvästi tuolla sohvakohtauksella ja noilla jaksosta toiseen jatkuneilla "kyllä jumala antaa talon" pohjustettiin sitä että nyt on Robynin lapsille niin kova paikka että kyllä se omistus-miljoonatalo vaan on pakko ostaa. Robynia kaiveli kun Christinelle oli ostettu talo ja piti pistää paremmaksi, mutta kuten aina, se koetettiin sarjassa kätkeä sellaiseen kaapuun että raukka Robyn joutuu vain pakon edessä toimimaan näin, kuten laillinen avioliittokin oli vain pakon edessä, muutot Vegasiin ja Flagstaffiin vain pakon edessä, jne.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että sä et tajua kuinka lojaali ja sitoutunut Meri on. Myös uskonnollinen liitto ja lupaus ovat olleet hänelle todella tärkeitä. Joskus sitä vaan uskoo ja luottaa, että tilanne vielä muuttuu.
Sen lisäksi uskoisin, että Kody itse on kameroiden ulkopuolella uskotellut Merille, että tilanne vielä paranee. Muistaakseni Meri sanoi jotain tällaista aiemmin. Mielestäni Kody on kohdellut Meriä vuosikausia kaikin puolin inhottavasti.
Olen niin kyllästynyt tuohon Robynin itkuun ja ulinaan. Aina hän on uhri 🙄
Onneksi Meri uskalsi jo sanoa suoraan ettei luota Robyniin, toivottavasti tajuaisi kunnolla millainen manipuloija on kyseessä.
Kody taas jatkaa kaikkein muiden syyttelyn - tyyppi ei siis voi ottaa vastuuta mistään. Koko ajan syyttelee Christineä, Janellea ja Meriä kaikesta, mutta omaa vastuuta ei ota mistään. Mikä ällötys 🤮
Robyn ja Kody osaavat löytää aina syyt muista. Kody suosi Robynia ja jos muut yritti omia toiveitaan tuoda esiin, oli se muka kiusaamista. Pojat pyysivät nähdä isäänsä niin sekin oli kiusaamista Robynin mielestä.
Robyn itse äitinä päätti tuoda omat lapsensa toisten perheeseen. Sitten syyttelivät muita lapsia, ettei sopeudu.
Jännä kun heillä oli perhe jossa kaikki lapset syntymästä asti yhdessä ja siihen tuodaan uusi nainen ja lapsia jotka syrjäyttävät kaikki muut. Kauhea tilanne lapsillekin. Robyn olisi itse voinut miettiä asiaa pidemmälle ja aikuisena toimia toisin ja ottaa toistenkin lasten tunteet huomioon.
Tuo salainen joululahjajuttukin saa nyt uutta tietoa. Saatan olla puolueellinen, mutta pidän Janellen kertomaa totuudenmukaisempana kuin Robynin versiota.
Mielenkiintoista, että Meri ei pidä Robynia luotettavana ystävänä. Ja hienoa, että Merillä on se ystävä Jen. Meri on ollut "aivopestynä kuplassa", ja nyt kun Jen on hänelle totuudentorvena, alkaa Merikin nähdä asioita vähän eri kantilta. Eikä pelkää sanoa niitä asioita ääneen. Niin kuin Meri sanoikin yhdessä jaksossa: ääneni tullaan vielä kuulemaan.