Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UPS ja kotiinkuljetus - onko kokemusta siitä, mihin...

Vierailija
31.07.2018 |

...mihin aikaan tilaus on ovella, jos scheduled delivery on tänään ja "by the end of day"?

Paketti on seurannan mukaan saapunut kuudelta aamulla kotikaupunkiini mutta mistään ei saa tarkempaa toimitusaikaa. Voiko tuohon arvioon luottaa? Toimittaako UPS päiväsaikaan?

Pidän etätyöpäivää ihan erikseen tätä varten niin olisi kiva tietää, mutta firmasta ei saa mitään infoa eikä ketään kiinni...

Tulossa siis kauan odotettu ilmastointilaite, jolle on HYVIN akuutti tarve. :D

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet etätöissä, joten mikä ongelma tässä on?

Kyllä se ovikello sitten soi kun ovat paikalla.

Tuossa aloituksessahan se ongelma jo lukee. 

Itse säädin kunnolla ups:n kanssa ja otin jopa vapaata töistä tärkeän paketin takia, koska tiesin ettei UPSista soiteta, kun ollaan ovella. Mutta toimitus siirtyikin molempina kertoina seuraavalle päivälle.

Eli kyllä harmitti tällaista varten päivystää kotona. Sain sitten lopulta pakettini, mutta minun piti itse käydä se ajamassa noutopisteestä.

Tämä nimenomaan on se pointti. 

Haluaisin kovasti saada paketin aikana, jolloin olen sitä varten varta vasten jäänyt kotiin. 

Olisin myös huomattavasti mieluummin ihanasti ilmastoidulla työpaikalla kuin +35 huoneenlämmössä kotona kyttäämässä ja yrittämässä saada jotain aikaiseksi.. 

ap

Avaa ikkunat.

Vierailija
22/38 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

UPS:n kautta tilaan paketit vain noutopisteeseen, kun en jaksa säätää noiden toimitusten kanssa. Toki en ole tilannut mitään noin painavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole kuluttajan vika.

Vierailija
24/38 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan odotat, Ap. UPS on niin umpisurkea firma, että ei kohta enää pysty toimimaan Suomessa. Alkaa olla hyvinkin yleisessä tiedossa, että ottavat kyllä maksun perille asti toimittamisesta, mutta eivät toimita. Valehtelevat, ettei ketään ollut kotona. Nykyisin jätän tuotteen tilaamatta, jos ei ole muuta toimittajaa valittavana kuin UPS.

Vierailija
25/38 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paikkakunnasta ja päivästä. Yritykset ovat aina käytännössä jakelussa etusijalla.

Vierailija
26/38 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli viimeksi paketti UPSin kautta n. 22.30. Oli minusta ihan älyttömän myöhäinen aika. Itse olin jo nukkumassa tuolloin, mies oli hereillä. Pahoitteli kyllä, meni vähän myöhäiseksi.

Vierailija
27/38 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi niin, että Saksasta tilaamani paketti ei tullutkaan silloin, kun piti. Eikä seuraavanakaan päivänä, vaikka niin luvattiin. USPin asiakaspalvelija kertoi, että kuljettajilla ei ole työpuhelinta. Siksi he eivät soita asiakkaille. (Soittaisitko sinä päivittäin kymmeniä työpuheluita asiakkaille omalla puhelimellasi saamatta siitä korvausta työnantajalta? Paljonko keikkakuljettajalle kertyisi kustannuksia viikossa, kuukaudessa? Satoja euroja?). Tämä on varmasti yksi suurimpia syitä, miksi asiakkaat eivät saa pakettejaan odotettuun aikaan. Ja jos kerrostalon alaovessa on numerolukko, kuljettaja ajaa vain ohi. Kuljettajat ovat tässä välikädessä, koska miljardivoittoja takova yritys ei piittaa heistä eikä paketteja vastaanottavista yksityisasiakkaista. Suomi on pieni markkina-alue. Tulot tulevat yrityksiltä.

Tajusin tämän jälkeen, miten USPin kanssa tulee menetellä. Kun olet saanut USPin toimitusnumeron (sen 1Z-alkuisen), kirjoita se paperille. Paikanna sitten sinulle lähin sopiva USPin palvelupiste (access point) ja kirjoita sen osoite paperille. Pidä nämä tiedot esillä ja soita sitten USPin asiakaspalveluun Suomessa ja pyydä heitä kääntämään pakettisi tuohon palvelupisteeseen. On tärkeää sopia asiakaspalvelun kanssa tuo nimenomainen palvelupiste, sillä voi olla, että hänellä on eri käsitys siitä mikä on lähin. Varsinkaan, kun tuo henkilö ei puhu suomea tai puhuu sitä heikohkosti. On tärkeää, että ET jää odottelemaan toimitusta, vaan toimit ripeästi ja ennakoivasti. Jos käytät ulkomailta tulevan lähetyksen seurantaan UPS My Choice -palvelua, näet siitä, milloin pakettisi saapuu Suomeen. Voit vielä silloin soittaa asiakaspalveluun ja varmistaa, että paketti menee palvelupisteeseen.

Näin säästät vaivaa ja hermojasi eikä sinun ei tarvitse päivystää paketin saapumisen varalta.

Vierailija
28/38 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tilaat UPSin välityksellä ulkomailta, älä jää odottelemaan toimitusta. Ota ylös 1Z-alkuinen UPSin toimitustunnus, heti kun olet saanut sen. Tarkista sitten sinua lähimmän UPSin palvelupisteen (access point) osoite ja kirjoita se paperille. Näillä tiedoilla varustettuna soita UPSin asiakaspalveluun Suomessa ja pyydä kääntämään pakettisi tuohon palvelupisteeseen (on tärkeää kertoa haluamasi pp, sillä asiakaspalvelijalla voi olla läheisyydestä eri käsitys ja huono suomenkielen taito).  Kun toimituspäivä lähestyy, voit soittaa USPiin uudelleen ja varmistaa, että pakettisi menee oikeaan paikkaan.

Tärkeintä on, että et jää odottelemaan, vaan toimit oma-aloitteisesti ja ennakoivasti. Kuljettajilla ei ole työpuhelinta ja harva heistä soittaa työpuheluita omaan laskuunsa (kulut satasia kuussa?). Kannattaa säästää omia hermoja ja välttyä toimituksen päivystämiseltä. Näin saat paketin luvattuna päivänä.

Vierailija
29/38 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just viime viikolla odottelin UPS:n kuskin soittavan ja kysyvän, että mihinkä aikaan olen kotona. Ei kuitenkaan soittanut vaan tuli suoraan ovelle paketin kanssa. Tuurilla olin kotona juuri silloin.

Tuo tuntuu olevan heidän tapansa että vaikka ajavat paikalle niin eivät silti soita. Taisin kuulla kerran selityksen että kuskeilla ei ole puhelimia, se oli aikamoinen wtf-hetki.

Heillä ei tosiaan ole työpuhelimia ollenkaan josta voisivat soittaa milloin tulevat. Lisäksi todella tiukka aikataulu mitä pitäisi noudattaa. Jos auto esim: seisoo jossain liian kauan tai eivät päivitä sen päivän lähetyslistaa niin tulee valitusta heti töissä. Tuttavani oli töissä tuilla ja lopettikin heti kun sai toisen työpaikan

Vierailija
30/38 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ups toimitti Usasta tilaamani paketin supernopeasti suoraan postilaatikkoon. En tunne firman normikäytäntöjä, mutta tämä toimi kyllä hienosti.

31/38 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

UPS ei ole kertaakaan vielä löytänyt perille, vaikka puhelinnumerot ja ovikoodit on annettu. Kuulemma kuskeilla ei ole firman puhelinta, omistaan eivät soittele.

Joka ainut kerta on kotiinkuljetusmaksettu lähetys jouduttu noutamaan UPS Collect Pointista (tms.) ja perään reklamaatiota epäonnistumisesta. Koska en ole lähettäjä, niin en saa korvausta, vaan lähettäjän tulisi tehdä reklamaatio, jotta saisi hyvitystä epäonnistuneesta toimituksesta.

P***a firma. Vältän viimeiseen asti, jos on valinnan mahdollisuus.

Vierailija
32/38 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä hermojasi kirjoitti:

Kun tilaat UPSin välityksellä ulkomailta, älä jää odottelemaan toimitusta. Ota ylös 1Z-alkuinen UPSin toimitustunnus, heti kun olet saanut sen. Tarkista sitten sinua lähimmän UPSin palvelupisteen (access point) osoite ja kirjoita se paperille. Näillä tiedoilla varustettuna soita UPSin asiakaspalveluun Suomessa ja pyydä kääntämään pakettisi tuohon palvelupisteeseen (on tärkeää kertoa haluamasi pp, sillä asiakaspalvelijalla voi olla läheisyydestä eri käsitys ja huono suomenkielen taito).  Kun toimituspäivä lähestyy, voit soittaa USPiin uudelleen ja varmistaa, että pakettisi menee oikeaan paikkaan.

Tärkeintä on, että et jää odottelemaan, vaan toimit oma-aloitteisesti ja ennakoivasti. Kuljettajilla ei ole työpuhelinta ja harva heistä soittaa työpuheluita omaan laskuunsa (kulut satasia kuussa?). Kannattaa säästää omia hermoja ja välttyä toimituksen päivystämiseltä. Näin saat paketin luvattuna päivänä.

Meillä Vantaalla (Tikkurila) eivät edes yritä enää toimittaa kotiin, vaan ilmoittavat vievänsä suoraan access pointiin, joka minun onnekseni on myös se lähin.

Vierailija
33/38 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

UPS usein ei yritäkään toimittaa kotiin, ilmoittavat vaan että ei onnistunut, kuski pääsee helpommalla.

Vierailija
34/38 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

UPS ei toimita kotiin. Mukamas yrittää toimittaa, mutta sitten "asukas ei ollut paikalla", kun ovikoodia ei ole voinut ilmoittaa etukäteen eikä kuski soita, vaikka puhelinnumero on. Ainoa joka kerta toimiva on DHL.

Vierailija
35/38 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi ovikoodi ja puhelinnumero UPS:n tiedossa, niin valehtelevat ettei vastaanottaja ollut paikalla. Eli maksat kotiinkuljetuksesta ja noudat noutopisteestä.

Vierailija
36/38 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon ajan olen odottanut lähetystä ja soittanut siitä useita kertoja. Asiakaspalvelu on täysin hyödytön, joko siellä puhutaan huonoa suomea tai puhelu siirtyy ulkomaille ihmiselle, joka lukee puhelimessa täsmällään samat tekstit jotka asiakas voi itsekin lukea netistä,

Luvataan joka kerta, että on se tulossa tämän päivän loppuun mennessä - nyt on viikko odotettu. Korvaushakemusta ei voi tehdä, koska järjestelmän mukaan paketti on matkalla.

Olen ilmoittanut lähettäjälle, että en tilas heiltä enää mitään jos käyttävät UPSia.

Vierailija
37/38 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tämän keskustelun etsiessäni kokemuksia UPS:stä viimeviikolla, kun sain ensimmäisen tekstiviestin UPSilta. Halusin nyt tulla kirjoittamaan hyvin erilaisesta kokemuksesta, kuin monella muulla kuuluu olleen.

Ensimmäisessä viestissä minua pyydettiin tekstaamaan takaisin 1 tai 2 sen mukaan, halusinko paketin kotiinkuljetuksena, vaiko läheiseen K-Markettiin. Kotiinkuljetusvaihtoehdon yhteyteen pyydettiin laittamaan mahdollinen ovikoodi, mutta koska talossamme on pelkkä ovipuhelin, laitoin "soittakaa ovipuhelimella". Sain myös seurantakoodin, jonka avulla näin paketin saapuneen perjantaina Tanskaan, ja toimitusarvioksi oli annettu "Tiistaina 8.11. päivän loppuun mennessä".

Tänään aamupäivästä sain toisen viestin, jossa pyydettiin valitsemaan A, B tai C: toimitus tänään n. klo 15-17, toimitus toisena arkipäivänä, toimitus toiseen (lähialueen) osoitteeseen. Valitsin vaihtoehdon A, kun olin tarkoituksella jäänyt kotiin odottamaan pakettia, ja aloitin odottelun.

N. klo 15:15 ovipuhelin soi, kiiruhdin äkkiä eteiseen avaamaan alaoven (ovipuhelimen napista), ja nuori kuski olikin niin nopsaan oven takana paketin kanssa, että hädin tuskin olin ehtinyt saada housuja jalkaan.

Että joskus näinkin!

Vierailija
38/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettia ei toimitettu kotiin

Olin kotona koko päivän odottamassa pakettia, mutta eivät voineet toimittaa kotiin, koska "Asiakas ei paikalla toimitusta yrittäessä. Toimitus lähellä olevaan UPS Access Point -toimipaikkaan noudettavaksi." Noutopaikassa asiakaspalvelija kertoi, että näin käy usein. Ei uskonut kuskin edes käyneen meillä ja minä tiedän etteivät käyneet.

Miksi he edes tarjoavat kotitoimituksen, kun eivät kerran edes yritä toimittaa pakettia kotiin. Raivostuttavaa palvelua.

Soitin asiakaspalvelun ja kyllästynyt nainen kertoi että kuljettajalle olisattunut joku tilanne eikä pystynyt käymään paikalla.

Lähin access point ei ollut meitä lähinnä. Ehkä kuski asui sitä lähellä?