Mitä varten sairaaloissa lukee joissain ovissa "Ei lapsia tutkimushuoneisiin" ?
Katson juuri Toisenlaiset äidit- ohjelmaa ja näkyi tuolla sairaalan jossain huoneen ovessa lukevan.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
No se tarkoittaa että ei lapsia tutkimushuoneeseen.
Miksi? Inhotaanko sairaaloissa lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö itse pysty keksimään mitään muuta syytä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Ne kyltit on siinä koska sairaaloissa inhotaan lapsia.
Seuraava kysymys?
Tutkimusten tekeminen on tarkkaa hommaa, joten häiriötekijät pyritään minimoimaan. Lisäksi on parempi ettei esim perheen muut lapset ole kuulemassa kun vanhemmille kerrotaan esim sikiön vakavasta rakennepoikkeamasta tms.
Siellä on radioaktiivisia aineita.
Jospa siellä vaikka on jotain laitteita, joihin on vaarallista/vahingollista mennä koskemaan, eikä haluta lapsia säntäilemään sinne? Pitää pystyä keskittymään tutkimuksiin eikä lasten vahtimiseen?
Väännetään nyt rautalangasta.
Siellä huoneessa tapahtuu, jotain, missä on haittaa siitä jos lapset pyörivät ympäri huonetta ja työntävät sormiaan omasta mielestä jänniin paikkoihin. Ja luultavasti kyseessä on paikka, jonne lapsia yleisesti tuodaan pyytämättä mukana (esim. äitiyteen liittyvät tutkimukset), siksi kyltti.
Saman huoneen oveen ilmaantuisi luultavasti pian myös kyltit "ei kännisiä juhlaporukoita", "ei koiria" ja "ei apinoita" jos sinne kovin monet näiden kanssa yrittäisivät mennä.
Saat vihjeen: lapset tutkitaan pediatrialla sairaalassa, siellä on heille omat tutkimushuoneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraava kysymys?
Voisiko ravintoloiden oviin saada samankaltaiset kyltit?
Vierailija kirjoitti:
Saman huoneen oveen ilmaantuisi luultavasti pian myös kyltit "ei kännisiä juhlaporukoita", "ei koiria" ja "ei apinoita" jos sinne kovin monet näiden kanssa yrittäisivät mennä.
Tuli mielikuva kännisestä apinasta jolla monta koiraa hihnoissa :D :D
Vierailija kirjoitti:
Saat vihjeen: lapset tutkitaan pediatrialla sairaalassa, siellä on heille omat tutkimushuoneet.
Ei pidä paikkaansa, riippuu ihan siitä, mitä tultiin tutkimaan. Esim. erikoislääkärien vastaanotto on siellä sen alan poliklinikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraava kysymys?
Voisiko ravintoloiden oviin saada samankaltaiset kyltit?
Jos se olisi hyvää bisnestä niin varmaan tulisi. Joissain ravintoloissa tätä on kai kokeiltu.
No, minulla on pienet lapset, eikä tukiverkkoa lainkaan, joten omani joudun ottamaan mukaan kaikkiin tutkimushuoneisiin kylteistä riippumatta, ellei sitten joku hlökunnasta katso perään sillä aikaa
Vierailija kirjoitti:
Väännetään nyt rautalangasta.
Siellä huoneessa tapahtuu, jotain, missä on haittaa siitä jos lapset pyörivät ympäri huonetta ja työntävät sormiaan omasta mielestä jänniin paikkoihin. Ja luultavasti kyseessä on paikka, jonne lapsia yleisesti tuodaan pyytämättä mukana (esim. äitiyteen liittyvät tutkimukset), siksi kyltti.
Siellä pitäisi olla myös kyltti "ei lääketieteestä kiinnostuneita puolisoja".
Vierailija kirjoitti:
No, minulla on pienet lapset, eikä tukiverkkoa lainkaan, joten omani joudun ottamaan mukaan kaikkiin tutkimushuoneisiin kylteistä riippumatta, ellei sitten joku hlökunnasta katso perään sillä aikaa
Olen myös joutunut ottamaan aina lapsen mukaan, mutta kierukan laittoon lääkäri ei lasta päästänyt. Terkkari leikki sen aikaa lapsen kanssa odotushuoneessa. Hammaslääkärissä lapsi oli vielä kaukalossa ja hammaslääkäri heilutti jalalla kaukaloa kun lapsi siellä huusi. Kaikesta sitä on kummasti selvitty.. :)
Miksi lapsen pitäisi tulla tutkimushuoneeseen silloin kun jotain toista henkilöä tutkitaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös joutunut ottamaan aina lapsen mukaan, mutta kierukan laittoon lääkäri ei lasta päästänyt. Terkkari leikki sen aikaa lapsen kanssa odotushuoneessa. Hammaslääkärissä lapsi oli vielä kaukalossa ja hammaslääkäri heilutti jalalla kaukaloa kun lapsi siellä huusi. Kaikesta sitä on kummasti selvitty.. :)
No sitäpä juuri.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsen pitäisi tulla tutkimushuoneeseen silloin kun jotain toista henkilöä tutkitaan?
Suosittelen ihmisille aina sitä, että miettivät asiaa ensin itse. Jos ei miettimisen jälkeen keksi, voi sitten kysyä uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän tätäkin alapeukutetaan. Tosiasia: jos lapset ovat pieniä, ei heitä voi ilman valvontaa jättää odotustilaan.