Antaisitko anteeksi, jos lapsesi hukkuisi isovanhempien valvonnassa?
Suomessa kävi sellainen tapaus, että isovanhemmat joutuivat palaamaan retkeltä ilman lapsenlasta, koska tämä hukkui reissussa. Muistaakseni isovanhemmat joutuivat sairaalahoitoon.
Vanhemmillekin asia on tietysti hirmuisin järkytys. Mutta voisitko antaa tuota koskaan anteeksi vai menettäisitkö lapsen lisäksi myös tämän isovanhemmat?
Kommentit (26)
Onhan näitäkin tapauksia, joissa isä on ollut lapsen kanssa rannalla ja lapsi on hukkunut.
Miten siinä tilanteessa? Olen usein miettinyt että tulisiko ero?
On isovanhempia, jotka eivät kykene lainkaan vahtimaan uimataidotonta lasta tai edes uimataitoista lasta. He eivät jaksa, halua, osaa, pysty tai viitsi. Isovanhemmilla voi olla sairauksia, jotka vaikuttavat liikkumiseen, muistiin ja toimintakykyyn. Monet ovat välinpitämättömiä eivätkä keskity vedessä olevaan lapsen valvomiseen.
Isovanhemmat eivät ikinä vie meidänkään lapsia uimaan!
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse miettiä minun tuota. Isovanhemmat eivät ikinä veisi lapsiani uimaan.
Uimataitoon kuuluu uintitieto. Ymmärtää miten luonnonvedessä ollaan. Uimataitoinen ei tarvitse vartiointia. Isovanhemmat ovat siis syyttömiä. Tässäkään tarinassa ei kerrottu mitä tapahtui.
Uimataidottomalle taas sellaiset kellukkeet ettei huku.
Mua ärsyttää nämä hukkumisilla mässäilyt ja pelottelut. Uintitaito on helppo hankkia. Mutta meillä on nyt niin pelokas sukupolvi vanhempina, että he vartioivat ja estävät hysteerisesti lapsiaan oppimasta ja elämästä.
Tuossa tilanteessa odottaisin, että isovanhemmat etsivät lähimmän vesistön ja hukuttautuvat itsekin sinne.
Minun lapseni uivat vain vanhempiensa seurassa. En luota ikinä ulkopuolisiin. Varsinkin minun äitini on niin huoleton, ettei hänelle voi antaa lasta hoitoon ollenkaan missään tilanteessa. Lapsi jäisi varmasti auton alle, hukkuisi ojaan tai tippuisi jostain.
En antaisi anteeksi.