Toinen nainen
Siinä se seisoi, mieheni kanssa huoltoaseman pihalla. Nuori ja kaunis, muodokas ja tatuoitu.
Miten suurta ivaa voi olla että me törmäämme täysin vieraalla paikkakunnalla huoltoasemalla.
Laitoin miehelleni kuvaviestin whatsappiin. Ja itkin. Onneksi meillä ei ole lapsia, vain hoitoja jotka eivät tuota tulosta.
Kamala paniikki miehellä, yritti soittaa kymmeniä kertoja. Ja pyysi treffejä. Käytiin äsken ajelulla,oli vienyt naisen vuokramökille siksi aikaa että jutellaan. Naista kuulemma pelotti olla siellä ja odottaa miten kauheita tapahtuu kun asiat selvisivät.
En tunne naista kohtaan mitään, en vihaa enkä raivoa. Katsellessani miestäni suru iski lävitseni niin lujaa etten kyennyt sanomaan juuri mitään. Istun vieläkin tässä parkkipaikalla, hän lähti hakemaan toista naista ja vie kuulemma sitten kotiin. Siis naisen kotiin.
Ajaa illasta sitten meidän kotiimme. Minunkin pitäisi. Olenko mä jotenkin tunnevammainen kun kaikki tuntuu harhaiselta puurolta??
Olen kyllä rauhallinen ihminen,enkä nalkuta ja skitsoile mutta nyt aivan jäässä.
Mies laittoi äsken vielä viestiä,jossa kehotti ajamaan varovasti. Ja sanoi tekevänsä kaikkensa,että suhteemme säilyy.
Miten ihmeessä mä tämän selvitän?
Tai voin antaa anteeksi. Olivat tavanneet kesäkuun alussa työn merkeissä. Kuulemma kolmas kerta kun näkivät. Ovat rakastelleet kuulemma kaksi kertaa, eilen ja tänä aamuna.
Millainen mies avaa rehellisesti kaiken,kertoo naisen nimenja hänen lapsensa iän eikä edes selittele peitetarinoita?
Auttakaa mua jäsentämään ajatuksia. En tiedä kenelle soittaisin.
Kommentit (424)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinussa on paljon harmaita alueita ja ristiriitaisuuksia.
Sanoisi psykiatri...
Nurkkaan ajettuna vaarallinen?
Koita selvitä äläkä ota tästä verenpainetta. Ehkä näin on paras.
Minä laittaisin varpaat järveen ja kuuntelisin puiden suhinaa. Kastautuisinkin kenties. Jättäisin vanhan nahkani kaloille ja rantakivellä kurkottaisin tähtiin.
Uskon että jokainen ihminen puolustautuu,jos oikein nurkkaan ahdistetaan. Toistaiseksi olen ollut sanaton,itkuinen ja
Keskusteleva. Ja piikikäs siinä em. Piltti asiassa. Uskon, että tämä saa aikaiseksi kaikki tunneskaalan tunteet,kun asioita selvitellään. Nyt suurin on suru ja hämmennys.Sytytin juuri pihalle lyhtyjä ja siirryin lähemmäs ikkunaa mistä vesi näkyy. Huomasin miehen saappaat ikkunan takana ja alkoin niin itkettää.
Ap
No, sammuta nyt ne kynttilät kumminkin. Täällä Suomessa on juuri nyt niin kuivaa ja metsäpalovaroitukset joka paikassa.
Sammuta oikeesti.
Totta, en tiedä heidän suhteensa kestosta mitään. Enkä lapsen perintötekijöistä. En rakkaudesta, enkä valheiden määrästä.
Ja toisekseen,minulla on täysi oikein turvautua läheisimpään ja lähimpänä olevimpaan ihmiseen,joka nyt oli saatavilla. Tässä tapauksessa anoppi, jonka kesäpaikka on tässä vieressä.
Me olemme erittäin läheisiä, eikä tässä kukaan mitään puolia valitse. Aikuiset ihmiset hyvänen aika.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinussa on paljon harmaita alueita ja ristiriitaisuuksia.
Sanoisi psykiatri...
Nurkkaan ajettuna vaarallinen?
Koita selvitä äläkä ota tästä verenpainetta. Ehkä näin on paras.
Minä laittaisin varpaat järveen ja kuuntelisin puiden suhinaa. Kastautuisinkin kenties. Jättäisin vanhan nahkani kaloille ja rantakivellä kurkottaisin tähtiin.
Uskon että jokainen ihminen puolustautuu,jos oikein nurkkaan ahdistetaan. Toistaiseksi olen ollut sanaton,itkuinen ja
Keskusteleva. Ja piikikäs siinä em. Piltti asiassa. Uskon, että tämä saa aikaiseksi kaikki tunneskaalan tunteet,kun asioita selvitellään. Nyt suurin on suru ja hämmennys.Sytytin juuri pihalle lyhtyjä ja siirryin lähemmäs ikkunaa mistä vesi näkyy. Huomasin miehen saappaat ikkunan takana ja alkoin niin itkettää.
Ap
No, sammuta nyt ne kynttilät kumminkin. Täällä Suomessa on juuri nyt niin kuivaa ja metsäpalovaroitukset joka paikassa.
Sammuta oikeesti.
Kommentointi aika umpeutuu kohta.
Anoppi on saapunut. Kynttilät on sammutettu. Sydän on särkynyt. Olen kiitollinen järkevistä kommenteista ja kannustuksesta. Empatiasta ja elämänmakuisista kokemuksistanne jotka jaoitte.
Hyvää yötä, pitäkää huolta itsestänne ja rakkaistanne.
Kiitos, ap
et olisi enää saanut mennä sinne kotiisi. eikö sinulla ole vanhempia kenen luokse olisit voinut mennä? tai jotain ystäviä. lähde kotoasi välittömästi ja perusta uusi koti. miehesi on valehdellut sinulle pidemmän aikaa ja anoppisi pitää poikansa puolia. anoppi ja koko suku vaihtoon.
Minä pidän tarinan perusteella erittäin epätodennäköisenä, että mies olisi oikeasti halukas jatkamaan uskollista suhdetta ap:n kanssa. Tuo välitön täysi rehellisyys kuulostaa jotenkin liian laskelmoidulta. Mies haluaa ikäänkuin näyttää rehdiltä ja avoimelta, paitsi että oikeasti rehellinen ja avoin ei olisi pyörittänyt tuommoista kuviota toisen selän takana. Joku ei vaan tuossa miehen maalaamassa kuvassa täsmää. Todennäköisesti mies on jo etukäteen miettinyt miten toimii jos jää kiinni. Kyse ei ole mistään tunnemyrskyssä sekoilusta, vaan harkitusta päätöksestä ottaa tietoinen riski. Uuden suhteen viehätys vastaan riski vanhan menettämisestä ja kumppanin syvästä loukkaamisesta. Kumpi on vaakakupissa painanut enemmän, siitä kertoo teot ihan yksiselitteistä sanomaansa. Älä usko muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä petin miestäni vuosikymmen sitten. Meillä oli mennyt huonosti jo puoli vuotta, hän ei halunnut pariterapiaan. Sitten sain huomiota ja lämpöä vieraalta mieheltä, juuri sitä mitä olin osaltani kaivannut. No, "suhde" päättyi yhtä nopeasti kuin alkoikin. Mieheni otti minut takaisin. Pitkään mieheni ja suhteemmekin kipuili. Nyt tiedän etten voi löytää parempaa eikä ihastuksen tunteen pidä antaa viedä mennessään. Kadun tekoani joka ikinen päivä ja aioin olla miehelleni niin hyvä puoliso kuin vain pystyn. Suhteemme lujittui kriisistä, olemme onnellisempia kuin koskaan.
Saanko kysyä pudittrkö jonkinlaista taukoa? Asuittrko erillänne hetken?
Halusin eron miehestäni ihastukseni takia. Asuimme erillämme tästä syystä jonkin aikaa. Kun päätimme jatkaa yhdessä, palasimme saman katon alle.
Tahdon vain sanoa että kyllä pettäjät voivat katua virhettään. Minä inhoan itseäni siitä syystä. Ja sen opin etten enää koskaan toista virhettäni, sellaisia tunnontuskia olen kantanut ja kannan edelleen.
Rakastan miestäni erittäin paljon.
Eikö siinä ole loppujen lopuksi siitä kyse, että havaitsee, ettei vaihtamalla parane? Ja pettämisessä sen luvattomuus ja salailu tuo siihen oman viehätyksensä.
Toisaalta itseinhollekin voi jonkun viimeisen käyttöpäivän laittaa. Tuskin kukaan meistä, miehesikään, on aivan täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Hyi :DDDDDD Näille te sekopäät omistatte nimiänne. Kautta historian miehet ovat olleet moniavioisia ja pitäneet useita naisia, samalla kun kieltävät naiselta vapaudet tähän. En ymmärrä miten voitte olla uskollisia miehille ja sitoutua, kun näitä "toinen nainen" juttuja on aivan koko ajan. Julkisuudessakin vilisee pettäjämiehiä, naisia ei niinkään.
Miksi suostutte olemaan teitä koko historian ajan vihanneiden miesten kanssa, jotka eivät edes suhteisiin tuo muuta kuin petosta?
Iltaa nimihullu
Miten mies uskalsi mennä sinne huoltikselle naisen kanssa kun tiesi sinun olevan mökillänne lähellä sitä vuokramökkiä?
Mahdollisuus siihen, että olette huoltikselle yhtäaikaisesti oli melkoisen riskaabelia?
Niinkuin sitten olikin.
Vierailija kirjoitti:
et olisi enää saanut mennä sinne kotiisi. eikö sinulla ole vanhempia kenen luokse olisit voinut mennä? tai jotain ystäviä. lähde kotoasi välittömästi ja perusta uusi koti. miehesi on valehdellut sinulle pidemmän aikaa ja anoppisi pitää poikansa puolia. anoppi ja koko suku vaihtoon.
Ap sanoi,aiemmin et sen porukat asuu kaukana. Eikä se himaan mennyt vaan johonki niitten kesähuvilalle tms. Lue kunnolla mitä kirjoitetaan. Ja jos se anoppi on läheinen ni ei kai se sinnemikään kakaraansa puolustaa mee?
Hyvää yötä ap. Tsemppiä tulevaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten mies uskalsi mennä sinne huoltikselle naisen kanssa kun tiesi sinun olevan mökillänne lähellä sitä vuokramökkiä?
Mahdollisuus siihen, että olette huoltikselle yhtäaikaisesti oli melkoisen riskaabelia?Niinkuin sitten olikin.
Mist sä tiiät vaik se mies ei ois tienny et ap on siel mökil. Ku sehä järkkäs jotain raksayllärii siel?????
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisuus siihen, että olette huoltikselle yhtäaikaisesti oli melkoisen riskaabelia?Niinkuin sitten olikin.
Kertoo ehkä miehen itsevarmuudesta/-riittoisuudesta tän kuvion pyörittämisessä?
Tää on ihan satua koko juttu. Aloittaja on halunnut provoilla hieman novellin muodossa. Ei sen puoleen, että ihan mukavaa vaihtelua normiprovoihin lukea tällaista kirjallista proosaa. Ja että mieskin lähettelee viestit ihan samalla kirjoitustyylillä... Jep jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, anoppi kuin toinen äiti ja jaadijaa...uskottavuus meni jo jokunen sivu sitten, olisit ap jättänyt edes jonkun kliseen pois.
Kyllä tuo anoppi tuntuu tällä hetkellä kliseen sijasta taivaanlahjalta tässä maanpäällisessä helvetissä, jonka toivoisin olevan vain pahaa unta tai aikakausilehden huonosti juonittu kesänovelli.
Uskottavuus katosi myös minun elämästä tänään huoltoaseman pihalla. Kuten omasi jokunen sivu sitten.
Ap
Sukulaisten sotkeminen tuohon sekaan on kyllä huono juttu. Inhottavaa anopille joutua valitsemaan puolia.
Jos mun mies jäisi kiinni pettämisestä, soittaisin välittömästi anopille. En siksi, että hän olisi erityisen läheinen minulle, vaan siksi että saisi tietää asioiden oikean laidan heti. Jos/kun ero tulisi, olisi tiedossa miksi. Jos mies pettää, tuskin hän kovin rehellinen on muutenkaan, ja voisi keksiä jos vaikka mitä syitä sille miksi tuli ero - ja niitä syitä hän tuskin omalle kontolleen ottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Ja mies ei huomaa mitään, vaikka vaimo kurvaa autollaan paikalle ja ottaa kuvan miehestä ja nuorikosta?
Selkeästi taas Porvoolaista tragikomiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, anoppi kuin toinen äiti ja jaadijaa...uskottavuus meni jo jokunen sivu sitten, olisit ap jättänyt edes jonkun kliseen pois.
Kyllä tuo anoppi tuntuu tällä hetkellä kliseen sijasta taivaanlahjalta tässä maanpäällisessä helvetissä, jonka toivoisin olevan vain pahaa unta tai aikakausilehden huonosti juonittu kesänovelli.
Uskottavuus katosi myös minun elämästä tänään huoltoaseman pihalla. Kuten omasi jokunen sivu sitten.
Ap
Sukulaisten sotkeminen tuohon sekaan on kyllä huono juttu. Inhottavaa anopille joutua valitsemaan puolia.
Jos mun mies jäisi kiinni pettämisestä, soittaisin välittömästi anopille. En siksi, että hän olisi erityisen läheinen minulle, vaan siksi että saisi tietää asioiden oikean laidan heti. Jos/kun ero tulisi, olisi tiedossa miksi. Jos mies pettää, tuskin hän kovin rehellinen on muutenkaan, ja voisi keksiä jos vaikka mitä syitä sille miksi tuli ero - ja niitä syitä hän tuskin omalle kontolleen ottaisi.
Heikot ihmiset tarvitsevat ja haalivat ihmisiä ”puolelleen” omissa suhdesotkuissa.
Hyi :DDDDDD Näille te sekopäät omistatte nimiänne. Kautta historian miehet ovat olleet moniavioisia ja pitäneet useita naisia, samalla kun kieltävät naiselta vapaudet tähän. En ymmärrä miten voitte olla uskollisia miehille ja sitoutua, kun näitä "toinen nainen" juttuja on aivan koko ajan. Julkisuudessakin vilisee pettäjämiehiä, naisia ei niinkään.
Miksi suostutte olemaan teitä koko historian ajan vihanneiden miesten kanssa, jotka eivät edes suhteisiin tuo muuta kuin petosta?