Sinä, joka valitat toimistotyön olevan raskasta. Kokeilehan töitä, jotka ovat oikeastikin raskaita.
Hoitoala
Rakennusala
Palomies
Jne.
Miten joku toimistorotta edes kehtaa valittaa?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa puhua jostain aivotyöstä, kun sitä aivotyötä tarvitaan lähes joka hommassa. Toimistotöissä pääsee helpommalla, sillä se ei ole fyysisesti raskasta.
Aivotyötä voi olla hiukan erilaista riippuen siitä onko panoksena nyt vaikka se että meneekö kylppärin sauma suoraan tai sitten jonkun toisen ihmisen elämä.
Hoito- ja pelastusalasta tekee erityisen raskasta juuri se, että työ on fyysisesti raskasta (ja ihmisten lihomisen vuoksi muuttuu kokoajan raskaammaksi) ja henkisesti raskaaksi työn tekee vastuu toisten hengestä.
Työskentelin aiemmin mm. metsurina. En ole silti koskaan ollut niin uupunut töiden jälkeen kuin nykyisin vaativassa asiantuntijatyössä (käytännössä muutosjohtamista), jossa pitää jatkuvasti vääntää ihmisten kanssa ties mistä ja suunnitella laajoja kokemuksia.
Olen tehnyt molempia. Raskasta on. Toimistotyössä hajoaa siihen stagnaatioon ja fyysisessä työssä taas siihen hirveään venymiseen.
Toimistotyössä mulle raskasta on se paikallaan olo, ruudun tuijottelu ja että työ ei ole erityisen merkityksellistä. Ruumiillista työtä tehdessä taas näkee työnsä jäljen ja tulee hyvä olo liikkumisesta.
Jos raskas, fyysinen työ on helpompaa, niin miksihän niiltä aloilta kuitenkin joudutaan jäämään sairauseläkkeelle aiemmin, kuin toimistotöistä
Olen keittäjä laitoskeittiöillä ja ollut myös siivoojana. Varsinkin keittiötyö on fyysisesti aika raskasta isoissa keittiöissä. Kävelyä tulee työpäivän aikana 8-9 km yli 1000 annoksen keskuskeittiöllä. Siihen päälle nostelut ja tiski. En kuitenkaan koe sitä niin raskaana. Kuntoni on hyvä. Koen paljon raskaampana toimistotyön. Keittiötyö ei myöskään seuraa kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos raskas, fyysinen työ on helpompaa, niin miksihän niiltä aloilta kuitenkin joudutaan jäämään sairauseläkkeelle aiemmin, kuin toimistotöistä
Fyysiset vaivat vaikuttavat varmaan suuremmin fyysisen työn tekemiseen.
Palomiehen homma on pääasiassa valmiina oloa ja kaluston huoltoa ja ajantappoa.