Sinä, joka valitat toimistotyön olevan raskasta. Kokeilehan töitä, jotka ovat oikeastikin raskaita.
Hoitoala
Rakennusala
Palomies
Jne.
Miten joku toimistorotta edes kehtaa valittaa?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Aivotyö on raskasta, vaikka se olisi sinulle ja koko suvullesi vierasta.
Ja aloituksessa mainituilla esimerkkialoilla ei tarvitse ajatella niinkö?
Olen tehnyt suursiivouksia, rakennussivvousta ja toimistotyötä. Toimistotyö on henkisesti raskaampaa. Siivoustyö huomattavasti kevyempää, vaikka olikin fyysisesti raskaampaa.
Fyysinen ja henkinen kuormitus ovat kaksi eri asiaa. Toki myönnän, että mainitsemissasi ammateissa voi kohdata myös henkistä rasitusta, mutta et voi silti väheksyä muiden töitä niitä tuntematta.
mansikanpoiminta
ja venäläiset hymyssä suin, "tämä kuin lomaa järven rannalla saa olla ja saunoa"
nojaa... suurin osa ajasta menee pingiksen pelaamiseen ja painojen kolistelemiseen...
t:palomies
Ei se työ itsessään vaan ne keski-ikäiset naiset siellä töissä! Selkäänpuukotusta, juoruja, norsunvittunaamaa, yliherkkyyttä AIVAN KAIKELLE ja valivalivali
Toimistotöitä on niin monenlaisia. Raskasta on esimerkiksi koko päivän puhelimessa puhuminen asiakkaiden kanssa (call centerit) ja ongelmien setviminen. Varmaan päivän päätteeksi on uupunut. Lisäksi toimistotöissä, joihin siis luokittelen nyt kaikki työt, joissa ei fyysistä ponnistelua, stressiä ja työn raskautta lisää työjonot, joiden tekemiseen ei aika riitä. Kun olet lomalla, ei hommasi ehkä kukaan tee ja sinä hoidat tai yrität hoitaa ne ja ne uudet ilmaantuvat työt. Usein toimistotöissä on myös tehtäviä, joihin ei aina osaaminen riitä ja niiden setviminen se työlästä onkin. Mutta myös mielenkiintoista.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi rakennusalalla saatat tehdä sekä fyysisesti, että henkisesti raskasta työtä. Ei ne toimistorakennukset ajattelematta nouse pystyyn vaikka "raskasta" aivotyötä tekevä niin ehkä luuleekin.
Olen hoitanut vaikeavammaisia yli 10 vuotta. Hajoaisin toimistohommiin puolessa päivässä.
Ihmiset ovat erilaisia...
Teen musiikkia tietokoneella jota toimistohommaksikin voisi luonnehtia kun siinä tietokoneella ollaan ja ajatellaan.
Teen työkseni roudausta ja voimpahan sanoa, että roudaaminen on huomattavasti raskaampaa kuin nappien näppäily ja ajattelu.
No kaikista ei ole fyysiseen työhön.
Olen kokeillut. Olen ollut vuoden siivoojana ja kaksi vuotta eräällä tehtaalla varaston puolella. Työ oli fyysisesti raskasta kyllä, mutta nykyinen toimistotyö on kuluttavampaa. Noissa edellisissä töissä pystyi keskittymään vaikka radion kuuntelemiseen samalla kun työskenteli. Nykyisessä työssäni olen vastuussa useiden ihmisten elämiä koskevista päätöksistä, suurista summista rahaa ja työ vaatii jatkuvaa keskittymistä. Olen paljon väsyneempi kuin vaikkapa siivoojana.
Opiskeluaikoina tein kesät ruumiillista työtä ja se toimi hyvin lomasta kun ei tarvinnut ajatella mitään. ihanan rentouttavaa pitkän ja rankan kouluvuoden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ei se työ itsessään vaan ne keski-ikäiset naiset siellä töissä! Selkäänpuukotusta, juoruja, norsunvittunaamaa, yliherkkyyttä AIVAN KAIKELLE ja valivalivali
Mitäs itse teet? vali vali
Ruumiillinen työ on kevyempää kuin ne toimistotyöt, mitä olen tehnyt. Jatkuva stressi, aikataulupaineet, ja se, että siitä työstä ei pääse eroon vapaa-aikanakaan - sen verran kuin sitä on, kun pomo pommittaa illatkin.
Että enpä palaisi takaisin niihin hommiin kun ei terveys kestä.
Vierailija kirjoitti:
Aina tätä keski-ikäisten naisten haukkumista. En tunne ketään tuollaista naista työuraltani. Mitä jos menisit kysymään, että onko kaikki hyvin, jos kerran joku voi noin huonosti?
Olen kokeillut. Olen ollut opiskeluaikoinani siivojana ja kaupan kassalla sekä varastohommissa. Valmistuttuani toimin vaja 10 vuotta maatalouslomittajana. Joten voisi sanoa, että fyysisesti raskasta työtä on tullut tehtyä. Halusin vähän keveämpiin sisähommiin, joten eikun yliopistoon lisäkoulutusta saamaan.
Nykyinen asiantuntijatytö toimistolla on kuitenkin huomattavasti uuvuttavampaa kuin mikään koskaan tekemäni työ ja välillä tunnen olevani aivan loppuun palanut. Tekisi mieli vaihtaa takaisin maatalouslomittajan hommiin.
Naurettavaa puhua jostain aivotyöstä, kun sitä aivotyötä tarvitaan lähes joka hommassa. Toimistotöissä pääsee helpommalla, sillä se ei ole fyysisesti raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa puhua jostain aivotyöstä, kun sitä aivotyötä tarvitaan lähes joka hommassa. Toimistotöissä pääsee helpommalla, sillä se ei ole fyysisesti raskasta.
Aivotyötä voi olla hiukan erilaista riippuen siitä onko panoksena nyt vaikka se että meneekö kylppärin sauma suoraan tai sitten jonkun toisen ihmisen elämä.
+30°c heinäpellolla heinäpaaleja nostellessa tuli hiki.