Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hajusteyliherkät, miten siedätte ruokien hajuja?

Vierailija
18.01.2024 |

Esimerkiksi jos naapurinne grillaa takapihallaan, menettekö valittamaan ruokien hajusta?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella huonosti (oon migreenikko ja tuoksuherkkä). Grillimauste ei ole pahin tuoksu, mutta kaasugrillin haju on kaiken hapen vievä. En asu ok-taloalueella eli ei tarvitse miettiä sitä usein. Kerrostalossa naapurin tuoksu tulee pahaksi onneksi usein kotiini, koska tuuletussysteemi on tehty virheellisesti, myös käytävän kautta tulee. Muissa taloissa ei ole ollut tätä. Mutta kaupungin keskusta ja ruokalat oikein painajaisia hajuiltaan, myös taloalueilla tuoksut.

Vierailija
2/11 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee ruokia, joihin laitetaan hajusteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kaupungin keskusta ja ruokalat oikein painajaisia hajuiltaan, myös taloalueilla tuoksut.

Olen huomannut varsinkin itä-Helsingin haisevan oudolta.

Vierailija
4/11 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni kaikki ruoka pitäisi kieltää, koska niistä tulee hajuja, jotka aiheuttavat hajusteyliherkille oireita.

Ap

Vierailija
5/11 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ole mausteille allerginen vaan kemiallisille hajusteille. Niitäkin siedän kyllä jonkun verran, mutta isoina määrinä aiheuttavat migreeniä yms oireita. 

Vierailija
6/11 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten itse vinkkasit olen hajusteherkkä. Ei luonnolliset tuoksut tai hajut häiritse.. ja samalla puhuin itteni pussiin.

Kyllähän luonnon kuusi aiheuttaa pääkipua ja hyasintit. Muut jouluiset luonnontuoksut ei.. niitä on paljon.

Grillauksessa jos lotraa sytytysnesteellä niin siitä tulee pääkipeeksi.

Vierailija
7/11 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni kaikki ruoka pitäisi kieltää, koska niistä tulee hajuja, jotka aiheuttavat hajusteyliherkille oireita.

Ap

Minusta hajusteyliherkät pitää kieltää. Kyseessä on mielenterveysongelma

Vierailija
8/11 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen durian hedelmää

Vierailija
9/11 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnolliset tuoksut eivät aiheuta mitään, kaikki luonnon tuoksut metsässä ja ruuan tuoksut ovat ok.

Ainoastaan kemiallisesti tehdyt pistävät tuoksut saavat aikaan omituisen olon, koska nenäni ei turru hajuun.

Eli jos jollakin on hajuvettä tai vaatteet pesty tosi kovalla hajusteellisella pesuaineella ja henkilö istuu vieressäni 3 tuntia, tunnen tuon hajun koko sen ajan voimakkaana nenässä, nenäni ei turru hajuun (niinkuin pitäisi turtua kuulemma).

Mulla on muutenkin normaalia parempi hajuaisti, esim. ulkona kävellessä metsässä jossain 50 metrin päässä olevan ihmisen pesuaineen hajut haistan selkeästi.

Vierailija
10/11 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natriumglutamaatilla maustettu keitto on tuoksultaan kammottava ja jää pyörimään nurkkiin, jos naapurista tulee. Melkeinpitää liesituulettimen ritilä pestä.

Vierailija
11/11 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minusta hajusteyliherkät pitää kieltää. Kyseessä on mielenterveysongelma

Minusta hajusteyliherkkiä mielenterveysongelmaisiksi leimaavat potevat itse asiassa itse MT-ongelmia. Etsi jokin hyvin peilaava pinta, kuten esim peili ja katso siihen. Siellä se syyllinen lymyilee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi