Kysymys: maistraattiin naimisiin eka ja ensi kesällä vasta hääjuhla
Olemme pitkään puhunut naimisiin menosta mieheni kanssa ja päätimme alkuvuodesta että menisimme ensivuonna naimisiin kesällä. Mutta viimeaikoina olemme molemmat ruvennut haluamaan nopeammin naimisiin. Eli mietettiin että menisimme kahdestaan maistraattiin tänä vuonna ja sitten ensi kesänä pappi siunaisi meidät ja pitäisimme perinteiset hääjuhlat vieraille. Mitä ajatuksia tai mielipiteitä tämä herättää?
Itse pelkäämme että suku ja ystävät eivät välttämättä ymmärtäisi tätä järjestelyä.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehesi menee vielä ihan vapaaehtoisesti kahdesti naimisiin niin nappaa se uros äkkiä! Mun miestä en taida ikinä saada alttarille. Sanoo vaan että "mehän ollaan jo yhdessä!" Joka tapauksessa ei kannata suvun mielipiteistä hirveästi välittää, teiän elämä.
Ihan niin kuin se notaarin / papin sana jotenkin tekisi suhteesta paremman. Mutta ap:n kysymykseen joko meette pelkästään maistraatissa, tai pelkästään ensi kesänä kirkossa. Mun mielestä tommonen kahteen kertaan naiminen on jotenkin tyhmää ja höttöä. Nyt ois vuosi aikaa juhlia ja miettiä isoja häitä. Ite suosin kirkkohäitä, mutta onhan ne maistraattijuhlatkin hienot. Ja huomattavasti halvemmat. Me ainakin mennään ensi kevättalvella naimisiin, en näe pointtia miksi se pitäs olla just kesällä
Katsotaan sitten mitä mieltä asiasta olet kun menet toisen kerran naimisiin.
Minustakin häissä juhlitaan just sitä juuri solmittua avioliittoa, enkä kyllä itse olisi nähnyt pointtia enää kuukausien tai vuoden päästä juhlia järjestää. Vieraana tuli kerran vähän huijattu olo, kun häissä oli joku näyttelijän suorittama feikkivihkiseremonia, mutta vieraille ei kerrottu, että pari olikin mennyt naimisiin jo kuukausia sitten. Asia selvisi puolivahingossa, enkä olisi hokannut seremonian feikkiyttä. Silti vähän ärsytti, ettei juhlan todellista luonnetta kerrottu.
Me mentiin maistraatissa naimisiin ja käytiin sen jälkeen lähimpien sukulaisten kanssa syömässä ravintolassa.
Sovittiin siinä yhteydessä että sitten kun ollaan oltu 10 vuotta naimisissa niin järkätään isot juhlat. :D
Omaa äitiäni vähän harmitti ettei saanut järjestää ainoalla tyttärelleen "kunnon häitä", mutta hänelle sopi sitten nämä 10v-hääpäiväjuhlat. Saa ne sitten järjestää jos vielä haluaa.
Ehkä ykstotisimmat ja vanhanaikaiset vieraat paheksuvat vihkimistä ja hääjuhlia erikseen, meille muille se ei aiheuta näppylöitä.
Ihan niin kuin se notaarin / papin sana jotenkin tekisi suhteesta paremman. Mutta ap:n kysymykseen joko meette pelkästään maistraatissa, tai pelkästään ensi kesänä kirkossa. Mun mielestä tommonen kahteen kertaan naiminen on jotenkin tyhmää ja höttöä. Nyt ois vuosi aikaa juhlia ja miettiä isoja häitä. Ite suosin kirkkohäitä, mutta onhan ne maistraattijuhlatkin hienot. Ja huomattavasti halvemmat. Me ainakin mennään ensi kevättalvella naimisiin, en näe pointtia miksi se pitäs olla just kesällä