Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin on mielestänne hyväksyttävää lähteä "viihteelle" vauvan saannin jälkeen?

Vierailija
29.07.2018 |

Mielipiteitä ja perusteluja kiitos.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun pystyt kävelemään ja bailaamaan.

Ei siinä ole mitään aikarajaa.

Vierailija
2/25 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti kun pystyt kävelemään ja bailaamaan.

Ei siinä ole mitään aikarajaa.

Juuri näin! Ei muiden tarvitse määritellä milloin se n hyväksyttävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti, kun väliliha on parantunut - kukapa nyt haluaisi muíjaa jolla perse on levällään....

Vierailija
4/25 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin kun vauva 2 kk. Olihan se kun oli rintapumppu mukana mutta kivaa oli kännätä. Olinhan mä ollut siinä vuoden raittiina. Ja mies oli käynyt muutamia kertoja radalla.

Joka kk kerran tai pari ollut äitiysloman aikana menoja jolloin vauva ollut isän kanssa, milloin teatterissa. Milloin iltaa istumassa ystävän luona. Joku kerta baarissa.

Elämisen ei kuulu loppua vauvan syntymään.

Minun lapset saavat mallin ei-uhrautuvasta äidistä joka omistautuu lapsilleen ja jaksaa tehdä sen koska pitää itsestään ja jaksamisestaan hyvää huolta.

Vierailija
5/25 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä menin kun vauva 2 kk. Olihan se kun oli rintapumppu mukana mutta kivaa oli kännätä. Olinhan mä ollut siinä vuoden raittiina. Ja mies oli käynyt muutamia kertoja radalla.

Joka kk kerran tai pari ollut äitiysloman aikana menoja jolloin vauva ollut isän kanssa, milloin teatterissa. Milloin iltaa istumassa ystävän luona. Joku kerta baarissa.

Minun lapset saavat mallin ei-uhrautuvasta äidistä joka omistautuu lapsilleen ja jaksaa tehdä sen koska pitää itsestään ja jaksamisestaan hyvää huolta.

Kai Sinä sitten juotit vauvallesi sitä alkoholin saastuttamaa maitoa...???

Vierailija
6/25 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka suoraan synnäriltä. Tai oikeastaan suoraan synnyttämästä. Jos itsellä vointi hyvä mutta vauva tarvitsee vielä tarkkailua niin samalla saa lapsenvahdin, kun vauva pysyy sairaalassa ja itse voi lähteä bilettämään. 

Vierailija
7/25 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies: Heti kun olet vienyt äidin ja vauvan kotiin.

Nainen: Heti kun olet siivonnut vauvan rippijuhlat.

Vierailija
8/25 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ylioppilasjuhlien jälkeen.

Vierailija
9/25 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi  on vierotettu rintamaidosta eikä ole enää riskiä että saisi alkoholia maidon mukana.

Vierailija
10/25 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset kuukaudet ovat henkisesti jotenkin niin rankkoja ja sitovia, että itse pystyin ajattelemaan viihteelle lähtöä reilun puoli vuotta synnytyksen jälkeen. Jälkivuotokin kesti pari kuukautta, joten valuvalla alapäällä ei tehnyt mieli mennä oikein mihinkään. Kunnolla pääsin irrottautumaan sitten vasta kun lopetin imetyksen eli noin vuoden päästä synnytyksestä. Vaikka itse olisikin baarissa "unohtanut" vauvan, niin tisiit kyllä hänet muistivat niin kauan kun imetin.

Vierailija
11/25 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka suoraan synnäriltä. Tai oikeastaan suoraan synnyttämästä. Jos itsellä vointi hyvä mutta vauva tarvitsee vielä tarkkailua niin samalla saa lapsenvahdin, kun vauva pysyy sairaalassa ja itse voi lähteä bilettämään. 

Ja ota perhehuone niin voitte nussia saaliin kanssa aamuun asti.

Vierailija
12/25 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun täysimetys on päättynyt eli noin 1 vuoden kuluttua synnytyksestä.

Vierailija
13/25 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen nainen ja suomalaisen naisen jutut.. ei juma..

Vierailija
14/25 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota.

Lähdin ensimmäisen jälkeen joskus pari kk synnytyksestä.

Tokan kanssa 8 kk ja nekin omat häät 😁.

Ikäeroa kymmenen vuotta: nuorena menojalka vipatti - vanhempana äitinä ei ollut kiirettä minnekään ( eikä kiinnostustakaan...)

Vierailija
15/25 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lapsi  on vierotettu rintamaidosta eikä ole enää riskiä että saisi alkoholia maidon mukana.

Juuri näin, eli kun lapsi on noin kaksi-vuotias tai vähän alle.

Vierailija
16/25 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähdin vasta kun imetys loppui, nuorin lapsi silloin 1v 2kk. Sitä ennen muutama muksu putkeen niin ehti viihteellä käynnille =kännäämiseen tulla taukoa kaikkiaan 5 vuotta. Repikää siitä :)

Vierailija
17/25 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, eli kun lapsi on noin kaksi-vuotias tai vähän alle.

Ehei, kyllä kunnon äiti kouluikään asti imettää.

Vierailija
18/25 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksut juostu kun lapsi tulee noin perinteisesti ja kellä pienten lasten äidillä sitten pakonomainen alkoholin tarve?

Vierailija
19/25 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin kaverin tupareissa kun vauva oli 6vkoa, tais olla mun synttäritkin sinä päivänä. Taisin neljän siiderin jälkeen huojua iloisena kotiin :)

Toisen kanssa en ehtinyt ulos, tai ehkä kävin siinä 2kk kohdalla kaverin kanssa viinillä lähellä kotia? Anyway, opiskelin siitä lähtien ja vietin aikaa pois kotoa kun ikää oli 2vkoa, joten ei tullut laskettua.

Vierailija
20/25 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai Sinä sitten juotit vauvallesi sitä alkoholin saastuttamaa maitoa...???

Joo tottakai baarissa laitoin maidon käsilaukkuun menemään lämpimässä pilalle vain jotta voin juottaa sen vauvalleni :D. Pumppaaminen on välttämätöntä siksi että rinnat muuten täyttyvät ja tulehtuvat. Ei siksi että maito otetaan talteen silloin kun se ei ole mahdollista. Taidat nähdä aina ensimmäisenä elämän valoisan puolen :D

Lisäksi tiedoksi että alkoholia on niin pieni määrä äidinmaidossa ettei sen juomisesta edes olisi vauvalle vaaraa. Opit sitten kun kasvat isoksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme