Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummon (äitini) helvetillinen käytös minua ja lastani kohtaan

Vierailija
29.07.2018 |

Lapsi on nyt 10v. Tilanne pahentunut vuosi vuodelta. Tähän auttaisi totaalinen välien katkaisemimen, mikä ei ole mahdollista syystä, jota en halua täällä mainita.

Mummon (minun äitini) puuttuminen lapsen kasvatukseen on ihan helvetillistä. Jos minä ja mieheni sanomme, ettei lapsi nyt saa karkkia, mummo painelee saman tien ja ostaa karkkia ja sanoo, että hän ostaa sitten. Tästä on puhuttu nätisti koko 10v, että jokapäiväinen sokerin syöminen ja juominen ei kuulu meidän perheen sääntöihin. Mummo panee tässä vastaan, hermostuu ja alkaa huutaa, ostaa makeaa 10 v lapselle. Mikään järkipuhe ei auta.

Tuo oli vain yksi esimerkki. Mummo käy kaikissa kasvatusasioissa meitä vanhempia vastaan. Jos lapsi kiukkuaa ruokapöydässä, ojennamme lasta, mummo nousee seisomaan, huutaa ja raivoaa, miksi ihan turhaan kiellämme lasta.

Jos mummon läsnäollessa puhun lapsen kanssa ihan niitä näitä, mummo tulee puhumaan kovaan ääneen päälle omaa juttuaan, keskeyttää joka kerta minun ja lapsen jutut. Nyt ensimmäisen kerran sanoin kohteliaasti "meillä oli juttu kesken, anteeksi" ja jatkoin juttua lapseni kanssa, mummo sai järkyttävän raivokohtauksen keskellä katua ja huusi ivallisesti minua matkien "ai anteeksi vaan, juttu kesken, minähän en sinua tarvitse, mutta sinä tarvitset minua" ja raivo saman asian huutamisena jatkui kadulla ohikulkijoiden ihmetellessä.

En voi olla kahta tuntia äitini/lapsen mummon seurassa, kun hän asettuu minua vastaan. Hän puuttuu kaikkiin minun ja mieheni välisiin keskusteluihin ja alkaa raivota minua vastaan. Mieheni sanoo hänelle joka kerta rauhallisesti "tämä on minun ja hönen (tarkoittaa minua) välinen asia", mistä seurauksena mummo itkee ja kävelee hermostuneesti ympäri huonetta, huutaa, itkee ja raivoaa.

Mieheni sanoin mummon mielestä kyse ei ole siitä, miten lasta kasvatetaan, vaan kuka lasta kasvattaa ja se emme saa olla me vanhemmat, vaan mummo itse. Hän usein räpättää ja nalkuttaa itse lapselle ihan turhista asioista. Hänen mielestään lapsen pitäisi tehdä asiat juuri kuten hän haluaa. Hän on koko ajan lapsen kimpussa hyysäämässä, jos lapsi menee ottamaan jääkaapista maitoa, mummo menee vetämään maitotölkin ja kupin lapsen käsistä ja kaataa maidot, mummo yrittää vielä pukea 10v lasta, vaikka lapsi itse tuskastuu ja sanoo "älä viitsi", mummo jatkaa paidan pukemista väkisin lapsen päälle, jolloin lapsi hermostuu ja riuhtaisee itsensä irti mummon otteesta, jolloin mummo saa raivokohtauksen, itkee ja huutaa ja juoksee talosta ulos ja sisään ovet paukkuen, monta kertaa ja itkee ja huutaa.

Mummo ei voi sietää mieheni sukulaisia ja heidän läsnäoloaan lapsen elämässä. Tarkoituksella eivät ole tavanneet toisiaan, kuin häissä ja ristiäisissä. En halua mieheni vanhempien ja äidin tapaavan edes äitiäni, koska äitini saa raivokohtauksia aikaa ja paikkaa katsomatta, julkisilla paikoilla, ravintoloissa, kaupoissa, pihalla, kadulla. Ja raivokohtaukset ei ole sanaharkkaa, vaan järkyttävää ääneen itkemistä, ja ulvomalla ääneen itkemistä.

Tilanne olisi yksinkertainen, jos voisin vain katkaista totaalisesti välit häneen, mutta asia on monimutkaisempi. Tuntuu, että olen kuin vankilassa. Raivotessaan hän huutaa "kenen leipää syöt, sen lauluja laulat" ja tekee selväksi ettei hän tarvi minua, vaan minä häntä. Mieheni on sanonut, ettei 65 vuotiasta ihmistä enää voi muuttaa, ettei tuo käytös minua ja lastani kohtaan koskaan lopu. Olen yrittänyt puhua hänelle rakentavasti, syyttelemättä ja kauniisti, että antaisi minunja lapseni elää elämäämme puuttumatta ihan kaikkeen, mutta vaikka kuinka kauniisti sulosanoin puhuisi ja asettelisi sanansa, alkaa hänen puoleltaan välittömästi raivokohtaus.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on mennyt luottotiedot ja asutte mummolla? Ei ole tekosyy alistaa lastaan tuolle mummon jatkuvalle henkiselle väkivallalle. Mikään ei ole. Vai uhkaako mummo tappaa teidät jos muutatte pois/ette näe enää koskaan?

Mummo pois elämästä ja heti. Olen itse tämän tarinan lapsi ja tuollaisen mummon uhri. Loppuelämäksi tuosta jäi haavat, mummon käytös paheni jatkuvasti.

Vierailija
22/57 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on nyt 10v. Tilanne pahentunut vuosi vuodelta. Tähän auttaisi totaalinen välien katkaisemimen, mikä ei ole mahdollista syystä, jota en halua täällä mainita.

Mummon (minun äitini) puuttuminen lapsen kasvatukseen on ihan helvetillistä. Jos minä ja mieheni sanomme, ettei lapsi nyt saa karkkia, mummo painelee saman tien ja ostaa karkkia ja sanoo, että hän ostaa sitten. Tästä on puhuttu nätisti koko 10v, että jokapäiväinen sokerin syöminen ja juominen ei kuulu meidän perheen sääntöihin. Mummo panee tässä vastaan, hermostuu ja alkaa huutaa, ostaa makeaa 10 v lapselle. Mikään järkipuhe ei auta.

Tuo oli vain yksi esimerkki. Mummo käy kaikissa kasvatusasioissa meitä vanhempia vastaan. Jos lapsi kiukkuaa ruokapöydässä, ojennamme lasta, mummo nousee seisomaan, huutaa ja raivoaa, miksi ihan turhaan kiellämme lasta.

Jos mummon läsnäollessa puhun lapsen kanssa ihan niitä näitä, mummo tulee puhumaan kovaan ääneen päälle omaa juttuaan, keskeyttää joka kerta minun ja lapsen jutut. Nyt ensimmäisen kerran sanoin kohteliaasti "meillä oli juttu kesken, anteeksi" ja jatkoin juttua lapseni kanssa, mummo sai järkyttävän raivokohtauksen keskellä katua ja huusi ivallisesti minua matkien "ai anteeksi vaan, juttu kesken, minähän en sinua tarvitse, mutta sinä tarvitset minua" ja raivo saman asian huutamisena jatkui kadulla ohikulkijoiden ihmetellessä.

En voi olla kahta tuntia äitini/lapsen mummon seurassa, kun hän asettuu minua vastaan. Hän puuttuu kaikkiin minun ja mieheni välisiin keskusteluihin ja alkaa raivota minua vastaan. Mieheni sanoo hänelle joka kerta rauhallisesti "tämä on minun ja hönen (tarkoittaa minua) välinen asia", mistä seurauksena mummo itkee ja kävelee hermostuneesti ympäri huonetta, huutaa, itkee ja raivoaa.

Mieheni sanoin mummon mielestä kyse ei ole siitä, miten lasta kasvatetaan, vaan kuka lasta kasvattaa ja se emme saa olla me vanhemmat, vaan mummo itse. Hän usein räpättää ja nalkuttaa itse lapselle ihan turhista asioista. Hänen mielestään lapsen pitäisi tehdä asiat juuri kuten hän haluaa. Hän on koko ajan lapsen kimpussa hyysäämässä, jos lapsi menee ottamaan jääkaapista maitoa, mummo menee vetämään maitotölkin ja kupin lapsen käsistä ja kaataa maidot, mummo yrittää vielä pukea 10v lasta, vaikka lapsi itse tuskastuu ja sanoo "älä viitsi", mummo jatkaa paidan pukemista väkisin lapsen päälle, jolloin lapsi hermostuu ja riuhtaisee itsensä irti mummon otteesta, jolloin mummo saa raivokohtauksen, itkee ja huutaa ja juoksee talosta ulos ja sisään ovet paukkuen, monta kertaa ja itkee ja huutaa.

Mummo ei voi sietää mieheni sukulaisia ja heidän läsnäoloaan lapsen elämässä. Tarkoituksella eivät ole tavanneet toisiaan, kuin häissä ja ristiäisissä. En halua mieheni vanhempien ja äidin tapaavan edes äitiäni, koska äitini saa raivokohtauksia aikaa ja paikkaa katsomatta, julkisilla paikoilla, ravintoloissa, kaupoissa, pihalla, kadulla. Ja raivokohtaukset ei ole sanaharkkaa, vaan järkyttävää ääneen itkemistä, ja ulvomalla ääneen itkemistä.

Tilanne olisi yksinkertainen, jos voisin vain katkaista totaalisesti välit häneen, mutta asia on monimutkaisempi. Tuntuu, että olen kuin vankilassa. Raivotessaan hän huutaa "kenen leipää syöt, sen lauluja laulat" ja tekee selväksi ettei hän tarvi minua, vaan minä häntä. Mieheni on sanonut, ettei 65 vuotiasta ihmistä enää voi muuttaa, ettei tuo käytös minua ja lastani kohtaan koskaan lopu. Olen yrittänyt puhua hänelle rakentavasti, syyttelemättä ja kauniisti, että antaisi minunja lapseni elää elämäämme puuttumatta ihan kaikkeen, mutta vaikka kuinka kauniisti sulosanoin puhuisi ja asettelisi sanansa, alkaa hänen puoleltaan välittömästi raivokohtaus.

Kuulostaa että mummolla on vakavia mielenterveysongelmia. Ihan suojellaksesi lastasi ja perhettäsi katkaise välit. Tuohan jättää traumat lapseen. Ja kehota mummoa hakeutumaan terapiaan, tuollainen jatkuva raivoaminen ei ole normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selkeä homma, että asutte äitisi luona koko perhe ja hän maksaa. On oikeastaan ihan turhaa tehdä tällaista aloitusta sanomatta syytä, koska pyydät neuvoa, emmekä voi sitä muuten antaa. Jos asutte äitisi luona, niin yrittäkää hankkia aluksi vaikka ihan vain pieni ja halpa vuokra-asunto. Jos olette työttömiä, niin kai saatte työttömysetuutta ja sitten myös asumistukea? Toimeentulotukea? Kouluttaudu työllistävälle alalle tms. Ratkaisuja on siihen, että pystytte elämään omillanne. Annatte myös nykyisellään monella tapaa outoa esimerkkiä tyttärellenne, joka luultavasti tulee heijastumaan tytön psyykkeeseen.

Vierailija
24/57 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeasti ole mitään syytä olla yhteyksissä. Jos hän kustantaa teidän elämän, mielummin leipäjonossa kuin tyrannin koukussa.

Oikeasti.

Mikä helvetti voi olla tarpeeksi hyvä syy altistaa lapsi mielivaltaiselle käytökselle, uhrata oma elämänilo?

Vierailija
25/57 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tuohon nyt sit voi sanoa, kun et kerro oleellista asiaa eli miksi et voi lopettaa yhteydenpitoa.

Äitisi on suuri kusipää, jonka aika olisi jo kuolla. Kaikki tollaset sais kuolla. En voi käsittää tollasia raivoavia kusipäitä.

Vierailija
26/57 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap teki katoamistempun. Kuinka yllättävää.

Vierailija
27/57 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini käytttäytyy jotakuinkin samalla tavalla. Ensin hän tekee ihmisen tavalla tai toisella itsestään riippuvaiseksi, sen jälkeen alkaa henkinen ja jopa fyysinen väkivalta.

Äidillesi kysymys on valtapelistä.

Elämäni muuttui täysin, kun katkaisin välit.

Suosittelen, vaikka se maksaisi mitä.

Vierailija
28/57 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kyseessä on maatila ja siinä kahden sukupolven yhdessä asuminen? En suosittele kenellekään !

Vierailija
29/57 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitsit itsenäistynyt ennen kuin aloit parisuhteeseen ja lasten tekoon.

Vierailija
30/57 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis pärjää ilman äitiäsi. No silloin täytyy vain hyväksyä tilanne.

Vierailija
31/57 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinun äitisihän on suoraan sanoen hullu. Katkaise välit heti, tuo ei ole hyväksi kenellekään teistä.

Vierailija
32/57 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kyseessä on maatila ja siinä kahden sukupolven yhdessä asuminen? En suosittele kenellekään !

Kyllähän siitäkin pois pääsee.

Vierailija
33/57 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noin riippuvainen äidistään, niin silloin saa tyytyä moiseen.

Jokainen voi kuitenkin pakata kamansa ja muuttaa vaikka ulkomaille.

Vierailija
34/57 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, en oikein usko tähän, koska äiti ap:n mukaan suuttuessaan raivoaa, että tytär tarvitsee äitiä, mutta äiti ei tarvitse tytärtä. Jos olisi suvun tila, niin tarvitsisi Ap:n perheeltä apua tilan töihin ja heitä jatkamaan tilaa, että voisi jatkaa asumista kodissaan.

Vierailija
35/57 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos etäisyys ei onnistu niin ensin puhuisin mielenterveysongelmista ja hoidon tarpeesta ja sitten ottaisin raivokohtaukset kännykällä videolle ja mainitsisin mahdollisesta pakkohoitotarpeesta.

Vierailija
36/57 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan selkeä homma, että asutte äitisi luona koko perhe ja hän maksaa. On oikeastaan ihan turhaa tehdä tällaista aloitusta sanomatta syytä, koska pyydät neuvoa, emmekä voi sitä muuten antaa. Jos asutte äitisi luona, niin yrittäkää hankkia aluksi vaikka ihan vain pieni ja halpa vuokra-asunto. Jos olette työttömiä, niin kai saatte työttömysetuutta ja sitten myös asumistukea? Toimeentulotukea? Kouluttaudu työllistävälle alalle tms. Ratkaisuja on siihen, että pystytte elämään omillanne. Annatte myös nykyisellään monella tapaa outoa esimerkkiä tyttärellenne, joka luultavasti tulee heijastumaan tytön psyykkeeseen.

Vierailija
37/57 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisestä tulee pikkuhiljaa lapsi jälleen. Onko äitisi leski? Yksinäinen? Ilman miehen tai jonkun muun tukea? Onko hänellä muita lapsia kuin sinä?

Vierailija
38/57 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi katkaista välejä? Äitisi kuulostaa hyvin epävakaalta ihmiseltä jota en itse edes tahtoisi lapseni lähelle, olkootkin  mummo .

Vierailija
39/57 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumankauta että pistää vihaksi kun raha menee lapsen hyvinvoinnin edelle!!!!!!

Eikö yhtään edes hävetä?

Vierailija
40/57 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsiraukkaa missä ympäristössä joutuu kasvamaan. Suosittelen eroa ja lapsi muuttaa asumaan isänsä kanssa ja sinä jäät asumaan äitisi kanssa. Voit tavata lasta isän luona niin lapsi saa terveemmän lapsuuden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme