Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä uskon siihen, että miehet halveksuvat tavisnaisten meikkaamista sen takia, että

Vierailija
29.07.2018 |

tavisnaiset voivat nostaa meikillä omaa ulkonäkötasoaan. Mies joutuu tyytymään siihen naamaan mikä hänelle on annettu. Tähän ei vaan voi olla muuta perustelua, miksi miehiä niin kovasti hiertää naisten meikkaaminen.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä minä ketään halveksi, mutta ihmettelen tuota meikkaamista, että miksi sitä paljon tehdään. Tuntuu lähinnä joltain patriarkaatisilta jäänteiltä kulttuurissa.

Jotta naiset lopettaisivat meikkaamisen pitäisi kulttuurin muuttua, jossa naisen arvo, kyvyt ja ihmisyyden arvo määritellään sen mukaan kuinka kauniilta nainen näyttää. Meikkaaminen on vain ilmiö patriarkaatista.

Siitä sitten vain edelläkävijänä puhdasoppisena aatteenpalon kannattajana lopettamaan se "patriarkaatin" mielisteleminen. Mikä ihme siinä muka enää estää?

22/32 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa meikkaamisen perimmäisiin saloihin, en tiedä yhtään miestä joka halveksii meikkaavia naisia. Onko se näin vain ystäväpiirissäni vai halveksiiko joku mies oikeasti meikkajia? Eikö se ole hyvä, että nainen voi halutessaan meikata ja tuntea itsensä kauniimmaksi?

Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Ei tuo ainakaan minua haittaa. Tietysti olisi suotavaa, että nainen suhteuttaisi oman tasonsa järkevästi eli ei vertaisi omaa meikattua naamaansa miehen meikkaamattomaan naamaan; sehän on sama kuin vertaisi photoshopattua kuvaa muokkaamattomaan ja paljain jaloin seisovaa korkokengissä olevaan jne.

Tuntuu että ihan kaikki naiset eivät ymmärrä tuota asiaa ja se näkyy myös kommenteissa, joissa "miehen vartalo on tasapaksu pötkö" ja naisen jostain syystä ei. Eli naisilla on naista ajatellessa mielessä joku Playboy-malli ja miestä ajatellessa epäurheilullinen keski-ikäinen kaljoittelija.

Kai tämä jotenkin liittyy siihen "women are wonderful" efektin harhaan.

Voin vakuuttaa, että minä en ainakaan vertaile naamaani miesten naamaan missään tilanteessa. Kyllä se on joku ihan muu kuin hänen naamansa verrattuna minun naamaani, mikä on miehessä tärkeintä. Mietitkö sinä oikeasti tuollaisia ihmisiä tavatessasi?

Vierailija
24/32 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M30 ja latino kirjoitti:

Ottamatta kantaa meikkaamisen perimmäisiin saloihin, en tiedä yhtään miestä joka halveksii meikkaavia naisia. Onko se näin vain ystäväpiirissäni vai halveksiiko joku mies oikeasti meikkajia? Eikö se ole hyvä, että nainen voi halutessaan meikata ja tuntea itsensä kauniimmaksi?

Minä itseasiassa tiedän yhden miehen joka halveksuu meikkaamista ja laittautumista. En tiedä mikä hänen ongelmansa asian suhteen on, mutta valittaa siitä ihan tuntemattomillekin naisille.

Vierailija
25/32 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Ne mieheni jotka eivät ole itse olleet komeita ovat aina halveksuneet meikkaamistani. Sen sijaan komein näkemäni mies (jonka kanssa aloin seurustella) ei ole koskaan valittanut meikeistäni.

Olen huomannut saman. Miehet jotka pitävät naisista ja panostavat myös omaan ulkonäköönsä edes hiukan, arvostavat sitä, että nainen meikkaa ja laittautuu. Vaatimattomannäköiset hissukkamiehet sensijaan eivät pidä meikkaavista naisista, vaikka salaa haaveilevatkin kaikenlaista.

Vierailija
26/32 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä minä ketään halveksi, mutta ihmettelen tuota meikkaamista, että miksi sitä paljon tehdään. Tuntuu lähinnä joltain patriarkaatisilta jäänteiltä kulttuurissa.

Pitäisikö naisten sinun mielestäsi alkaa pukeutua miesten vaatteisiin, ettei patriarkaattisuus vaan turmelisi meitä?

Ei, vaan miesten pukeutua mekkoihin. Onhan se paljon mukavampi vaate vaikka näin kesäkuumalla. En ole kiinnostunut suoranaisesti siitä mitä tehdään, vaan että miksi tehdään. 

Miehet voivat halutessaan pukeutua mekkoon. Oletko muuten itse mies vai nainen?

Vierailija
27/32 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies ainakin pitää siitä että meikkaan ja tiedän että näytän paremmalta hänenkin mielestään meikattuna. Olisi toki kiva olla luonnonkaunis ja muistan miten hän kertoi että oli hieman totuttautumista kun eka kertaa ilman meikkiä minut näki.

Ei kuitenkaan pidä siitä jos meikkiä on liikaa ja pitää näyttää luonnolliselta(joo tiedän, ristiriitaista), eikä pidä huulimeikistä ollenkaan.

Vierailija
28/32 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vuosia sitten eksä, joka Oli ulkonäöllisesti vaatimaton ja itsestään kovin epävarma. Toisaalta ei tehnyt mitään kohentaakseen ulkoista olemustaan esim. käymällä säännöllisesti parturissa, pukeutumalla kivoihin, siisteihin vaatteisiin, huolehtimalla kunnolla hygieniasta (parran siistiminen, kynsien leikkuu), harrastamalla liikuntaa. Ei siinä mitään jos olisi ollut itse tyytyväinen itseensä, mutta kun selvästi ei ollut! Selän takana ivasi, pilkkasi, homotteli komeita ja huoliteltuja miehiä. Samoin hän olisi mieluiten nähnyt minut homssuisena harmaahiirenä joka ei meikkaa, sävytä hiuksia, käytä tavallisen nättejä vaatteita. Kun meikkasin, oli kommenttina tyyliin " mitä sä oikeen yrität, ketä koitat iskee, ootko vähän epävarma kun pitää tuhria naamaa". Eli tuossa mielessä ap:n pointissa Voi olla perääkin.

Nyttemmin teen silmämeikin tosi harvoin. Lähinnä pohjustus ja ripsari. Tosi viime viikolla innostuin pitkästä aikaa tekemään huolellisen silmämeikin ja mieheni meni ihan sekaisin. "Oot ektrakaunis" hoki varmaan 10 kertaa ja kävi kuumana Koko päivän. Eli häntä tuo "tuhriminen" ei haitannut yhtään :D

Vierailija
29/32 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yksikään mies halveksinut meikkaamistani! Missä ikäryhmässä niin tapahtuu? Minä olen syntynyt -79, kaupunkilainen, ja suurin osa tytöistä meikkasi jo yläasteella.

Vierailija
30/32 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätön aihe. En ole koskaan törmännyt moiseen. Mieheni ei ole ikinä sanonut juuta tai jaata meikittömyydestä tai meikkaamisestani. Sen verran tiedän että hän pitää huolitellusta ulkonäöstä eli tykkää että meikkaan. Itse en tee asiasta maailman suurinta numeroa. Ollaan oltu 15v yhdessä joten ehkä aihe on merkityksellisempi tuoreille pareille ja nuorille?

Vierailija
31/32 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole minäkään ikinä tavannut meikkaamista halveksuvaa miestä. Kuulun itse niihin, jotka ovat meikanneet jonkun verran jo yläasteesta alkaen. mies on nähnyt myös ilman meikkiä, eikä sekään kauhistus ole. meikkaminen on kuitenkin mulle ihan joka-aamuinen rutiini.

Vierailija
32/32 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kuulostaa ehkä vähän pinnalliselta mutta mun käy vähän sääliksi miehiä kun kulttuurissamme miesten meikkaaminen ei ole normi. Esim monet perussuomalaiset, kalvakat, coupercousa-ihoiset, kulmakarvattomat ja silmäripsettömät miehet näyttäisivät paremmille jos saisivat kunnon pohjustuksen ja esim vähän kulmakynää. Esim mulla ihonväri on extravaalea mutta punoittaa herkästi ns vääristä paikoista ja verisuonet kuultaa läpi. Etenkin nenänseutu on koko ajan punainen ja posket nenän vierustalta. Mutta primer, pohjustusaine ja meikkivoide taittavat punaisuuden, saan rumat verisuonet piiloon. Poskipunalla, aurinkopuuterilla ja highlighterillä tulee mascot edelleen vielä paremman näköisiksi. Kun esim kadulla näen miehiä joita on "siunattu" samalla ihotyypillä kuin mua niin sääliksi käy. Ei se punoitus (etenkään nenässä) ja läpikuultavat verisuonet naytä miehilläkään hyvältä. Ja kai miehetkin sen tajuaa. Eikös siksi Halla-ahokin vetänyt herneet nenuun kun hänestä julkaistiin meikitön kuva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän