Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuuluuko muka Kelalle jos on jonkun elättinä? Tuttu uhkasi käräyttää minut, koska isosiskoni elättää minut

Vierailija
29.07.2018 |

Saan siis toimeentulotukea ja saan käyttää sen huvituksiin, koska käytännössä siskoni elättää minut täysin. Ostaa siis ruoat ja maksaa laskuni. Tililleni ei tietenkään siirretä mitään ylimääräisiä rahoja. Kuuluuko tämä muka Kelalle ja voiko tästä nyt tulla jotain seurauksia oikeasti?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu se. Toimeentulotuki on VIIMESIJAINEN toimeentulon lähde. Jos tuen hakija saa jostakin palkkaa, palkkiota, osinkoa, tukia, lahjoituksia - mitä vain tuloja - hänen kuuluu se ilmoittaa ja se pienentää toimeentulotukea.

Minusta se on aivan oikein. Sinänsä olen lämmin toimeentulotukijärjestelmän kannattaja, ja sen tasoa pitäisi mielestäni nostaa.

Mutta on  yhteiskuntamoraalia rapauttavaa, jos ihminen saa ilmaista rahaa yhteiskunnalta eväänsäkään liikauttamatta ja saavuttaa sen sekä muiden tulojensa avulla paremman elintason kuin ne, jotka paahtavat duunia ja maksavat veroja.

En sano, että toimeentulotuki itsessään takaisi tuollaisen elintason, mutta jos se tulee ylimmääräisenä rahana, niin kyllä takaa.

Ja se on väärin.

Vierailija
22/23 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjaveroa ei tarvitse maksaa lahjasta, joka on käytetty toisen kasvatusta, koulutusta tai elatusta varten. Edellytyksenä on, ettei lahjansaajalla ole ollut mahdollisuutta käyttää lahjaa muuhun tarkoitukseen. Tällainen verovapaa lahja voi olla kyseessä esimerkiksi silloin, kun vanhemmat maksavat lapsensa opiskeluja ulkomailla. Jos lahja annetaan lapselle rahana, sitä pidetään verotettavana lahjana, koska rahat voisi käyttää muuhunkin kuin opiskelumaksuihin. Sen sijaan esimerkiksi suoraan oppilaitoksen tilille tehdystä maksusta ei tarvitse maksaa lahjaveroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies maksaa lähes kaiken saamastaan perinnöstä. Itse nostan toimeentulotukea eikä kaduta pätkääkään. Olen maksanut veroja elämässäni enemmän kuin tarpeeksi.

Ei Kela tälle mitään voi kun ei mieheni koskaan siirrä tililleni rahaa emmekä virallisesti asu yhdessä. Älä stressaa ap.