Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut pysyvät niin nuorekkaina vielä neli/viisikymppisinä?

Vierailija
29.07.2018 |

Mikä on sen täydellisen ihon ja upean nuorekkaan olemuksen salaisuus? Haluan tietää! Itse pian 35 ja alkaa jo vähän ryppyjä olla, alkoholia käytän vain viikonloppuisin ja tupakkaa en ole polttanut vuosiin.

Kommentit (244)

Vierailija
101/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla on vain yksi ryppy, ja istun sen päällä."

-Jeanne Calment, maailman vanhin nainen.

Vierailija
102/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen oppinut palstalta, että ei voi olla ikäistään nuoremmalta näyttäviä naisia.

Samoin, luulevat vaan. Ei ole mitenkään mahdollista näyttää nuoremmalta kun minäkään en näytä!! T. Rupsahtanut av-mamma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko joku nainen joka väittää ettei hänellä 40+ ole ryppyjä nyt vihdoin postata kuvan silmistään tai otsastaan tjsp. 

Ei sinua kukaan siitä rajatusta otoksesta tunnista. 

Olisi vaan hyvä saada hiukan katetta puheille. Itsekin kyllä epäilen, ettäkö olisi mahdollista olla täysin rypytön ja sileäihoinen vielä tuossa iässä. Mielelläni kuitenkin tulen osoitetuksi vääräuskoiseksi. 

Mietin just, että laitanko kuvan. Olen viisikymppinen ja ryppyjä ilmestyy jos hymyilen, mutta ilmeettömänä olen sileä. Toisaalta posket ovat alkaneet roikkua, joten turha kadehtia ;)

Vierailija
104/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen oppinut palstalta, että ei voi olla ikäistään nuoremmalta näyttäviä naisia.

Samoin, luulevat vaan. Ei ole mitenkään mahdollista näyttää nuoremmalta kun minäkään en näytä!! T. Rupsahtanut av-mamma

Älä nyt vaivu epätoivoon. Syöt terveellisesti, laihdutat muutaman kilon, hankit uudet muodikkaat vaatteet/meikit/kampauksen, iloinen hymy huuleen, ja sitten vaan baariin kyselemään että "arvaapa minkä ikäinen mä olen".

Vierailija
105/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ette usko, että elämäntavoilla voi säilyä nuorekkaana pitkään, googlatkaa vegaaniravintoloitsija Babette Davis. Hän taitaa olla jo lähempänä 70 vuotta ja näyttää viisikymppiseltä, ellei nuoremmalta. Mitkään naamarasvat ja täyteaineet ei nuorenna, mutta terveet elämäntavat kyllä. Mutta monella menee se laiskuus edelle ja antavat kehonsa ja mielensäkin rapistua. Minulle tärkeintä on pysyä terveenä ja mieleltäni virkeänä ja siinä samalla tulee tämä nuorekas ulkonäkö. Eihän siinä mitään, jokainen voi valita elämäntapansa, mutta ei kannata huudella nuorekkaammille, että "ei ole mahdollista", kun ei tiedä aiheesta mitään. 

Tummaihoisilla iho kestää paremmin aurinkoa, eikä kenestäkään tiedä, ovatko teettäneet jotain kauneusoperaatioita.

Vierailija
106/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko joku nainen joka väittää ettei hänellä 40+ ole ryppyjä nyt vihdoin postata kuvan silmistään tai otsastaan tjsp. 

Olisi vaan hyvä saada hiukan katetta puheille. Itsekin kyllä epäilen, ettäkö olisi mahdollista olla täysin rypytön ja sileäihoinen vielä tuossa iässä. Mielelläni kuitenkin tulen osoitetuksi vääräuskoiseksi. 

Naururyppyjä tulee taatusti - ja kuitenkin esim. posket ja silmäluomet, ylhäällä ja alhaalla  ovat jo menettäneet kimmoisuuttaan ja volyymiaan. 

Joillakin naama myös leviää vanhemmiten, vaikka olisi melko sileäkin - eli posken täytteet valuvat jotenkin leukaperiin ja naama näyttää isommalta ja vähemmän kolmiulotteiselta.  Nuorilla on pyramidiposket - vanhemmiten tuo pyramidi leviää naamalle ja siksi mm. jotkut täyteaineetkin vain levittävät naamaa ja lisäävät vanhentunutta vaikutelmaa. 

Joillain taas rasva häviää kokonaan.

Ei kaikilla ole mitään syviä otsaryppyjä - tai ryppyjä, jotka näkyisivät selvästi, kun on perusilme naamalla, noin yleisesti silmäillen. Mutta  kun katsoo tarkasti hyvässä valossa, naama on kuiva pesun jälkeen - tai  kun hymyilee niin, että hymy menee silmiin asti niin - niin silloin kyllä näkyy hienot pintarypytkin.

Itse tietoisesti vältellyt otsan kurtistamista ja sibbe-ryppyjä - mutta kun iho on oikein kuiva, niin kyllä hiukan näkyvät jo sivuilla otsarypyt, vaikka otsan keskellä ei menekään mitään poikkiviivoja vielä.

Ja sibbe-ryppyjä näkyy toisinaan yksi, mutta kun se näkyy, niin ryhdyn tehokkaisiin torjuntatoimiin - mutta kyllä se siellä pinnan alla silti odottaa.  Lähinnä sibbe-ryppykin liittyy ilmeisiin, kurtisteluun.

Vierailija
107/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naururyppyjä tulee taatusti - ja kuitenkin esim. posket ja silmäluomet, ylhäällä ja alhaalla  ovat jo menettäneet kimmoisuuttaan ja volyymiaan. 

Joillakin naama myös leviää vanhemmiten, vaikka olisi melko sileäkin - eli posken täytteet valuvat jotenkin leukaperiin ja naama näyttää isommalta ja vähemmän kolmiulotteiselta.  Nuorilla on pyramidiposket - vanhemmiten tuo pyramidi leviää naamalle ja siksi mm. jotkut täyteaineetkin vain levittävät naamaa ja lisäävät vanhentunutta vaikutelmaa. 

Joillain taas rasva häviää kokonaan.

Ei kaikilla ole mitään syviä otsaryppyjä - tai ryppyjä, jotka näkyisivät selvästi, kun on perusilme naamalla, noin yleisesti silmäillen. Mutta  kun katsoo tarkasti hyvässä valossa, naama on kuiva pesun jälkeen - tai  kun hymyilee niin, että hymy menee silmiin asti niin - niin silloin kyllä näkyy hienot pintarypytkin.

Itse tietoisesti vältellyt otsan kurtistamista ja sibbe-ryppyjä - mutta kun iho on oikein kuiva, niin kyllä hiukan näkyvät jo sivuilla otsarypyt, vaikka otsan keskellä ei menekään mitään poikkiviivoja vielä.

Ja sibbe-ryppyjä näkyy toisinaan yksi, mutta kun se näkyy, niin ryhdyn tehokkaisiin torjuntatoimiin - mutta kyllä se siellä pinnan alla silti odottaa.  Lähinnä sibbe-ryppykin liittyy ilmeisiin, kurtisteluun.

Perinteinen kasvojenkohotus on usein paremman näköinen kuin näyteaineet - koska kolmiuloitteisus säilyy, eikä naama kasva ja leviä, kuten monesti täytteillä.

Toki jos rasva on kadonnut, sitä voi siirrättää.  Ja yksittäisiin ryppyihin voi täyte toimiakin, muttei isoille alueille.

Vierailija
108/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä, miksi puhutaan ylipainon nuorentavan. Ylipaino tekee aina tätimäisen ja vanhan näköiseksi.

No riippuu miten paljon sitä ylipainoa on ja minkälainen vartalon malli.

Mutta yleisesti kun katsot hyvin laihoja naisia ja vertaat samanikäiseen vähän pyöreämpään (ei siis sairaalloisen lihavaan!) niin kyllähän se ihonlainen rasva tekee kasvot pyöreämmksi, sileämmiksi ja hehkeämmiksi.

Jos on hoikka iäkkäänä, niin vaatteet päällä voi näyttää hyvältä, mutta bikineissä näkeekin miten iho on löysää, rypyssä ja roikkuu. Käsissä ja kaulassa näkyy ero myös.

Tämä ei johdu vain siitä että ihonalainen rasva pingottaa ihoa sileämmäksi vaan siitä, että ikääntyessä iho ja kudokset tarvitsevat hyvänlaatuista rasvaa sekä ravinnosta ja ihon päälle, siksihän myös kosmetiikassa ikääntyessä kannattaa siirtyä rasvaisempaan voiteeseen.

Ikääntyessään myös menettää paljon lihasmassaa, joten kun yrittää pysytellä kovin hoikkana, syö ehkä vähemmän hyvää rasvaa ja silloin menettää vielä enemmän lihasta. Lopputulos on hoikka ulkomuoto, mutta niin että iho ja ulkomuodon täyteläisyys (= nuorekkuus) kärsivät.

Terveellinen rasvakerros myös ylläpitää naishormonien toimintaa kehossa. Ja varsinkin jos harrastaa lihasmassaa ylläpitävää liikuntaa eikä ole liian laiha, sitten näyttää parhaimmalta.

Kasvojen ikääntymiseen liitetään selkeästi ihonalaisen rasvan väheneminen. Siksi kauneuskirurgiassa käytetään täyteaineita ja rakenteita (esim. poskiin), jotka tuottavat vaikutelman täyteläisemmistä. pulleammista, kasvoista.

Vierailija
109/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten jotkut ikänsä knarkanneet ovat ihan huippumallin näköisiä vielä kuuskymppisinä ?

Vierailija
110/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geenit. Itse en ikinä liiku, syön mitä sattuu ja nopeasti saa kasaan (eli elän nuudelilinjalla), nukun epäsäännöllisesti ja liian vähän, otan aurinkoa aina kun mahdollista ja suojakerroin on vain jos muistan, kosteusvoiteena käytän jotain marketin vartalovoidetta, poltin elämästäni 20 vuotta tupakkaa ja bailattukin on. Silti näytän ikäistäni vähintään kymmenen vuotta nuoremmalta, yleisin veikkaus on 25. (Vaikka miten itkisitte.)

En tosin koskaan ole käyttänyt mitään meikkivoiteita tms, se voi vaikuttaa. On ollut aina niin tasainen iho, etten ole tarvinnut kuin sipauksen puuteria nenänpäälle ja kesällä ei sitäkään (koska rusketus).

N39

Juu, mäkin olen 105-vuotias mutta aina kysytään Alkossa paperit!  LOL.

Pic or did not happen.

Vierailija
111/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten jotkut ikänsä knarkanneet ovat ihan huippumallin näköisiä vielä kuuskymppisinä ?

Kasvojen luusto vaikuttaa. Korkeat poskipäät tekee nuorekkaan vaikutelman, naama ei välttämättä "valahda".

Jos miettii vaikka Isabella Rosselliniä ja Linda Evangelistaa (90-luvun huippumalli). Meni nyt vähön off topic...

Vierailija
112/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin jo 25-vuotiaana miten jotkut samanikäiset naiset näyttivät aivan nelikymppisiltä. Valitettavasti lapset vanhentaa aivan hirveästi, siitä ei pääse mihinkään.

Tyyli ja asenne, sillä on todella paljon merkitystä miten itsensä kantaa ja mitä itsestään ajattelee -jos pitää itseään rumana ja elämää ikävänä, se myös näkyy. Seksi ja onnellisuus näkyy päällepäin.

Täysin toisinpäin, lapset nimenomaan auttavat säilymään nuorena. Lapset pitävä ihmisen liikkeessä ja mielen nuorena, ensin omat lapset ja sit lastenlapset. Huomaa kyllä ikätovereista, joilla ei ole lapsia, että täysiä mummoja jo alta viiskymmppisinä. Ihan ulkona kaikesta ja jämähtäneet sinne nuoruusvuosiin, ei mitään henkistä kehitystä tapahtunut, tyyli samoin jotain ihan tätilookkia, mutta varmaan itse kuvittelevat olevansa nuorekkaita. Ja jos saa lapsen vielä yli 40-v, niin sehän se vasta nuorentaakin.

Imetys vaikuttaa positiivisesti terveyteen: se on ainoa todistettu keino ehkäistä aktiivisesti rintasyöpää. Imetys myös myöhentää vaihdevuosia. 

Olen eri mieltä. Mielestäni lapsettomat ovat kyllä nuorekkaampia yleisesti, siis ne jotka laittavat itseään muutenkin.  Jo lapsena kiinnitin tähän asiaan huomiota.

Lasten myötä toki tietyt muoti-ilmiöt ovat vanhemilla paremmin tiedossa, mutta toisaalta on niitä lapsettomiakin, jotka seuraavat kaikkea uutta aktiivisesti.

Parhaiten säilyneet tuntemani naiset ovat lapsettomia ja pitkään sinkkunakin olleita.  Yksi on todella upea vielä yli kuusikymppisenä, ei millään uskoisi ikäisekseen.

Lasten saaminen oikein tutkitusti vanhentaa - lyhentää telomeerejä.

Toisaalta vanhana iltatähden saaneissa on tiettyä nuorekkuutta myös, lapset virkistävät ja ehkä lykkäävät vaihdevuosiakin?

Henkiseen kehitykseen lapsilla ei ole vaikutusta, vaan kyse on enemmänkin yksilöiden eroista.  Avuttomimmat tuntemani naiset ovat perheellisiä, eivät pärjäisi yksin millään.

Vierailija
113/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käsitä, miksi puhutaan ylipainon nuorentavan. Ylipaino tekee aina tätimäisen ja vanhan näköiseksi.

No riippuu miten paljon sitä ylipainoa on ja minkälainen vartalon malli.

Mutta yleisesti kun katsot hyvin laihoja naisia ja vertaat samanikäiseen vähän pyöreämpään (ei siis sairaalloisen lihavaan!) niin kyllähän se ihonlainen rasva tekee kasvot pyöreämmksi, sileämmiksi ja hehkeämmiksi.

Jos on hoikka iäkkäänä, niin vaatteet päällä voi näyttää hyvältä, mutta bikineissä näkeekin miten iho on löysää, rypyssä ja roikkuu. Käsissä ja kaulassa näkyy ero myös.

Tämä ei johdu vain siitä että ihonalainen rasva pingottaa ihoa sileämmäksi vaan siitä, että ikääntyessä iho ja kudokset tarvitsevat hyvänlaatuista rasvaa sekä ravinnosta ja ihon päälle, siksihän myös kosmetiikassa ikääntyessä kannattaa siirtyä rasvaisempaan voiteeseen.

Ikääntyessään myös menettää paljon lihasmassaa, joten kun yrittää pysytellä kovin hoikkana, syö ehkä vähemmän hyvää rasvaa ja silloin menettää vielä enemmän lihasta. Lopputulos on hoikka ulkomuoto, mutta niin että iho ja ulkomuodon täyteläisyys (= nuorekkuus) kärsivät.

Terveellinen rasvakerros myös ylläpitää naishormonien toimintaa kehossa. Ja varsinkin jos harrastaa lihasmassaa ylläpitävää liikuntaa eikä ole liian laiha, sitten näyttää parhaimmalta.

Kasvojen ikääntymiseen liitetään selkeästi ihonalaisen rasvan väheneminen. Siksi kauneuskirurgiassa käytetään täyteaineita ja rakenteita (esim. poskiin), jotka tuottavat vaikutelman täyteläisemmistä. pulleammista, kasvoista.

Jos liikkuu tarpeeksi tarvitse rajoittaa syömisiä eikä rasvoja eikä lihakset häviä. Ylipainoisella on yleensä aina iso vatsa, tolppajalat ja rasvoittuneet käsivarret eli vanhan naisen olemus.

Vierailija
114/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä en enää 42-vuotiaana jaksa murehtia rypyistä ja harmaantuvista hiuksista. Sellaista se elämä on. Nuorempana ensimmäiset juonteet ja satunnainen harmaa hius aiheuttivat paniikin.

Vierailija
115/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummat naiset ovat usein tosi rypyttömiä, mutta on heilläkin omat iho-ongelmansa. Jos meidän poskilla on punoitusta niin heillä on tummia läiskiä ja harmaita kohtia. On yleinen vitsi esim. mustien miesten "harmaat kyynerpäät tai jalat" eli kovettuma ja hilsehtivä iho näyttää sellaiselta hilseilevältä sementiltä. Joten ei kannata kadehtia tässäkään :)

Joogaajat on mun mielestä usein terveemmän ja nuoremman näköisiä. Luulen, että se johtuu ihan siitä joogasta. Kun ihminen vanhenee, hän kutistuu ja kuivuu ja "kivettyy". Jooga pitää kehon notkeana ja sehän näkyy!

Vierailija
116/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

GEENIT. Toki raittius/tupakoimattomuus voi myös auttaa asiaa.

Vierailija
117/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52-vuotias mies ja kerro Miksi minä näytän 35 vuotiaalta.

En ole ikinä tykännyt suorasta auringosta tai ottanut aurinko ja olen alkanut käyttää aurinkovoidetta kasvoissa touko-syyskuusss jo 10 vuotta sitten.

Olen normaalivartaloinen.

Minulla on rasvainen iho.

Olen käyttänyt merkkikosmetiikkaa parikymppisestä.

Huolehdi monipuolisesta syömisestä.

En ole ikinä tupakoinut, tänä kesänä en ole juonut lasillistakaan alkoholia.

Vierailija
118/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä luusto ja kauneusideaalit täyttävät mittasuhteet keholla, personal trainerit ja koko iän jatkunut ulkonäköön keskittyminen -  mutta moni on läheltä katsottuna kyllä varsin kulahtanut, ottaneet esim. aivan liikaa aurinkoa. Kauneuskirurgian käyttökin paistaa läpi.

Taviksissa on parempaa huolta itsestään pitäneitä, esim. vartalon ihon osalta - mutta runko ei tietenkään ole yhtä hyvä muodoltaan kuin malleilla.

Claudia S. ja moni muu jo malliaikoinaan myöntänyt käyneensä esim. reisien rasvan muotoilussa - eli sitä nuorta ja täydellistäkin on hiottu keinotekoisestikin äärimmilleen silloin malliaikoina.

Kate Mosskin on muuten aika rupsahtanut jo, tosin ei ole varmaan teettänyt mitään operaatiota.

Lisäksi huippumallien elämä on ollut helppoa - eivät ole tehneet päivääkään oikeita töitä ja rahaa on miljoonia eli ei ole tavallisen ihmisen stressiä.  Miehiä riittänyt aina maata jalkojen alla palvomassa ja lahjomassa.  On palkattua henkilökuntaa, avustajia jne.

Vierailija
119/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan läskien itsepetosta. Kun ylipainoa on, näyttää jo 25-vuotiaana

tanttamaiselta. Jos iho on silkasta läskistä pinkeä, sen rinnalla on turha inistä jostain Catherinen ”kammottavista” ilmerypyistä.

Vierailija
120/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa anorektisia holkywoodtähtiä. Näyttävät vanhoilta. Esim calista flockhart.