Suomalaista köyhäilyä on huonokuntoinen kesämökki kodin ylijäämä tavaroilla
"Meidän kahvinkeitin on vähän hidas. Tuotiin se kotoa kun ostettiin uus"
"Meillä on saunassa hiusten hoitoainetta. Tuotiinnse kotoa kun ei sopinut mulle"
Keksitkö lisää?
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo rojun kuskaus mökille on huono tspa ja sota-ajan jäämiä, siitä pitäisi jokaisen luopua.
Kierrätys on fiksua.
Fiksua olisi myös huolehtia mökin toimivuudesta ja viihtyisyydestä. Kodin kapineet voi kierrättää kaupungissa ja hankkia mökille toimivaa, viihtyisää, vaikka sitten samasta kierrätyskeskuksesta. Ahtauteen ei kannata raahata isoja sohvia ja nojatuoleja.
Ihmiset sokeutuvat roinilleen. Sisustusammattilaisten apua on saatavana.
Ja sisustusammattilainen maalaisi hirsiseinät ja kaikki kalusteet valkoisella, laittaisi tuikkukippoja hyllyille ja ostaisi meriaiheisia tyynyjä, torkkupeittoja ja puisia koristemajakoita ja -lokkeja hyllyt täyteen.
Ihanaa.Huomaa ettei sinulla ole kokemusta sisustusammattilaisen käytöstä.
Ja juu juu sinä osaat varmasti sisustaa ilman ammattilaisia😊
Kuinka monta kertaa vuodessa sisustusammattilainen sisustaa sinun asuntosi?
Rakastan vanhoja astioita, huonekaluja yms mutta se ei tarkoita kaaosta. Me kun hommattiin mökki, ostettiin sisustusta ja keittiötavaraa kierrätyshengessä mutta niin että ne sopii keskenään yhteen ja tekee mökistämme nätin. Mitään roinaa ei sinne raahata.
Toki jokainen tekee tyylillään mutta moni ei ymmärrä että esim vanhat huonekalujen tekstiilit alkaa jo olla melkoisia tunkkaisen hajun tuojia, josta syystä olisi hyvä olla kriittinen mitä niihin pieniin tiloihinsa jättää tai vie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesämökkikö köyhäilyä? Meidän suvussa ei ole ollut kenelläkään rahaa hankkia omaa mökkiä. Eipä ole minullakaan. Miellän köyhäilyn joksikin ihan muuksi kuin kesämökin ylläpitämiseksi.
Torilla niitä myydään kymppitonnilla. Osta jos huvittaa. Voit vaikka viedä vanhat huonekalut sinne!
Onhan se aika köyhää henkisestikin jutata jollain mökillä lomaansa. Minä ainakin vietän lomani ennemmin matkaillen, viden lapseni huvipuistoihin, museoihin, eläintarhoihin. En todellakaan jaksaisi jumittaa yhdessä mörskässä koko lomaa.
Niin ja mökiltä ei pääse mihinkään rientoihin? Koko kesäloma ollaan oltu mökillä ja kyllä me ainakin ollaan löydetty kaikkea aktiviteettja sekä on nähty muitakin eläimiä kun noita joutsenia jotka niin hienosti tuossa järvessä uiskentelevat samalla kun me nautimme terassilla aamupalaa. Niin aamupalaa tosiaan kun täällä mökillä nukuttaa niin hyvin ja voi nauttia kiireettömyydestä. Ihanaa tämä on, mutta kohta tämä valitettavasti loppuu kun kiireinen arki koittaa.
Sillä mökin hinnalla reissaa maailmaa kivasti vaikka olisikin vain sellainen kymppitonnin mörskä.
Minä sain mökistä neljäsosan perintönä, puolet lahjana ja lopusta ostin siskoni ulos. Hinta 7500 plus pakolliset kulut.
Ei ole mitenkään estänyt reissaamasta maailmalla. Tänä vuonna olen käynyt ulkomailla neljästi ja käyn vielä syksyn mittaan ainakin kahdesti.Onpahan aina paikka, johon voi mennä vapaa-aikaansa ja lomiaan viettämään - silloin kun ei reissaa muualla. Ja ihan ilman eri kustannuksia.
Ei mökin omistaminen tarkoita sitä, että muualla ei voisi käydä ja kaikki lomat ollaan aina ja ikuisesti vain siellä mökillä.
Kuinka monta maapalloa tarvittaisiin, jos kaikki eläisivät kuten sinä? 🤔
Mä en ymmärrä et jotkut kerää jotain Arabiaa, jota joku kierosilmä huutekauppaukko mainostaa telkkarissa. Eihän Arabia ole edes arvokasta.
Mä vein mun aasialaisia opiskelijakavereita meen mökille. Ne kiitti kokemuksesta "so old", "so retro" ja "nice smell". Eivät halua enää sinne ;)
Miehessä on vähän hamsterin vikaa, mutta mökkimatka on onneksi 600km, niin mieskin tajuaa ettei vanhan romun vuoksi kannata vetää kärryä edestakas ja körötellä 80km/h.
Meillä on mökillä tuliterät kalusteet, kotona sitten tuunatumpaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä vein mun aasialaisia opiskelijakavereita meen mökille. Ne kiitti kokemuksesta "so old", "so retro" ja "nice smell". Eivät halua enää sinne ;)
Minun kaksi aasialaista kaveriani yrittivät tunkea mökilleni, mutta en ottanut heitä. Eivät olleet tarpeeksi arvokkaita vieraita sinne. Näkivät valokuvia mökiltä ja olivat kateellisia ja katkeria.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä et jotkut kerää jotain Arabiaa, jota joku kierosilmä huutekauppaukko mainostaa telkkarissa. Eihän Arabia ole edes arvokasta.
Ei ole arvokasta, ja siksi siihen on monilla varaa. Minusta vanhat Arabian kannut ovat esimerkiksi todella ihania. Meillä oli vanhempien mökillä kokoelma Timo Sarpanevan maljakoita ja kynttilänjalkoja. Sanoin, että järjetöntä pitää kesämökillä tuhansien eurojen arvosta Sarpanevaa. Äiti totesi vaan, että niitä rumiluksia hän ei kotiinsa huoli, mutta kyllä niitä mökillä jaksaa katsella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole arvokasta, ja siksi siihen on monilla varaa. Minusta vanhat Arabian kannut ovat esimerkiksi todella ihania. Meillä oli vanhempien mökillä kokoelma Timo Sarpanevan maljakoita ja kynttilänjalkoja. Sanoin, että järjetöntä pitää kesämökillä tuhansien eurojen arvosta Sarpanevaa. Äiti totesi vaan, että niitä rumiluksia hän ei kotiinsa huoli, mutta kyllä niitä mökillä jaksaa katsella.
Sarpaneva on tosiaan aika kauheaa. Sopii mökille tai lasinkeräykseen.
Ei ne ole tuhansia euroja, kylläkin senttejä. Normihinta noin 50e per maljakko.
Viikon etelän lomaan voidaan laittaa kolme tonnia, mutta kesämökkiin vain satasia. Ei ihmekään että ne ovat sellaisia löytöjen puoteja.
Äidin rippipuku tuolla, isän ensimmäinen mopo täällä.
Mä haistan että työkaveri on ollut pitkään mökillä. On siitä kahvilla puhuttukin ja porukalla ihmetelty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo rojun kuskaus mökille on huono tspa ja sota-ajan jäämiä, siitä pitäisi jokaisen luopua.
Kierrätys on fiksua.
Fiksua olisi myös huolehtia mökin toimivuudesta ja viihtyisyydestä. Kodin kapineet voi kierrättää kaupungissa ja hankkia mökille toimivaa, viihtyisää, vaikka sitten samasta kierrätyskeskuksesta. Ahtauteen ei kannata raahata isoja sohvia ja nojatuoleja.
Ja sisustusammattilainen maalaisi hirsiseinät ja kaikki kalusteet valkoisella, laittaisi tuikkukippoja hyllyille ja ostaisi meriaiheisia tyynyjä, torkkupeittoja ja puisia koristemajakoita ja -lokkeja hyllyt täyteen.
Ihanaa.
Huvittaa nämä sisustusremonttiohjelmat. Yleensä onglemana on tilan puute. Sisustussuunnittelija heivaa komerot, levitettävät sängyt ja hyllyköt pihalle, jotka ovat olleet tärkeitä käyttö- ja säilytystarpeeseen. Sitten tilalle pikkuhylly valokuville ja kiva pikkupöytä ja pari tuolia. Kivan näköinen aamukahvin juontiin, mutta missä nyt nukutaan ja pidetään harrastetarpeet ja vaatteet?
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että ollaan ekologisia eikä osteta kaikkea uutena.
"Me tuotiin tää äidin vanha sohva tänne. On hyvää Askoa. Tässä mä synnyin ja tossa kohtaa menetin neitsyyteni"
Onko ap jäänyt vasten tahtoaan ilman omaa mökkiä, kun on noin kitkeränä? "Happamia", sanoi kettu pihlajanmarjoista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kierrätys on fiksua.
Ihanaa.
Ne tuikut pitää laittaa "oikeaoppisesti" jonkun viltin tai muun herkästi syttyvän materiaalin viereen, ja tunnelmallisesti lehtipinon päälle. Näin olen oppinut sisustusblogeista ja asuntojen myynti-ilmoituksista. Tuikut voi sijoittaa myös vessanpytyn kannen päälle pyyhkeiden viereen. Ainakin meillä säilytetään pyyhkeitä juurikin wc-pöntön päällä! Olen paljon oppinut sisustamisesta viimeaikoina. Ennen mekin säilytimme puhtaat pyyhkeet kaapissa. Onneksi emme enää ole näin vulgäärejä.
sdfereg kirjoitti:
Kesämökin ei kuulu olla se ykköskoti,vaan MÖKKI. Kaiken ei tartte olla vimpan päälle,siinähän se viehätys onkin.
Siis MIKÄ siinä viehättää?
Valitsetko ulkomaan matkalle hotellin samalla perusteella? Yrität löytää hostellin, jossa on väsyneet sängyt, ulkovessa ja puolirikkinäinen sekalainen astiasto ja kaikki koneet 80-luvulta?
Vierailija kirjoitti:
sdfereg kirjoitti:
Kesämökin ei kuulu olla se ykköskoti,vaan MÖKKI. Kaiken ei tartte olla vimpan päälle,siinähän se viehätys onkin.
Valitsetko ulkomaan matkalle hotellin samalla perusteella? Yrität löytää hostellin, jossa on väsyneet sängyt, ulkovessa ja puolirikkinäinen sekalainen astiasto ja kaikki koneet 80-luvulta?
Mikä sinua harmittaa siinä, jos joku muu sisustaa mökkinsä muillakin kuin pelkillä Ikean tavaroilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sdfereg kirjoitti:
Mikä sinua harmittaa siinä, jos joku muu sisustaa mökkinsä muillakin kuin pelkillä Ikean tavaroilla?
Mistä ihmeestä revit jonkun ikean tähän?? Ne vasta laaduttomia tavaroita ovatkin.
Vierailija kirjoitti:
sdfereg kirjoitti:
Mökkihullu jaksaa möykätä. Soita niille, joiden mökillä psyykeesi murtui äläkä itke täällä.
Hahhaaahahaha. Kiitos päivän parhaista nauruista. Jotenkin kuvittelet että kun on mökki niin sitten ei matkustella. Älä nyt viitsi. Eikä tätä mökkiä järven rannalta 10 000 eurolla saa vaan kyllä tästä enemmän pitää pulittaa. Mutta ei sekään matkailua estä. Tämä ketju alkaa olemaan taas suuri vitsi missä kertakäyttöön tottunut Ikea sukupolvi yrittää pönkittää omaa itsetuntoaan. Mutta ei se mitään, minä kyllä tiedän mitä teen ja mistä minä nautin.