Suomalaista köyhäilyä on huonokuntoinen kesämökki kodin ylijäämä tavaroilla
"Meidän kahvinkeitin on vähän hidas. Tuotiin se kotoa kun ostettiin uus"
"Meillä on saunassa hiusten hoitoainetta. Tuotiinnse kotoa kun ei sopinut mulle"
Keksitkö lisää?
Kommentit (257)
Vähän menee asian vierestä mutta yritin vuokrata meidän mökkiä.
Jotain kyselyjä tuli mutta ei sinne kukaan halunnut. Sisävessa pitäis olla, vesijohto sisälle ja viemärit ulos, keittolevytkään ei riitä. Liikaa pullaa on lapset saanut kun tollaisia ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on ainakin ihanaa kun vanhempieni mökillä - vanhassa mummolassani - on ne lapsuuden tutut astiat, lakanat, verhot ja huonekalut. Jopa mattoja. Ennen on tehty laatua, mikään ei ole rikkinäistä tai likaista, värit korkeintaan kulahtaneet. Olen kiitollinen, että vaikka vanhempani ovat halunneet uutta omaan kotiinsa, eivät ole hävittäneet kaikkea vanhaa, vaan ne tavarat palvelee nyt mökillä.
Olet kiitollinen, että mummosi on siinä vanhassa keltaisessa lakanassa ja virttyneessä verhossa. Sairaus sekin. Onko muita ongelmia, esim läheisriippuvuutta?
Anteeksi mitä? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat kuljetti omien vanhempiensa vanhat huonekalut vuokrapakulla Espoosta Kajaanin mökille. Säästöä sekin :)
Siellä voi sitten istua aidolla 60-luvun sohvalla, Bonanza-tuoleilla Bonanza-pöydän ääressä.
Mökkiä ei lämmitetä talvella joten ne ottaa hyvin kosteutta .. ja vähän haisee
Kun perin tuo mökin, taidan polttaa sen tai antaa ilmaiseksi. En rupea niitä romuja eteenpäin viemään!
Hyvä juttu. Mä myin meen porukoiden mökin kymppitonnilla. Se meni heti.
Mun äiti kuoli ajat sitten ja isä pääsi hoivakotiin helmikuussa. Isällä on dementia eikä oo muistanut mökkiä vuosikausiin.
Uus omistaja ajoi jätelavan pihaan ja tyhjensi kämpän. Juhannuksena ne kamat tais palaa rannassa.
Jätelava on meidän monen ”irtaimistoineen” mökin hankkineen ensimmäinen hankinta. Hyvänen aika mitä paskapesäkkeitä! Jopa likaisia, virttyneitä vaatteita! Että hyvää lomaa vaan tautipesäkkeet! Varmaan siellä on isovanhempien jäänteetkin maatumassa nostalgisesti nurkissa! Ekologista!
Kesämökkikö köyhäilyä? Meidän suvussa ei ole ollut kenelläkään rahaa hankkia omaa mökkiä. Eipä ole minullakaan. Miellän köyhäilyn joksikin ihan muuksi kuin kesämökin ylläpitämiseksi.
Mäkille mä mieluummin ostaisin käytettyjä astioita kirpparilta kuin uusia ikeasta. Enkä sen takia että ne olisi halvempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo rojun kuskaus mökille on huono tspa ja sota-ajan jäämiä, siitä pitäisi jokaisen luopua.
Voisitko kertoa edes yhden hyvän syyn, miksi siitä pitäisi luopua? Ja "se on niin noloa" ei ole hyvä syy.
Ei ole minusta järkevää viedä mökille säilöön tavaraa jota ei halua sen toimimattomuuden tms takia käyttää kotonakaan. Ei se ainakaan mökkeilyn nautintoa lisää jos vaikka paistinpannu on niin kulunut että siihen tarttuu kaikki kiinni. Tuollaisille tavaroille on asianmukaiset kierrätyspaikkansa.
Toki kukin tyylillään.
Tuo on kärjistämistä. Moni varmasti vie mökille sellaista tavaraa, joka on aivan käyttökelpoista, mutta jonka tilalle kotiin halutaan jo uudempaa/erilaista.
Mutta lomanviettoon se ”käyttökelpoinen” kelpaa! Jessus! ”En åidä tästä enää, vienpä mökille ja latselen sitä sitten lomani!”
Logiikka se on tuokin.Kyllä. Et kai sinä mökille mene juhlavaatteissakaan, vaan sinne kelpaa ne kulahtaneemmatkin lötkövaatteet. Ihmisten ilmoilla sitten laitetaan vähän nätimpää.
Kyllä minulla aika usein on bikinien päällä kiva (uusi) kesämekko.
Mitä helevettiä on ”lötkövaatteet”????
Oletko tyhmä vai esitätkö vain? Vai onko sulla rautakanki perseestä mökilläkin? Lötkövaatteet = rennot kotivaatteet. Mun lötkövaate on just joku nätti kesämekko, en pönötä kotona tai mökillä jakkupuvussa vaan sellaisissa mukavissa vaatteissa, missä voi vaikka löhötä laiturilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat kuljetti omien vanhempiensa vanhat huonekalut vuokrapakulla Espoosta Kajaanin mökille. Säästöä sekin :)
Siellä voi sitten istua aidolla 60-luvun sohvalla, Bonanza-tuoleilla Bonanza-pöydän ääressä.
Kun perin tuo mökin, taidan polttaa sen tai antaa ilmaiseksi. En rupea niitä romuja eteenpäin viemään!
No tuohan nimenomaan on järkevää, että siellä mökillä pidetään niitä vanhoja huonekaluja, eikä osteta sinne uusia pilaantumaan. En oikeasti tajua tätä nillitystä. Jos mökki on muutenkin ankea, eikä siellä ole lämmitystä eikä mitään muitakaan mukavuuksia, miten ne vanhat tavarat ovat siihen syyllisiä. Eikö tässä nyt puhuttu kesämökkien ylijäämätavaroista eikä kesämökkien mukavuustasoista. Minäkään en ymmärrä, kuka nauttii ulkohuusseista ja vedenlämmityssavotasta, mutta en keksi, miten ne vanhat tavarat siihen liittyvät. Ei ne upouudet ikeakupit sitä ulkohuussia tee yhtään mukavammaksi.
Älä vie kuppeja ulkohuussiin!
Yhdellä mökillä oli Kikkomanin mausteita, muistatteko milloin niitä on tehty? Ei ihme että ruoka maustui vähän oudolta ;)
On meen lapsille tarjottu kaakaotakin, samasta keltaisesta muovirasiasta josta olen itse juonut noin 10v sitten :)
Se on mökkielämää tai sitten halutaan leikkiä ympäristötietoista taikka sota-aikojen pula-aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti kuoli ajat sitten ja isä pääsi hoivakotiin helmikuussa. Isällä on dementia eikä oo muistanut mökkiä vuosikausiin.
Uus omistaja ajoi jätelavan pihaan ja tyhjensi kämpän. Juhannuksena ne kamat tais palaa rannassa.
Jätelava on meidän monen ”irtaimistoineen” mökin hankkineen ensimmäinen hankinta. Hyvänen aika mitä paskapesäkkeitä! Jopa likaisia, virttyneitä vaatteita! Että hyvää lomaa vaan tautipesäkkeet! Varmaan siellä on isovanhempien jäänteetkin maatumassa nostalgisesti nurkissa! Ekologista!
Tämä! Kuvottavia saastapesäkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo rojun kuskaus mökille on huono tspa ja sota-ajan jäämiä, siitä pitäisi jokaisen luopua.
Voisitko kertoa edes yhden hyvän syyn, miksi siitä pitäisi luopua? Ja "se on niin noloa" ei ole hyvä syy.
Ei ole minusta järkevää viedä mökille säilöön tavaraa jota ei halua sen toimimattomuuden tms takia käyttää kotonakaan. Ei se ainakaan mökkeilyn nautintoa lisää jos vaikka paistinpannu on niin kulunut että siihen tarttuu kaikki kiinni. Tuollaisille tavaroille on asianmukaiset kierrätyspaikkansa.
Toki kukin tyylillään.
Tuo on kärjistämistä. Moni varmasti vie mökille sellaista tavaraa, joka on aivan käyttökelpoista, mutta jonka tilalle kotiin halutaan jo uudempaa/erilaista.
Mutta lomanviettoon se ”käyttökelpoinen” kelpaa! Jessus! ”En åidä tästä enää, vienpä mökille ja latselen sitä sitten lomani!”
Logiikka se on tuokin.Kyllä. Et kai sinä mökille mene juhlavaatteissakaan, vaan sinne kelpaa ne kulahtaneemmatkin lötkövaatteet. Ihmisten ilmoilla sitten laitetaan vähän nätimpää.
Kyllä minulla aika usein on bikinien päällä kiva (uusi) kesämekko.
Mitä helevettiä on ”lötkövaatteet”????
Oletko tyhmä vai esitätkö vain? Vai onko sulla rautakanki perseestä mökilläkin? Lötkövaatteet = rennot kotivaatteet. Mun lötkövaate on just joku nätti kesämekko, en pönötä kotona tai mökillä jakkupuvussa vaan sellaisissa mukavissa vaatteissa, missä voi vaikka löhötä laiturilla.
Mikset käytä mekon alla tavallisia alusvaatteita?
Sama terassikalusteiden kohdalla. Pihalle heitetään 25v vanhat ruokakalustot, hyväthän ne siinä on ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Kuvottavia saastapesäkkeitä.
Älä uppaa enää provoasi, se on noloa.
Vierailija kirjoitti:
Ikeasta saa alle satasella hyvän astiasarjan ja kahvikaluston. Se on monille liikaa...
Miksi ostaa uutta, jos kotona on joutavana hyvä astiasto?
Vierailija kirjoitti:
Sama terassikalusteiden kohdalla. Pihalle heitetään 25v vanhat ruokakalustot, hyväthän ne siinä on ;)
Kyllä ne mökille kelpaa! ”Mökillä on rennompaa!” = rumempaa ja kulahtanutta.
Vierailija kirjoitti:
Kesämökkikö köyhäilyä? Meidän suvussa ei ole ollut kenelläkään rahaa hankkia omaa mökkiä. Eipä ole minullakaan. Miellän köyhäilyn joksikin ihan muuksi kuin kesämökin ylläpitämiseksi.
Torilla niitä myydään kymppitonnilla. Osta jos huvittaa. Voit vaikka viedä vanhat huonekalut sinne!
Vierailija kirjoitti:
Mäkille mä mieluummin ostaisin käytettyjä astioita kirpparilta kuin uusia ikeasta. Enkä sen takia että ne olisi halvempia.
Meilläkin on haalittu tarjouluastiasto kirppareilta. Lähinnä arabiaa, mutta muitakin jos on ollut sopivia ja käeteviä eri tarkoituksiin. Vaikka olen ostanut vain sellaisia joissa hinta on ok, niin noiden kirpparilöytöjen hinnoilla olisi ostanut varmaan nelinkertaisen määrän ikeasta, mutta ne olisivat persoonattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torilla niitä myydään kymppitonnilla. Osta jos huvittaa. Voit vaikka viedä vanhat huonekalut sinne!
Ei ole ylimääräistä kymppitonnia. Eikä ylimääräisiä huonekalujakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hintapyynti on kymppitonnin, niin kyseessä lienee purkukuntoinen läävä, ilman sähköä ja vettä, eikä rantaa lähimaillakaan.
Jos on asiallinen mökki, jossa sähkö ja vesi pihassa, niin 40 neliön pikkumökeistäkin pyydetään 150 tonnia, koska ollut suvussa ja tunnearvo.
No tuohan nimenomaan on järkevää, että siellä mökillä pidetään niitä vanhoja huonekaluja, eikä osteta sinne uusia pilaantumaan. En oikeasti tajua tätä nillitystä. Jos mökki on muutenkin ankea, eikä siellä ole lämmitystä eikä mitään muitakaan mukavuuksia, miten ne vanhat tavarat ovat siihen syyllisiä. Eikö tässä nyt puhuttu kesämökkien ylijäämätavaroista eikä kesämökkien mukavuustasoista. Minäkään en ymmärrä, kuka nauttii ulkohuusseista ja vedenlämmityssavotasta, mutta en keksi, miten ne vanhat tavarat siihen liittyvät. Ei ne upouudet ikeakupit sitä ulkohuussia tee yhtään mukavammaksi.