Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko huomanneet että mitä köyhempi ihminen, sitä hanakammin auttaa muita?

Vierailija
28.07.2018 |

Tuntuu että hyvä sydän on sitä yleisempi, mitä enemmän puutetta henkilö on joutunut itse kokemaan. Luulisi että tuollainen tekisi ennemminkin kyyniseksi?
Ajatuksia?

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivoisin sellaista vähän rakentavampaa keskustelua näin ennen maaulmanloppua.

Vierailija
2/86 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, huomaa erityisesti vapaaehtoistyössä. Eivät ole mitään kroisoksia nuo vapaaehtoiset mutta silti moni antaisi vaikka paidan päältään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Aika usein ovat näitä jotka vaatii rajat kiinni ja sosiaalietuudet pois kaikilta muilta paitsi heiltä itseltään.

Vierailija
4/86 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän köyhät ovat töissä 8 h päivässä eikä sen jälkeen ole energiaa enää auttaa muita. Ei välttämättä jaksa edes poistua kotoa. Jos olisin työtön enkä näin sairas mieleltäni, osallistuisin varmaankin vapaaehtoistyöhön melko aktiivisesti.

Vierailija
5/86 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan se niin on. Hyvä antaa vähästään, paha ei paljostakaan. Minulla on muutama erittäin varakas tuttava, jotka eivät koskaan auta tai tue ketään joka ei kosketa heitä itseään tai hyödytä jotenkin. Karua.

Vierailija
6/86 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut.

Kohdattuani elämässä kriisejä, olen ruvennut suuresti nauttimaan muiden auttamisesta.

Koska tiedän, mitä elämä voi olla ja aina siihen ei ihminen voi vaikuttaa.

Vierailija
7/86 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö.

Vierailija
8/86 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse toivoisin sellaista vähän rakentavampaa keskustelua näin ennen maaulmanloppua.

Ihan vaan vinkkinä: maailmanloppua ei ole tulossa.

Vierailija
9/86 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä väite. Monet hyvin toimeentulevat antavat koko ajan kaikkensa työllään ja sen tuloksilla myös näille auttajille. Helppo se on muka köyhän antaa, kun itsekin saa ilmaiseksi.

Minä olen pienipalkkainen ja vähät rahat tulee työstä. Ilmaiseksi en anna kenellekään. En varmasti ikinä.

Vierailija
10/86 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Mieheni kuuluu ylimpään tulodesiiliin ja on tässä loman aikana saanut kolme auttamispyyntöä yllättäviltä tahoilta. Jokaista on mennyt auttamaan mukisematta.

Vierailija
11/86 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo pitää paikkansa ja se auttaminen on nimenomaan muuta kuin rahallista. Esimerkiksi mun veli on tosi pienituloinen, mutta käytännössä korvaa joillekin osan henkilökohtaisen avustajan hommista.

Itse teen töitä eläinten hyväksi, mutta en ole pienituloinen, aika keskituloinen. Autan myös läheisiä, mutta tuntemattomia en osaa auttaa kuin rahallisesti.

Vierailija
12/86 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut sekä omalla kohdallani että muissakin köyhissä.

Vierailija
13/86 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joko on avulias tai ei ole. Työteliäisyys on vasta auttamista. Silloin autetaan kaikkia koko yhteiskunnassa.

Vierailija
14/86 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä oli tutkimus että mitä rikkaampi on niin sitä enemmän syö ilmasia karkkeja sairaalassa.

Vierailija
15/86 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulet, miksi rikkaat on rikkaita?

Vierailija
16/86 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehei, vaan juuri päin vastoin! Köyhät haukkuu muita ja on aina syyttämässä yheiskuntaa. Mielestäni yhteiskunta auttaa minkä pystyy! Vituttaa oikeesti että aina kaikki on muka yhteiskunnan vika. Itessä ei nähä vittu mitään vikaa. Tää asia ketuttaa niin siksi kiroan!

Vierailija
17/86 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni köyhä on kyllä aika ilkeä, haukkuvat varakkaampi minkä ehtivät silti yrittävät päästä osingoille.

Vierailija
18/86 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa toisinpäin, kaikki avuliaat ja anteliaat ovat olleet varakkaita.

Vierailija
19/86 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Rikkaammat pitävät auttamisestaan vaan vähemmän mekkalaa

Vierailija
20/86 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tällä hetkellä tilanne, että elämme kädestä suuhun. 

Lapsen pieniä vaatteita en jaksa kaikkia myydä, minulla on kaveri jolla ei myöskään paljoa ole. Hänelle olen lahjoittanut lapsen vaatteita ja kenkiä urakalla. Tulee itselle hyvä mieli kun saa antaa toiselle. Itse taas olen omalta siskoltani saanut omalle lapselleni paljon leluja ja kenkiä.