Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuosikymmeniä vanhat petivaatteet ja patjat kesämökeillä, hyi hitto

Vierailija
28.07.2018 |

Yksi suurimmista syistä miksi kieltäydyn melkein kaikista vierailukutsuista kesämökeille. Tunkkaiset ja kosteat, kuhmuiset ikivanhat tyynyt, patjat ja peitot. Epämääräisiä tahroja täynnä. Olleet mökillä toistakymmentä vuotta eikä ikinä pesty.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vien aina kaikki omaa, ihan helppoa niin. Olen allerginen, joten se riittää kaikille syyksi.

Vierailija
22/54 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan aika outoa ajatella, että peitteet ja tyynyt saa pesukoneessa puhtaiksi ja talvella ne voi käyttää lumihangessa puhdistumassa. On vain markkinamiesten keksintöä, että peitteet pitää laittaa roskiin.

Vai oletko niitä, jotka eivät pese alusvaatteita, koska pesu ei puhdista. Likainen vaate roskiin ja uudet vaatteet tilalle.

Justhan mä aloituksessa kirjoitin _pesemättömistä_ petivaatteista. Sen sijaan, jos kuvittelet että ne puhdistuvat lumihangessa, niin salli mun nauraa. Ei se rasva ja hinki niistä tyynyistä ja peitoista katoa pakkasessa. Ja kyllä, tietyn käyttöajan jälkeen ne on heitettävä roskiin koska menevät kuhmuisiksi ja lötköiksi.

Niin. Pesukone tekee sen mekaanisen pesun, mutta kai olet kuullut marttojen vanhasta kikasta kantaa kaikki petivaatteet pakkaspäiväksi ulos, silloin kaikenaisen pölypunkkiyhdyskunnat sun muut kuolevat. Tavallaan eräänlainen raikastuspuhdistus, joka ei korvaa pesua, mutta "tuoreuttaa" niin peitteet kuin tyynytkin.

Minulla ei ole yhtään kuhmuista tai lötköä peitettä tai tyynyä. Voisiko johtua siitä, että en osta niitä halvimpia muovitäytteisiä, kuten sinä tunnut tekevän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin.... nämä "ostin uudet" -tyypit ostavat halvimmat mahdolliset keinokuitutäytetyynyt ja kuvittelevat niiden olevan sitten hyviä.

Eijuu.

Meillä on kunnon runkopatjat hyvine, paksuine petareineen ja untuvatäkit/tyynyt mökillä. Ostettu vartavasten sinne, ja talvisin mökissä on ylläpitolämpö. Paremmassa kondiksessa siellä patjat ja petivaatteet pysyy kuin monessa normiasunnossa!

Eikä niitä todellakaan kannata heitellä muutaman vuoden välein pöpelikköön. Tahroja niissä ei ole ja jos tulee, niin toki pestään. Joka vuosi ne tuuletetaan moneen kertaan ja lakanat vaihdetaan tietenkin joka vieraan jälkeen.

Tyynyt pesen aina välillä - ja höyhentyynythän kyllä kestää pesun ja rumpukuivauksen, kun käyttää niille tarkoitettua Joutsenen pesuainetta.

Opettele ap huoltamaan petivaatteita ja ymmärtämään laadun päälle, niin ei tarvitse hikoilla halpispedissä sunkaan.

Turha sun on mulle paasata noista asioista, ne on kyllä hallussa. Etkö ymmärtänyt aloitusta? Kirjoitin, että en halua mennä muiden ihmisten mökeille koska suurimmalla osalla petivaatteet ovat ikivanhoja pesemättömiä, kuhmuisia ja ällöjä. Ja kyllä, 90-luvulla ostetut tyynyt ja täkit ovat käyttöikänsä päässä vaikka olisivatkin välillä pestyt.

Vierailija
24/54 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mellä on vieraille aina uudet halvat keinokuitupeitteet, jotka sitten lahjoitetaan kissataloon. Itse ei sellaisia käytetä,mutta osa vieraista ei ole koskaan nukkunut untuvatäkin alla, joten heille sellainen on kauhitus. Kun siinä voi olla kuhmuja!

Vierailija
25/54 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mökillä ihan yhtä uudet vuodevaatteet, kuin kaupungissakin. Lisäksi mökillä on pesukone ja kuivausrumpu, joita käytetään myös lakana-, peitto- ja tyynypyykkiin.

Miksi mökillä pitäisi olla alkeellisissa olosuhteissa?

Vierailija
26/54 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan sitten yövy hotelleissa etkä laivoilla saati sairaalasss jos aina pitää olla omat/uudet patjat, tyynyt ja peitot?

Yövyn. Noissa laitoksissa ne edes joskus pestään eivätkä ole kosteita ja tunkkaisen hajuisia. Ainakaan niissä hotelleissa missä minä olen ollut.

Vierailija
27/54 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muakin ällöttää. Meillä noi uusitaan säännöllisesti jokaiseen mökkiin, tänä kesänä viimeksi aittarakennukseen Ikeasta uudet patjat, peitot ja tyynyt.

Lakanat sen sijaan on osin vuosikymmeniä vanhoja, mummin virkkaamat pitsit ja nimikirjaimet paksuissa puuvillalakanoissa. Ei ne mene miksikään.

Juu mahtaa olla todellista laatua noi sun Ikea-petivaatteet....

Niin...Ikeastahan ei saa kuin jotain 3 € keinokuitupeitteitä.

Meillä on Ikean untuvapeitot ja ne on todella hyvät. ja tietenkin niitä pestään. Untuvapeitto on siitä hyvä, että siitä tulee kuivausrummussa kuin uusi.

Ostettiin nyt mökille noi samat peitot ja tyynytkin Ikeasta, kun olemme ne hyväksi havainneet. Mutta kyllä mun mielestä tyyliin 10 vuoden välein on ainakin tyynyt uusittava, oli ne kuinka laadukkaita tahansa.

Mutta ymmärrän hyvin ap:n pointin muistaen oikeen hyvin mökkien järkyttävät muhkuratyynyt ja tahraiset patjatl.

Vierailija
28/54 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan aika outoa ajatella, että peitteet ja tyynyt saa pesukoneessa puhtaiksi ja talvella ne voi käyttää lumihangessa puhdistumassa. On vain markkinamiesten keksintöä, että peitteet pitää laittaa roskiin.

Vai oletko niitä, jotka eivät pese alusvaatteita, koska pesu ei puhdista. Likainen vaate roskiin ja uudet vaatteet tilalle.

Justhan mä aloituksessa kirjoitin _pesemättömistä_ petivaatteista. Sen sijaan, jos kuvittelet että ne puhdistuvat lumihangessa, niin salli mun nauraa. Ei se rasva ja hinki niistä tyynyistä ja peitoista katoa pakkasessa. Ja kyllä, tietyn käyttöajan jälkeen ne on heitettävä roskiin koska menevät kuhmuisiksi ja lötköiksi.

Niin. Pesukone tekee sen mekaanisen pesun, mutta kai olet kuullut marttojen vanhasta kikasta kantaa kaikki petivaatteet pakkaspäiväksi ulos, silloin kaikenaisen pölypunkkiyhdyskunnat sun muut kuolevat. Tavallaan eräänlainen raikastuspuhdistus, joka ei korvaa pesua, mutta "tuoreuttaa" niin peitteet kuin tyynytkin.

Minulla ei ole yhtään kuhmuista tai lötköä peitettä tai tyynyä. Voisiko johtua siitä, että en osta niitä halvimpia muovitäytteisiä, kuten sinä tunnut tekevän.

Sinullakin tuntuu olevan vaikeuksia ymmärtää mitä kirjoitin aloitusviestissäni. Missä kohtaa kerron että tyynyni ovat halvimpia muovitäytteisiä?

Vierailija
29/54 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retkialusta, makuupussi ja tyynyksi paita jonka sisällä vaatteita. Ja sitten nukut lattialla.

Vierailija
30/54 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Retkialusta, makuupussi ja tyynyksi paita jonka sisällä vaatteita. Ja sitten nukut lattialla.

Ei kiitos. Pysyttelen mieluummin kotona tai omalla mökillä. Kuten sanottua, en tykkää mökkeillä muiden nurkissa.

Vierailija
31/54 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa pölypunkit ovat käytännössä kuolleet sukupuuttoon. Niitä ei enää vuodevaatteissa ole.

Pesu riittää, sillä poistetaan lika.

Vierailija
32/54 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinullakin tuntuu olevan vaikeuksia ymmärtää mitä kirjoitin aloitusviestissäni. Missä kohtaa kerron että tyynyni ovat halvimpia muovitäytteisiä?

Ja sinulla tuntuu olevan vaikeuksia ymmärtää, että mökin petivaatteet pestään siinä missä muutkin peitteet ja tyynyt. Koska et tunnu sitä uskovan, on sinulla oltava itselläsi muovitäytteidet vuodevaatteet, joita ei saa puhtaiksi.

Vierailija
33/54 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos. Pysyttelen mieluummin kotona tai omalla mökillä. Kuten sanottua, en tykkää mökkeillä muiden nurkissa.

Mikä helvetti tässä sitten on pointtina?! Jos et ole menossa muiden mökeille, niin anna niiden nukkua vaikka homeisissa perunasäkeissä! Vittu sä oot ääliö :D

Vierailija
34/54 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinulla tuntuu olevan vaikeuksia ymmärtää, että mökin petivaatteet pestään siinä missä muutkin peitteet ja tyynyt. Koska et tunnu sitä uskovan, on sinulla oltava itselläsi muovitäytteidet vuodevaatteet, joita ei saa puhtaiksi.

Miksi jankkaat? Hyvä että teillä pestään. Tämä aloitus ei sitten ilmiselvästikään koske sinun mökkiäsi ja petivaatteitasi, voit rauhoittua. Sinä et tunnu ymmärtävän, että kaikki eivät pese mökkipetivaatteitaan edes vuosittain. Enkä ymmärrä mistä vedät noita johtopäätöksiä minun petivaatteistani. Omani ovat puhtaat.

Vierailija
35/54 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvetti tässä sitten on pointtina?! Jos et ole menossa muiden mökeille, niin anna niiden nukkua vaikka homeisissa perunasäkeissä! Vittu sä oot ääliö :D

Taisi kalahtaa? No, jospa tämä aloitus antaisi sinullekin kimmokkeen tarkastella omia petivaatteitasi. Se tässä oli pointtinakin.

Vierailija
36/54 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun appivanhempien mökillä on just noin. Sinne ei tule vettä, eikä peittoja, tyynyjä tai patjoja ikinä tuoda mökiltä pois. Joten elleivät merivedessä pese, niin niitä ei pestä. En yövy.

Vierailija
37/54 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä rakastan mökillä niitä vanhoja paksuja ja painavia pumpulipeittoja, niiden alla nukkuu paremmin.

Totta. Nukuttaa paremmin, eikä hiosta, koska täyte on 100% puuvilla ja kestää jopa 90 asteisen pesun.

Meillä ap. kaltaisille vieraille mökillä on Ikeasta ostetut petivaatteet, juu näyttävät hyvältä, mutta moni kakku päältä kaunis ja täyte on 100% keinokuituista vanua, joka on todella hiostavaa ja kerää sähköisen ominaisuuden ansiosta kaiken pölyn, lian, hien ja ihorasvan ja tosiaan ne pitäisi vaihtaa muutaman kuukauden välein, kun ne eivät lähde edes pesussa ja sama kuin nukkuisen jätesäkin alla.

Puuvilla-ja villatäyteiset peitot ja tyytyt kestävät ikuisuuden ja ovat raikaat jo pelkällä tuuletuksella, kun ne hylkuvät pölyä ja likaa, toisin kuin keinotekoinen vanu, joka periaatteessa on pelkkää muovia, jota ap. niin kovasti ihailee. Kurkistapa ap. peittosi ja tyynysi sisään, mitä sieltä löytyykin.

Vierailija
38/54 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa pölypunkit ovat käytännössä kuolleet sukupuuttoon. Niitä ei enää vuodevaatteissa ole.

Pesu riittää, sillä poistetaan lika.

Pölypunkkien tilalla on nykyään luteita. Ottaisin mielummin punkit kotiini.

Vierailija
39/54 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä rakastan mökillä niitä vanhoja paksuja ja painavia pumpulipeittoja, niiden alla nukkuu paremmin.

Totta. Nukuttaa paremmin, eikä hiosta, koska täyte on 100% puuvilla ja kestää jopa 90 asteisen pesun.

Meillä ap. kaltaisille vieraille mökillä on Ikeasta ostetut petivaatteet, juu näyttävät hyvältä, mutta moni kakku päältä kaunis ja täyte on 100% keinokuituista vanua, joka on todella hiostavaa ja kerää sähköisen ominaisuuden ansiosta kaiken pölyn, lian, hien ja ihorasvan ja tosiaan ne pitäisi vaihtaa muutaman kuukauden välein, kun ne eivät lähde edes pesussa ja sama kuin nukkuisen jätesäkin alla.

Puuvilla-ja villatäyteiset peitot ja tyytyt kestävät ikuisuuden ja ovat raikaat jo pelkällä tuuletuksella, kun ne hylkuvät pölyä ja likaa, toisin kuin keinotekoinen vanu, joka periaatteessa on pelkkää muovia, jota ap. niin kovasti ihailee. Kurkistapa ap. peittosi ja tyynysi sisään, mitä sieltä löytyykin.

Mistä ihmeestä päättelet että käytän keinokuitupeittoja tai tyynyjä tai että ihailen sitä? Onko tosiaan noin hankala ymmärtää mitä kirjoitin aloituksessani🤔 Ja newsflash, ei ne peittosi ja tyynysi sillä tuuletuksella puhdistu. Ihminen hikoaa melkoisesti nukkuessaan ja suurin osa imeytyy petivaatteisiin ja patjaan.

Ja minun kaltaiset ihmiset eivät tosiaan yövy toisten kesämökeillä.

Vierailija
40/54 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mun appivanhempien mökillä on just noin. Sinne ei tule vettä, eikä peittoja, tyynyjä tai patjoja ikinä tuoda mökiltä pois. Joten elleivät merivedessä pese, niin niitä ei pestä. En yövy.

Hah, sama! En ole myöskään ollut yötä ko. paikassa ainakaan kymmeneen vuoteen. Heillä oli/on myös tapana kierrättää lakanat uusille vieraille, pesemättä niitä siinä välissä 🤮

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi