Missä maissa olet käynyt? Mietin ekaa ulkomaan matkaa Turkkiin?
Kerro missä olet käynyt.
Saa laittaa arvostelujakin.
Kommentit (29)
Turkki on tällä hetkellä minun mustalla listalla.
Brasilia, Meksiko, USA, Kanada, Marokko, Egypti, Turkki, Romania, Slovenia, Slovakia, Unkari, Puola, Kypros, Italia, Kreikka, Espanja, Ranska, Hollanti, Itävalta, Sveitsi, Liechtenstain, Englanti, Saksa, Ruotsi, Norja, Tanska, Viro, Latvia, Intia, Vietnam, Kiina, Japani, Etelä-Korea, Singapore, Hong Kong, Filippiinit
Latviassa Riikassa. Hieno vanhakaupunki, upeita rakennuksia, halpaa ruokaa (ainakin kaikkialla muualla kuin just siinä turistirysäalueella, siinäkin kyllä jotkut paikat), alkoholi puoli-ilmaista (ja riikan balsami on hyvää, kannattaa ostaa tuliaisiksi), junalla pääsee hienolle rannalle, jos siis keskustassa oleilee eikä ole valmiiksi jo siellä alueella. Shoppailupaikoista en juurikaan tiedä, niin kauan ei oltu.
Eläintarhassa en suosittele käymään, näytti olot siltä ettei sitä toimintaa tarvitse tukea. Vähän virhe tehtiin kun sinne mentiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro missä olet käynyt.
Saa laittaa arvostelujakin.No minä en ole kovinkaan monessa maassa lomaillut. Ainoastaan Euroopassa. Ruotsi, Norja, Tanska, Saksa, Itävalta, Sveitsi, Italia, Monaco, Ranska ja Kreikan eri saarilla. Lomalla on kiva olla, mutta aina on ollut kiva palata kotiinkin
Aha. Minusta tää kuulostaa kyllä aika monelta maalta.
Ruotsi, Norja, Islanti, Tanska, Viro, Latvia, Liettua, Saksa, Tsekki, Englanti, Irlanti, Skotlanti, Puola, Turkki, USA, Kanada, Jemen, Syyria, Jordania, Algeria, Marokko, Egypti, Ranska, Italia, Espanja, Portugali, Agentiina, Venäjä, Brasilia, Meksiko, Hollanti, Belgia, Lichtenstein, Monaco, Uruguay, Peru, Kreikka, Kroatia...
..kai ne tuossa oli.
Ehkä.
'
Olen matkustanut hvyin paljon työn vuoksi ja lomaillessa, mutten koskaan kaukoidässä, koska se ei kiinnosta. Ei pätkääkään.
Listalla ei ole Thaimaata, ei Kiinaa, Filippiinejä, Japania eikä muitakaan alueen maita.
Olen käynyt aika monessa maassa, mutta Turkkiin en lähtisi. Euroopassa on paljon parempiakin kohteita, jos etelän lomalle on menossa, esim. Kroatia ja Kreikka.
Kreikassa rodoksella ja Kosilla. Kyproksella useamman kerran. Italiassa, espanjassa, turkissa pari kertaa. Ruotsi, norja, viro ja venäjä.
Turkki on ihan ok rantalomakohde, mutta suosittelen siltä mieluummin menemään vaikka Kreikan saarille tai Kyprokselle.
Halvoilla hinnoilla on syy (terorabit)
Vierailija kirjoitti:
Brasilia, Meksiko, USA, Kanada, Marokko, Egypti, Turkki, Romania, Slovenia, Slovakia, Unkari, Puola, Kypros, Italia, Kreikka, Espanja, Ranska, Hollanti, Itävalta, Sveitsi, Liechtenstain, Englanti, Saksa, Ruotsi, Norja, Tanska, Viro, Latvia, Intia, Vietnam, Kiina, Japani, Etelä-Korea, Singapore, Hong Kong, Filippiinit
Olen kateellinen! Tosi monessa kiinnostavassa maassa olet käynyt. Jos luet tätä keskustelua vielä niin voitko kertoa ikäsi?
Jos olet lähdössä ekalle ulkomaanmatkalle, niin en suosittele Turkkia. Siellä saattaa tulla yllätyksenä ja ahdistaa jatkuva tuputtaminen ja myyminen länsituristeille, vaikka siellä onkin tosi kauniita paikkoja. Suosittelisin mielummin vaikka Kreikkaa, Italiaa tai Espanjaa. Siellä on sama Välimeri mutta kokemattomalle suomalaiselle sopivampi ympäristö.
Itse olen käynyt: Espanja (myös Kanariansaaret), Ranska, Monaco, Kreikka, Gambia, Kroatia, Florida, Kiina, Viro, Ruotsi, Egypti, Venäjä... Itseäni ei Turkki kiinnosta yhtään ja valitsisin jonkun muun kohteen. Esim. Kroatia on aivan ihana.
Olen käynyt Ranskassa, Egyptissä, Kyproksella, Kreikassa, Espanjassa, Ruotsissa ja Virossa. Kaikissa muissa paitsi Egyptissä ja Espanjassa olen käynyt monesti.
Syksyllä on luvassa matka Japaniin.
Parhaat maat ovat olleet Ranska ja Egypti. Varmaan siksi että olen ollut niissä omatoimi matkalla. Espanja oli tylsä.
Seuraavaksi haluaisin käydä Norjassa, Keniassa, Kroatiassa ja Etelä-koreassa.
Kaikissa maailman maissa, en jaksa luetella niitä ja sitten olen myös käynyt Marssissa.
Sinkkumies
Työni takia matkustelen paljon ulkoavaruudessa.
Sinkkumies
Portugal on ihana. Samoin Kreikan saarista Korfu ja Zakynthos erityisen upeet.
En tykännyt yhtään listallani ovat Israel, Kypros.
Turkin sijaan suosittelen Kroatiaa ja Montenegroa.
Matkustelen kylän naisten pimpsassa - setä
Kreikan monet saaret, Italia, Espanja ja moni Kanarian saari, Ranska, Saksa, Itävalta, kaikki Pohjoismaat, Belgia, USA (Kalifornia ja Arizona), kaikki Baltian maat, Venäjä, Malediivit, Sri Lanka, Intia, Mauritius, Skotlanti, Turkki, Thaimaa.
Turkkiin ja Thaimaahan ei ole hinkua matkustaa toista kertaa. Haaveissa päästä joskus Väli-Amerikkaan sekä junareissulle Afrikassa.
Rupesin laskemaan maita, joissa ole käynyt. Tässä pitäisi olla kaikki:
Ruotsi, Norja, Tanska, Venäjä, Viro, Latvia, Liettua, Puola, Saksa, Belgia, Ranska, Itävalta, Sveitsi, Unkari, Romania, Espanja, Italia, San Marino, Vatikaani, Kreikka, Turkki, Israel, Englanti, Kiina, Hong Kong, Macau, Taiwan, Filippiinit, Singapore, Malesia, Indoneesia, Japani, Etelä-Korea, Australia, Kanada, Hollanti,
Thaimaa, Bulgaria, Kambodza, Irlanti.
Jokaisella maalla on omat hyvät ja huonot puolensa, joten suosittelen kaikkia maita.
No minä en ole kovinkaan monessa maassa lomaillut. Ainoastaan Euroopassa. Ruotsi, Norja, Tanska, Saksa, Itävalta, Sveitsi, Italia, Monaco, Ranska ja Kreikan eri saarilla. Lomalla on kiva olla, mutta aina on ollut kiva palata kotiinkin