Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksostyttöjen nimien oikeinkirjoituksesta (Africa ja Asia)

Vierailija
28.07.2018 |

Haluamme antaa kaksostytöillemme kansainväliset nimet mm. siksi että miehenikin on ulkomaalaistaustainen. Africa ja Asia ovat itse asiassa hänen keksintönsä ja olen itsekkin tyytyväinen nimiin. Mietin vain tuota vielä Asiaa, että meneekö sekaisin asian kanssa, siis pienellä alkukirjaimella? Asumme siis Suomessa ja nimi siis äännetään periaatteessa Eisha, mutta se taas ei näytä hyvältä African kanssa. Mies ei ihan tajua ongelmaa, koska ei puhu suomea.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö nimien olla englanninkieliset? Valitkaa vaikka ranskalaiset versiot Afrique ja Asie, ei mene sekaisin.

Tai sitten valitkaa eri maanosat, esim. Africa ja America.

Vierailija
2/46 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene läpi nimilautakunnassa, huono  trolli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumme siis Suomessa ja nimi siis äännetään periaatteessa Eisha, mutta se taas ei näytä hyvältä African kanssa.

Mitä ihmettä? Miksi kahden eri ihmisen nimien pitäisi sopia yhteen? En ymmärrä.

Vierailija
4/46 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Europa ja Asia paljon parempi yhdistelmä, heittäkää Africa Afrikkaan.

Vierailija
5/46 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia lausutaan suomeksi Aasia, ja siitä taas tulee mieleen Aasi. Mutta provohan tämä?

Vierailija
6/46 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko tyhmä? Itse tunnen suomalaisen Africa nimisen lapsen :D Tunnen myös India nimisen suomalaislapsen.

Vierailija
7/46 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei oo hyvä, aina ihmettelen miksi Ylen Asian tekemät ohjelmat käsittelevät Sote-uudistusta tms kotimaan tapahtumia.

Vierailija
8/46 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antifa

Vierailija
9/46 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei mieluummin vaikka Japoni ja Ameriikka

Vierailija
10/46 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilalle Oceania

Vierailija
11/46 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi parka: Nimi on Asia, lausutaan Eisha. Ja perään tietysti selitys, että Asia ei tarkoita asiaa, vaan on on englantia ja tarkoittaa Aasiaa...

Vierailija
12/46 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinköhän mun kommentti hävisi, ei vissiin tullut esille. Noh, pähkinänkuoressa: idea kiva, ei toimi käytännössä, sillä liian yleiset sanat. Valitkaa mielummin kivat kaupunkien nimet, esim. Italiasta.

Vierailija
13/46 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen vaalea rotu kuolee sukupuuttoon. Harmi todella. Kerrot myös että olette Kelan elättejä, jos mies olisi esim yliopistolla, näitä Jannicoihin verrattavia nimiä tuskin pohtisi.

Vaalea? Itse olen etninen suomalainen ja mulla on lähes mustat hiukset ja tummat silmät :D

Vierailija
14/46 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papua ja Uusi-Guinea mätsäis ihkusti ja olis kansainväliset - kerran mieskin on ihan Ulkomailta

Vierailija
15/46 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soiko teillä toto africa?

Vierailija
16/46 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihinköhän mun kommentti hävisi, ei vissiin tullut esille. Noh, pähkinänkuoressa: idea kiva, ei toimi käytännössä, sillä liian yleiset sanat. Valitkaa mielummin kivat kaupunkien nimet, esim. Italiasta.

Esim. Genova, Milano, Verona, Modena, Sicilia, Paola, Novara, Ivria, Alessandria, Savoa, Imperia, Brescia, Florence, Siena, Cecina, Padova, Ravenna, Valentia, Messia, Andria...

Edelleen kansainvälistä ja harvinaista ja omalaatuista, muttei sentäs niin sekavaa ja ärsytystä sekä kiusaamista aiheuttavaa, kuin Asia ja Africa. Italialaiset nimet sopivat hyvin myös suomalaiseen ääntämykseen.

Vierailija
17/46 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vaikka Aisha ja Savanna olisi paremmat... Ne olisi sentään nimet, jotka sopii kaikkien suuhun.

Vierailija
18/46 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai miten ois Pilvi Eurooppa.

Vierailija
19/46 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee läpi eikä tarvitse hyväksyttää missään, jos mies on tosiaan eri kulttuurista.

Vierailija
20/46 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko se toinen nimi olla Aisha tai Aysha? Äännettäisiin samoin kuin Asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan