Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jehovan todistajien ovelta ovelle kiertävät saarnaajat kirjaavat muistiin osoitteiden, nimien ja käyntitietojen lisäksi puhelinnumeroita, äidinkieliä, seksuaalisia suuntautumisia, uskontoja ja terveystietoja.

Vierailija
28.07.2018 |

Jehovan todistajien ovelta ovelle kiertävät saarnaajat kirjaavat muistiin osoitteiden, nimien ja käyntitietojen lisäksi puhelinnumeroita, äidinkieliä, seksuaalisia suuntautumisia, uskontoja ja terveystietoja.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He keräävät myös taloyhtiöiden ovikoodeja. Kysyin viimeksi ovelleni tulleilta, miten pääsitte sisään, en saanut vastausta. Kenenkään muun ovikello ei soinut kuin minun. He käyvät harvoin, ilmeisesti tässä on asunut aikaisemmin matskua vastaan ottanut henkilö. Olen kertonut, että olen ateisti, enkä välitä heidän asiastaan. Mitähän vihkossa lukee minun kohdallani?

Pyytäisin isännöitsijältä tms., että koodi vaihdetaan.

Vierailija
22/35 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi jehovat eivät käytä tietynlaista hametta, tai ole "rauhan" asialla, koska silloin tämä olisi kai profilointia/rasismia/vihapuhetta ja hyshys

Kilttiäkö tarkoitat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän noi tekee luotettavan analyysin seksuaalisesta suuntautumisesta yhdellä vilkaisulla?

Vierailija
24/35 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asui mormonityttö vuoden ajan, koska hän oli vaihto-oppilaana. Perheemme kaikki tiedot ovat varmasti heidän rekisterissään Utahissa.

Hassua kerätä tietoa "vääräuskoisista". 

Vierailija
25/35 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kutsuin Jehovia aina välillä kahville, jos tulivat hyvään aikaan. Rupateltiin pitkät pätkät, usein lähtivät kun tajusivat etteivät taida saada minua käännytettyä. Olen siis itsekin kristitty, mutta uskoni on valtavan erilaista kuin heillä. Ihan mukavaa sakkia, pidin tuollaisista haastavista keskusteluista vaikka tiesinkin että ajatusmaailmaa ohjaillaan muualta. Ei mennyt kymmenien vuosien Raamatun tulkitseminen ja historiantutkimus hukkaan. Nykyisessä kodissa on tosin alaovella ovikoodi, eikä heitä ole enää näkynyt.

Vierailija
26/35 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä aina sanoa kutsumattomille vieraille, että harjoittaa esim. noituutta ja kysyä haluaisivatko tulla kokeilemaan.

Vierailija
27/35 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän mahtaisivat Jehovat ajatella, jos eräänä kauniina sunnuntaina ilmestyisi ateisti oven taakse?

"Oletteko koskaan ajatelleet lakkaavanne elämästä pelossa?"

Vierailija
28/35 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on loukkaavaa, ettei kissoja merkitä jehovalaisten muistiinpanoihin. Kaikkihan tietävät, että kissat suunnittelevat vallankumousta.

Vierailija
29/35 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä seuraavan kerran kun näitä jehovan todistajia ilmaantuu ovelle kysyä, että pitävätkö he jotain listaa nimistä, ja jos pitävät, niin millaisia tietoja siellä on minusta. Lisäksi tulen vaatimaan, että tietoni poistetaan listalta. En tosin usko, että jehovan todistajien on tarvinnut käydä mitään tietosuojakoulutusta (toisin kuin esim. myyjien) GDPR:ään liittyen ja tietojani tuskin poistetaan.

Vierailija
30/35 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa on noi minunkin ovella pari kertaa käyneet, mutta en kyllä muista, että olisivat kysyneet, olenko lesbo vai hetero. Eikä kyllä itselleni aivan ensimmäiseksi tule mieleen sanoa niille, että "hei mä oon muute hetero"

En sitte tiedä jos se lesbo on asiakseen mainostanut suuntautumistaan niille? Aika usein homoilla ja lesboilla on tarve kuuluttaa suuntautumistaan jokaiselle vastaantulevalle.

Vierailija
31/35 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ilmeisesti myös saavat jostain osoiterekisterien tiedot. Oma ja lähipiirin kokemus on, että he tulevat ovelle noin viikon sisällä muuttoilmoituksesta. Ei muuttamisesta, vaan ilmoituksesta.

Vierailija
32/35 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-10297901

En kyllä ymmärrä, millä perusteellla GDPR ei koskisi jehovia? Väite, että tiedot ovat yksittäisen ihmisen, ei koko organisaation käytettävissä, ja siksi laki ei heitö koskisi, on ihan absurdi. Esim. palkanlaskija käsittelee työntekijöiden henkiötietoja, sairaanhoitaja potilaiden. Henkilötietoihin on rajattu pääsy vain niillä, joilla on oikeus tietoja työnsä vuoksi käsitellä. Silti organisaatio eli työnantaja ja sairaala, ovat henkilörekisterin pitäjiä.

Tietojen keruun tulee perustua johonkin, joko rekisteröidyn suostumukseen tai esim. asiakas- tai työsuhteeseen. Jehovilla ei ole lain mukaan mitään oikeutta kerätä ihmisistä tietoja ilman lupaa. Varsinkin erityisten henkilötietojen eli esim. terveystietojen keräämiseen täytyy olla laillinen peruste. Jehovat toimivat laittomasti.

Todellakin, kun jehovat tulevat seuraavan kerran ovellenne, pyydätte kaikki teistä kerätyt henkilötiedot nähtäväksenne. Se on tehtävä 30 päivän kuluessa pyynnöstä. Sen jälkeen pyydätte kaikki tietonne poistettavaksi. Itse asiassa, jos tietää jehovien käyneen ovella tai omassa talossa, omia tietoja voi pyytää nähtäväksi jo sen perusteella.

Vierailija
33/35 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
34/35 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta varmaan kielletään ihmisten pitämät päiväkirjat?

Minusta nuo listat ovat heidän henkilökohtaisia merkintöjä ja vieläpä eivät edes sisällä kovin arkaluontoisia tietoja.

En ole Jehovan todistaja, mutta niitä käy meilläkin toisinaan. Juttelen niiden kanssa, mutta en varmaankaan luovu luterilaisuudestani.

En osaa pitää silti noita listoja laittomia henkilörekistereinä.

Vierailija
35/35 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tätä ei kielletä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän