Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää mensan nettitestin tuloksella kerskailijat

Vierailija
28.07.2018 |

Pohjustuksena, etten hirveämmin ole ottanut selvää siitä kuinka noiden tulokset yleensä heittävät oikeasta testistä, ikään kuin silläkään olisi mitään väliä. Mutta siis asiaan, minulla on useita tuttavia, jotka leijuvat sen nettitestin tuloksella ja voi luoja, että voi pieni asia ärsyttää. En ota kantaa heidän piatemääriinsä, olivat mitä tahansa.
No, eräs näistä tuttavistani on suorastaan siirtynyt uudelle tasolle tässä ja on alkanut perustelemaan sen helvetin nettitestin määrittämällä älykkyysosamäärällä käytöstään. Hän ei esimerkiksi voi liikkua tietynlaisessa seurassa, koska on älykkäämpi.
En tiedä, ihan turha valittamisen aihehan tämä on eikä vaikuta elämääni mitenkään,mutta kunhan vuodatin. Onko teillä kerrottavaa samankaltaisista tapauksista?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjustuksena, etten hirveämmin ole ottanut selvää siitä kuinka noiden tulokset yleensä heittävät oikeasta testistä, ikään kuin silläkään olisi mitään väliä. Mutta siis asiaan, minulla on useita tuttavia, jotka leijuvat sen nettitestin tuloksella ja voi luoja, että voi pieni asia ärsyttää. En ota kantaa heidän piatemääriinsä, olivat mitä tahansa.

No, eräs näistä tuttavistani on suorastaan siirtynyt uudelle tasolle tässä ja on alkanut perustelemaan sen helvetin nettitestin määrittämällä älykkyysosamäärällä käytöstään. Hän ei esimerkiksi voi liikkua tietynlaisessa seurassa, koska on älykkäämpi.

En tiedä, ihan turha valittamisen aihehan tämä on eikä vaikuta elämääni mitenkään,mutta kunhan vuodatin. Onko teillä kerrottavaa samankaltaisista tapauksista?

Kerro pliis, mitä ovat saaneet, etteivät voi tavallisten ihmisten seurassakaan olla. Kiinnostaa! Voi sitten itse miettiä, pitääkö vaihtaa seuraa :'D

Vierailija
2/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro pliis, mitä ovat saaneet, etteivät voi tavallisten ihmisten seurassakaan olla. Kiinnostaa! Voi sitten itse miettiä, pitääkö vaihtaa seuraa :'D

No, tuolla yhdellä, josta puhuin oli muistaakseni 125 tai jotain sinne päin ja muillakin jotain 120 ja sen suuntaista... :D

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina kokenut olevani erilainen, jotenkin ulkopuolinen. Opisneluporukan kanssa mentiin sitten huvikseen mensan testiin, siis ihan oikeaan testiin ja oli todella yllätys kun tulokset tuli. Sain 157. Ei ihme että tunnen olevani erilainen. En parempi, vaan nimenomaan erilainen.

Miettikää miltä tuntuis olla 210cm tavisten joukossa.

Vierailija
4/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi ärsyttävältä. Itse en ole mensan testissä käynyt, mutta jostain syystä kaveripiirissä olen saanut älykön maineen. Varon _ikinä_ kerskumasta fiksuudellani tai ylipäänsä edes vihjaamasta siitä. Olisi todella noloa.

Vierailija
5/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen verrannut monenkin kanssa nettitestin oikeellisuutta varsinaiseen testitilanteen antamaan lukemaan. 

Nettitesti antaa pääsääntöisesti 10-15 pistettä suuremman lukeman. 

Eli tämän kun vähentää on lähellä oikeata äo-tasoansa. 

Tämä on tietysti markkinointikikka maksulliselle testille. Ihmiset intoutuvat testaamaan pääsisivätkö mensatasolle kun saavat korkeita pisteitä netissä. 

Vierailija
6/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on virallisen testin mukaan äo 135. Ei tunnu erityisen fiksulta, eukä kyllä vaikuta mitenkään ihmissuhteisiin. Ehkä pitää olla myös tunneälyä, ettei käyttäydy kuin täysi pösilö.

Vierailija
7/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina kokenut olevani erilainen, jotenkin ulkopuolinen. Opisneluporukan kanssa mentiin sitten huvikseen mensan testiin, siis ihan oikeaan testiin ja oli todella yllätys kun tulokset tuli. Sain 157. Ei ihme että tunnen olevani erilainen. En parempi, vaan nimenomaan erilainen.

Mielenkiintoista kuulla! Onhan tuo täysin eri asia kuin kertomani tapaukset ja ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. Sinä tuskin kerskut ja oikeutat ylimielisyytesi sillä. :D

Ap

Vierailija
8/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, minä ja mies otettiin tosta votsimielellä kisat sohvalla, mies 131, minä 130. Onneks ollaan samaa tasoa, niin ei tarvii ettiä uutta miestä :D P.S. Tuttavapiirikään ei ole mennyt uusiksi.

Vierailija
9/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista kuulla! Onhan tuo täysin eri asia kuin kertomani tapaukset ja ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. Sinä tuskin kerskut ja oikeutat ylimielisyytesi sillä. :D

Ap

En todellakaan voi kerskua tai edes kertoa asiasta kenellekään, koska siitä saa ihmisten vihat päälle. On ok olla super kaunis, rikas, urheilussa menestynyt, mutta että on älykäs, todella pöyristyttävää!!

Vierailija
10/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs ap:n tulos oli? Ei tainnut olla kovin korkea. Ei tuo muuten ap:ta noin kovasti nyppisi.

Oikeasti, miten jotakuta aikuista ihmistä voi noin kovasti ärsyttää tuollainen mitätön asia?

Vierailija
11/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kans käynyt virallisessa testissä ja 24 keskihajonnalla mun äo on 149. Mä itse varon visusti mainitsemasta asiasta kellekkään ja varsinkin töissä yritän olla niinkuin muutkin. Ainoastaan lähipiiri tietää asiasta. Yhdessä työpaikassa joskus ammoisina aikoina erehdyin mainitsemaan asiasta pomolle ja sen jälkeen mut savustettiin puolessa vuodessa ulos pitkän ja ongelmattoman työuran jälkeen. En enää ihan luota ihmisten kykyyn suhtautua normaalisti tämmösiin ominaisuuksiin, tuntuu aiheuttavan enemmänkin kateutta ja pelkoa ainakin työpaikalla.

Vierailija
12/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

WAIS-IV on nuorten ja aikuisten kognitiivisten kykyjen arviointiin tarkoitettu menetelmä.

Rakenne

WAIS-IV:n neljän indeksin rakenne on samanlainen kuin WISC-IV:ssä. WAIS-IV:n tulos muodostuu neljästä indeksistä: kielellinen ymmärtäminen VCI (Verbal Comprehension Index), visuaalinen päättely PRI (Perceptual Reasoning Index), työmuisti WMI (Working Memory Index) sekä prosessointinopeus PSI (Processing Speed Index). Indekseihin kuuluvien osatestien avulla voidaan määrittää kunkin indeksin arvo. Testin kokonaisälykkyysosamäärän (Full Scale Intelligence Quotient) tulokseen lasketaan mukaan kaikkiin neljään indeksiin kuuluvat osatestit.

Vierailija
13/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs ap:n tulos oli? Ei tainnut olla kovin korkea. Ei tuo muuten ap:ta noin kovasti nyppisi.

Oikeasti, miten jotakuta aikuista ihmistä voi noin kovasti ärsyttää tuollainen mitätön asia?

Mikä tahansa asia alkaa ärsyttämään, jos sillä leuhkitaan jatkuvasti.

Vierailija
14/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä paahtoleipä kirjoitti:

Mä olen kans käynyt virallisessa testissä ja 24 keskihajonnalla mun äo on 149. Mä itse varon visusti mainitsemasta asiasta kellekkään ja varsinkin töissä yritän olla niinkuin muutkin. Ainoastaan lähipiiri tietää asiasta. Yhdessä työpaikassa joskus ammoisina aikoina erehdyin mainitsemaan asiasta pomolle ja sen jälkeen mut savustettiin puolessa vuodessa ulos pitkän ja ongelmattoman työuran jälkeen. En enää ihan luota ihmisten kykyyn suhtautua normaalisti tämmösiin ominaisuuksiin, tuntuu aiheuttavan enemmänkin kateutta ja pelkoa ainakin työpaikalla.

Eli keskihajonnalla 24 mensan raja oli 148, nyt 15 hajonnalla 130. Eli nykyisin mitatessa tuloksesi olisi jotain 131? Mites tämän 157 keskihajonta, varmaan 24?

Vierailija
15/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen verrannut monenkin kanssa nettitestin oikeellisuutta varsinaiseen testitilanteen antamaan lukemaan. 

Nettitesti antaa pääsääntöisesti 10-15 pistettä suuremman lukeman. 

Eli tämän kun vähentää on lähellä oikeata äo-tasoansa. 

Tämä on tietysti markkinointikikka maksulliselle testille. Ihmiset intoutuvat testaamaan pääsisivätkö mensatasolle kun saavat korkeita pisteitä netissä. 

Siis Mensan nettitestin? Enemmän ole itse kuullut sitä, että osuu varsin hyvin kohdilleen. Kahdelta kuulin että sai pari pistettä paremmat oikeasta testistä ja yksi sai yhden pisteen huonomman. Enkä millään voi uskoa, että oma älykkyysosamääräni on 97. Sain päälle kasin keskiarvon yläasteella läksyjä tekemättä. Juu juu eihän se mikään neron suoritus ole, mutta ei 112 äo nero olekaan.

Vierailija
16/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lapsena WISC-III-testissä. Mulla on siitä tallella psykologin lausunto, mutta miksi siinä ei kerrota mikä mun ÄO on?

Vierailija
17/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain täydet pisteet äö testistä. Ei vaikuta ihmis suhteisiin vaikka oonkin muita fiksumpi.

Vierailija
18/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylmä paahtoleipä kirjoitti:

Eli keskihajonnalla 24 mensan raja oli 148, nyt 15 hajonnalla 130. Eli nykyisin mitatessa tuloksesi olisi jotain 131? Mites tämän 157 keskihajonta, varmaan 24?

Aivan oikein, 15 keskihajonnalla 131. Veikkaan että tuo 157 on kans mitattu 24 keskihajonnalla koska nykyinen Mensan testi ei anna noin korkeita lukemia.

Vierailija
19/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän korkeat pisteet saaneiden negatiivisiin kokemuksiin työ- ja muussa elämässä vaikuttaa varmaankin pelko ja tietämättömyys. Savustetaan minua älykkäämpi ihminen pois, jos se on mahdollista. Pelätään oman paikan ja/tai aseman puolesta. Samasta syystä tietyt ihmiset pelkäävät esim. psykologeja ja psykiatreja, kun kuvitellaan, että he näkevät minusta jotakin mitä en halua

Vierailija
20/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohimennen tein testin ja 15 keskihajonnalla tuli 131. Mietin tuloksen olevan tietysti täyttä kakkaa, mutta tunnen myös vähemmän pisteitä saaneita henkilöitä. Jotenkin iso osa ihmisistä tuntuu ja on aina tuntunut typeriltä, kun itsellä ei ole vaikea tajuta. Nyt olen alkanut miettiä, jos kyse onkin enemmästä kuin muiden ihmisten halusta ymmärtää. Mikä kyllä vähän pelottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi