Olen keskituloinen, enkä jaksa elättää työttömiä, joilla on minua parempi elintaso
Miksi minun, 3100 euroa tienaavan pitää elättää kaikki työttömät, joilla on varaa kaikkeen mihin minullakin? Oma palkkani menee kokonaan pakollisiin laskuihin ja työttömät senkun kantavat laskujaan Kelaan maksettaviksi.
Näistä asioista ei lehdistö kirjoita tarpeeksi. Toivottavasti vaikka tästä jutustani joku älykäs iltapäivälehden toimittaja ottaa juttuvinkin ja pääsen ensi viikon lööppeihin.
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sä olet köyhempi kuin keskituloinen, nimittäin keskitulo Suomessa oli 3 596 e viime vuonna.
Mieti että puolet töissä käyvistä siis saa alle tuon summan silti maksaa veroja näiden hyväksi jotka ei tee mitää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli. Parin vuoden sisään työttömien tuet on laskettu minimiin ja niitäkin saadakseen on pakko osallistua aktivoivaan toimintaan. Kehityksen suunta on selvä, eikä sitä olla muuttamassa.
Epäilemättä. Ja jos joku vastustaa, voivat viisaat päättäjämme eduskunnassa todeta, että he ovat iltasanomista ja vauvapalstalta lukeneet, että joku työtön on välillä onnellinen ja lisäksi joku työtön sa säästettyä rahaa niin, että osti kaksi litraa mansikoita!
Litra mansikoita on minullekin luksusta. Miksi minä tein töitä sen eteen jos sen vois saada ilmaiseksi?
T: työssäkäyvä
No jää ihmeessä työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sä olet köyhempi kuin keskituloinen, nimittäin keskitulo Suomessa oli 3 596 e viime vuonna.
Mieti että puolet töissä käyvistä siis saa alle tuon summan silti maksaa veroja näiden hyväksi jotka ei tee mitää!
Voi kokkaripenturassukat. Aloitukseni oli äärettömän huono vitsi. Piti osua tuohon ääliömäiseen Minna-ketjuun.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli. Parin vuoden sisään työttömien tuet on laskettu minimiin ja niitäkin saadakseen on pakko osallistua aktivoivaan toimintaan. Kehityksen suunta on selvä, eikä sitä olla muuttamassa.
Epäilemättä. Ja jos joku vastustaa, voivat viisaat päättäjämme eduskunnassa todeta, että he ovat iltasanomista ja vauvapalstalta lukeneet, että joku työtön on välillä onnellinen ja lisäksi joku työtön sa säästettyä rahaa niin, että osti kaksi litraa mansikoita!
Litra mansikoita on minullekin luksusta. Miksi minä tein töitä sen eteen jos sen vois saada ilmaiseksi?
Loistavaa neuvo. Ideologisesti työttömille tulee äkkiä nälkä jos kukaan ei anna enää nille rahaa. Aikoisiko työ maistua ennen mansikoita?
Parempi on että ei anneta niille enää mansikkarahaa. Vuokran voi maksa ja ruokaa saa ruokajonosta, kai sitä nyt edes sinne voi vaivaudu jos on nälkä. Jos muuta kaipaa niin menee töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kokkaripenturassukat. Aloitukseni oli äärettömän huono vitsi. Piti osua tuohon ääliömäiseen Minna-ketjuun.
Ap
Kokkaripentu jos tienaa juuri sen että voi elättää itsensä pk-seudulla? Hyi äkkiä palkat alemmas!
Onneksi sun ei tarvitsekaan elättää. Ihan vapaasti voit heittäytyä työttömäksi.
Keskituloinen ei vielä elätä kuin itsensä. Siitä ylemmäs elättää sitten myös pienituloiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKokkaripentu jos tienaa juuri sen että voi elättää itsensä pk-seudulla? Hyi äkkiä palkat alemmas!
Kokkaripentu, jos ei osaa lukea iltapäivälehtien saduista tai palstan provoista kuin vieatin: Hyi, työttömät loiset vetävät Suomen alas ja pilaavat elämäni. :D
Mutta nyt on 1 työtön vähemmän. Tajusin että parhaiten pärjää kun tekee sen 5h/ pv töitä ja hakee loput Kelalta. Pienituloisena minulle laskettiin veroprosentti 0:aan ja palkkaa jää 1150€ käteen /kk. Tähän päälle kelan soviteltu työttömyyskorvaus 450€/kk verottomia. Tää on niin luksusta, kun kuitenkin on tottunut tässä vuosien saatossa elämään sillä työttömyyskorvauksella niin nyt jää n. 1000€/ kk säästöön!
Paljo ap:lla jää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loistavaa neuvo. Ideologisesti työttömille tulee äkkiä nälkä jos kukaan ei anna enää nille rahaa. Aikoisiko työ maistua ennen mansikoita?
Parempi on että ei anneta niille enää mansikkarahaa. Vuokran voi maksa ja ruokaa saa ruokajonosta, kai sitä nyt edes sinne voi vaivaudu jos on nälkä. Jos muuta kaipaa niin menee töihin.
Ei vaan koska sinä sitä työttömän osaa niin kadehdit, niin vaihdetaan päittäin; minä tulen sinun paikallesi tekemään töitä, tule sinä minun paikalleni työttömäksi. Kerro sitten oikein yksityiskohtaisesti, kuinka nautit siitä ja saata*an ilmaisista mansikoista.
Näiltä peikoilta tuppaa unohtumaan se, että myös se "vastapuoli" maksaa veroja. Työmarkkinatuesta meni viimeksi tarkistaessa se 20%.
Keskituloinenkin taitaa vaan olla siellä nettosaajan puolella, kun koko elämää katsotaan. Ei niitä veroja niin paljon vuodessa kerry siitä keskipalkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKokkaripentu jos tienaa juuri sen että voi elättää itsensä pk-seudulla? Hyi äkkiä palkat alemmas!
Kokkaripentu, jos ei osaa lukea iltapäivälehtien saduista tai palstan provoista kuin vieatin: Hyi, työttömät loiset vetävät Suomen alas ja pilaavat elämäni. :D
No ehkä minä olen parempi kuin te muut kun en perusta käsityksiäni palstalle tai edes lue iltapäivälehtiä. Ihan tosellista elämää näen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi on että ei anneta niille enää mansikkarahaa. Vuokran voi maksa ja ruokaa saa ruokajonosta, kai sitä nyt edes sinne voi vaivaudu jos on nälkä. Jos muuta kaipaa niin menee töihin.Ei vaan koska sinä sitä työttömän osaa niin kadehdit, niin vaihdetaan päittäin; minä tulen sinun paikallesi tekemään töitä, tule sinä minun paikalleni työttömäksi. Kerro sitten oikein yksityiskohtaisesti, kuinka nautit siitä ja saata*an ilmaisista mansikoista.
Ei minulla tai tuskin kenelläkään ole mitään niitä vastaan jotka haluavat tehdä töitä.
Ne jotka tuli julkisuuteen ideologisesti työttöminä kusi kaikkien työttömien muroihin.
Sinulle voin ostaa mansikoita pienellä paikallani jos et pääse työkaverikseni.
Niinkö? Asun pienessä yksiössä, en omista pesukonetta. Elektroniikka on 4-6 vuotta vanhaa, puhelin tosin vain kaksi vuotta vanha markkinoiden halvin malli. En tilaa lehtiä, en käytä julkista liikennettä, ei ole tv-kanavia, ei netflixiä. En omista autoa. Arvokkain omaisuuteni on pari vuotta vanha markettipyörä. En nyt oikein keksi, miksi kadehtisit minua.
Vierailija kirjoitti:
Ap, ei kannata kadehtia perustoimeentulotuella/työmarkkinatuella eläviä. Eivät he "kanna laskujaan Kelan maksettavaksi", tuen pitää riittää perusmenoihin. Ok, asumistukea voi hakea erikseen ja lääkemenoja korvataan. Mutta mieti, sä saat ihan itse päättää, mihin panostat ja mihin et, eikä sun tarvitse tehdä menoistasi säännöllisesti tiliä kenellekään.
Laiha lohtu siitä että menettää 8h/päivä aikaansa. Verotus on syvältä! Kenenkään ei pitäis joutua maksamaan kohtuuttomia veroja, tienaa sitten miten paljon vaan. Ei vaan oo reilua!
Vierailija kirjoitti:
Niinkö? Asun pienessä yksiössä, en omista pesukonetta. Elektroniikka on 4-6 vuotta vanhaa, puhelin tosin vain kaksi vuotta vanha markkinoiden halvin malli. En tilaa lehtiä, en käytä julkista liikennettä, ei ole tv-kanavia, ei netflixiä. En omista autoa. Arvokkain omaisuuteni on pari vuotta vanha markettipyörä. En nyt oikein keksi, miksi kadehtisit minua.
On sulla ainakin mahdollisuus käyttää aikasi niin kuin haluat! Kyllä mäkin mielelläni olisin viettäny viime viikkojen helteet uimarannalla ku kuumassa toimistossa. Eli kun käy töissä pn ehkä vähän (painotan- VÄHÄN) enemmän rahaa, mutta ei sitten ole aikaa käyttää sitä rahaa haluamallaan tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi on että ei anneta niille enää mansikkarahaa. Vuokran voi maksa ja ruokaa saa ruokajonosta, kai sitä nyt edes sinne voi vaivaudu jos on nälkä. Jos muuta kaipaa niin menee töihin.Ei vaan koska sinä sitä työttömän osaa niin kadehdit, niin vaihdetaan päittäin; minä tulen sinun paikallesi tekemään töitä, tule sinä minun paikalleni työttömäksi. Kerro sitten oikein yksityiskohtaisesti, kuinka nautit siitä ja saata*an ilmaisista mansikoista.
Ymmärrä se, ettei työttömyytä kadehdita. Sitä ei vaan haluta rahoittaa siinä määrin mitä nykyään työssäkäyvät joutuvat tekemään. Kaksi täysin eri asiaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrä se, ettei työttömyytä kadehdita. Sitä ei vaan haluta rahoittaa siinä määrin mitä nykyään työssäkäyvät joutuvat tekemään. Kaksi täysin eri asiaa!
Mutta kerjäläiset kadunkulmissa ja kasvava rikollisuus ois tosi jees?
Ottivatko jotkut tämänkin ketjun tosissaan? :(
Ap - todellinen kuin Minna