Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö/kannattaako lihavuudesta mielestäsi huomauttaa lihavalle?

Vierailija
27.07.2018 |

Tai ylipainoiselle ja missä menee mbi-raja huomauttelulle? Hesarissa käydään kiihkeää keskustelua aiheesta.

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colette kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Colette kirjoitti:

Aasiassa, etenkin Etelä-Korea ja Japani, siitä huomautetaan perheen toimesta välittömästi. Lännessä huomauttelua pidetään törkeänä eikä sitä näin ollen tehdä. Ihmisten kokoja näissä maanosissa tulkitsemalla päästään itsestäänselvään lopputulokseen. Ovatko suomalaiset valmiita kohtaamaan ko tulosta? Eivät ole.

Aasiassa varmasti huomautetaan myös, jos ihminen ei etene elämässään, vaan keskittyy pelkkään ulkonäköönsä koulutuksensa ja uransa sijaan. Ja tietenkin prostituoituna toimiminen tuo häpeää myös koko perheelle, koko perhe menettää kasvonsa.

Toki ja kilpailu niin koulu- kuin työelämässä on kovempaa kuin missään muualla päin maailmaa. Paineiden luominen on osa kulttuuria. Itse pidän tätä hyvänä asiana. Työelämässä ulkonäöllä on tosin merkitystä aivan eri tavalla kuin meillä päin. Prostituutiosta eri mieltä. Harvemmin KUKAAN kertoo siitä perheelleen. Nyt viittaan Soulissa yksin asuvaan naiseen, en Thaimaan köyhyyteen.

Ilmoitatko pälvikaljuisellekin, että hänellä on paljas paikka tukan keskellä? Siihen voisi vaikka hommata hiussiirteen eikä olla laiska nahjus ja muiden silmätikkuna.

Sitten voisi huomauttaa myös lyhyille ihmisille, että he ovat liian lyhyitä. Heidän pitäisi mennä kenkäkauppaan ja hankkia 10 sentin korot, että naama nousisi normaaleiden ihmisten tasolle.

Pisamanaamaiset voisivat levittää naamaansa sentin pakkelit, ettei se alkuperäinen nahka näkyisi ja pilaisi sinun päivääsi.

Oikeastaan voisit liittää tänne palstalle oman kuvasi, jotta kaikki voisivat ottaa mallia ja muuttua täsmälleen sinun kaltaiseksesi.

Vierailija
22/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sellainen huomauttelu melko idiootin vaikutelman antaa. Ikäänkuin henkilö luulisi lihomisen tapahtuvan samaan tapaan kuin kastike roiskahtaa kauluksille lounaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Colette kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Colette kirjoitti:

Aasiassa, etenkin Etelä-Korea ja Japani, siitä huomautetaan perheen toimesta välittömästi. Lännessä huomauttelua pidetään törkeänä eikä sitä näin ollen tehdä. Ihmisten kokoja näissä maanosissa tulkitsemalla päästään itsestäänselvään lopputulokseen. Ovatko suomalaiset valmiita kohtaamaan ko tulosta? Eivät ole.

Aasiassa varmasti huomautetaan myös, jos ihminen ei etene elämässään, vaan keskittyy pelkkään ulkonäköönsä koulutuksensa ja uransa sijaan. Ja tietenkin prostituoituna toimiminen tuo häpeää myös koko perheelle, koko perhe menettää kasvonsa.

Toki ja kilpailu niin koulu- kuin työelämässä on kovempaa kuin missään muualla päin maailmaa. Paineiden luominen on osa kulttuuria. Itse pidän tätä hyvänä asiana. Työelämässä ulkonäöllä on tosin merkitystä aivan eri tavalla kuin meillä päin. Prostituutiosta eri mieltä. Harvemmin KUKAAN kertoo siitä perheelleen. Nyt viittaan Soulissa yksin asuvaan naiseen, en Thaimaan köyhyyteen.

Sanoo hän, jolla ei ole mitään koulutusta, tienaa rahansa prostituutiolla ja viettää aikaansa raivoten nettipalstalla. Et ole kovin varteenotettava henkilö mainostamaan menestymistä.

On sentään lukiotausta,jonka avulla pystyn hakemaan korkeakouluun ensi vuonna. Olen yrittänyt saada itselleni kunnon työn sen sijaan että olisin palannut SD sivuille. Tein tällä viikolla taas yhden trial dayn, en saanut paikkaa. Kyseessä KAHVILA. En pysty keskittymään yhtään. Mutta en aio luovuttaa. Palstailuni on vähentynyt huomattavasti viime vuodesta. Vaikka tilanteeni on NYT tämä, en anna sen lannistaa itseäni sillä muuten en edes yrittäisi.

Vierailija
24/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sairaus, joka lihottaa (oikeasti). Jos joku huomauttaa painostani, saa hän kuulla myös painoni syyn ja kunniansa painavin sanankääntein.

Jos joku ihminen on lihava tai laiha, te *ette* voi tietää mistä se johtuu. Jonkun paino on hänen ja korkeintaan hänen lääkärinsä asia.

Vierailija
25/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai pitää huomauttaa, ja kas lihava laihtuu. Ja tyhmälle huomauttelijalle pitää huomauttaa siitä tyhmyydestä. Näin poistamme kaikki ei-toivotut ominaisuudet maailmasta.

Vierailija
26/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole itse sitä huomannut vai ? :D

Vierailija
27/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomauttelu kuuluu tavallisiin käytöstapohin. Miten muuten maavalaille kerrotaan, että heidän elämäntapansa ovat päin hemmettiä?

Jos sinulla on tauti joka lihottaa, lopeta liikaa syöminen. Jos tämän kertominen saa sinut vihaiseksi, hankkiudu äkkiä hoitoon.

Vierailija
28/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ehdottomasti! Vain harva lihava tietää olevansa lihava. Nykyaikana lihavuuteen kuuluu niin paljon glorifiointia ja ulkomuodon tuomia etuisuuksia, että pitäisin suorastaan välttämättömänä saattaa tieto lihavuudesta lihavan itsensä tietoon.

Vierailija
29/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tietysti huomauttaa.

Samalla tavalla, kun laihallekin pitää huomauttaa laihuudesta.

Ja kaljulle kaljuudesta.

Vierailija
30/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomauttelu kuuluu tavallisiin käytöstapohin. Miten muuten maavalaille kerrotaan, että heidän elämäntapansa ovat päin hemmettiä?

Jos sinulla on tauti joka lihottaa, lopeta liikaa syöminen. Jos tämän kertominen saa sinut vihaiseksi, hankkiudu äkkiä hoitoon.

Seuraavaksi kerrot varmasti minulle miten saat ahmimishäiriöni katoamaan silmänräpäyksessä. Siihen kun ei olla minä ja hoitotiimi useamman vuoden aikana löydetty vastausta. Mutta sinähän vaikutat niin viisaalta että sulta vastaus löytyy.

Vierailija
31/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai. Itse huomautan myös kaupoissa rääkyvien lasten vanhemmille, että hei, kaikkien ei kannattais lisääntyä, kun ei näköjään ole noita kasvatustaitoja. Ulkonäöstä tietenkin kerrotaan kaikille oma mielipide, kuten että sulla on pottunokka ja onpa harvinaisen hirveä tukka.

Ylipäänsä kasvattaminen on tosi hyvä juttu, kun ihmiset eivät itse muuten tajua tilaansa. Insuliinia piikittävälle voi sanoa että se on syönyt liikaa sokeria, kannattais lopettaa niin paranee. Ja silmälaseja käyttävälle voi kertoa mustikansyönnin parantavan näköä.

Maailmasta tulee paljon parempi paikka kun ihmiset kertovat asioita tietämättömille. Äsken kerroin naapurin 'äijälle että sen akka häyttää hutsulta ja ilmeisesti onkin kun ukon ollessa töissä näkyi kylässä olevan ihan vieras mies. Kuuluvat nyt keskustelevan siellä aika äänekkäästi.

Vierailija
32/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pitää huomauttaa. sehän on suorastaan velvollisuus. Samoin puhevikaiselle pitää kovaan ääneen kertoa, että ai sulla on paha r-vika. Ta-daa, eihän hän siitä itse ollut tietoinen. Samoin aknesta kannattaa huomauttaa, ihan vaan varmuuden vuoksi. Tai todeta - ai, sä oot nooooin lyhyt.

Jos ei kehtaa huomauttaa, niin aina voi tuijottaa tai pudistella päätään. Ontuville, lihaville, iso/pienirintaisille, iso nenäisille, kaljuille, köyhille jne.

Vierailija
33/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pitää huomauttaa. Myös kaljuille, alipainoisille, psoriaatikoille, akneihoisille, amputoiduille, jne pitää huomauttaa asiasta. He eivät vättämättä itse ole tietoisia. On myös tärkeää ilmoittaa heille, että ympäröivät ihmiset ovat huomanneet heidän ominaisuutensa. Ihan yleisiin käytöstapoihin kuuluu.

Vierailija
34/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lännessä meillä ei tosiaan moisista huomautella. Eri asia on, olisiko syytä, tai ainakin asettaa suurempaa painetta yhteisön taholta yksilön terveellisempiin elämäntapoihin.

Japanissa esimerkiksi asia on päin vastoin; lihavuudestaan saa kuulla tuon tuosta:

Vierailija
35/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Colette kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Colette kirjoitti:

Ilmoitatko pälvikaljuisellekin, että hänellä on paljas paikka tukan keskellä? Siihen voisi vaikka hommata hiussiirteen eikä olla laiska nahjus ja muiden silmätikkuna.

Sitten voisi huomauttaa myös lyhyille ihmisille, että he ovat liian lyhyitä. Heidän pitäisi mennä kenkäkauppaan ja hankkia 10 sentin korot, että naama nousisi normaaleiden ihmisten tasolle.

Pisamanaamaiset voisivat levittää naamaansa sentin pakkelit, ettei se alkuperäinen nahka näkyisi ja pilaisi sinun päivääsi.

Oikeastaan voisit liittää tänne palstalle oman kuvasi, jotta kaikki voisivat ottaa mallia ja muuttua täsmälleen sinun kaltaiseksesi.

Luettelemasi asiat eivät ole muutettavissa. Lisäksi pisamat söpöjä,miksi kukaan niitä muuttaisi? Minun kouluttautumattomuus ja toisen lihavuus sen sijaan asioita, joille voi tehdä jotain.

Vierailija
36/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on väärän mallinen takki. Sulla on liian pitkä tukka. Sulla on väärän värinen parta, sun varpaissa ei oo kynsilakkaa.

Mistä nyt ei voisi huomautella ihmisille?

Itse työskentelen vaatetusalalla ja itkettää katsoa mitä ihmisillä on päällä. Tyylittömiä, kuluneita rettuja, jotka eivät värin ja muodon puolesta sovi heille.

Miksei ihmiset voi perehtyä siihen mitä tekstiilimateriaaleja on olemassa, mitkä mallit sopivat heille ja miten vaatteita ja kenkiä huolletaan?

Aina pitää mennä sieltä mistä aita on matalin ja ostaa 5e t-paita tarjouslaarista marketista, vaikka se onkin liian iso tai pieni. Ja menee huonoksi kahden pesun jälkeen, kun on pelkkää elastaania.

Kun katsoo kauppojen vaatevalikoimia Suomessa niin tyylikkäästi täällä pystyvät pukeutumaan 50kg mallit. Valikoimat eri vartalotyypeille ja pituuksille eivät ole hääppöiset. Jos aikuinen nainen haluaa pukeutua laadukkaisiin vaattwisiin niin tarjolla on puoli metriä liian pitkää rumanväristä marttakerhovaatetta. Niin että älä valita. Suurin osa myyjistä on myös täysin ammattitaidottomia neuvomaan ketään malleissa. Olen toki Hgissä pari sellaistakin nähnyt. T. Tyylikkäästi pukeutuva

Vierailija
37/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colette kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Colette kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Colette kirjoitti:

Luettelemasi asiat eivät ole muutettavissa. Lisäksi pisamat söpöjä,miksi kukaan niitä muuttaisi? Minun kouluttautumattomuus ja toisen lihavuus sen sijaan asioita, joille voi tehdä jotain.

Jep, aina sorrutaan tähän samaan virheeseen ja verrataan keskenään asioita joist toihin ei voi vaikuttaa jas toisiin voi. Naisen logiikkaa.

Vierailija
38/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on joku heikko kohta. Itde tarttuisin näihin ja huomauttaisin ilkeästi takaisin ja haukkuisin vielä yksinkertaiseksi.

Vierailija
39/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta tarvitse huomauttaa, eiköhän lihava itsekin tiedä tilanteensa. Toisaalta ei myöskään pidä hehkuttaa mitään kehopositiivisuuspaskaa, jolla lihavuus pyritään normalisoimaan.

Vierailija
40/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on väärän mallinen takki. Sulla on liian pitkä tukka. Sulla on väärän värinen parta, sun varpaissa ei oo kynsilakkaa.

Mistä nyt ei voisi huomautella ihmisille?

Itse työskentelen vaatetusalalla ja itkettää katsoa mitä ihmisillä on päällä. Tyylittömiä, kuluneita rettuja, jotka eivät värin ja muodon puolesta sovi heille.

Miksei ihmiset voi perehtyä siihen mitä tekstiilimateriaaleja on olemassa, mitkä mallit sopivat heille ja miten vaatteita ja kenkiä huolletaan?

Aina pitää mennä sieltä mistä aita on matalin ja ostaa 5e t-paita tarjouslaarista marketista, vaikka se onkin liian iso tai pieni. Ja menee huonoksi kahden pesun jälkeen, kun on pelkkää elastaania.

Onko sinulla provikkapalkka :D

Minulla on 100 % puuvillaa olevat collarit, joissa on reikiä, ovat oikein kätevät lenkkihousut ja tuuletus pelaa. Pidän niitä siksi, koska aiemmin ostamani "laadukkaat collarit" hajosivat vielä nopeammin. Minulla on nyt 300 eurosta arvoluuttuja kun leikkasin ne rievuiksi. Muut hehkuttivat laatua ja ostin useammat kerralla. Kankkulan lattarievuivuiksi päätyivät. Aivan sama mitä ostaa niin eivät nykyään kestä. Olisihan se tyhmää noudattaa sopimuksia ja tehdä kestävän kehityksen mukaisia vaatteita, koska sitten kauppa ei tahkoaisi voittoja...

Osaan kyllä tarvittaessa pukeutua hyvin, koska olen suorittanut vaatetusalan tutkinnon, mutta suuremmaksi osaksi en näe perusteluja sille. Väriopitkin ovat hallussa, mutta kukin pitäköön sitä väriä ja mallia mikä itseään ilahduttaa. On tärkeää, että näyttää itsensä mielestä hyvälle ja tuntee olonsa mukavaksi. Se ei ole tärkeää mitä sinä muiden päälle pukisit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme