Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö/kannattaako lihavuudesta mielestäsi huomauttaa lihavalle?

Vierailija
27.07.2018 |

Tai ylipainoiselle ja missä menee mbi-raja huomauttelulle? Hesarissa käydään kiihkeää keskustelua aiheesta.

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis bmi...

Vierailija
2/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi? Kyllä jokainen sen tietää huomauttelemattakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa edes yhden hyvän syyn huomauttaa?

Vierailija
4/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasiassa, etenkin Etelä-Korea ja Japani, siitä huomautetaan perheen toimesta välittömästi. Lännessä huomauttelua pidetään törkeänä eikä sitä näin ollen tehdä. Ihmisten kokoja näissä maanosissa tulkitsemalla päästään itsestäänselvään lopputulokseen. Ovatko suomalaiset valmiita kohtaamaan ko tulosta? Eivät ole.

Vierailija
5/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden kuin terveydenhoitoalan ammattilaisten ei pidä käytännössä koskaan. No, ehkä oma puoliso voi olla tapaus jossa ymmärtää että huomauttaa, muut ei.

Lääkäri tai terveydenhoitaja luonnollisesti saa ottaa lihavuuden puheeksi, onhan se terveysriski, ja joskushan se vaikuttaa ihan suoraankin vaivaan minkä takia lääkäriin on tultu (tyyliin huono polvi olisi paljon vähemmän kivulloinen jos joutuisi kantamaan päällään 30 kg vähemmän, tai voisi selvitä vielä ilman verenpainelääkettä jos muuttaa elämäntapansa ja laihtuu). 

Mutta ei lääkärikään sinänsä painosta "huomauta", he vaan tuovat esiin faktat mitä se vaikuttaa terveydentilaan. Aikuinen ihminen saa vapaasti valita olla välittämättä, samoin kuin hän voi myös esim. juoda viinaa, harrastaa extremelajeja tms vaikka onkin terveysriskejä nämäkin.

Vierailija
6/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Kyllä ne tietää itsekin kokonsa.

Vierailija
7/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla on huono PMS-päivä niin huomauttaminen voi olla huomauttajalle huomattavan epäterveellistä :D t. nimimerkki mies sanoo että olen niinä päivinä kiltti ja rauhallinen kuin saalistava tiikeri

Vierailija
8/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni aökoi huomauttaa ja jankata painostani. Meni kaikki halut häntä kohtaan. Seuraukset pitää siis olla valmis kantamaan, jos alkaa muiden ulkonäöstä huomautella.

Vierailija
9/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colette kirjoitti:

Aasiassa, etenkin Etelä-Korea ja Japani, siitä huomautetaan perheen toimesta välittömästi. Lännessä huomauttelua pidetään törkeänä eikä sitä näin ollen tehdä. Ihmisten kokoja näissä maanosissa tulkitsemalla päästään itsestäänselvään lopputulokseen. Ovatko suomalaiset valmiita kohtaamaan ko tulosta? Eivät ole.

Aasiassa varmasti huomautetaan myös, jos ihminen ei etene elämässään, vaan keskittyy pelkkään ulkonäköönsä koulutuksensa ja uransa sijaan. Ja tietenkin prostituoituna toimiminen tuo häpeää myös koko perheelle, koko perhe menettää kasvonsa.

Vierailija
10/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on masennus, jonka johdosta myös paino on noussut. En oikein näe mitään pointtia kenellekään huomattaa jostain itselleni samantekevästä oireesta kun on tärkeämpiäkin asioita ratkottavana tässä tilanteessa.

Vierailija
11/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kuvittelet että se ihminen yhtäkkiä huomautuksen saatuaan alkaa ajatella että joo kiva kun huomautit. En olisi itse tajunnut. Alampa nyt liikkumaan enemmän ja syömään vähemmän.

----

Yleensä tuommoinen huomauttelu saa aikaan vain pahaa mieltä. Lihava ihminen tietää kyllä olevansa lihava.

Vierailija
12/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä, ei kannata eikä saa huomauttaa. Lihava tietää itsekin olevansa lihava, ei huomautteluista ole mitään hyötyä.

Vierailija
13/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään pidä huomautella. Ihmisillä on ihan riittävästi vaikeuksia muutenkin, ei siihen päälle tarvita enää ulkonäköön kohdistuvaa kritiikkiä. Huomauttelu voi johtaa yhä pahempaan ahmimiseen.

Vierailija
14/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Colette kirjoitti:

Aasiassa varmasti huomautetaan myös, jos ihminen ei etene elämässään, vaan keskittyy pelkkään ulkonäköönsä koulutuksensa ja uransa sijaan. Ja tietenkin prostituoituna toimiminen tuo häpeää myös koko perheelle, koko perhe menettää kasvonsa.

Toki ja kilpailu niin koulu- kuin työelämässä on kovempaa kuin missään muualla päin maailmaa. Paineiden luominen on osa kulttuuria. Itse pidän tätä hyvänä asiana. Työelämässä ulkonäöllä on tosin merkitystä aivan eri tavalla kuin meillä päin. Prostituutiosta eri mieltä. Harvemmin KUKAAN kertoo siitä perheelleen. Nyt viittaan Soulissa yksin asuvaan naiseen, en Thaimaan köyhyyteen.

Vierailija
15/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colette kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Colette kirjoitti:

Toki ja kilpailu niin koulu- kuin työelämässä on kovempaa kuin missään muualla päin maailmaa. Paineiden luominen on osa kulttuuria. Itse pidän tätä hyvänä asiana. Työelämässä ulkonäöllä on tosin merkitystä aivan eri tavalla kuin meillä päin. Prostituutiosta eri mieltä. Harvemmin KUKAAN kertoo siitä perheelleen. Nyt viittaan Soulissa yksin asuvaan naiseen, en Thaimaan köyhyyteen.

Niin, tarkoitin, että ihan samalla tavalla kuin joku lihava voi olla Aasiassa epäkelpo, myös sinä voit olla, vaikka kuinka laihdutat.

Vierailija
16/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colette kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Colette kirjoitti:

Sanoo hän, jolla ei ole mitään koulutusta, tienaa rahansa prostituutiolla ja viettää aikaansa raivoten nettipalstalla. Et ole kovin varteenotettava henkilö mainostamaan menestymistä.

Vierailija
17/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kantaa kilonsa itse, eipä se minulle kuulu. Minulle kuuluu vanhempana vain sen huolehtiminen, että oma (alaikäinen) lapseni pysyy normaalipainon rajoissa. Ja jos ei pysy, ei se tee hänestä yhtään sen vähemmän rakkaampaa. Huomauttamalla ylipainosta, voi esim. teineille tehdä enemmän vahinkoa kuin hyötyä.

Joku kohta vetää tähän "minun verorahojani ei kyllä saa lihavien sairauksien hoitamiseen" -mantran, joten sanon, että Suomessa on suurempiakin elintasosairauksista johtuvia kuluja. Esim. minun tuntemani diabeetikot, kolesteroli- ja verenpainelääkkeitä popsivat ovat kaikki ns. normaalipainoisia. Minun verorahojani ei sitten saa käyttää alkoholista, huumeista tai tupakasta johtuvien sairauksien hoitoon. Eikä etenkään urheiluvammojen hoitoon. 

Vierailija
18/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on väärän mallinen takki. Sulla on liian pitkä tukka. Sulla on väärän värinen parta, sun varpaissa ei oo kynsilakkaa.

Mistä nyt ei voisi huomautella ihmisille?

Itse työskentelen vaatetusalalla ja itkettää katsoa mitä ihmisillä on päällä. Tyylittömiä, kuluneita rettuja, jotka eivät värin ja muodon puolesta sovi heille.

Miksei ihmiset voi perehtyä siihen mitä tekstiilimateriaaleja on olemassa, mitkä mallit sopivat heille ja miten vaatteita ja kenkiä huolletaan?

Aina pitää mennä sieltä mistä aita on matalin ja ostaa 5e t-paita tarjouslaarista marketista, vaikka se onkin liian iso tai pieni. Ja menee huonoksi kahden pesun jälkeen, kun on pelkkää elastaania.

Vierailija
19/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen kantaa kilonsa itse, eipä se minulle kuulu. Minulle kuuluu vanhempana vain sen huolehtiminen, että oma (alaikäinen) lapseni pysyy normaalipainon rajoissa. Ja jos ei pysy, ei se tee hänestä yhtään sen vähemmän rakkaampaa. Huomauttamalla ylipainosta, voi esim. teineille tehdä enemmän vahinkoa kuin hyötyä.

Joku kohta vetää tähän "minun verorahojani ei kyllä saa lihavien sairauksien hoitamiseen" -mantran, joten sanon, että Suomessa on suurempiakin elintasosairauksista johtuvia kuluja. Esim. minun tuntemani diabeetikot, kolesteroli- ja verenpainelääkkeitä popsivat ovat kaikki ns. normaalipainoisia. Minun verorahojani ei sitten saa käyttää alkoholista, huumeista tai tupakasta johtuvien sairauksien hoitoon. Eikä etenkään urheiluvammojen hoitoon. 

Ja erittäin yleisesti ne, jotka tuosta veroraha-asiasta meuhkaavat, eivät ole lähelläkään nettomaksajaa.

Vierailija
20/99 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni ylipainoisten pitää huomauttaa typeryydestä ja epäkohteliaisuudesta niille, jotka huomauttelevat lihavuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän