Isorintaisen pukeutuminen helteellä
Ongelmana ovat suuret rinnat (75-i- 70 j) ja nämä helteet. En halua paljastlla muttten voi kuumuuden takia pitää peittäviä paitoja. Suurimmassa osassa mekkoja jotka ovat sopivia muuten, on rintaosa todella pieni, ei mahdu rinnat... Tuubimallisissa joutuu pitämään toppia alla ja vielä rintaliivejä eli 3 kerrosta vaatetta. Joudun pitämään myös t-paidan alla rintaliivejä ja sporttiliivejä litistävän vaikutelman aikaansaamiseksi, sillä en rinnat näyttävät todella halvoilta ja tulee mieleen joku povipommi. Silloinkin on kuuma ja olisi kiva jos olisi joku vilpoisampi vaihtoehto.
Ja ei, mikään isojen naisten mallisto ei käy tiimalasivartalon takia, en halua laittaa päälle säkkiä (isojen tyttöjen vaatteet on suunniteltu yleensä omenavartaloille). Joku XL mekko roikkuu päällä olkapäiltä jne, eivät sovi.
Miten te muut isorintaiset pukudutte?
Kommentit (68)
Litistävät rintsikat ja tunika tai mekko jonka alla rintsikat ja urheiluliivit/ toppi
Älä alistu tissisheimauksen uhriksi.
Teetä ompelijalla pari kolme kaunista puuvilla- tai pellavamekkoa mittojesi mukaisesti. Niiden alle ei tarvitse pukea muuta kuin rintaliivit.
Suosittelen myös hakeutumista rintojen pienennysleikkaukseen. Jos nyt heti elokuussa käynnistät prosessin (tarvitset lähetteen esim. gynekologilta), niin pääset viimeistään keväällä leikkaukseen. Ensi kesänä ei enää olisi näitä kookkaisiin rintoihin liittyviä ongelmia.
Itse kävin pienennettävänä 5 vuotta sitten enkä ole katunut muuta kuin sitä, etten tehnyt sitä aikaisemmin.
Ei ole mitään vaki kauppaa pitää kierellä ja etsiä, esim. Kietaisumallit ja joustavat kankaat ovat hyviä tai slimmatut tunikat
Ei muhkeat rinnat voi koskaan näyttää halvalta, mitä suuremmat sitä arvokkaammat.
Tukeva bikiniyläosa tai sporttiliivit on mukavampi hikoillessa kuin normirintsikat ja varmaan ei tyrkytä poveakaan niin paljon. Siihen päälle puuvillainen maximekko v-dekolteella, olkaimet tai halterneck.
Käyttäjä2628 kirjoitti:
Pellavaiset ja puuvillaiset tunikat.
Tunikat eivät sovi kun olen tiimalasimallinen, näytän kolme kertaa leveämmältä kuin tavallisesti niissä. Ovat usein säkkimallisia, ja mikä niiden kanssa alaosana? Sen verran löytyy reittä ja takapuolta etten kehtaa heilua lyhyessä tunikassa tai mekossa ilman legginssejä tms.. maksimekot ovat parhaita itselleni mutta kun ne yläosat ovat niin pieniä rintojen kohdalta.
En mitenkään erityisesti litistele mitään kesäksi. Ihan normirintsikoita pidän. Paremmin istuvia mekkoja löytyy aikuisille naisille suunnatuista liikkeistä. Niissä malleissa on tilaa rinnoille. Toki saa vähän joskus etsiä että löytyy muutakin kuin mummokuoseja, mutta kyllä esim. yksivärisiä pellavamekkoja saa.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen myös hakeutumista rintojen pienennysleikkaukseen. Jos nyt heti elokuussa käynnistät prosessin (tarvitset lähetteen esim. gynekologilta), niin pääset viimeistään keväällä leikkaukseen. Ensi kesänä ei enää olisi näitä kookkaisiin rintoihin liittyviä ongelmia.
Itse kävin pienennettävänä 5 vuotta sitten enkä ole katunut muuta kuin sitä, etten tehnyt sitä aikaisemmin.
Se, että sinä olet tehnyt moisen tyhmyyden ei tarkoita sitä, että muiden pitäisi sortua samaan tyhmyyteen.
Oikeasti, se pienennysleikkaus on tosi hyvä ratkaisu, kun rinnat ovat niin isot kuin sinulla, mutta vartalo muuten normaali.
Pienennysleikkaus ei tarkoita rintojen poistamista. Minun rintani pienenivät leikkauksessa rintaliivikoosta 75I kokoon 75E. En siis vieläkään ole pienirintainen, mutta nyt olen sopusuhtainen.
Valitsen vaatteet jotka eivät ole kuumat ja kaula-aukkoa, että pääsee tuulettumaan. Kanna sinäkin ylpeästi isot rintasi 👍
Jos vyötärö erottuu kuitenkin hyvin, niin nyt on myynnissä tosi kivoja haalareita. Esim. Zalandolla tosi paljon erilaisia. Niiden kanssa ei tarvi mitään pyöräilyhousuviritelmiä. Itselleni nuo ainakin sopii yllättävän hyvin.
Monessa vaatekaupassa on nykyään isojen tyttöjen mallejakin erikseen, varmasti jostain löytyy sinunkin vartalollesi sopivaa. Sokkari, Lindex, gina tricot jne. Isommissa kaupungeissa sitten yksityisiäkin pikkuliikkeitä jonkin verran. Tai ota kunnolla mitat itsestäsi ja nettishoppailua ulkomailta. Eiköhän ala löytyä etelä- ja väli-amerikasta, jossa naiset ovat ruumiinrakenteeltaan uhkeanpuoleisia.
Vierailija kirjoitti:
Monessa vaatekaupassa on nykyään isojen tyttöjen mallejakin erikseen, varmasti jostain löytyy sinunkin vartalollesi sopivaa. Sokkari, Lindex, gina tricot jne. Isommissa kaupungeissa sitten yksityisiäkin pikkuliikkeitä jonkin verran. Tai ota kunnolla mitat itsestäsi ja nettishoppailua ulkomailta. Eiköhän ala löytyä etelä- ja väli-amerikasta, jossa naiset ovat ruumiinrakenteeltaan uhkeanpuoleisia.
Gina tricot? Eikös siellä ole vain tosi siroluisille ja hoikille naisille vaatteita jne?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään vaki kauppaa pitää kierellä ja etsiä, esim. Kietaisumallit ja joustavat kankaat ovat hyviä tai slimmatut tunikat
Kietaisumallit jää yleensä liian avonaiseksi isojen rintojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että sinä olet tehnyt moisen tyhmyyden ei tarkoita sitä, että muiden pitäisi sortua samaan tyhmyyteen.
Rintojen pienennyttämisessä ei ollut mitään tyhmää. Älä puhu asiasta, mistä sinulla ei ole mitään kokemusta.
Leikkauksen ansiosta pääsin hetkessä eroon jatkuvista niska-hartia-säryistä ja huono ryhtinikin oikeni. Itsetunto kohosi hetkessä huikean hyväksi, kun enää ei tarvinnut hävetä niitä jättiläismäisiä lolloja, jotka eivät milloinkaan tuntuneet omilta. Ne olivat aina kuin giganttiset kasvaimet rintakehälläni. Oli niin huojentavaa tulla normaaliksi ja sopusuhtaiseksi. Kauniita vaatteitakin alkoi löytyä vaikka kuinka paljon, kun ei enää ollut pakko käyttää niitä telttoja, minne tissitkin mahtuivat.
Jos ei ole itseään inhonnut siten kuin minä inhosin, ei voi ymmärtää, miten suuren huojennuksen saattoi rintojen pienennysleikkaus tuottaa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti, se pienennysleikkaus on tosi hyvä ratkaisu, kun rinnat ovat niin isot kuin sinulla, mutta vartalo muuten normaali.
Pienennysleikkaus ei tarkoita rintojen poistamista. Minun rintani pienenivät leikkauksessa rintaliivikoosta 75I kokoon 75E. En siis vieläkään ole pienirintainen, mutta nyt olen sopusuhtainen.
Voitko linkata, tai ap, jonkun kuvan (ei tietenkään omaa!) minkä kokoluokan rinnat teillä on? Niin moni käyttää ihan väärän kokoisia liivejä, että kuppikoon ilmoittamisesta ei ole mitään hyötyä. Esim nämä ovat kokoa 75I
https://www.bratabase.com/browse/nessa/rossa-soft/75I/pictures/
Vierailija kirjoitti:
Isotissinen ei välttämättä ole läski. Silloin nuo ”isojen tyttöjen” mallit on hillittömiä telttoja. Istuu korkeintaan rinnuksista jos siitäkään ja muutoin on muodoton säkki. Ja niinhän tuo ap aloituksessakin jo sanoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rintojen pienennyttämisessä ei ollut mitään tyhmää. Älä puhu asiasta, mistä sinulla ei ole mitään kokemusta.
Leikkauksen ansiosta pääsin hetkessä eroon jatkuvista niska-hartia-säryistä ja huono ryhtinikin oikeni. Itsetunto kohosi hetkessä huikean hyväksi, kun enää ei tarvinnut hävetä niitä jättiläismäisiä lolloja, jotka eivät milloinkaan tuntuneet omilta. Ne olivat aina kuin giganttiset kasvaimet rintakehälläni. Oli niin huojentavaa tulla normaaliksi ja sopusuhtaiseksi. Kauniita vaatteitakin alkoi löytyä vaikka kuinka paljon, kun ei enää ollut pakko käyttää niitä telttoja, minne tissitkin mahtuivat.
Jos ei ole itseään inhonnut siten kuin minä inhosin, ei voi ymmärtää, miten suuren huojennuksen saattoi rintojen pienennysleikkaus tuottaa.
Kiitos, minulla on ikää jo sen verran etten lähde leikkauksiin kun ei ole kipuja. Ulkonäkö ei ole tärkeää enää, mutta nyt helteellä on kuuma.
Huvittaa nämä kommentit täällä, taitavat kuvitella että kaikki isorintaiset ovat kauniita 20 v. Kyllä ne rinnat säilyvät suurina meillä vanhoillakin tädeillä.
Pellavaiset ja puuvillaiset tunikat.