Isorintaisen pukeutuminen helteellä
Ongelmana ovat suuret rinnat (75-i- 70 j) ja nämä helteet. En halua paljastlla muttten voi kuumuuden takia pitää peittäviä paitoja. Suurimmassa osassa mekkoja jotka ovat sopivia muuten, on rintaosa todella pieni, ei mahdu rinnat... Tuubimallisissa joutuu pitämään toppia alla ja vielä rintaliivejä eli 3 kerrosta vaatetta. Joudun pitämään myös t-paidan alla rintaliivejä ja sporttiliivejä litistävän vaikutelman aikaansaamiseksi, sillä en rinnat näyttävät todella halvoilta ja tulee mieleen joku povipommi. Silloinkin on kuuma ja olisi kiva jos olisi joku vilpoisampi vaihtoehto.
Ja ei, mikään isojen naisten mallisto ei käy tiimalasivartalon takia, en halua laittaa päälle säkkiä (isojen tyttöjen vaatteet on suunniteltu yleensä omenavartaloille). Joku XL mekko roikkuu päällä olkapäiltä jne, eivät sovi.
Miten te muut isorintaiset pukudutte?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Miehenä en ota naisten pukeutumiseen sen enempää kantaa, mutta kyllä isorintaiset voivat pukeutua aivan niin kuin muutkin. Minusta todella omituinen kaksoisstandardi tuo, että jos rintava nainen pukeutuu normaaliin kevyeen kesävaatetukseen niin se on muka paljastavaa tai jopa provosoivaa tai lutkamaista, mutta sitten kun pienirintainen tekee saman niin sitä pidetään normaalina eikä kukaan sano mitään. Se, että jollakin sattuu olemaan isommat turvatyynyt ei tarkoita että normaali pukeutuminen olisi mitenkään sen paljastavampaa tai säädyttömämpää kuin muidenkaan.
Itsellä oli ennen isorintainen tyttöystävä, ja hän kyllä kärsi jossain määrin juuri tuon tyyppisestä tissisheimaamisesta. Onneksi hänkin tajusi olla välittämättä katkerien ihmisten kommenteista ja nykyään pukeutuu miten haluaa :-)
Paskaahan tuo on. Ja se, että miesten nännit saavat vapaasti näkyä paitojen läpi, kun taas suurin osa naisista yrittää epätoivoisesti piilottaa nännejään paksujen rintsikkatoppausten alle kesäkuumallakin.
Rintavan kannattaa tilata mekot ja paidat netistä erikoisliikkeistä. Tässä pari nettikauppaa, joista olen itse tilannut:
Urkye ja biubiu ovat puolalaisia ompelimoja. Vaatteet on edullisia, joten tilaan suurimman osan vaatteista näistä (myös lumingerie myy näitä jos pelkää ulkomailta tilaamista ja haluaa siksi Suomesta tilata)
Sitten on myös bravissimo briteistä jossa valinnanvaraa on ihan järkysti mutta hinnat on myös sen mukaiset (auts)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkeistä, mutten edelleen mene leikkaukseen. On tietyt syyt miksen halua turhiin leikkauksiin kun ei ole terveysongelmia.
Kovin kalliisiin mekkoihin (Stockmann, Halonen) ei ole varaa kun olen työtön. Siksi lähinnä ostan nuorisovaateliikkeistä vaatteeni, muutenkin tyyli enemmän sellainen Halosen sijaan.
Ei isorintaisen tarvitse ihmetellä, jos ei vaatteita löydy henkkamaukalta halvalla... Minä olen 24v opiskelija, rinnat kokoa 85E eli ei valtavat, muttei niissä nuorisovaatteissa oikein tilaa ole kuitenkaan niille. Shoppailen nykyään juurikin Halosella, enkä vaatteita löydä muista yleisimmistä ketjuliikkeistä kuin Lindexistä ja KappAhlilta. Ei niiden järkevästi mitoitettujen vaatteiden tarvitse olla mummomaisia, nättejä kuoseja löytyy kaikkialta kun etsii. Ja esim H&M ja Ginan hinnat on muutenkin nousseet niin korkealle, että Halosen alesta saa todennäköisesti vaatteita samaan hintaan kuin niiden alesta. Ei enemmistö noista nuorisovaatteista vain edes sovi aikuiselle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
https://www.bravissimo.com/collections/all-clothing/
https://www.biubiu.pl
http://urkye.pl/en_US/indexIsorintaiselle normivartaloiselle vaatetta. Aleosastolta löytää edullisestikin.
Suurikiitos näistä linkeistä! Tosi kivoja vaatteita!
Ap
miksi edes etsit mekkoja? käytä hameita ja yläosia.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä en ota naisten pukeutumiseen sen enempää kantaa, mutta kyllä isorintaiset voivat pukeutua aivan niin kuin muutkin. Minusta todella omituinen kaksoisstandardi tuo, että jos rintava nainen pukeutuu normaaliin kevyeen kesävaatetukseen niin se on muka paljastavaa tai jopa provosoivaa tai lutkamaista, mutta sitten kun pienirintainen tekee saman niin sitä pidetään normaalina eikä kukaan sano mitään. Se, että jollakin sattuu olemaan isommat turvatyynyt ei tarkoita että normaali pukeutuminen olisi mitenkään sen paljastavampaa tai säädyttömämpää kuin muidenkaan.
Itsellä oli ennen isorintainen tyttöystävä, ja hän kyllä kärsi jossain määrin juuri tuon tyyppisestä tissisheimaamisesta. Onneksi hänkin tajusi olla välittämättä katkerien ihmisten kommenteista ja nykyään pukeutuu miten haluaa :-)
Voi tätä wt-palstaa!😂 Selkeästi isolla osalla täällä ei ole sen paremmin koulutusta kuin työpaikkaakaan. Fakta kuitenkin on ettei isoja rintoja VOI tarjoilla framille kuten pieniä. Tämän tietäisi jokainen sivistynyt ihminen, jonka työpaikka on muualla kuin Kela-luukulla. Rauhaset pitää pitää piilossa jotta vältytään molemminpuoliselta kiusaantumiselta, tissisheimauksen kanssa ei mitään tekemistä, normaalia käyttäytymiskoodistoa joka toki jo liiankin laajalta osalta wt-Suomea näyttää kadonneen, myös vapaa-ajalla. Eihän kankkujakaan kukaan täysjärkinen paljastele, väittäen ettei löydä takalistoa kätkeviä vaatteita!
T. 70 F , asiantuntijatyössä oleva jolla ei vaikeuksia helteelläkään löytää kaunita, nuorekkaita, asiallisia kesäasuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tätä wt-palstaa!😂 Selkeästi isolla osalla täällä ei ole sen paremmin koulutusta kuin työpaikkaakaan. Fakta kuitenkin on ettei isoja rintoja VOI tarjoilla framille kuten pieniä. Tämän tietäisi jokainen sivistynyt ihminen, jonka työpaikka on muualla kuin Kela-luukulla. Rauhaset pitää pitää piilossa jotta vältytään molemminpuoliselta kiusaantumiselta, tissisheimauksen kanssa ei mitään tekemistä, normaalia käyttäytymiskoodistoa joka toki jo liiankin laajalta osalta wt-Suomea näyttää kadonneen, myös vapaa-ajalla. Eihän kankkujakaan kukaan täysjärkinen paljastele, väittäen ettei löydä takalistoa kätkeviä vaatteita!
T. 70 F , asiantuntijatyössä oleva jolla ei vaikeuksia helteelläkään löytää kaunita, nuorekkaita, asiallisia kesäasuja.
No kuppikoon mukaan rva/nti asiantuntijan tissit on ihan normikokoa.
Vierailija kirjoitti:
miksi edes etsit mekkoja? käytä hameita ja yläosia.
Tää on ihan totta. Olen itse isorintainen ja käytän näillä keleillä pääasiassa a-linjaisia ilmavia hameita ja puuvillaisia toppeja/t-paitamallisia yläosia, kevyesti vartalonmyötäisiä muttei makkarankuoria.
Käytän t-paitoja eri alaosien kanssa ja yleensä trikoomekkoja. Venyvät mukavasti omien muotojen mukaan.
Minä ja tyttäreni on leikattu, arvet tuskin näkyvät. Elämänlaatu parani molemmilla kertaheitolla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olette rintojen pienennysleikkauksessa käyneet tulleet toimeen hirvittäviin arpien kanssa? Ei ne niitä pienennä nännien kautta.
Suurempi ongelma kuin arvet on menettää rintojen orgasmikyky leikkauksen takia.
Minulle kävi samoin kuin monelle muullekin pienennysleikkauksessa käyneelle: rintojen tuntoherkkyys lisääntyi ja muutenkin seksi muuttui paremmaksi, kun ei tarvinnut hävetä kroppaa.
Ilmeisesti kaikille ei käy näin hyvin eli se on riski mitä pitää harkita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen myös hakeutumista rintojen pienennysleikkaukseen. Jos nyt heti elokuussa käynnistät prosessin (tarvitset lähetteen esim. gynekologilta), niin pääset viimeistään keväällä leikkaukseen. Ensi kesänä ei enää olisi näitä kookkaisiin rintoihin liittyviä ongelmia.
Itse kävin pienennettävänä 5 vuotta sitten enkä ole katunut muuta kuin sitä, etten tehnyt sitä aikaisemmin.
Se, että sinä olet tehnyt moisen tyhmyyden ei tarkoita sitä, että muiden pitäisi sortua samaan tyhmyyteen.
Rintojen pienennyttämisessä ei ollut mitään tyhmää. Älä puhu asiasta, mistä sinulla ei ole mitään kokemusta.
Leikkauksen ansiosta pääsin hetkessä eroon jatkuvista niska-hartia-säryistä ja huono ryhtinikin oikeni. Itsetunto kohosi hetkessä huikean hyväksi, kun enää ei tarvinnut hävetä niitä jättiläismäisiä lolloja, jotka eivät milloinkaan tuntuneet omilta. Ne olivat aina kuin giganttiset kasvaimet rintakehälläni. Oli niin huojentavaa tulla normaaliksi ja sopusuhtaiseksi. Kauniita vaatteitakin alkoi löytyä vaikka kuinka paljon, kun ei enää ollut pakko käyttää niitä telttoja, minne tissitkin mahtuivat.
Jos ei ole itseään inhonnut siten kuin minä inhosin, ei voi ymmärtää, miten suuren huojennuksen saattoi rintojen pienennysleikkaus tuottaa.
Minulla on kokemusta 2 isosta rinnasta, jotka kuuluvat kroppaani. Etpä ainakaan tuolla tissisheimauksellasi helpota niiden isorintaisten itseinhoa, jotka siitä kärsivät. Voisit vähän miettiä miten käyttäydyt. Joillain ihmisillä on tärkeämpiä elämäntehtäviä kuin etsiä "kauniita vaatteita".
Ystävä hyvä, minä en puhunut sinun isoista tisseistäsi enkä siitä, miten sinä ne koet. Ole sinä tyytyväinen rintoihisi äläkä tule arvostelemaan muita ja muiden valintoja. On kuitenkin hienoa kuulla, että sinulla on tärkeämpiä elämäntehtäviä kuin vaatteiden etsintä. Onko muille ihmisille ilkeily osa näitä "tärkeämpiä elämäntehtäviäsi"?
Minä puhuin kommentissani omista rinnoistani, joihin on vuosien kuluessa kohdistettu monensorttista arvioivaa katsetta, irvistelyjä, tissinimemisliikkeitä yms. vastenmielistä. Minä en rintojani sheimannut, sen tekivät muut. Minun oma käytökseni ei tehnyt rintojani minulle vastenmieliseksi. Lisäriesan toi vuosi vuodelta kivuliaammaksi käyvät niska- ja hartiakivut.
Olen kiitollinen, ettei minun enää tarvitse olla muiden ihmisten törkeyksien kohteena vain siksi, että minulle tuli isot rinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtavan hienoa, että sinä älymystön ja parempien ihmisten edustajana vaivauduit tulemaan kertomaan meille maanmatosille ja tyhmemmille, miten asiat ovat. Ei olisi varmaan tullut muuten meille muille mieleen, että miten sitä kuuluu isommat tissit pukea. No nyt tiedetään, kiitos siitä.
Kuitenkin mieltäni kalvaa epäilys että tarkoittikohan ap nyt ihan tuota, että ainoa vaihtoehto olisi olla paljastava, vaan että halusi vinkkejä mukavaan ja vilpoiseen pukeutumiseen.
Minä pukeudun aivan miten itse haluan.
Entäpä jos ostaisit fiftarimekkoja, niissä on tilaa rinnoille ja pepulle mutta ei lökötä vyötäröstä. Tai ihan perus kesämekko johon lisäät vyön tai huivin vyötärölle, että saat vartalon mallia esille eikä ole säkki.
Vierailija kirjoitti:
Minä ja tyttäreni on leikattu, arvet tuskin näkyvät. Elämänlaatu parani molemmilla kertaheitolla!
Kerro lisää? Minkä ikäisinä leikattiin? Minulla ja tyttärelläni myös aivan järjettömän suuret rinnat muhun kroppaan nähden. Eipä naurata yhtään. Itsellä kauheat niskaselkähartiakivut ja yöllä ei saa mitenkään hyvää asentoa kun rinnat tiellä aina. En edes tiedä kuppikokoa enää. Olen ostanut kauheita joustavia urheilutoppeja ja rinnat alkaneet siten roikkua vielä lisää. Viimeksi kun oli rintsikat oli kuppikoko joku 85H.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen myös hakeutumista rintojen pienennysleikkaukseen. Jos nyt heti elokuussa käynnistät prosessin (tarvitset lähetteen esim. gynekologilta), niin pääset viimeistään keväällä leikkaukseen. Ensi kesänä ei enää olisi näitä kookkaisiin rintoihin liittyviä ongelmia.
Itse kävin pienennettävänä 5 vuotta sitten enkä ole katunut muuta kuin sitä, etten tehnyt sitä aikaisemmin.
Se, että sinä olet tehnyt moisen tyhmyyden ei tarkoita sitä, että muiden pitäisi sortua samaan tyhmyyteen.
Mies kommentoimassa!🤣🤣
Hihittelin tässä itsekseni, että kun miehenä itsellä on hieman sama ongelma, ettei siveyden takia voi kovin ohuita kesäshortseja käyttää ilman litistävää = paksua alushousua, niin moniko mullekin ehdottaisi leikkausta!? :D
Että tämmöisenä semi-vertaistukena sanoisin, että talkkia vaan kass.. eiku tissien alle ja samat normikamat kevyen asun alle. Kyllä se talvi tässä vielä tulee! Me kestetään tää! :D
Onneksi tuli ilta ja isorintaiset pääsi nukkumaan ilman hellehaittoja....
Bravissimo.comista löytyy istuvia vaatteita
Tämän takia minäkään en rintojani leikkauttaisi, vaikka kuinka näyttäisin hoikemmalta.
Ja muutenkin, miksi me naiset antaisimme muiden sanella, miltä saamme näyttää? Minun rintani näyttävät isoilta, koska ne ovat isot. Tottakai ne näkyvät kesämekoissa. Jos se on jollekin ongelma, se on sitä hänelle, ei minulle.