Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Retinolista tietäviä? Miksi ei tehoa?

Vierailija
29.03.2024 |

Olen käyttänyt 5 kk joka päivä Kiehls daily microdose retinolia ja heti perään 2 kk Ordinaryn granactive retinoidia. Alun ihoärsytyksen jälkeen tuotteet on sopineet ihan hyvin, mutta en ole huomannut niistä mitään vaikutusta. Ei ihon sävyyn, ei tekstuuriin, ei mihinkään. Miksi nuo ei tehoa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku sanoa mitä teen väärin?

Vierailija
2/19 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retinolilla on, lähes kaikista muista kosmetiikan ainesosista poiketen, jotain tieteellisesti todistettua vaikutusta ikääntymisen merkkeihin iholla. Se ei kuitenkaan tarkoita, että 100% sen käyttäjistä saisi selvästi huomattavia muutoksia ihoonsa. Tuskin olet tehnyt mitään väärin. Kuulut vaan luultavasti siihen suureen joukkoon, jolle ei tule silmin huomattavia muutoksia. Et sanonut ikääsi, kun nykyään saattaisit olla myös 13- tai 17-vuotias joka ihmettelee miksei retinoli tehoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Retinolilla on, lähes kaikista muista kosmetiikan ainesosista poiketen, jotain tieteellisesti todistettua vaikutusta ikääntymisen merkkeihin iholla. Se ei kuitenkaan tarkoita, että 100% sen käyttäjistä saisi selvästi huomattavia muutoksia ihoonsa. Tuskin olet tehnyt mitään väärin. Kuulut vaan luultavasti siihen suureen joukkoon, jolle ei tule silmin huomattavia muutoksia. Et sanonut ikääsi, kun nykyään saattaisit olla myös 13- tai 17-vuotias joka ihmettelee miksei retinoli tehoa.

Olen 44-vuotias. Tiesin kyllä, ettei retinoli poista kymmentä vuotta kasvoilta, mutta tosiaan koska siitä on kuitenkin ihan hyvälaatuisissa tieteellisissä tutkimuksissa todettu olevan tehoa juonteiden vähentymisessä, niin luulin, että se edes jotain pientä efektiä iholle tekisi. Ap

Vierailija
4/19 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihon kosteutus tehoaa parhaiten pintajuonteisiin.

Säännöllisellä käytöllä "nuorentavan" vaikutuksen näkyy vasta 5-10 v. päästä. Käy jossain aknefoorumilla, jossa 30-v. näyttää 10 v. nuoremmalta, kun on aloittanut käytön teini-ikäisenä.

Vierailija
5/19 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säännöllisellä käytöllä "nuorentavan" vaikutuksen näkyy vasta 5-10 v. päästä. Käy jossain aknefoorumilla, jossa 30-v. näyttää 10 v. nuoremmalta, kun on aloittanut käytön teini-ikäisenä.

Eli retinolia kannattaa jatkaa 5-10 vuotta vaikka ei sinä aikana huomaa mitään vaikutusta ihossa? Mutta sitten 10 vuoden päästä kun olen 54 niin kasvot on nuorekkaammat kuin mitä ne olisi jos en olisi käyttänyt retinolia? Ap

Vierailija
6/19 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 44-vuotias. Tiesin kyllä, ettei retinoli poista kymmentä vuotta kasvoilta, mutta tosiaan koska siitä on kuitenkin ihan hyvälaatuisissa tieteellisissä tutkimuksissa todettu olevan tehoa juonteiden vähentymisessä, niin luulin, että se edes jotain pientä efektiä iholle tekisi. Ap

Se laitetaan puhdistetulle iholle, toki pitää käyttää myös kosteusvoidetta. Ja tietenkin välttää aurinkoa. 

Vierailija
7/19 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Sehän hidastaa ikääntymismuutoksien tuloa, ei juurikaan korjaa. Vähän niin kuin aurinkovoidekin.

Vierailija
8/19 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vahvempia retinol-tuotteita.

Vierailija
9/19 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se laitetaan puhdistetulle iholle, toki pitää

Kyllä, laitan sen ensimmäisenä vaiheena puhdistuksen ja ihon kuivumisen jälkeen. 20 min päästä laitan kosteusvoiteen. Aurinkoa välttelen kesällä ja toki käytän UV 50 suojaa. Ap

Vierailija
10/19 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile vahvempia retinol-tuotteita.

Tämän voisin kyllä tehdä? Mikähän on hyvä merkki? Ap

Vierailija
11/19 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retinolia on eri muodoissa ja eri vahvuuksia. Vahvuudet eivät ole myöskään suoraan verrannollisia eri muotojen kesken. Tiedätkö käyttämiesi tuotteiden vahvuudet? Koska voihan olla, että nuo ovat alun tottumisen jälkeen liian mietoja sinulle. Itse olen käyttänyt retinolia jo vuosia ja huomasin kyllä eron jo parin kuukauden jälkeen. En nyt tietenkään ryppyjen suhteen, mutta ihon kunnossa noin yleensä. Korkeaa aurinkosuojaa olen luonnollisesti käyttänyt kesät talvet ja retinolia tietysti vain iltaisin. 

Mutta siis kaikki retinolitkaan eivät sovi kaikille. Esim. tuo mainitsemasi The Ordinaryn tuore ei sopinut itselleni yhtään, iho meni jotenkin tukkoon. Parhaimmat itse käyttämäni ovat olleet Kicksin Beuty Actin retinoli sekä Biothermin retinoliseerumi.

Vierailija
12/19 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin liian mietoja, suomessa ei saa kaupassa vahvoja myydä, mutta apteekista saa reseptillä

Vierailija
13/19 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan kokeilla myös retinalia, jonka pitäisi olla hieman tehokkaampaa kuin retinolin. Esim. Medik8 Crystal retinal. Itse olen pihi (ja köyhä) ja käytän edullisempaa Geek & Gorgeousin A game 10. 

En nyt tiedä kuinka näkyviä muutoksia näillä voi saada aikaan, mutta jospa ne tosiaan vähän hidastaisivat niitä ikääntymismuutoksia edes. 

Vierailija
14/19 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän myös argireliinia/q10/c-vitamiini ja välillä myös hyaluronia. Noita löytyy edullisina Normalin hyllyiltä kuten myös retinoidiseerumeja. Samoin ordinary varsin järkevä hinnoiltaan.

Itse koen ainakin että iho sileytyy ja pehmenee aina kun jaksaa enemmän panostaa. Silmienvälirypyissä on tapahtunut suurin muutos. Kannattaa kokeilla itse, en myöskään koe että retinol tekisi välitöntä oho-efektiä. Ihoa kannattaa vähän kuoriakin c-vitamiinilla tai glykolihappotuotteella välillä.

Vierailija
15/19 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis mainoksiin ei kannata uskoa, eikä todellakaan mihinkään kosmetiikkamainoksiin, se on pelkkää hölmöläisten rahastusta.

Vierailija
16/19 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli retinolia kannattaa jatkaa 5-10 vuotta vaikka ei sinä aikana huomaa mitään vaikutusta ihossa? Mutta sitten 10 vuoden päästä kun olen 54 niin kasvot on nuorekkaammat kuin mitä ne olisi jos en olisi käyttänyt retinolia? Ap

Näinhän ne käärmeöljykauppiaat haluavat sinun ja satojen tuhansien naisten uskovan.

Olet jo heittänyt kankkulan kaivoon liki sara euroa. Mitään muutosta ei tapahdu, eikä sellaista edes luvata mutta jos jatkat rahan tärväämistä näihin ihmetippoihin kymmenen vuotta vielä, et muka jatka vanhenemista. 

Se on sitten helppo sanoa, kun kumminkin jatkat rupsahtamista kuten me kaikki, että näyttäisit vielä kurppaisemmalta jos et olisi käyttänyt.

Kosmetiikkamarkkinointi on rajua bisnestä mutta näemmä mielikuvamarkkinointi toimii.

Vierailija
17/19 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut näkyviä tuloksia tällä aikaiseksi, muista retinolituotteista ei ole kokemusta. Ikää 42 vuotta.

https://twistbe.fi/products/leahlani-aqua-a-retinoid-renewing-retinolis…

Vierailija
18/19 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut näkyviä tuloksia tällä aikaiseksi, muista retinolituotteista ei ole kokemusta. Ikää 42 vuotta.

https://twistbe.fi/products/leahlani-aqua-a-retinoid-renewing-retinolis…

Tuossa näyttää olevan sama retinolin muoto (hpr) kuin nyt käyttämässäni Ordinaryssa. Ordinaryn vahvuus on 2 prosenttia. Osaatko sanoa tuon vahvuutta? En löytänyt tietoa valmistajankaan sivuilta. Ap

Vierailija
19/19 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä siis valmistajan sivuilta:

What percentage of retinoid is in Aqua A?

Our Retinoid is a 2% concentration composed of a solubilized blend of 10% active and 90% solvent (to help boost performance and enhance delivery), providing 0.2% active HPR (Retinoid

Tässä on mukana melkoinen määrä ihoa hoitavia ja kirkastavia aineita kuten kasvien kantasolu-uutteita, mutta tosiaan itse retinoli siis näköjään samassa muodossa kuin ap:n aikaisemmin käyttämässä tuotteessa. Minulla toiminut paremmin kuin hyvin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän