Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei voi kuin ihmetellä ja pudistella päätään nykynuorison "työmotivaatiolle"

Vierailija
27.07.2018 |

Jälleen kerran uusi työntekijä palkattu (suhteilla totta kai, ja nämä on aina niitä kaikkein isoimpia pettymyksiä). Tulosta ei tule (ei ilmeisesti tiedä että esimies pystyy seuraamaan työtulosta paljonko sitä tulee päivässä). Pyörittelee hiuksiaan, tekee erilaisia kampauksia, meikkaa ja istuu netissä/rälää puhelinta. 4/5 nykynuoresta on tällaisia (naisista ainakin, naisvaltainen ala, miehistä ei mulla kokemusta). Mikä on kun ei työnteko maistu nuorille? Saisi edes yhden oikeasti työmotivaatiota omaavan nuoren töihin mutta ei!

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo huomattiin kanssa, ettei nuoresta parikymppisestä naikkosesta oikein ollut työntekoon, kun kulutti aikansa vaan laahustelemalla ympäriinsä, pokkuroimalla vanhempien työntekijöiden kehoituksia/käskyjä vastaan ja vikittelemällä ukkoja.

Vierailija
2/116 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten on ikärasismia, jos nuoret ovat muka näin saamattomia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs palkkaatte suhteilla? #ihanomasyy

Vierailija
4/116 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä yleistää, kyllä niitä hyviäkin työntekijöitä nuorissa on, mutta selvästi on kuitenkin nuorison työmoraali huonontunut.

Vierailija
5/116 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs palkkaatte suhteilla? #ihanomasyy

En ymmärrä, minä en palkkaisi mutta mä olen vain työntekijä ja eihän multa kysytä. Aion kyllä ehdottomasti kertoa esimiehelle tästä että ei tule mitään ja en todellakaan kehota jatkamaan työsopimusta. Kyllä tässä menee omakin motivaatio katsella tuollaista vetelehtimistä.

Vierailija
6/116 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pokkuroimalla vanhempien työntekijöiden kehoituksia/käskyjä vastaan

Miten pokkuroidaan vastaan? Sanotaan kohteliaasti kumartaen "arvoisa herra vanhempi työntekijä, en tee!"

Vierailija
7/116 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pokkuroidaan vastaan? Sanotaan kohteliaasti kumartaen "arvoisa herra vanhempi työntekijä, en tee!"

Käsketään tekemään jotain ja neiti vaan kävelee tiehensä.

Vierailija
8/116 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas oli nuori mies, joka oli sitä mieltä, että hän voi aloittaa työpäivän klo 10, koska on kesälomalla (koulusta), vaikka työaika se tavallinen 8-16. Oli muutenkin veltto tapaus ja jäi aina välillä pois syytä selittämättä. Ehti olla viikon, ennen kuin sai potkut.

Vierailija
9/116 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kerran uusi työntekijä palkattu (suhteilla totta kai, ja nämä on aina niitä kaikkein isoimpia pettymyksiä). Tulosta ei tule (ei ilmeisesti tiedä että esimies pystyy seuraamaan työtulosta paljonko sitä tulee päivässä). Pyörittelee hiuksiaan, tekee erilaisia kampauksia, meikkaa ja istuu netissä/rälää puhelinta. 4/5 nykynuoresta on tällaisia (naisista ainakin, naisvaltainen ala, miehistä ei mulla kokemusta). Mikä on kun ei työnteko maistu nuorille? Saisi edes yhden oikeasti työmotivaatiota omaavan nuoren töihin mutta ei!

Ja tämän yhden kokemuksen perusteella arvioit koko nykynuorison? No minäpä arvioin sinulle toisella tavalla: lapseni hommasi itselleen työpaikan 15-vuotiaana - tekee aherasti töitä, jatkaa niitä iltatöinä koulun alettua, samoin hänen kaverinsa. Molemmat saavat paljon kehuja työn jäljestä ja saavat paljon aikaan - tienaavat hyvin urakkahommissaan. Työkaverini tytärtä pyydettiin jatkamaan kesätyöpaikassa kolme ylimääräistä viikkoa, koska hän on niin ahkera ja näppärä työntekijä. Minun toista lastani pyydettiin palaamaan syksyllä koulunkäyntiavustajaksi erääseen kouluun, koska hänellä on niin hyvä asenne lapsiin ja työhön. Tuttavan poika on töissä puhelinmyyjänä, ja on kuulemma koko firman paras myyjä, tekee oikein mukavaa tiliä. Kyllä tosiaan täytyy ihmetellä nykynuorison työmoraalia ja -motivaatiota!

Vierailija
10/116 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköjään useammassakin ketjussa on ihmisillä käsitteet täysin sekaisin :D Sivistyssanakirja tietää kertoa seuraavaa (ja hyvin monelle termi on tuttu muutenkin)

pokkuroida - liehakoida, hännystellä, nöyristellä, madella, mielistellä, imarrella, liehitellä, nuoleskella, kumartaa, kumarrella, kumartaa syvään, nuolla persettä, nuoleskella, mielistellä, nöyristellä.

Vierailija
11/116 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika sai potkut kännykän takia. Toivon että oppi läksynsä kerrasta. Luulin viisaammaksi.

Vierailija
12/116 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nuori työntekijä, joka on kyllä ahkera ja tekee koko ajan töitä ja on ajallaan töissä, jopa etuajassa. Hän on esimiehen poika. Mutta hän ei vaan saa mitään aikaan! Pomolla on luja usko poikansa osaamiseen, eikä tajua, että poika on "hidas". Jo mä vähän sitä aavistelin, kun oli koulussa tarvinnut erityistä tukea ja syy oli opettajissa aina..ihan kiva poika, mutta selkeät oppimisvaikeudet, ja ehkä jotain neurologista, jota ei ole suostuttu hoitamaan.

Vierailija
13/116 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin huomannut. Nuoriso ei enää halua tehdä työtä pelkän työntakia eikä rahakaan motivoi. Pitää kuulema olla työn imua ja työpaikalla vallita hyvä työilmapiiri että jaksavat motivoitua työstään. Sitten vielä tää että työn pitää olla mieleistä ja juuri itselleen räätälöityä. Myös "aloittelijanpalkka" ei nuorille kelpaa vaan vaaditaan että tu titansan pitää olla 7-12 eiroa tunnilta. Kos itse saisin päättää miin nuorille voisi maksaa vaa sen 2 euroa tunnilta ja korottaa palkkaa sen mukaan kun kokemusta karttuu ja tulee ikää.

Vierailija
14/116 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvihamielisten miesten ja naisten ketju taas kerran.

Vierailija
15/116 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä se pokkurointi on? Ja käsketään tekemään mitä? Työhön kuulumattomia hommia joiden tarkoitus on nöyryyttää nuorta? Ei kai teillä eletä kuin kultissa, jossa vanhempi saa käskyttää nuorempiaan mielivaltaisesti?

Vierailija
16/116 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen minäkin huomannut. Nuoriso ei enää halua tehdä työtä pelkän työntakia eikä rahakaan motivoi. Pitää kuulema olla työn imua ja työpaikalla vallita hyvä työilmapiiri että jaksavat motivoitua työstään. Sitten vielä tää että työn pitää olla mieleistä ja juuri itselleen räätälöityä. Myös "aloittelijanpalkka" ei nuorille kelpaa vaan vaaditaan että tu titansan pitää olla 7-12 eiroa tunnilta. Kos itse saisin päättää miin nuorille voisi maksaa vaa sen 2 euroa tunnilta ja korottaa palkkaa sen mukaan kun kokemusta karttuu ja tulee ikää.

Voi ei jos nuoret vaatii jopa 7e palkkaa tunnilta, kauhea mitä ahneutta! 

Ei kai nyt kukaan tee töitä kahden euron tuntipalkalla kun ei sillä saa edes vuokraa maksettua.

Vierailija
17/116 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä se pokkurointi on? Ja käsketään tekemään mitä? Työhön kuulumattomia hommia joiden tarkoitus on nöyryyttää nuorta? Ei kai teillä eletä kuin kultissa, jossa vanhempi saa käskyttää nuorempiaan mielivaltaisesti?

Laiska teini hiljaa siellä.

Vierailija
18/116 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 21-vuotias ja yrittänyt saada töitä opiskelun ohessa, koska en ole oikeutettu opintotukeen. Tähän mennessä olen kahden vuoden sisällä tehnyt töitä kahdeksassa työpaikassa, joissa jokaisesta on kehuttu paljon ja luvattu ottaa ehdottomasti yhteyttä kunhan tarvitsevat työntekijää. Ei ole kuulunut. CV on hyvin täynnä, suositteluja saisin jokaiselta, mutta palkkaa sen sijaan en. Olen tehnyt harjoittelua harjoittelun perään, tarjoutunut itse ilmaiseksi tekemään töitä jotta saisin sitä paljon puhuttua kokemusta, saanut näiden perusteella uuden harjoittelupaikan jossa on taas kehuttu ja luvattu ottaa yhteyttä. Aktiivisuusmallin ehdot kyllä täyttyvät, mutta sitä palkkatyötä edelleen kaipaan. 15-vuotiaasta asti olen aina ollut kesätöissä, joka ikisen tetin ja harjoittelun suorittanut erinomaisin arvosteluin, lukion ohessa ottanut tetiä vastaavia vapaaehtoisia kursseja, jotta saan sitä kokemusta. Heti kun sain, aloin opintojen ohella tekemään töitä täysipäiväisesti.

Nyt olen tehnyt marketin kassalla ja erikoisliikkeessä 7–14 h pituisia päiviä, mutta hyöty on +/- 0, koska työmatkatkin maksavat. Voi harmi kun minulla ei ole aspa-alan koulusta ja voi harmi, kun nyt ei pystytä palkkaamaan työntekijää, olisin ollut niin hyvä lisä. En enää usko työkokemuksen mahtavaan voimaan, en siihen että ahkeruudella saisi töitä, enkä siihen, että minä hyödyn mitenkään siitä, että joustan, teen ylimääräistä, hyppään töihin vaikka puolen tunnin varoitusajalla ja olen kaikin puolin hyvä työntekijä. Jatkan sitä siksi, että ne aktiivisuusmallin ehdot täyttyvät ja saan edelleen lisää työharjoittelu- ja kokeilupaikkoja. Samalla toivon, että saisin luotua niitä kuuluisia suhteita, joita ei taida saada ilman että sattuu syntymään oikeille vanhemmille.

Kyllä, olen jo aika katkera enkä osaa enää nauttia tästä tämän viikon ainoasta vapaapäivästä.

Vierailija
19/116 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei jos nuoret vaatii jopa 7e palkkaa tunnilta, kauhea mitä ahneutta! 

Ei kai nyt kukaan tee töitä kahden euron tuntipalkalla kun ei sillä saa edes vuokraa maksettua.

Miksi nuorten muka tarvitsee maksaa vuokraa kun suurinosa kuitenkin asuu vielä omilla vanhemmillaan. Lisäksi voivat asua kompassa, esim itse asuin opiskeluaikaan soluasunnossa niin että joka huoneessa oli naksi asukkia kerrossängyssä.

Vierailija
20/116 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika on ensimmäistä kertaa oikeassa kesätyössä siistissä sisätyössä ja saa ihan pyytämättä 13 euroa tunnilta. Ei vaatinut, vaan tuo oli ihan ilmoitusasia, että tämän verran maksetaan. Aiemmin ollut kaupassa hyllyttämässä "tonnilaisena", hautausmaalla ja erilaisissa ulkohommissa.