Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi oikeasti tykätä tästä kuumuudesta?

Vierailija
26.07.2018 |

Tuntuu että mun iho oikein kiehuu kuumaa sisältä päin ja yrittää puskea pihalle

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan hellettä, herään eloon. Hikoilen kyllä ja koko ajan on nihkeä olo, mutta ei se häiritse. En haise pahalle. Iho hehkuu, näytän kauniilta. Tarkoitus ei ole olla ilkeä, mutta vaikuttaa usein siltä että itseensä tyytymättömät inhoavat lämpöä. Silloin ei voi verhoutua moneen peittävään kerrokseen.

Vierailija
102/124 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään!!'

kerrankin ei kolotukset vaivaa. Voi kulkea kevyisdä vaatteissa, maata rannalla ja uida lämpimässä merivedessä. Ihanaa!

Joo kun voisikin uida merivedessä, mutta kun on tuota s****nan sinilevää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teiltä kuumasta tykkäävistä kysyisin, hikoatteko kuumassa ja tuleeko iho nahkeaksi. Minulla nimittäin tulee se nahka tunne, kun iho kostuu ja sitten liikkuessa alkaa hiki ihan virrata ja pitää pyyhkiä niskaa ja otsaa. Tykkäisin kuumasta ilman tuota nahkan tunnetta. Veikkaan että helle hullut on näitä, joilla ei hiki tule helposti pintaan.

Väärin veikattu, minä ainakin väittäisin hikoavani keskimääräistä enemmän. Eikö kaiken järjen mukaan silloin juuri kestä paremmin kuumaa jos kropan lämmönsäätelyjärjestelmä toimii?

Minä hikoilen ihan älyttömästi ja VIHAAN sen takia näitä helteitä. Olo on aivan kamala, ei voi tehdä yhtään mitään, kun hikikarpalot valuvat silmiin ja istuminen on mahdotonta, koska takapuoli on hetken istumisen jälkeen litimärkä. Tätä hikoilun määrää ja tukalaa oloa on täysin mahdotonta yrittää selittää sellaiselle, joka ei hikoa samalla lailla.

Ehkä pointti on sitten siinä, että miten hikoilemiseen suhteutuu. Mielestäni on ihan normaalia jos tulee hiki kun on kuuma. Siitä selviää käymällä suihkussa, tarvittaessa useammin kuin normaalisti, asiasta ei tarvitse nostaa sen suurempaa meteliä. Ja kyllä, hikoilen itsekin paljon.

Vierailija
104/124 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Suomen talvi.

Vierailija
105/124 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua. Heillä täytyy olla suurimman osan vuodesta todella vilu, jos vasta +25 astetta ja siitä ylöspäin on sellainen lämpötila, jossa tarkenee.

Niin onkin ja siksi inhoamme talvea. Olen luullut, että joku trollaa kun sanoo pitävänsä kylmästä

Vierailija
106/124 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin tämä kuin 30 astetta pakkasta, kylmää ja pimeää.

Tai no, pakkasenkin kestän mutta syksyn loska-aikaa en kestä. Räntää tulee vaakatasossa päin naamaa, jalat kastuu, vaatteet kastuu, koko ajan vilu ja nenä vuotaa.

Minäkin inhoan kylmää ja sadetta, mutta en ole kastunut koskaan aikuisena, sillä kehtaan laittaa kumpparit jalkaan ja sadetakin päälle.

Mä en ole löytänyt kumppareita joilla tarkenisi joulukuussa.

Vierailija
107/124 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin tämä kuin 30 astetta pakkasta, kylmää ja pimeää.

Tai no, pakkasenkin kestän mutta syksyn loska-aikaa en kestä. Räntää tulee vaakatasossa päin naamaa, jalat kastuu, vaatteet kastuu, koko ajan vilu ja nenä vuotaa.

Minäkin inhoan kylmää ja sadetta, mutta en ole kastunut koskaan aikuisena, sillä kehtaan laittaa kumpparit jalkaan ja sadetakin päälle.

Mä en ole löytänyt kumppareita joilla tarkenisi joulukuussa.

Sivusta, ne ovat pilkkisaappaat. 4 h -20 asteessa ongelmitta.

Vierailija
108/124 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teiltä kuumasta tykkäävistä kysyisin, hikoatteko kuumassa ja tuleeko iho nahkeaksi. Minulla nimittäin tulee se nahka tunne, kun iho kostuu ja sitten liikkuessa alkaa hiki ihan virrata ja pitää pyyhkiä niskaa ja otsaa. Tykkäisin kuumasta ilman tuota nahkan tunnetta. Veikkaan että helle hullut on näitä, joilla ei hiki tule helposti pintaan.

Väärin veikattu, minä ainakin väittäisin hikoavani keskimääräistä enemmän. Eikö kaiken järjen mukaan silloin juuri kestä paremmin kuumaa jos kropan lämmönsäätelyjärjestelmä toimii?

Minä hikoilen ihan älyttömästi ja VIHAAN sen takia näitä helteitä. Olo on aivan kamala, ei voi tehdä yhtään mitään, kun hikikarpalot valuvat silmiin ja istuminen on mahdotonta, koska takapuoli on hetken istumisen jälkeen litimärkä. Tätä hikoilun määrää ja tukalaa oloa on täysin mahdotonta yrittää selittää sellaiselle, joka ei hikoa samalla lailla.

Ehkä pointti on sitten siinä, että miten hikoilemiseen suhteutuu. Mielestäni on ihan normaalia jos tulee hiki kun on kuuma. Siitä selviää käymällä suihkussa, tarvittaessa useammin kuin normaalisti, asiasta ei tarvitse nostaa sen suurempaa meteliä. Ja kyllä, hikoilen itsekin paljon.

Niin, on normaalia, että tulee hiki, kun urheilee, mutta kun olet aivan litimärkä hiestä jo viiden minuutin ulkonaolon jälkeen. Et voi lähteä yhtään mihinkään, kun näytät ihan hirveältä ja jos yrität syödä ulkona niin hiki vain valuu ruokaan. Et selkeästi hikoile paljon, jos et ymmärrä mikä se tuskastuttava olo on. Kaupungilla ollessa kun et siitä kesken kaiken pääse suihkuun. Ainut paikks missä näillä helteillä voi olla on kotona alasti tuulettimen edessä tai rannalla missä pääsee uimaan. Tosin sekään ei enää virkistä, kun veden lämpötila on yli 25.

Vierailija
109/124 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...sekään ei enää virkistä, kun veden lämpötila on yli 25.

Kuinka matala ruumiinlämpösi on jos järvivesi ei virkistä? Kyllähän vaikka +27 tuntuu aluksi suorastaan kylmältä. Toki veteen tottuu, kun siellä vähän aikaa on, mutta aluksi tuntuu kylmältä ja jos kauan on (kuten lapset pulikoidessaan), niin kyllähän siinä kylmenee. Pitää lapsetkin kutsua lämmittelemäänkun huulet on ihan siniset.

Vierailija
110/124 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka matala ruumiinlämpösi on jos järvivesi ei virkistä? Kyllähän vaikka +27 tuntuu aluksi suorastaan kylmältä. Toki veteen tottuu, kun siellä vähän aikaa on, mutta aluksi tuntuu kylmältä ja jos kauan on (kuten lapset pulikoidessaan), niin kyllähän siinä kylmenee. Pitää lapsetkin kutsua lämmittelemäänkun huulet on ihan siniset.

Huhhuh, aikamoinen vilukissa täytyy olla, jos 27 asteinen vesi tuntuu kylmältä. Eikä näillä vesien lämpötiloilla siellä kylmene, vaan päinvastoin.

Vierailija
111/124 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä VIHAAN tätä säätä. Kymmenisen rytmihäiriö-kohtausta tullut pelkästään tässä kuussa....

Voi voi, itte oot sairautes hankkinut. Sitä se tupakointi ja ryyppääminen teettää ;D

Vierailija
112/124 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin koska tiedän että tämä loppuu pian ja sitten kaivellaan villahousuja ja huppareita, hytistään kylmässä ja märässä loppu vuosi. Näin on menty viimeiset 4 vuotta. En tykkäsi elää maassa jossa on 30+ lähes ympäri vuoden mutta näin muutaman VIIKON ne menee.

Joten turpaläpi kiinni teille valittajat ja nauttimaan että saattaa vähän d-vitamiiniä!pääsee helpommalla kun ei tartte pukea kuin vaikka mekko, javaatekappaleella pärjää

Vierailija
113/124 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä palelen Suomessa 95% ajasta... Jos ei olis pakko niin en asuisi täällä, vaan jossain missä kylmä on kun mennään alle +25 asteen. Näillä keleillä on kerrankin hyvä hengittää, ei palele, ei säre paikat ja lihakset pehmenee. Mun mielestä talvi on helvettiä, syyskuusta toukokuuhun voisin olla jossain tropiikissa, viime vuosina myös sen touko-syyskuun XD Joten tää kesä on mulle ihan parhautta!

Vierailija
114/124 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä VIHAAN tätä säätä. Kymmenisen rytmihäiriö-kohtausta tullut pelkästään tässä kuussa....

Voi voi, itte oot sairautes hankkinut. Sitä se tupakointi ja ryyppääminen teettää ;D

Ai oon alle kouluikäisenä ryypännyt ja tupakoinut???

Vierailija
115/124 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh, aikamoinen vilukissa täytyy olla, jos 27 asteinen vesi tuntuu kylmältä. Eikä näillä vesien lämpötiloilla siellä kylmene, vaan päinvastoin.

Jos vesi on 27 ja kroppa 36,5 astetta, niin kyllä se vesi viilentää. Ja tietenkin vesi tuntuu aluksi kylmältä. Eihän se ole edes kädenlämpöistä.

Vierailija
116/124 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hassua, että hellehysteerikot tuntuvat systemaattisesti vähättelevän helteistä kärsivien saamia fyysisiä oireita ikään kuin kyseessä olisi itseaiheutettu tila tai asennevamma. Hellehullujen ymmärrys ei jostain syystä taivu siihen, että vaikka itsellä olisikin maailman ihaninta eikä 30 asteen sisälämpötila tuota itselle ongelmia, niin osalla ihmisistä voi olla todella kamala olo.

Vaihtoehtoisesti pakotetaan kaikki nauttimaan helteistä vaikka väkisin, koska talvella on kylmää ja kamalaa. Sitä ei tietenkään muisteta, että talvella asunnot ovat lähes kaikkialla lämpimiä ja termostaattia vääntämällä sisälämpötilan saa vaikka liki 30-asteiseksi jos sellaista haluaa. Lämpimään villapaitaan kääriytyneenä märistään kuukausitolkulla kuinka on nii-in hirveetä kun on kylmää.

Mutta siitä ei sovi missään olosuhteessa valittaa, kun asunnossa on kolmatta viikkoa yölläkin 30 astetta, nukkumisesta ei tule mitään, sydän sekoaa rytmistä eikä vaatteitakaan voi enää vähentää. Eihän nämä valvotut yöt ja hikoillut päivät ole kärsimysasteikolla mitään verrattuna hellehysteerikkojen talvella kokemaan tuskaan, silloin kun joutuu ulos lähtiessä vetämään lämpimän takin päälle ja yötkin joutuu nukkumaan untuvatäkin alla. On se vaan ihan kamalaa kun kylmyyttä ei pääse minnekään pakoon toisin kuin tätä kaikkien rakastamaa hellettä.

Vierailija
117/124 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hassua, että hellehysteerikot tuntuvat systemaattisesti vähättelevän helteistä kärsivien saamia fyysisiä oireita ikään kuin kyseessä olisi itseaiheutettu tila tai asennevamma. Hellehullujen ymmärrys ei jostain syystä taivu siihen, että vaikka itsellä olisikin maailman ihaninta eikä 30 asteen sisälämpötila tuota itselle ongelmia, niin osalla ihmisistä voi olla todella kamala olo.

Vaihtoehtoisesti pakotetaan kaikki nauttimaan helteistä vaikka väkisin, koska talvella on kylmää ja kamalaa. Sitä ei tietenkään muisteta, että talvella asunnot ovat lähes kaikkialla lämpimiä ja termostaattia vääntämällä sisälämpötilan saa vaikka liki 30-asteiseksi jos sellaista haluaa. Lämpimään villapaitaan kääriytyneenä märistään kuukausitolkulla kuinka on nii-in hirveetä kun on kylmää.

Mutta siitä ei sovi missään olosuhteessa valittaa, kun asunnossa on kolmatta viikkoa yölläkin 30 astetta, nukkumisesta ei tule mitään, sydän sekoaa rytmistä eikä vaatteitakaan voi enää vähentää. Eihän nämä valvotut yöt ja hikoillut päivät ole kärsimysasteikolla mitään verrattuna hellehysteerikkojen talvella kokemaan tuskaan, silloin kun joutuu ulos lähtiessä vetämään lämpimän takin päälle ja yötkin joutuu nukkumaan untuvatäkin alla. On se vaan ihan kamalaa kun kylmyyttä ei pääse minnekään pakoon toisin kuin tätä kaikkien rakastamaa hellettä.

Kun ei saa! Kerrostaloissa patterit voi kääntää kaakkoon, mutta lämpöä ei tule sen enempää mitä taloyhtiö päättää. Miksi muuten kuvittelet, että ihmiset ostavat lisäpattereita nykyisin? Siksi, koska taloyhtiöt haluavat kuluttaa vähemmän energiaa ja lämpöä joutuu itse hankkimaan lisätarvikkeilla mikäli niin haluaa.

Itse olen erittäin herkkä kylmälle ja Suomen ilmasto kesää lukuunottamatta (ja kylmät kesät tietysti...) ovat olleet minulle aina täyttä tuskaa. Palelen ulkona talvisin lämpimistä varusteista huolimatta. Ei paljoa naurata laittaa toppahousut parin minuutin kävelymatkan takia, mutta niin se vaan on osalle meistä vilukissoista pakko.

Vierailija
118/124 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään näistä helteistä. Tieto siitä, että tällaiset helteet eivät ehkä toistu koko elinaikanani, auttaa.

Jos tämä jatkuisi loputtomiin, sitten voisi ajatus jo uuvuttaa.

Vierailija
119/124 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juup.

Vierailija
120/124 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlaile vähän, niin ymmärrät, että rytmihäiriöitä voi tulla kenelle tahansa, myös täysin raittiille ja hoikille nuorille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän