Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi oikeasti tykätä tästä kuumuudesta?

Vierailija
26.07.2018 |

Tuntuu että mun iho oikein kiehuu kuumaa sisältä päin ja yrittää puskea pihalle

Kommentit (124)

Vierailija
1/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua. Heillä täytyy olla suurimman osan vuodesta todella vilu, jos vasta +25 astetta ja siitä ylöspäin on sellainen lämpötila, jossa tarkenee.

Vierailija
2/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ei kiehu mutta on semmoinen hehkuva niinkun kuumeessa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan rakastan sitä kuumuuden tunnetta iholla. Kun aurinko oikein lämmittää kunnolla. Ja joo, melanoomaa ootellessa, mutta tykkään myös siitä että saa kunnon rusketuksen. :D Tottakai pitää olla myös paikka jossa sitä pääsee vähän karkuun välillä, ja onneksi kotimme onkin aika viileä vaikka ulkona on todella kuuma.

Vierailija
4/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kuuma sekä töissä että kotona. Tuntuu että pumppu käy ylikierroksilla kun kroppa ei pääse viilelemään missään vaiheessa.

Vierailija
5/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua. Heillä täytyy olla suurimman osan vuodesta todella vilu, jos vasta +25 astetta ja siitä ylöspäin on sellainen lämpötila, jossa tarkenee.

Niin onkin. Juuri käytiin miehen kanssa pitkällä kävelylenkillä ja ihasteltiin upeaa ilmaa. Ihan luin etelässä olisi.

Minusta taas kuulostaa kamalalta kun joku sanoo vilvottelvansa kaupan kylmäosastolla. Siellähän on ihan sietämätöntä. Ensinnäkin pitää aina olla takki mukana ja siltikin jäätyy kun yrittää muutaman maidon ja lihapaketin käydä hakemassa.

Vierailija
6/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

täähä on just sopiva. Kerranki nauttii kun menee pihalle.

Vierailija
7/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaiset terveysongelmat, kuten kilpirauhasen vajaatoiminta, verenkierron häiriöt, anemia, diabetes jne. Terve ihminen ei tarvitse tällaisia kelejä, että olisi lämmin. Osa varmasti on ns. tosielämän trollejakin eli kunhan länkyttävät.

Vierailija
8/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli tänään huono olo ensimmäistä kertaa näillä helteillä. pää on ihan sumea. Kämppä on kuin sauna, parveke myös. Kun ei edes tuule, niin tuntuu, että ei saa happea.

Vierailija
9/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin miettinyt tätä ja tullut siihen tulokseen, että ihmisillä täytyy olla erilainen lämmönsietokyky. Lisäksi yksilöt varmasti kokevat tai tuntevat lämmön eri tavoin. Onhan olemassa ihmisiä, jotka aidosti pitävät siitä, että on kuuma.

(Itselläni on ihan päinvastoin; oloni muuttuu tukalaksi heti, kun lämpötila ylittää +20 astetta. Tämä kesä on ollut täyttä helvettiä niin töissä kuin kotonakin. Pahinta ehkä on se, että ei kykene nukkumaan. Mutta yritän olla onnellinen niiden puolesta, jotka nauttivat kuumuudesta.)

Vierailija
10/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään!!'

kerrankin ei kolotukset vaivaa. Voi kulkea kevyisdä vaatteissa, maata rannalla ja uida lämpimässä merivedessä. Ihanaa!

Vierailija
11/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin tämä kuin 30 astetta pakkasta, kylmää ja pimeää.

Tai no, pakkasenkin kestän mutta syksyn loska-aikaa en kestä. Räntää tulee vaakatasossa päin naamaa, jalat kastuu, vaatteet kastuu, koko ajan vilu ja nenä vuotaa.

Vierailija
12/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ehkä semmoinen ääripääihminen, joka tykkää sekä tosi kovista pakkasista -20 - -30 ja toisaalta 30 asteen helle myös on tietynlainen masokistinen nautinto. Ei siksi, että se tuntuisi erityisen hyvältä, vaan siksi, että silloin koen jotenkin erityisesti eläväni, koska elämä tuntuu jollekin eikä ole semmoista tasaista tylsää. Omat lisäkiksit saan siitä, kun kuljen ulkona täydessä "burhassa" ja oloni on mitä mainioin. Muut valittavat kuumuutta ja ruiskuttavat epätoivon vimmalla lisää aurinkorasvaa palavalle iholleen ja minä ihmettelen, että aijaa, on kuuma vai. En edes huomaa mitään erityistä. Mikä pakko on kärventää itseään, kun siltä voi suojautua riittävällä vaatetuksella? Varsinkin +25 asteen jälkeen en huomaa oikein mitään eroa kuumuudessa. Tässä eräänä päivänä poltin käteni ja naamani auringossa, kun en käyttänyt burkhaa. Harkitsen, että seuraavan pidemmän ulkoilun aikana vedän käteeni jotkut lapasetkin tai pidemmät hihat. Ehkä tähän lämmönsietoon vaikuttaa myös se, että olen oleillut välillä kuumemmissakin paikoissa. Sen jälkeen Suomen +30 astetta on pikkujuttu. Opetelkaa pukeutumaan ja matkustakaa tropiikkiin, niin opitte kestämään elämän epämukavuuksia.

Vierailija
13/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus miettinyt, pitävätkö nämä kuumuuden ystävät kuumuudesta ihan absoluuttisesti vai onko se tilannesidonnainen asia.

Siis että onko +30 astetta heidän mielestään ideaali lämpötila aina: työpaikalla, autossa, kotona, keittiössä, olohuoneessa, makuuhuoneessa. 

Vai onko se +30 hyvä ainoastaan silloin, kun on loma ja maataan rannalla tai istutaan terassilla juomassa olutta tai puistossa syömässä jäätelöä.

(Minulle absoluuttisesti hyvä lämpötila on noin +18, ja jos minulta kysytään, se lämpötila saisi vallita aina ja joka paikassa ympäri vuoden, sisällä, ulkona, työpaikalla ja kotona.)

Vierailija
14/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus miettinyt, pitävätkö nämä kuumuuden ystävät kuumuudesta ihan absoluuttisesti vai onko se tilannesidonnainen asia.

Siis että onko +30 astetta heidän mielestään ideaali lämpötila aina: työpaikalla, autossa, kotona, keittiössä, olohuoneessa, makuuhuoneessa. 

Vai onko se +30 hyvä ainoastaan silloin, kun on loma ja maataan rannalla tai istutaan terassilla juomassa olutta tai puistossa syömässä jäätelöä.

(Minulle absoluuttisesti hyvä lämpötila on noin +18, ja jos minulta kysytään, se lämpötila saisi vallita aina ja joka paikassa ympäri vuoden, sisällä, ulkona, työpaikalla ja kotona.)

Minä kyllä tykkään lämpimästä kaikkialla. Vastaavasti 18 astetta on minulle aivan liian vähän, en saa esim. nukuttua, vaikka olisi paksu peitto, pyjama, aamutakki ja pipo. Kokeiltu on. Töissä oli kuulemma keväällä 26 astetta, kun ilmastointi oli rikki. Ihanaa oli, pystyin kerrankin riisumaan neuleen ja olemaan paitahihasillani.

T.5

Vierailija
15/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten ihan harhaa että lämpimissä maissa asuvat olisivat tottuneita superhelteisiin. Näin ei ole, mm. Välimeren maissa on siesta, jolloin työntekijät huilivat. Eivät jaksa työskennellä ja täten se olisi myös vaarallista. Intiasta kotoisin oleva ystäväni sanoi, että hänelläkin tuntuu että pumppu pettää niissä kotimaansa 35-45 asteen helteissä, ja nytkin tämä Suomessa vellova helle tekee pahaa.

Liika kuumuus ja kylmyys ovat vaarallisia.

Vierailija
16/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten ihan harhaa että lämpimissä maissa asuvat olisivat tottuneita superhelteisiin. Näin ei ole, mm. Välimeren maissa on siesta, jolloin työntekijät huilivat. Eivät jaksa työskennellä ja täten se olisi myös vaarallista. Intiasta kotoisin oleva ystäväni sanoi, että hänelläkin tuntuu että pumppu pettää niissä kotimaansa 35-45 asteen helteissä, ja nytkin tämä Suomessa vellova helle tekee pahaa.

Liika kuumuus ja kylmyys ovat vaarallisia.

Luulen, että aitoja helteiden ystäviä on aika vähän myös kuumissa maissa.

Siksihän esimerkiksi jostakin Intiasta tai arabimaista kaikki kynnelle kykenevät (ainakin rikkaat ihmiset) pyrkivät kuumimpaan aikaan pois, lomailemaan sinne missä on viileämpää.

Ja siksi Suomen yhtenä matkailuvalttina on pidetty sitä, että kesäisinkin on viileää. Sääli, jos tämä valtti ilmastonmuutoksen myötä menetetään kokonaan.

Vierailija
17/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kyllä melko korkea sisälämpötila talvellakin, koska palelen helposti. Makuuhuoneen tosin pidän mielellään viileämpänä, mutta on sekin reippaasti yli tuon +18. Tuo +30 on kuitenkin optimi ainoastaan ulkona, sisätiloissa tai autossa ilma tuntuu helposti tunkkaiselta noin lämpimänä. Ulkona teen siinä lämpötilassa paljon muutakin kuin makaan, esim. urheillut olen tälläkin viikolla pari tuntia päivässä. Mutta tällä hetkellä sisällä meillä lämmintä +28 enkä siitä mitenkään kärsi.

Vierailija
18/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän kesästä, siis Suomen kesästä (eli +18-25) kun lämpötila vaihtelee sopivasti, eli iltaisin olisi viileämpää ja tarvitsisi jonkin neuleen klo 20 jälkeen. Sairastan migreeniä ja kilpirauhasen vajaatoimintaa eli mulle tämä helle on jo aika rankkaa. Talvella migreeniä ei juurikaan ole, nyt sitä on päivittäin ja kovempia kohtauksia muutaman tunnin välein, lääkkeet eivät auta, ei nesteytys, suola, magnesium jne. En voi mennä minnekään terassille tai vaateostoksille, sillä pää on märkä heti ulos mennessä ja vaatteet 10 min oleilun jälkeen, näytän juuri suihkusta tulleelta. Kaikki oireet jotka lääkkeillä pysyvät kurissa, ovat nyt riesana. Kämpässä on +30 astetta ja mitään viilennyslaitetta en kerennyt kaupasta saamaan, eikä ole varaa sijoittaa 1000€ ilmalämpöpumppuun...

Onneksi olen nuori ja hyväkuntoinen, en halua tietää kuinka kamalaa olisi sairastaa vaikka sydänsairautta ja olla heikossa kunnossa... 

Vierailija
19/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään. Palelen herkästi ja Suomen ilmasto on suurimmilta osin tuskaa minulle, joten nyt nautin.

Vierailija
20/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä tykkään lämpimästä kaikkialla. Vastaavasti 18 astetta on minulle aivan liian vähän, en saa esim. nukuttua, vaikka olisi paksu peitto, pyjama, aamutakki ja pipo. Kokeiltu on. Töissä oli kuulemma keväällä 26 astetta, kun ilmastointi oli rikki. Ihanaa oli, pystyin kerrankin riisumaan neuleen ja olemaan paitahihasillani.

T.5

Näin lääkärinä mua ihan tosissaan huolestuttaa kun et pärjää 18 asteessa. Ootko käynyt verikokeissa? Huolestuttavaa tuo on. Jopa vaarallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän