Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saan linnun ulos talosta! Auttakaa! Se on ihan sekasin ja menee seiniä päin. Olen piilossa makuuhuoneessa

Vierailija
26.07.2018 |

Äsken Menin keittiöön ja lintu oli lentänyt kaapin päälle ja lymyili siellä. Hyvä ettei lentänyt mua päin...pakenin sitten makkariin. Miten saan Sen pois?!? Tämä ei sitten ole mikään Provo vaan mulla on lintukammo ja tilanne päällä

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin jos heitän ison laatikon sen päälle ja laitan kannen ja kuljetan katolle jotenkin. Onnistuiskohan

Voi onnistua mutta lintu voi loukkaantua. Mä sain pyydystettyä linnun hellästi valtavan lierihattuni kupuun ja lintu pyrähti siitä ilosesti lentoon pihalle päästyään.

Vierailija
22/37 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi,ku mä inhoon kans ,jos pikkuinen lintu tulee sisälle.Se on varmaan joku poikanen-yhtä hädissään kuin sinäkin. Menee ikkunasta ulos,tai aukase vielä olvikin ulos tai rappukäytävään ,jos olet kerrostalossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin jos heitän ison laatikon sen päälle ja laitan kannen ja kuljetan katolle jotenkin. Onnistuiskohan

Tuo monien neuvoma, muut ikkunat pimeiksi ja yksi auki - tyyli olis paras. MUtta jos se ei ole mahdollinen, niin kokeile toki laatikkoa. Jos lintu on laatikon alla /sisällä, niin sitten tarviit jonkun ison pahvin, minkä saa ujutettua kanneksi alakautta. Muuten pääsee pakoon. Jos ei mikään toimi, niin onko teilläpäin jotain eläinsuojelu-juttua, mihin voisi soittaa. Viimeisessä hädässä voi kysyä palokunnalta - pelastaahan ne muitakin eläimiä.

Vierailija
24/37 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnun voi yrittää pyydystää myös isoon pyyhkeeseen ja viedä pyyhkeen sisällä ulos.

Vierailija
25/37 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi,ku mä inhoon kans ,jos pikkuinen lintu tulee sisälle.Se on varmaan joku poikanen-yhtä hädissään kuin sinäkin. Menee ikkunasta ulos,tai aukase vielä olvikin ulos tai rappukäytävään ,jos olet kerrostalossa.

Ei ole mikään pieni vaan jos iso ja musta. Ongelmana on tosiaan se jos saan Sen laatikkoon se ei mahdu puoliksi aukeavasta ikkunasta enjä myöskään halua kivuta hepposia portaita katolle lintu laatikossa...

Vierailija
26/37 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ikkuna auki on hyvä idea. Mutta lintu on hädissään ja siksi se lentelee sekopäänä ympäriinsä. Jos mahdollista, mene toiseen huoneeseen ja pane ovi kiinni, jotta lintu saa rauhoittua, sitten se menee avoimesta ikkunasta ulos.

Vierailija
27/37 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään pieni vaan jos iso ja musta. Ongelmana on tosiaan se jos saan Sen laatikkoon se ei mahdu puoliksi aukeavasta ikkunasta enjä myöskään halua kivuta hepposia portaita katolle lintu laatikossa...

Mistä se sitten sisälle tuli????

Avaa ULKO-OVI - ja jos on kerrostalo, niin myös alaovi tai jos on väliparveke tms. , niin se myös auki.

Vierailija
28/37 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain lakanalla/pyyhkeellä varovasti kiinni ja sitten viet pihalle.

Vierailija
29/37 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä se sitten sisälle tuli????

Avaa ULKO-OVI - ja jos on kerrostalo, niin myös alaovi tai jos on väliparveke tms. , niin se myös auki.

Samaisesta ikkunasta. Ikkuna aukeaa ylospäin ei sivuttain

Vierailija
30/37 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä pyyhe sen päälle ja kanna ulos.

Vierailija
31/37 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vielki tääl ja mikään ei auta! Yritin heittää pyyhet sen päälle mut se lähti vaan karkuun ja räpiköi tuol nurkassa... Voikohan sen vaa tappaa ja jos voi niin millä?? ap

Vierailija
32/37 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi soittaa palomiehet auttamaan ?

Vierailija
33/37 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rimpsuta naapurin ovikelloa,kyllä siltä joku urhoollinen urpo nappaa sen ulos.

Vierailija
34/37 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa ikkunat, poistu huoneesta ja sulje ovi lähtiessäsi. Lintu osaa lentää itse ulos kun saa rauhassa tutkiskella reittiä.

Vierailija
35/37 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en hirveästi ehtinyt tehdä mitään kun se lensi itsekseen ulos. Eilen tapahtui sellainen kun aamulla heräsin linnun piipitykseen ja huomasin sen lentelevän asunnossani. Onneksi se lensi itse olohuoneen puolelle ja sieltä parvekkeen ovesta ulos. En mitenkään erityisemmin panikoinut. Tosin jos mulla olisi kissa tai muu lemmikkieläin niin sitten tulisi pelko että se voisi yrittää napata linnun hampaisiinsa. Toki se linnun voisi napata johonkin haaviin ja viedä ulos, niin eiköhän siitä lähde lentoon.

Vierailija
36/37 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ikkunat pimeiksi, erhot ja kaihtimet kiinni. Valot pois. Sitten se yksi ovi tai ikkuna läheltä linnun olopaikkaa auki ja siitä kaikki hyttysverkot pois jne, jotta on mahdollisimman kirkas. Se lentää valoa kohti, kunhan alkaa taas tajuta asioita.

Etkä heilu siinä edessä että se rauhoittuu ja pystyy kartoittamaan väylän ulos.

Vierailija
37/37 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee silloin tällöin myös lintu sisään. Ensin hermostuneena lentelee kunnes istahtaa jonnekin kaapin päälle. Itse en panikoi vaan istun hiljaa ja odottelen linnun rauhoittumista. Läpivedon laitan ja yleensä 10 min. päästä lintu lentää ikkunasta ulos. Myös hyvä neuvo tuo, että pimentää muut ikkunat sillä lintu yrittää valoisasta ulos. Ei pikkulintuja pelätä tarvitse.