Miehen poika aikoo muuttaa meille - katastrofi!
Meillä rivarikolmio joten tilaa ei ole todellakaan liiaksi ja nyt mulle kerrotaan ilmoitusasiana, että miehen poika on muuttamassa meille lukio opintojen vuoksi!Mitä h*** teen tai sanon, eihän tämä näin voi käydä! Meillä kolmion ns toinen makuuhuone on mun työhuoneenani, ja täynnä tavaraa. Tämä kuulemma annetaan pojalle. APUA! Vuokrasopimus on molempien nimissä ja maksan puolet vuokrasta.
Kommentit (624)
Palaat omien vanhempiesi luokse KASVAMAAN.
Vierailija kirjoitti:
Meillä rivarikolmio joten tilaa ei ole todellakaan liiaksi ja nyt mulle kerrotaan ilmoitusasiana, että miehen poika on muuttamassa meille lukio opintojen vuoksi!Mitä h*** teen tai sanon, eihän tämä näin voi käydä! Meillä kolmion ns toinen makuuhuone on mun työhuoneenani, ja täynnä tavaraa. Tämä kuulemma annetaan pojalle. APUA! Vuokrasopimus on molempien nimissä ja maksan puolet vuokrasta.
Ihannaratkaisuhan kannaltasi olisi, ettei mies pitäisi entiseen perheeseensä mitään yhteyttä. Mitäänhän osuutta ei asiaan ole sillä, että tavoitteenasi oli juurikin markkinakelpoisuutensa jälkikasvulla osoittanut mies.
Yleensä (alaikäisen) lapsen etu ja tarpeet menee aikuisten halujen edelle. Näin se vaan on.
Eihän lukio kestä kuin kolme vuotta. Kyllä sinä sen ajan jaksat.
Raijaat ne kamasi jonnekin jotta poika pääsee muuttamaan.
Asiasta olisi varmasti ollut fiksua keskustella, mutta onhan tuo ihan luonnollinen kuvio, joka sinun on hyväksyttävä- ja jos et hyväksy niin muuta pois.
Mä en ainakaa luovuttas omaa henkilökohtasta tilaa toisen penikalle.
Ihanneratkaisu olisi että poika muuttaisi opiskelija-asuntoon mutta en ymmärrä miksi pitää tunkea meille! t. ap
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaa luovuttas omaa henkilökohtasta tilaa toisen penikalle.
No ap voi luovuttaa sitten sen makuuhuonern ja nukkua olohuoneessa miehensä kanssa. Joidenkin tyyppien ei pitäisi koskaan mennä yhteen ihmisen kanssa, jolla on lapsia.
Vuokraa työhuone kodin ulkopuolelta. Tietenkin isän pitää saada poika luokseen. Ainutlaatuiset vuodet.
Vierailija kirjoitti:
Ihanneratkaisu olisi että poika muuttaisi opiskelija-asuntoon mutta en ymmärrä miksi pitää tunkea meille! t. ap
En voisi kuvitella, että lukion aloittava tyttäreni asuisi jo omillaan. On vielä kovin nuori. Joko olet typerä provo tai sitten itse kovin nuori. Näistä pitäisi kyllä keskustella etukäteen ja varautua vuokraamaan isompi asunto. Vuokrakämppäähän voi vaihtaa helposti verrattuna omistusasuntoon, vai mitä?
Voisiko miehesi vastata isommasta osuudesta vuokrasta? Ai niin, ei tietenkään, koska ethän sinäkään ole nyt maksanut isompaa osuutta vaikka sinulla on enemmän omaa tilaa (=työtila).
Voitko muuttaa omaan kämppään tilapäisesti, jos tarvitset työrauhaa? Tai vuokratkaa isompi asunto. Ei miehesi voi ykispuolisesti vaaia sinua luopumaan työtilastasi kuitenkaan.
Jos tekee tietoisen valinnan olla yksissä kumppanin kanssa jolla on lapsia, ottaa myös automaattisesti sen riskin että lapsen lähivanhempi voi vaihtua. Elämän kulkua kun ei koskaan tiedä. Voihan aiempi lähivanhempi vaikka sairastua tai kuolla, mitäs sitten? Ei sitä alaikäistä lasta tuupata omaan kämppään, että pärjää miten pärjäät. Vanhempia sitoo huoltovelvoite kunnes lapsi on 18.
Mikä siis on ongelma, että poika muuttaa teille? Se tila vai onko poika huonokäytöksinen?
Muuttakaa isompaan. Katsokaa, että yksi makuuhuone on vähän irrallaan toisista, niin hyvin menee. Ja pojalle oma telkkari ja omat vehkeet, niinnhyvin menee.
Uusperheen sääntö nro 1: pitää olla riittävästi tilaa ja kaikille oma huone.
Se on sinun kotisi ja ilman sinun lupaa sinne ei kukaan muuta.
En tiedä, millaista työtilaa tarvitset, mutta monesti hyvä ratkaisu on vuokrata työhuone vaikka yhden tai kahden muun yrittäjän kanssa jostain toimistorakennuksesta. Jos viitsii etsiä hyvät kumppanit ja kivat tilat, kodin ulkopuolisesta työhuoneesta voi olla paljon iloa.
Isän ja pojan suhdetta pitää siis minunkin mielestäni kunnioittaa, ja hyvin harva lukioikäinen on semmoinen, joka voisi vielä asua itsenäisesti.
Vuokraat tietysti asunnon muualta, tyhmäkö olet? Ja olethan sinä, umpityhmä provo. 🤧
Jos tuo on liian suuri ongelma niin lähde. Voin sanoa että omat lapset menisi aina edelle tuossa tilanteessa.
Silloin sanot ei ja jos se ei tehoa niin vuokraosuutesi siirtyy toiseen asuntoon.