Kuinka usein teinipoikanne syövät herkkuja?
Ennen meillä syötiin sipsejä, karkkeja ja limsaa vain viikonloppuisin ja kohtuudella. Nyt tuntuu että herkkujensyönti on löpsähtänyt teinipojallamme. Tuntuu että syö jotain epäterveellistä herkkua päivittäin. Jos kaapissa on jotain, se syödään, ostaa omilla rahoillaan ja kaverit tarjoavat.
Syö toki "oikeaa ruokaakin" (paljon), myös vihanneksia ja vedelmiä menee paljon (porkkanapussi tai banaaniterttu katoaa hetkessä). On erittäin hoikka.
Pitääkö tähän nyt vain tyytyä (kun "kaikki muutkin syövät") vai rajoitatteko herkkujen syöntiä kotona?
Kommentit (11)
Kyllä tuo jotain pientä taitaa varsinkin nyt kesällä syödä joka päivä. Jätski tai limppari. Joskus kummatkin. Joskus on myös käynyt ostamassa itselleen keksipaketin :) Hirmuisen laiha kaveri on, joten syököön nyt. Tuskin tämä koulun alettua enää jatkuu.
Meillä syödään herkkua joka päivä. En tarjoa lapsille pahaa ruokaa.
Miten voit rajoittaa sitä? Jos omilla rahoillaan ostaa. Säännöt, joita ei voi kontrolloida, ovat turhia.
Toinen meillä syö joka päivä, toiselle ei herkut maistu.
Mistä mä voisin tietää, mitä ne popsii.
En mä kuitteja vaadi niiden ostoksista tai kyttää roskiksia.
Voisko olla, että pojalla on yksinkertaisesti nälkä? Jos on hoikka ja vetää limua, mässyä ja sipsiä, niin energianpuutosta se niillä paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä syödään herkkua joka päivä. En tarjoa lapsille pahaa ruokaa.
Kirjoitin _epäterveellisiä_ herkkuja juuri siksi, ettei kukaan viisastelisi tuosta asiasta.
Ap
Syö joka päivä. Ostaa salaa eikä rajoittaminen auta, ihme ettei oo lihava :D Vaikka kasvaahan tuo vielä, mutta se herkkujen määrä on ihan älytön.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin huomaa käymällä pojan huoneen ovella. Karkkipapereita ja ties mitä lattiat täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Poikamme syö noita herkkuja ihan kotona niin että näen. On myös niin sotkuinen, että yleensä saan marmattaa tyhjien sipsi- ja karkkipussien viemisestä roskiin ja limupullojen viemisestä kaappiin.
Voisin estää osan tuosta herkunsyönistä sanomalla että kotona ei syödä ja kaappiin ostettuja pusseja ei avata.
Sanoo usein illalla että on nälkä, mutta ei halua tällöin syödä esim. oikeaa ruokaa tai leipää, vaan sipsipussi pitää avata.
Ap
Kyllä varmaan näin kesäaikaan lomalla jotain herkkua syö joka päivä, mutta kuitenkin kohtuudella ja siten, että kunnon ruokaa ei sillä korvata. On meillä tällä viikollakin ollut leivonnaista kahvilla, aika monen päivänä on ostettu jätskit tai limu jne. Mutta sanoisin, että 1-2 tuollaista herkkua päivässä kunnon ruoan lisäksi. Minusta jatkuvaa karkin syöntiä pitää rajoittaa, jos karkkia menee ihan tuhottomasti joka päivä.
Jos tarjotaan kunnollista, täyttävää ruokaa ei tarvitse syödä ylimääräisiä herkkuja. Ei pelkillä porkkanoilla ja banaaneilla kasva.