Verenluovuttajista pulaa!!
Käykäähän kantamassa kortenne kekoon. Näin kuumilla keleillä ja lomakaudella tietyistä verityypeistä kova pula.
Kommentit (34)
Muistakaa luovutuspäivänä juoda tavallista enemmän muuten voi olla ettei pussi täyty vaaditussa ajassa. Minulle on käynyt niin 2x.
Kävisin mut en pääse. Mulla ei oo koko eämässäni ikinä ollu niin hyvät hemoglobiiniarvot, et saisin luovuttaa :/
Kävisin kyllä, mutta lähin piste on yli 200km päässä. Kiertävä veripalvelu lopetti täällä käymisen ja siihen loppui mun luovutus. 17 kertaa kävin. Hemppari 150-170, niin tekisi hyvää luovuttaa.
En saa luovuttaa koska lääkitys päällä eli ts. minun vereni ei kelpaa.
Sitä ihmettelen että miksi luovuttaja ei saa Suomessa rahaa siitä kuten Jenkeissä, mutta SPR myy kuitenkin tuota verta eteenpäin sairaaloihin todella kovaan hintaan???
Minun hemoglobiini 115, en varmaan saa luovuttaa....?
Siellä on puutetta A miinus ja O miinus verestä juuri nyt.
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä että siitä on terveydellistä hyötyä. Jos paksu veri. Aivoveritulppiin ym.
Ja tietenkin se että yhdellä luovutuksella voi pelastaa kolme ihmistä.
Tästä syystä minulle sanottiin että kannattaa käydä. Olen terve aikuinen ihminen mutta painan alle 50kg niin en saanut luovuttaa.
Luovutan heti elokuussa kun taas saan luovuttaa, viime kerrasta sitten se kolme kuukautta.
T. A+
Voisin harkita jos kyseessä olisi aito hyväntekeväisyys. Nyt se on tekopyhää, hyväntekeväisyydeksi verhottua bisnestä. Punkkimaista loistoimintaa. Tsorge.
Olen suhteessa miehen kanssa, joten en "saa" luovuttaa, mutta käykäähän te muut. Kuka tahansa voi sitä joskus tarvita.
Lähin luovutuspiste on 200 km päässä ja ne liikkuvat luovutuskampanjat eivät osu työvuorojen kanssa yksiin. Kun asuin samassa kaupungissa kuin Veripalvelun toimipiste, kävin säännöllisesti.
t. O+
Miesten kanssa olleet miehet eivät saa luovuttaa. Vaikka en kylläkään yhdynnässä ole ollut koskaan.
Olen sitä mieltä että siitä on terveydellistä hyötyä. Jos paksu veri. Aivoveritulppiin ym.
Ja tietenkin se että yhdellä luovutuksella voi pelastaa kolme ihmistä.